Thumbnail
Σε κινητοποίηση προχωρά τη Δευτέρα ο σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου αντιδρώντας στην εισήγηση του Διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να μετατραπούν τρία σχολεία σε Πειραματικά

«Όχι στη βίαιη κι αντιεπιστημονική μετατροπή των σχολείων σε Πειραματικά και Πρότυπα» λένε οι εκπαιδευτικοί στο Ρέθυμνο, προχωρώντας σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου την Δευτέρα 5 Απριλίου 2021 για την εισήγηση σχολείων του Νομού σε πειραματικά.

Ειδικότερα, ο σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου καταγγέλλει την εισήγηση που έκανε ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου προς την Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων για χαρακτηρισμό του 7ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου, 13ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου και 14ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου ως Πειραματικά.

Οι εισηγήσεις αυτές, όπως τονίζουν πραγματοποιήθηκαν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των τριών συλλόγων διδασκόντων των σχολείων, καθώς και χωρίς καμία ενημέρωσή τους.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Στο πλαίσιο της εγκυκλίου με αρ. πρωτ. 23716/Δ6/ 1-3-2021  με θέμα: «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών», και λαμβάνοντας υπόψη τον νόμο 4692/2020 και το ΦΕΚ 776/26-2-2021, ζητήθηκε από πολλές σχολικές μονάδες του Νομού Ρεθύμνου να συνεδριάσουν οι σύλλογοι διδασκόντων για να αποφασίσουν εάν επιθυμούν ή όχι να μετατραπούν οι σχολικές τους μονάδες ως πρότυπες ή πειραματικές. Σε αυτήν την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών, δεν βρέθηκε ούτε ένας Σύλλογος Διδασκόντων νηπιαγωγείου ή δημοτικού στο νομό μας που να εισηγήθηκε θετικά την μετατροπή της σχολικής του μονάδας.

Παρόλα αυτά, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ρεθύμνου, την Τρίτη 23 Μαρτίου 2021, ημέρα λήξης της προθεσμίας και ενώ είχε προηγηθεί συνάντηση με το ΔΣ του Συλλόγου μας, κατά την οποία του ζητήσαμε να μην προχωρήσει σε εισηγήσεις, εισηγήθηκε προς την Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων πρόταση για χαρακτηρισμό του 7ου Νηπιαγωγείου Ρεθύμνου, 13ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου και 14ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου ως Πειραματικά. Οι εισηγήσεις αυτές πραγματοποιήθηκαν χωρίς τη σύμφωνη γνώμη  των τριών συλλόγων διδασκόντων των σχολείων, καθώς και χωρίς καμία ενημέρωσή τους.

Διαφωνούμε γιατί:

  • Ο Προϊστάμενος έκανε τις εισηγήσεις, ενώ ούτε υποχρεωμένος ήταν ούτε θα του επιβάλλονταν κυρώσεις αν δεν τις έκανε
  • Δεν υπήρχε σύμφωνη γνώμη των συλλόγων διδασκόντων των συγκεκριμένων σχολείων
  • Οι συνάδελφοι των σχολείων αυτών, ενώ διαφώνησαν στη μετατροπή του σχολείου τους σε πειραματικό, θα χάσουν την οργανική τους
  • Οι συνάδελφοι, παρά τη διαφωνία τους, οφείλουν να δεχτούν την ατομική αξιολόγησή τους και την επιχειρούμενη εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όπως αναφέρεται στο άρθρο 20 παρ. 3Α του Ν. 4692/202«αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί στην παιδαγωγική τους επάρκεια, όπως προκύπτει ιδίως από το βαθμό συμμετοχής τους στις δράσεις εσωτερικής αξιολόγησης του σχολείου…»
  • Ο ρόλος του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου μεταλλάσσεται σε αξιολογητή, αφού αυτός είναι που θα διενεργεί την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
  • Στην απόφαση θα έπρεπε να εμπλακούν και οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων των παραπάνω σχολείων, καθώς η επιλογή των μαθητών δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας αλλά με κλήρωση. Κατά συνέπεια στα σχολεία αυτά καταργούνται τα γεωγραφικά όρια της περιοχής τους χάνοντας την χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό του κάθε σχολείου. Έτσι οι μαθητές της γειτονιάς, πιθανότατα θα αναγκαστούν να πάνε ακόμα και σε σχολείο 2 χιλιόμετρα μακριά, αφού θα γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες με τις όποιες συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό
  • Στο Ρέθυμνο υπάρχει ιδρυμένο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο και Νηπιαγωγείο, έστω και στα χαρτιά. Θα μπορούσαν να γίνουν ενέργειες από μεριάς της Διεύθυνσης για να υλοποιηθεί η κατασκευή αυτών των σχολείων

Ως ΣΕΠΕ Ρεθύμνου, δεν είμαστε αντίθετοι με την ίδρυση νέων σχολείων πειραματικών από την αρχή, η οποία είναι θέση και του κλάδου. Από την άλλη όμως, δεν θα συμφωνήσουμε κι ούτε θα δεχτούμε την μετατροπή των σχολείων μας σε Πρότυπα και Πειραματικά, με αυτόν τον βίαιο, αντιδημοκρατικό και αντισυναδελφικό τρόπο. Διαφωνούμε κάθετα με τη μεθόδευση του Υπουργείου αλλά και με τη λειτουργία των Πειραματικών Σχολείων με αυτή τη μορφή.

Ζητάμε, έστω και την ύστατη στιγμή, από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, να πάρει πίσω τις εισηγήσεις για τις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες. Σε περίπτωση που κάποια από τις παραπάνω σχολικές μονάδες χαρακτηρισθεί ως Πρότυπη ή Πειραματική, θα έχει την αποκλειστική ευθύνη ο ίδιος. 

Ο ΣΕΠΕ Ρεθύμνου θα πραγματοποιήσει παράσταση διαμαρτυρίας την Δευτέρα 5 Απριλίου 2021, στις 11:00 π.μ. στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, λαμβάνοντας όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
Δημοτικό σχολείο Στειρίου 1965
Είναι το Ataxia charter school;
Το Ataxia School δεν είναι charter school, καθώς οι σκοποί, η δομή, η φιλοσοφία, και οι τοπικές συνθήκες που το διαμορφώνουν διαφέρουν σημαντικά από...
Είναι το Ataxia charter school;