Για πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις σε μαθητές και φοιτητές λόγω της «θεσμικής υποεκπαίδευσης» από το κλείσιμο σχολείων και πανεπιστημίων κάνει λόγο ο τομέας Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, καταγγέλλοντας κυβέρνηση και ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι «δεν παρουσίασαν ποτέ σχέδιο για τη λειτουργία των σχολείων σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας».
Το ΚΙΝΑΛ επισημαίνει σε σχετική ανακοίνωσή του ότι «διαμόρφωσαν ποτέ ουσιαστική έκτακτη χρηματοδότηση, για να υλοποιηθούν τα απαραίτητα μέτρα. Και αυτές οι ελλείψεις από μόνες τους συνιστούν επιπλέον σοβαρό πρόβλημα, που επιτείνει τις δυσκολίες στην εκπαίδευση».
Την ίδια ώρα κάνει λόγο για «μαθησιακές, μορφωτικές, παιδαγωγικές, ψυχοσυναισθηματικές, κοινωνικές» επιπτώσεις που «δεν θα κλείσουν με το τέλος της πανδημίας». «Είναι επιπτώσεις με βαριές σκιές στο παρόν και στο μέλλον των νέων και της χώρας», σημειώνει σχετικά το ΚΙΝΑΛ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής:
Κλείσε–άνοιξε τα σχολεία και από εκπαίδευση και μάθηση;
Και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε ρόλο παρατηρητή!
Ζούμε πρωτόγνωρες, δύσκολες καταστάσεις και όλοι συντασσόμαστε στη γενική προσπάθεια της πολιτείας για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της πανδημίας, που δοκιμάζει τη χώρα μας.
Αλλά η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν παρουσίασαν ποτέ σχέδιο για τη λειτουργία των σχολείων σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες. Δεν διαμόρφωσαν ποτέ ουσιαστική έκτακτη χρηματοδότηση, για να υλοποιηθούν τα απαραίτητα μέτρα. Και αυτές οι ελλείψεις από μόνες τους συνιστούν επιπλέον σοβαρό πρόβλημα, που επιτείνει τις δυσκολίες στην εκπαίδευση.
Αντί η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ να εστιάσει τη φροντίδα της στη λειτουργία σχολείων και πανεπιστημίων με τη λήψη των κατάλληλων μέτρων, επιδόθηκε με περισσή επιμέλεια στις μικροκομματικές επιλογές της (ρυθμίσεις για τα κολέγια, αποδόμηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης κλπ). Ήταν πάντα σε θέση παρατηρητή. Την μόνη ευθύνη που αναλάμβανε και αναλαμβάνει ήταν και είναι το “πότε θα ανοίξει τον διακόπτη” μιας λειτουργίας πολλαπλά ελλειμματικής.
Εδώ και έναν χρόνο, προτείναμε μια σειρά μέτρων ασφάλειας (μείωση μαθητών ανά τμήμα, αποστάσεις μεταξύ των θρανίων, λήψη υγειονομικών μέτρων, εμβολιασμός εκπαιδευτικών κλπ), για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν με φυσική παρουσία.
Οι επιπτώσεις αυτής της “θεσμικής υποεκπαίδευσης” των μαθητών και των φοιτητών είναι ήδη πολλαπλές: μαθησιακές, μορφωτικές, παιδαγωγικές, ψυχοσυναισθηματικές, κοινωνικές. Δεν θα κλείσουν με το τέλος της πανδημίας. Είναι επιπτώσεις με βαριές σκιές στο παρόν και στο μέλλον των νέων και της χώρας.
Ζητάμε εδώ και τώρα, τη διοργάνωση οργανωμένου διαλόγου με τα πολιτικά κόμματα, με την εκπαιδευτική κοινότητα και με τους συνδικαλιστικούς φορείς για τη διαμόρφωση σχεδίου αντιμετώπισης του μείζονος προβλήματος της εκπαίδευσης. Αφορά την κοινωνία μας!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη