Αποχή από τα δια ζώσης μαθήματα μέχρι να υπάρξει πραγματική ύφεση της πανδημίας, αποφάσισε το μαθητικό συμβούλιο του Εσπερινού ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων. Με επιστολή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, οι μαθητές ζητούν επιπλέον απαντήσεις και για το ζήτημα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Όπως τονίζεται στη σχετική απόφαση, «θεωρούμε ότι τα self tests δε μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά στην αναχαίτιση της πανδημίας και σαφώς μας προβληματίζει το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένα σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων».
Αναλυτικά η απόφαση των μαθητών του Εσπερινού ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων:
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ,
Ένα χρόνο τώρα βιώνουμε τα δυσάρεστα αποτελέσματα που έχει επιφέρει η πανδημία στη ζωή, την υγεία, τη μόρφωση και συνολικά στα δικαιώματά μας. Η κόπωση, η παρατεταμένη στέρηση βασικών ατομικών και συλλογικών δικαιωμάτων (ακόμη και του δικαιώματος στην εργασία και στην αξιοπρεπή διαβίωση) έχουν προκαλέσει πρωτοφανή ανησυχία, τόσο σε ατομικό όσο και σε ευρύτερο κοινωνικό επίπεδο. Τα κρούσματα ξεπερνούν πλέον τα 4000, με τους ειδικούς να προβλέπουν κατακόρυφη αύξηση το προσεχές χρονικό διάστημα. Ο κίνδυνος που ελλοχεύει από την επαναλειτουργία των σχολείων, τη δεδομένη στιγμή, είναι τεράστιος για τη μαθητική κοινότητα και κατ’επέκταση για ολόκληρη την κοινωνία.
Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) σε πρόσφατη ανακοίνωσή του τονίζει ότι η χρήση των self tests δεν αποτελεί τη λύση για την καταπολέμηση της πανδημίας, καθώς δεν εξασφαλίζεται η ορθή λήψη του δείγματος από τους πολίτες. Ως εκ τούτου, η ανησυχία για την ορθή διενέργεια αυτοδιαγωνιστικού τεστ κορωνοϊού είναι διάχυτη και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια κατεπείγουσα λύση που δεν εγγυάται τη προστασία της δημόσιας υγείας από τις συνεχιζόμενες συνέπειες της πανδημίας του κορωνοϊού.
Αξίζει να επισημανθεί σε αυτό το σημείο ότι με την ρύθμιση του Νόμου 4547/2018, άρθρο 105, η πλειονότητα των φοιτούντων μαθητών (περί το 99%) στα Εσπερινά σχολεία είναι ενήλικες, η πλειοψηφία των οποίων εργάζονται. Είναι σαφές, λοιπόν, ότι αυτοί οι μαθητές δεν μπορούν νααποφύγουν την καθημερινή συναναστροφή με πολύ κόσμο στους χώρους εργασίας τους, ενώ παράλληλα, σημαντικό ποσοστό αυτών βρίσκονται σε ευάλωτη θέση, λόγω της ηλικιακής τους ομάδας και υποκείμενων νοσημάτων. Γι’αυτό το λόγο, η βεβιασμένη επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία ενδεχομένως να τους εκθέσει άμεσα σε κίνδυνο.
Επιπλέον, είναι προφανές πως η διασπορά του ιού, όπως κατ’ επανάληψη έχει επισημανθεί, είναι αυξημένη κατά την παραμονή στον ίδιο χώρο μεγάλου αριθμού ατόμων (όπως 20-25 μαθητών στα σχολεία), για άνω των 15 λεπτών, για τα οποία δεν δύνανται να τηρηθούν οι αποστάσεις (όπως στις τάξεις). Πρέπει ακόμα να σημειωθεί ότι πολλοί από τους παρακολουθούντες μαθητές δε διαθέτουν δικό τους μέσο μεταφοράς και υποχρεούνται να προσέλθουν στον χώρο του σχολείου με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τα οποία αποτελούν εστίες υπερμετάδοσης του ιού, εξαιτίας του συνωστισμού.
Ωστόσο, η αγωνία των μαθητών Εσπερινών Λυκείων δεν περιορίζεται μόνο στο θέμα της επαναλειτουργίας των σχολείων, αλλά και στην επιβολή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, η οποία θα αποκλείσει από την ακαδημαϊκή σταδιοδρομία ανθρώπους που συνειδητά φοιτούν στα ΕσπερινάΛύκεια. Μαθητές εργαζόμενους, τους οποίους πραγματικές ανάγκες τους ανάγκασαν να διακόψουν τις εγκύκλιες σπουδές τους σε μικρότερη ηλικία και ενήλικες πια, εργαζόμενοι και συχνά γονείς, αναζητούν τη δικιά τους ευκαιρία για συνέχιση των σπουδών τους, για να βελτιώσουν την προσωπική και κοινωνική τους υπόσταση.
Συνεπώς, θεωρούμε ότι τα self tests δε μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά στην αναχαίτιση της πανδημίας και σαφώς μας προβληματίζει το γεγονός ότι δεν υπάρχει κανένα σχέδιο αντιμετώπισης των προαναφερόμενων προβλημάτων. Γνωρίζουμε ότι δεν είναι τώρα η ώρα για στείρα κριτική και απόδοση ευθυνών, αλλά δηλώνουμε ξεκάθαρα την πρόθεση μας να απέχουμε από τα δια ζώσης μαθήματα μέχρι να υπάρξει πραγματική ύφεση της πανδημίας, θέτοντας σε προτεραιότητα την προσωπική μας ασφάλεια και, προπαντός, την δημόσια υγεία. Αναφορικά με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, καλούμε τους ιθύνοντες της εκπαίδευσης να απαντήσουν αν προτίθενται να προβούν στις αναγκαίες ρυθμίσεις, ώστε να εξαιρεθούν από αυτήν οι μαθητές των Εσπερινών Λυκείων, αφού μειώνονται σημαντικά οι πιθανότητες εισαγωγής τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Με εκτίμηση,
Το μαθητικό συμβούλιο του Εσπερινού ΓΕΛ Αγ.Αναργύρων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη