Με ανακοίνωση της η Ενότητα Αντίστασης Ανατροπής (Αγωνιστική Παρέμβαση Πειραιά, Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικοί, ΑΡΕΝ Πειραιά), ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να καταργήσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής ενώ ταυτόχρονα να μην μειωθούν οι εισακτέοι στα πανεπιστήμια.
Παράλληλα επισημαίνουν μέσω της ανακοίνωσης τους πως τα κριτήρια είναι ταξικά καθώς με την μείωση των εισακτέων, ωθούν μαθητικό πληθυσμό σε ιδιωτικά κολλέγια. Ακόμη, στο τέλος της ανακοίνωσης καλούν μαθητές και γονείς σε άμεση κλιμάκωση μέσω οργανωμένης καθολικής αποχής από την διόρθωση των γραπτών στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ο νέος νόμος πετάει χιλιάδες παιδιά έξω από τα πανεπιστήμια- Να καταργηθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής- Καμία μείωση των εισακτέων.
Μετά την ανακοίνωση του νέου συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), εν μέσω πανδημίας και ενώ οι μαθητές δίνουν έναν τεράστιο αγώνα να καλύψουν τα κενά της τηλεκπαίδευσης και ν’ ανταπεξέλθουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, το ΥΠΑΙΘ προκαλεί ξανά ανακοινώνοντας τη μείωση του αριθμού των εισακτέων. Η εφαρμογή της ΕΒΕ σε συνδυασμό με τη μείωση των εισακτέων θα αφήσει 25.000 περίπου υποψηφίους εκτός πανεπιστημίων και πολλά τμήματα με ελάχιστους πρωτοετείς, τα οποία σταδιακά θα συρρικνωθούν και θα κλείσουν. Η βάση εισαγωγής είναι κρίκος σε μια αλυσίδα σαρωτικών αλλαγών που έρχονται ν΄ αλλάξουν ριζικά το χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης. Γιατί αυτό επιχειρεί η κυβέρνηση με το νόμο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια, το νόμο 4692, το νόμο για την Επαγγελματική εκπαίδευση, καθώς και μια σειρά νομοσχέδια που θα βγάλει από το συρτάρι της τους επόμενους μήνες (νέος νόμος -πλαίσιο, ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών), συνεχίζοντας εκεί που σταμάτησε η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Η ΕΒΕ είναι ένας κόφτης που επινοήθηκε όπως και η βάση του 10 παλιότερα και έχει ταξικό και ιδεολογικό πρόσημο. Ταξικό γιατί αφορά τα παιδιά των εργατικών και λαϊκών στρωμάτων και ιδεολογικό γιατί θέτει θέμα αριστείας όσων περάσουν μια βάση εισαγωγής σε εξετάσεις που δεν αφορούν το βαθμό γνώσης και κατάκτησης μιας ύλης, αλλά που ορίζεται με μόνο κριτήριο με ποιο τρόπο το 50% των αποφοίτων θα γίνει πελατεία για τα ιδιωτικά κολέγια και τις διετείς ιδιωτικές τεχνικές σχολές. Κόβει την πρόσβαση στα δημόσια πανεπιστήμια την ίδια στιγμή που η πρόσβαση στα ιδιωτικά κολέγια (που παρέχουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα μετά την εξίσωση των πτυχίων τους ) δεν προϋποθέτει καμία βάση εισαγωγής, παρά μόνο τη δυνατότητα καταβολής διδάκτρων. Η κοινή βάση ημερησίων και εσπερινών λυκείων, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ θα αποκλείσει τους αποφοίτους εσπερινών σχολείων που είναι συνήθως εργαζόμενοι μαθητές/τριες. Στόχος του υπουργείου είναι η μείωση του φοιτητικού πληθυσμού μέσω της έντασης των ταξικών φραγμών, η μείωση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων αφού αυτή θα συνδέεται με τον αριθμό των φοιτητών, το κλείσιμο ή η συγχώνευση τμημάτων κυρίως στην περιφέρεια και η δημιουργία πελατείας για τα ιδιωτικά κολλέγια και πάσης φύσεως μεταδευτεροβάθμια ιδιωτικά μαγαζιά της κακιάς ώρας.
Σε συνδυασμό με την Τράπεζα θεμάτων που θα ισχύει από την επόμενη χρονιά, τίθεται σε εφαρμογή και το σχέδιο μείωσης μαθητικού πληθυσμού αφού όποιος δεν αντέξει την κούρσα του ανταγωνισμού και τις απανωτές εξετάσεις θα βρεθεί εκτός Λυκείου. Η Τράπεζα θεμάτων θα οδηγήσει στη μετατροπή του λυκείου σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο, σε αύξηση της μαθητικής διαρροής, εξώθηση στην άτυπη κατάρτιση και μέσω της επίδοσης των μαθητών στην αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση των δημόσιων σχολείων, στις συγχωνεύσεις και τελικά στη σταδιακή μείωση των εργαζομένων σε αυτά. Το μέλλον που επιφυλάσσουν στους πιο αδύναμους κοινωνικά μαθητές συμπληρώνεται με τη δημιουργία διετών μεταγυμνασιακών σχολών κατάρτισης στις οποίες θα εγγράφονται απόφοιτοι γυμνασίου. Πρόκειται για σχολές που θα προσφέρουν τσάμπα εργατικά χέρια και τσαλαπατημένα εργασιακά δικαιώματα, στα οποία θα διδάσκουν εκπαιδευτές και όχι εκπαιδευτικοί, που θα παρέχουν κατάρτιση και όχι μόρφωση.
Μπροστά στο νέο γύρο επίθεσης στη δημόσια εκπαίδευση να αντισταθούμε στα παραπάνω σχέδια που μετατρέπουν τη μόρφωση από δικαίωμα σε προνόμιο και την εργασία σε απασχόληση. Παλεύουμε για την ανατροπή συνολικά των αντιεκπαιδευτικών νόμων Κεραμέως για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια, την Επαγγελματική εκπαίδευση, του 4692/20, του νόμου Γαβρόγλου. Να καταργηθεί η Ελάχιστη βάση εισαγωγής και η Τράπεζα θεμάτων-Καμία μείωση των εισακτέων. Η στάση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ από τις νυν και πρώην κυβερνητικές παρατάξεις της ΔΑΚΕ και των ΣΥΝΕΚ για το θέμα είναι απαράδεκτη. Δεν αρκούν μερικές ανακοινώσεις σε ένα τέτοιας έκτασης μέτρο αποκλεισμού των παιδιών του λαού από τη δημόσια εκπαίδευση και μετατροπής τους σε φτηνά εργατικά χέρια. Απαιτείται μια διαρκής καμπάνια σε μαθητές-γονείς και άμεση κλιμάκωση. Ακόμα και με οργανωμένη καθολική αποχή από τη διόρθωση των γραπτών στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη