Την απόσυρση του νομοσχεδίου για την αξιολόγηση και την επαναδιατύπωσή του μετά από ουσιαστική διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα, ζητά η Ένωση Νηπιαγωγών.
Η Ένωση σημειώνει χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων:
«Σήμερα το Υπουργείο Παιδείας, σε αυτήν τη συγκυρία και με την απουσία ουσιαστικής διαβούλευσης με τους εκπαιδευτικούς και τους φορείς που τους εκπροσωπούν, φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή ένα μοντέλο αξιολόγησης, δίνοντας υπερεξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα, κατατάσσοντας τους εκπαιδευτικούς σε «καλούς», «μέτριους» και «κακούς», χωρίς να διασφαλίζει κανόνες αντικειμενικότητας, ενώ παράλληλα υποβαθμίζει τον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος και διασφαλίζει, αδιαμφισβήτητα, το στοιχείο της συλλογικότητας και της δημοκρατικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας».
Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:
Οι «καλοί» και οι «κακοί» εκπαιδευτικοί …
Παρά το ότι ολοκληρώσαμε μια δεύτερη πρωτόγνωρη σχολική χρονιά, δεν είδαμε να πραγματοποιείται ουσιαστικός απολογισμός και συναγωγή συμπερασμάτων από μέρους του Υπουργείου Παιδείας, παρά τις συχνές παρεμβάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με προβλήματα που ανέκυψαν, όπως είναι ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα και η διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων που η τηλεκπαίδευση επέφερε. Είναι άλλωστε γνωστή η συνήθης τακτική του Υπουργείου Παιδείας να μετακυλίει τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς τόσο σε ό,τι αφορά στην τήρηση των μέτρων προστασίας, όσο και στην ποιότητα της παρεχόμενης (τηλε)κπαιδευτικής διαδικασίας, χωρίς όμως να παρέχει από τη μεριά της καμία ουσιαστική υποστήριξη.
Σήμερα το Υπουργείο Παιδείας, σε αυτήν τη συγκυρία και με την απουσία ουσιαστικής διαβούλευσης με τους εκπαιδευτικούς και τους φορείς που τους εκπροσωπούν, φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή ένα μοντέλο αξιολόγησης, δίνοντας υπερεξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα, κατατάσσοντας τους εκπαιδευτικούς σε «καλούς», «μέτριους» και «κακούς», χωρίς να διασφαλίζει κανόνες αντικειμενικότητας, ενώ παράλληλα υποβαθμίζει τον Σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος και διασφαλίζει, αδιαμφισβήτητα, το στοιχείο της συλλογικότητας και της δημοκρατικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Αυτό επιτείνεται με την κατάργηση των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, καθώς ο Διευθυντής / Προϊστάμενος της εκάστοτε σχολικής μονάδας θα αποφασίζει για την υλοποίηση δράσεων ή προγραμμάτων σε συνεργασία με το επίσης μονοπρόσωπο όργανο, τον Επόπτη ή Περιφερειακό Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης. Εξάλλου, το έλλειμμα δημοκρατικότητας που διαπνέει το Νομοσχέδιο επιβεβαιώνεται ακόμα περισσότερο και από την παντελή απουσία των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών από τη διαδικασία επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης.
Αναρωτιόμαστε πόσο θεμιτή, σκόπιμη και αποτελεσματική μπορεί να αποβεί η πρόβλεψη της άσκησης πειθαρχικού ελέγχου από τον Διευθυντή / Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας προς τους υφισταμένους του και πόσο και με ποιο τρόπο θα συμβάλλει στη διασφάλιση κλίματος συνεργασίας και αλληλεγγύης μεταξύ των εκπαιδευτικών. Πρέπει να καταστεί σαφές, πως ο ρόλος του Διευθυντή / Προϊστάμενου δεν θα πρέπει να είναι μόνο διεκπεραιωτικός αλλά κυρίως καθοδηγητικός και υποστηρικτικός και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να είναι αρμόδιος για άσκηση πειθαρχικού ελέγχου.
Ως εν ενεργεία εκπαιδευτικοί της τάξης συμμεριζόμαστε την ανάγκη της συνεχούς αναβάθμισης της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου και την αξία της αξιολόγησης που θα πρέπει να λειτουργεί με βασικούς άξονες την ανατροφοδότηση και την υποστήριξη όλων των εκπαιδευτικών. Μέσα σε ένα ασφαλές πλαίσιο για τον εκπαιδευτικό, η αξιολόγηση θα πρέπει να φέρει ως κύρια χαρακτηριστικά της και βασική της στοχοθεσία την διασφάλιση της αντικειμενικότητας, την παροχή κινήτρων, την συνεχή και ουσιαστική επιμόρφωση συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αυτοβελτίωση και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του εκπαιδευτικού. Αυτού του είδους η αξιολόγηση θεωρούμε ότι αποτελεί καθοριστικό αξιοκρατικό παράγοντα. Αντιθέτως, στο παρόν Νομοσχέδιο, η αξιολόγηση φαίνεται να τελεί υπό τον έλεγχο ενός μονοπρόσωπου διοικητικού μηχανισμού, που καλλιεργεί το συμβιβασμό και μετατρέπεται σε αναπόσπαστο μέρος ενός πλαισίου κηδεμόνευσης του ίδιου του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού του έργου.
Ως εκ τούτου, ζητάμε την απόσυρση του παρόντος Νομοσχεδίου και την επαναδιατύπωσή του μετά από ουσιαστική διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
ΟΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ
Μαρία Σπανού
Κλεοπάτρα Μαντζουράνη
Χαρίκλεια Θεοδωράκη
Ισαβέλα Πουλιάνου
Βλάχου Ευθαλία
Ρεουλά Τσαμπίκα
Πεβεράτου Μαρία
Καλυβιώτη Αλεξάνδρα
Μπένου Αλεξάνδρα
Πολίνα Καρκαλάκου
Νίκη Αεράκη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη