Αφίσα απεργίας
Διαδικτυακή εκδήλωση για την αξιολόγηση και τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών την Παρασκευή από την ΕΑΠ Ε' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής

Διαδικτυακή εκδήλωση για τα επόμενα βήματα των εκπαιδευτικών αναφορικά με την απεργία - αποχή από την αξιολόγηση διοργανώνει την Παρασκευή η ΕΑΠ Ε' ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής.

«Στην αναμέτρηση για την αξιολόγηση, που θα κριθεί σε βάθος χρόνου, δεν έχουμε την πολυτέλεια της συναίνεσης και των αυταπατών ότι τα χειρότερα είναι πίσω μας. Πριν το σχολείο μεταλλαχτεί, με την εκπαιδευτική διαδικασία να δίνει τη θέση της σε μια …ατέλειωτη αξιολόγηση, να το υπερασπιστούμε, διεκδικώντας την πρόσβαση όλων των παιδιών, ουσιαστική γνώση και μορφωτική διαδικασία, μόνιμη και σταθερή εργασία με κάλυψη όλων των κενών, ριζική αύξηση της χρηματοδότησης της παιδείας», σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Ακολουθεί ολόκληρη η ανακοίνωση:

Ο αγώνας συνεχίζεται, δε θα επιβληθεί η υποχώρηση του κλάδου

Να μπει η Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής στα σωματεία που προκηρύσσουν την απεργία-αποχή και στις 31 ΕΛΜΕ που απαιτούν αμέσως συνελεύσεις ΕΛΜΕ, για να μπει η ΟΛΜΕ σε αγωνιστική κατεύθυνση

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΕΑΠ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12/11/2021, 7.00 μ.μ, ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΕΧΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ 

Ένα και δυο: τη μοίρα μας δεν θα την πει κανένας

Ένα και δυο: τη μοίρα του ήλιου θα την πούμ' εμείς.

Οδυσσέας Ελύτης, Ήλιος ο Πρώτος

Ο κλάδος έδωσε με ενότητα και αποφασιστικότητα μια μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, γιατί έγινε αντιληπτό ότι είναι το όχημα για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, αλλά και ένας αυταρχικός μηχανισμός για την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Καθόλου τυχαία τις μέρες που η Κεραμέως πήγαινε τον αγώνα των εκπαιδευτικών στα δικαστήρια, ξεκινούσε ο μηχανισμός των συγχωνεύσεων τμημάτων εν μέσω πανδημίας, ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών από διευθυντές, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, και εξαγγελίες για εξετάσεις PISA το Μάιο του 2021 για ΣΤ΄ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου!

Η επιτυχία της κινητοποίησης ήρθε γιατί υπήρχε αποφασιστική στάση των χιλιάδων εκπαιδευτικών, χωρίς μισόλογα και αποδοχή τετελεσμένων και γιατί επιλέχτηκε μια αποτελεσματική μορφή αγώνα, η απεργία-αποχή. Το αποκορύφωμα ήταν η απεργία στις 11 Οκτώβρη όπου η συμμετοχή πήρε ιστορικές διαστάσεις, καθώς ήταν η μεγαλύτερη από το 2013 και τους αγώνες ενάντια στη διαθεσιμότητα των συναδέλφων στα ΕΠΑΛ και τα μνημόνια. 

Η μαζική συμμετοχή σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ήταν που έδωσε το αποτέλεσμα, και ο κλάδος βρήκε δύναμη να προσπεράσει τις απειλές από τη μεριά του υπουργείου Παιδείας. Ασφαλώς και η κάλυψη από ΟΛΜΕ-ΔΟΕ και η νομική προετοιμασία έπαιξαν το ρόλο τους, αλλά η κινητοποίηση κέρδισε τη νομιμοποίησή της από την καθολική συμμετοχή των εκπαιδευτικών. Γι’ αυτό και το υπουργείο Παιδείας παρά τις δικαστικές αποφάσεις σε βάρος της απεργίας αποχής, δεν τόλμησε να προχωρήσει σε πειθαρχικά και άλλα μέτρα, αλλά δυνάμωσε τις πιέσεις με τα έγγραφα που στέλνει ο γεν. γραμματέας Κόπτσης, αξιοποιώντας τους «πρόθυμους» διευθυντές. Η κυβέρνηση γνωρίζει ότι δεν μπορεί να εφαρμόσει εκπαιδευτική πολιτική που έχει το σύνολο σχεδόν του κλάδου απέναντι. Για αυτό προσπαθεί να εκβιάσει τη συμμετοχή όλων μας, ώστε να την εμφανίσει ως συναίνεση και όχι ως αποτέλεσμα του «εντέλεσθε».

Η κυβέρνηση και η Κεραμέως βρήκαν στήριγμα στη στάση του κυβερνητικού συνδικαλισμού ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ. Στην ΟΛΜΕ με την πραξικοπηματική λήξη της απεργίας–αποχής, αφού πρώτα στη γενική συνέλευση προέδρων στις 6/10 8 πρόεδροι προερχόμενοι βασικά από τη ΔΑΚΕ, αντί να ψηφίσουν με βάση τις αποφάσεις, λειτούργησαν σαν εκπρόσωποι του υπουργείου και καταψήφισαν τη συνέχιση του αγώνα. Στη ΔΟΕ με την υιοθέτηση από μια ευκαιριακή πλειοψηφία του λεγόμενου «ενιαίου κειμένου» –αντί της απεργίας αποχής- το οποίο υποτίθεται θα επιτρέπει τη διαφωνία με την αξιολόγηση «εκ των έσω», με δεδομένη όμως τη συμμετοχή μας, για να αποφύγουμε – υποτίθεται - τις πειθαρχικές συνέπειες. Για να έρθει το υπουργείο, αφού πρώτα εξασφάλισε το κλείσιμο της απεργίας-αποχής, να δηλώσει ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει… Από τη συνέχεια φάνηκε ότι για τις παρατάξεις αυτές το θέμα δεν ήταν οι πειθαρχικές συνέπειες, αλλά το γεγονός ότι απονομιμοποιήθηκε από τον αυταρχισμό και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα η αξιολόγηση, η οποία για τα κόμματά τους είναι βασική επιλογή για το σχολείο, καθώς συμφωνούν με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ έχουν επιλέξει να παίζουν …φιλικό παιχνίδι με την κυβέρνηση, μέσα από μεγαλοστομίες στα κανάλια, αλλά και φρένο στις κοινωνικές αντιστάσεις. 
Μόλις με ευθύνη του κυβερνητικού συνδικαλισμού σταμάτησε από τις ΟΛΜΕ και ΔΟΕ η απεργία-αποχή, η απάντησης της κυβέρνησης ήταν η εξαγγελία της αξιολόγησης στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, δυο φορές το χρόνο και με απαίτηση να υπάρχει ποσοστό «ανεπαρκών». Αυτό δηλαδή που σταμάτησε το συνδικαλιστικό κίνημα το 2014. 

Ακόμη χειρότερα στην Ε΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής, η πλειοψηφία του Δ.Σ (ΔΑΚΕ,ΠΕΚ) στάθηκαν απέναντι στην απόφαση του κλάδου για απεργία - αποχή είτε συμφωνώντας με την αξιολόγηση είτε διασπείροντας τα επιχειρήματα τρομοκρατίας της κυβέρνησης περί πειθαρχικών όσων συμμετέχουν. Αγνόησαν όλους αυτούς τους εκπαιδευτικούς, που ανεξάρτητα πολιτικής τοποθέτησης υπέγραφαν μαζικά στα σχολεία δήλωση συμμετοχής υπέρ της απεργίας αποχής. Η Ε΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής ήταν μια από τις 6 στις 82 ΕΛΜΕ που ψήφισε λευκό στην πρώτη Γ.Σ Προέδρων, στις 25/9 , με απόφαση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. Δεν αποδέχτηκαν καμιά πρόταση  για κάλεσμα συμμετοχής στην απεργία 11/10, γιατί τάχα καλύπτονταν από την ΟΛΜΕ. Αρνήθηκαν οποιοδήποτε μέτρο συνδικαλιστικής κάλυψης των εκπαιδευτικών (π.χ στάσεις εργασίας)μετά τη δικαστική απόφαση. Η στάση της αυτή αφορά  και όλα τα κρίσιμα προβλήματα που απασχολούν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς (τοποθετήσεις, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, κενά στα σχολεία, μέτρα για την πανδημία). Ενώ τα σχολεία με συγχωνευμένα τμήματα ζητούσαν άμεση παρέμβαση και κινητοποίηση της ΕΛΜΕ για την αποτροπή των συγχωνεύσεων η πλειοψηφία αρνήθηκε κάθε παράσταση στην ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής. Αποδέχτηκε την πρόταση σχεδόν ένα μήνα μετά, όταν υπήρχε πλέον τετελεσμένο γεγονός. 

Έχουμε απέναντι στον εκπαιδευτικό μια κυβέρνηση αδιάλλακτη, αλλά όχι ανίκητη. 

Η εξέλιξη της απεργίας-αποχής ήταν μια σημαντική πολιτική ήττα για την Κεραμέως. Σε πανδημία, περιβαλλοντικές καταστροφές (πυρκαγιές, πλημμύρες), στην εργασία (efood, COSCO…) φάνηκε ότι βλέπει τα δικαιώματα και τις ανάγκες της κοινωνίας σαν διαφυγόντα κέρδη για τη μεγάλη εργοδοσία, που στηρίζει με επιδοτήσεις και νομοθετήματα, ενώ τη δημοκρατική έκφραση, την κοινωνική διαμαρτυρία και το ελεύθερο φρόνημα τα αντιμετωπίζει με κρατική καταστολή. Μόνο οι ενωτικοί και αποφασιστικοί μας αγώνες μπορούν να υπερασπιστούν το δημόσιο σχολείο και τον εκπαιδευτικό

Στο σημείο που φτάσαμε, όποιος επικαλείται τις δικαστικές αποφάσεις και τις απειλές για πειθαρχικές συνέπειες οφείλει να είναι ξεκάθαρος για τη στάση που πρέπει να κρατήσει ο κλάδος. Για αυτό και προτείναμε τη συνέχιση της απεργίας –αποχής με ευθύνη των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων ΠΕ, μέχρι να εκφραστεί η πραγματική βούληση του κλάδου σε επίπεδο ΟΛΜΕ και ΔΟΕ. Δεν παραγνωρίζουμε τις πιέσεις που ασκούνται από την ηγεσία του Υπουργείου με όπλο τις δικαστικές αποφάσεις. Αλλά εκεί που κρίνεται η εφαρμογή τους είναι η πραγματική ζωή, και η μαζική συμμετοχή μπορεί να τους καταστήσει ανεφάρμοστους. Όπως έγινε με το νόμο Χρυσοχοΐδη ενάντια στις διαδηλώσεις, την πανεπιστημιακή αστυνομία, αλλά και την αμφισβήτηση της δικαστικής απαγόρευσης των απεργιών στο κάτεργo της COSCO. Εξάλλου η κυβέρνηση της ΝΔ δεν είναι καθόλου παντοδύναμη όπως προβάλλουν τα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα. Η επιμονή στα αντιλαϊκά μέτρα δοκιμάζεται και από το γεγονός ότι είναι αντιμέτωπη με μια αυξανόμενη λαϊκή δυσαρέσκεια λόγω της αποτυχίας στην αντιμετώπιση της πανδημίας, της μεγάλης ακρίβειας στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, το ρεύμα και το πετρέλαιο, του αυταρχισμού και του συνόλου της πολιτικής της.

Καλούμε όλες/ους τις/ους συναδέλφους να συσπειρωθούμε στα σωματεία μας και να συνεχίσουμε τον αγώνα αυτόν με όλα τα μέσα. Με σχέδιο και πρόγραμμα για να μπορούμε να νικήσουμε!  Οι κοινωνικοί αγώνες δεν είναι «νόμιμοι» ή «παράνομοι». Είναι ΔΙΚΑΙΟΙ! 

Στην κρίσιμη καμπή που βρισκόμαστε, υπάρχει δρόμος και σε αυτόν καλούμε κάθε εκπαιδευτικό και συνδικαλιστική δύναμη που μιλά στο όνομα της συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα: ήδη 6 ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ κάνουν μια νέα αρχή προκηρύσσοντας ξανά την απεργία-αποχή, λαμβάνοντας και μέτρα για την υπέρβαση των νομικών εμποδίων. Καλούμε σε συμμετοχή της Ε ΕΛΜΕ σε αυτή την προσπάθεια και να προχωρήσει σε έκτακτη Γ.Σ. Ο αγώνας συνεχίζεται και μπορεί να αγκαλιαστεί από την πλειοψηφία του κλάδου!

Να προκηρυχθούν στάσεις εργασίας από την ΕΛΜΕ, για να διευκολυνθούν οι συνάδελφοι να μην συμμετέχουν σε συνεδριάσεις. Να προχωρήσει η Ε΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής  αμέσως σε γενική συνέλευση για να υπάρξει ενημέρωση, αποτίμηση και το ξεκίνημα ενός νέου αγωνιστικού κύκλου. Να μπούμε στην απεργία-αποχή, να πιέσουμε έμπρακτα την ΟΛΜΕ συνυπογράφοντας το  κοινό κείμενο των 33 ΕΛΜΕ που ενεργοποιούν το αρ.34 του καταστατικού της ΟΛΜΕ, για νέες έκτακτες Γ.Σ και Γ.Σ Προέδρων 20/11. Καλούμε σε απόφαση συμμετοχής στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο 11/11, 13.00, στα Προπύλαια μαζί με τους φοιτητικούς συλλόγους. Καλούμε τώρα σε απεργιακή κλιμάκωση ενάντια στον αντεργατικό,αντιαπεργιακό νόμο Χατζηδάκη το τελευταίο δεκαήμερο του Νοέμβρη. 

Στην αναμέτρηση για την αξιολόγηση, που θα κριθεί σε βάθος χρόνου, δεν έχουμε την πολυτέλεια της συναίνεσης και των αυταπατών ότι τα χειρότερα είναι πίσω μας. Πριν το σχολείο μεταλλαχτεί, με την εκπαιδευτική διαδικασία να δίνει τη θέση της σε μια …ατέλειωτη αξιολόγηση, να το υπερασπιστούμε, διεκδικώντας την πρόσβαση όλων των παιδιών, ουσιαστική γνώση και μορφωτική διαδικασία, μόνιμη και σταθερή εργασία με κάλυψη όλων των κενών, ριζική αύξηση της χρηματοδότησης της παιδείας.

Η κυβέρνηση θέλει να κάνει τα αδιέξοδα της αντιλαϊκής πολιτικής της δικά μας αδιέξοδα, τόσο στην παιδεία, όσο και στην κοινωνία. Δεν θα περάσει, θα αντισταθούμε! Θα δώσουμε μάχη για υγεία, παιδεία, ψωμί και ελευθερία! Για την ήττα της κυβέρνησης και κάθε απόπειρας να δοθεί συνέχεια στην πολιτική της.

Για όλα τα παραπάνω η ΕΑΠ καλεί τους συναδέλφους σε διαδικτυακή εκδήλωση ενημέρωσης και συντονισμού της δράσης μας την Παρασκευή 12/11/2021, 7.00 μ.μ, Θα σταλεί link στα σχολεία τις επόμενες μέρες. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
Στους δύο πίνακες κατάταξης για τη Γενική Παιδεία αίτηση υπέβαλαν συνολικά 152.278 εκπαιδευτικοί
Προσλήψεις εκπαιδευτικών: Το ΑΣΕΠ για τους πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης
πανεπιστήμιο Πατρών
Πανεπιστημιο Πατρών: Προειδοποιεί για διαγραφές «λιμναζόντων» φοιτητών από Σεπτέμβρη 2025 - Εχουν 3 εξεταστικές για να τη γλιτώσουν
Ορισμένοι εξ αυτών έχουν τη δυνατότητα να υπαχθούν σε καθεστώς Μερικής Φοίτησης.
Πανεπιστημιο Πατρών: Προειδοποιεί για διαγραφές «λιμναζόντων» φοιτητών από Σεπτέμβρη 2025 - Εχουν 3 εξεταστικές για να τη γλιτώσουν
epas1497429821.jpg
Τεχνική εκπαίδευση: Απόφαση επιδότησης του προγράμματος μάθησης σε εργασιακό χώρο των μαθητευόμενων των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας
Η παρούσα απόφαση αφορά στο πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο των σχολικών ετών 2024-2025 (01-01-2025 έως 31-08-2025), 2025-2026...
Τεχνική εκπαίδευση: Απόφαση επιδότησης του προγράμματος μάθησης σε εργασιακό χώρο των μαθητευόμενων των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας