«Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να απειλεί και να τρομοκρατεί, θα όφειλε να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, με τη θωράκισή τους από την πανδημία και όχι να τα μετατρέπει σε εστίες υπερμετάδοσης» αναφέρει η Β' ΕΛΜΕ Αθήνας με αφορμή την εγκύκλιο Κόπτση που ζητά από τους διεθυντές/ντριες των σχολείων να «αιτιολογήσουν τους λόγους που δεν ανάρτησαν τα κείμενα και επιπλέον να αποστείλουν τα πρακτικά των Συλλόγων Διδασκόντων απευθείας στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
«Ο αυταρχισμός στα σχολεία έχει ξεπεράσει κάθε όριο» τονίζει, κατηγορώντας το υπουργείο ότι επανέρχεται με νέες απειλές.
«Οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται να μετράνε την αποτελεσματικότητα του σχολείου με την ικανότητά τους να καλύπτουν τα κενά χωρίς προσλήψεις, διαλύοντας τα προγράμματα και τα διδακτικά αντικείμενα. Οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται να στερούν από τα παιδιά τα μορφωτικά δικαιώματα που δικαιούνται και τα οποία η κάθε Κεραμέως, ο κάθε Κόπτσης και η κυβέρνηση της ΝΔ θέλουν να βάλουν στην κλίνη του Προκρούστη για να επιβάλουν το μοντέλο του σχολείου της αγοράς, που θα είναι φτηνό και πειθαρχημένο. Οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται να γίνουν επαίτες και να αναζητούν χορηγούς για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία τους» αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, ζητώντας να αποσυρθεί η σχετική εγκύκλιος και να καταργηθεί το υφιστάμενο μοντέλο αυτο-αξιολόγησης.
Η ανακοίνωση:
Βρισκόμαστε 3 μήνες μετά την έναρξη των σχολείων και, ενώ το πρόβλημα των κενών σε εκπαιδευτικούς παραμένει εκρηκτικό, οι εκπαιδευτικοί έχουν γίνει πολυεργαλεία και φορτώνονται με πολλές ώρες υπερεργασίας, ο αυταρχισμός στα σχολεία έχει ξεπεράσει κάθε όριο, οι κάθε είδους εξετάσεις (P.I.S.A., τράπεζα θεμάτων, πανελλαδικές με Ε.Β.Ε) λειτουργούν ως δαμόκλεια σπάθη για μαθητ(ρι)ες και εκπαιδευτικούς, η διαχείριση της πανδημίας αποδεικνύεται φονική, το ΥΠΑΙΘ επανέρχεται με νέες απειλές.
Συγκεκριμένα, στις 17/12/2021 το ΥΠΑΙΘ απέστειλε πίνακες σε όλες τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) της χώρας με τα σχολεία που δεν ανάρτησαν είτε την αποτίμηση της περσινής σχολικής χρονιάς είτε τον προγραμματισμό της φετινής. Την ίδια στιγμή, ζητάει από τους Διευθυντές/ριες και Προϊσταμένους/ες των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων να αιτιολογήσουν τους λόγους που δεν ανάρτησαν τα κείμενα και επιπλέον να αποστείλουν τα πρακτικά των Συλλόγων Διδασκόντων απευθείας στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ!! Τέλος, απαιτεί από τις ΠΔΕ να αποστείλουν στο ΥΠΑΙΘ όλα τα έγγραφα με βάση τα οποία ορίστηκαν οι συγκεκριμένοι Διευθυντές/ριες και Προϊστάμενοι/ες, προφανώς για να απειλήσει ότι θα ενεργοποιήσει τις τιμωρητικές διατάξεις του ν. 4823/2021.
Άραγε ποια εναγώνια ανάγκη κινητοποίησε το ΥΠΑΙΘ και εξέδωσε μια τέτοια εγκύκλιο, αφού η πολιτική ηγεσία ακούραστα προσπαθεί νυχθημερόν να μας πείσει πως η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας προχωρά κανονικά;
Είναι φανερό πως τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια δεν προχωρούν ανεμπόδιστα! Και το έγγραφο αυτό, όπως και τα προηγούμενα, αποδεικνύει τον φόβο τους, αφού διαπιστώνουν ότι η αντίσταση και η ανυπακοή στην αξιολόγηση είναι εδώ! Αντιλαμβάνονται ότι ένας βασικός κρίκος της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής τους, όπως είναι αυτός που φέρει τον μανδύα της αξιολόγησης, έχει δεχθεί σοβαρό πλήγμα στη συνείδηση των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας.
Γι’ αυτό το λόγο επιχειρούν ξανά να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς και τους Σ/Δ.
Έχει γίνει καθαρό όλο το προηγούμενο διάστημα ότι:
Οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται να μετράνε την αποτελεσματικότητα του σχολείου με την ικανότητά τους να καλύπτουν τα κενά χωρίς προσλήψεις, διαλύοντας τα προγράμματα και τα διδακτικά αντικείμενα.
Οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται να στερούν από τα παιδιά τα μορφωτικά δικαιώματα που δικαιούνται και τα οποία η κάθε Κεραμέως, ο κάθε Κόπτσης και η κυβέρνηση της ΝΔ θέλουν να βάλουν στην κλίνη του Προκρούστη για να επιβάλουν το μοντέλο του σχολείου της αγοράς, που θα είναι φτηνό και πειθαρχημένο.
Οι εκπαιδευτικοί δεν αποδέχονται να γίνουν επαίτες και να αναζητούν χορηγούς για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία τους.
Το Υπουργείο Παιδείας, αντί να απειλεί και να τρομοκρατεί, θα όφειλε να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων, με τη θωράκισή τους από την πανδημία και όχι να τα μετατρέπει σε εστίες υπερμετάδοσης. Να καλύψει τα κενά σε εκπαιδευτικούς, να πάρει μέτρα για σχολικές υποδομές πριν θρηνήσουμε θύματα, να ασχοληθεί με μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα που οξύνονται και ξεσπούν βίαια μέσα στα σχολεία. Δυστυχώς, η κυβερνητική αντιεκπαιδευτική πολιτική ρίχνει λάδι στη φωτιά των προβλημάτων, στα Πανεπιστήμια ήδη έχουν συνδέσει το 20% της χρηματοδότησης με την αξιολόγηση, ενώ προωθούν την τοποθέτηση manager από το χώρο των επιχειρήσεων στη θέση των Πρυτάνεων. Την ίδια στιγμή στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς που, εδώ και δύο χρόνια, δίνουν μάχη για να κρατήσουν όρθια τα σχολεία.
Αυτοί λοιπόν πρέπει να απολογηθούν στους μαθητές/τριες, στους γονείς και στους/στις εκπαιδευτικούς για την καταστροφική τους πολιτική που θέλουν να επιβάλουν δια ροπάλου. ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΑΣΕΙ!
Ο αγώνας των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται με όλους τους τρόπους.
Ήδη 16 Πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ έχουν κηρύξει νόμιμα απεργία αποχή από την αξιολόγηση και δεν έχει γίνει προσφυγή στα Δικαστήρια για την κήρυξή της ως παράνομης. Παρά τις προσπάθειές τους το δικαίωμα στην απεργία δεν έχει καταργηθεί ακόμα. Με αγώνες και με αίμα εργατικό έχει κατοχυρωθεί στο Σύνταγμα και προστατεύεται. Το μήνυμά μας είναι καθαρό: Οι εκπαιδευτικοί δεν εκβιαζόμαστε! Στηρίζουμε περήφανα την επιλογή μας να υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο και τα παιδιά!
Η ΟΛΜΕ οφείλει να δηλώσει με πολιτική της απόφαση ότι θα μπει μπροστά και θα υπερασπίσει κάθε συνάδελφο/ισσα που δε συμμετέχει στην αξιολόγηση, με όποιο τρόπο και με όποιο ρόλο και να ξεκαθαρίσει ότι κάθε ενέργεια εναντίον συναδέλφων/ισσών θα λογιστεί και θα αντιμετωπιστεί συλλογικά ως ενέργεια ενάντια στο εκπαιδευτικό και το συνδικαλιστικό κίνημα.
Θα υπερασπίσουμε και θα στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις, κάθε σωματείο, Σ/Δ, διευθυντές/ντριες, συντονιστές/ριες ομάδων δράσης, τους εκπαιδευτικούς που με κάθε τρόπο δε συμμετέχουν στην αξιολόγηση γιατί αντιστέκονται στα σχέδια για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου!
Το νέο ΔΣ της Β΄ΕΛΜΕ Αθήνας, που προέκυψε από τις πρόσφατες αρχαιρεσίες μετά τη συγκρότηση του σε σώμα θα επανέλθει με αποφάσεις για την οργάνωση του συλλογικού μας αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, για την επόμενη περίοδο.
Κηρύσσουμε διευκολυντικές στάσεις εργασίας 1- 3 ώρες στο ωράριο του κάθε συναδέλφου το επόμενο διάστημα και μέχρι και τις 12/1/2022 που είναι η προθεσμία για να καταθέσουν οι Συντονιστές των ομάδων το Α΄ μέρος της Φόρμας Αποτύπωσης του Σχεδίου Δράσης («Σχεδιασμός της Δράσης»).
Κάθε απόπειρα τρομοκράτησης είναι έωλη και θα πέσει στο κενό!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη