Για «εργοδοτική παρανομία», κάνει λόγο η ΟΙΕΛΕ σε ανακοίνωσή της, για την αδυναμία πρόσβασης ιδιωτικών εκπαιδευτικών σε self test. Παράλληλα, κάνει λόγο για αυξημένο κίνδυνο στην κοινωνία και τη δημόσια υγεία, χωρίς να έχουν γίνει ουσιαστικές αλλαγές στα πρωτόκολλα.
Τις προηγούμενες ημέρες η ΟΙΕΛΕ επισήμανε στις αρμόδιες αρχές την αδυναμία εκατοντάδων εκπαιδευτικών, ιδίως από το χώρο των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, πρόσβασης σε δωρεάν self tests. Μετά από έρευνα των στελεχών της Ομοσπονδίας, προκύπτει ότι σε πολλές περιπτώσεις έχουμε επανάληψη του φαινομένου που διαπιστώθηκε τον περασμένο Μάιο, όταν ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν είχαν πρόσβαση σε δωρεάν τεστ, επειδή δεν ήταν νόμιμα δηλωμένοι ως …εκπαιδευτικοί.
Όπως τονίζει, «το ποσοστό των εκπαιδευτικών που είτε δηλώνονται μερικώς είτε δεν δηλώνονται καθόλου, σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών, υπερβαίνει το 45%. Τούτο σημαίνει ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι εντελώς ανοχύρωτοι απέναντι στην πανδημία, ακόμη και εάν εξαγγείλετε άμεσα την άντληση στοιχείων από το ΠΣ Εργάνη για να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα».
Αναλυτικά:
Η ΟΙΕΛΕ είχε έγκαιρα καταθέσει την ανησυχία της για το άνοιγμα των εκπαιδευτικών μονάδων, τόσο για τον χώρο των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, όσο και για τον ευρύτερο χώρο της εκπαίδευσης χωρίς τη λήψη αποφασιστικών μέτρων. Δυστυχώς, δεν εισακουστήκαμε (δεν κληθήκαμε μάλιστα ποτέ σε διάλογο με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, αν και ο χώρος της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι πολύ δύσκολος και με ιδιαιτερότητες).
Οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης απέδειξαν ότι κανένα ουσιαστικό σχέδιο δεν υπήρχε για την επανεκκίνηση των εκπαιδευτικών μονάδων, πέραν της πρόβλεψης για δωρεάν self tests για τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς. Καμιά μέριμνα για τον αριθμό μαθητών ανά τάξη, για τη μεταφορά με τα σχολικά λεωφορεία, για τις τραγικές υγεινομικές συνθήκες σε ορισμένα Φροντιστήρια και Κ.Ξ.Γ., για την απόλυτη ασυδοσία των Κέντρων Μελέτης, για τη σοβαρή ιχνηλάτηση των κρουσμάτων, για το κόστος των μοριακών τεστ. Θεωρούμε ότι με την αμετακίνητη στάση της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας οδεύουμε σε μια εξαιρετικά επικίνδυνη κατάσταση που απειλεί την κοινωνία και θα δοκιμάσει σοβαρά τις αντοχές του συστήματος υγείας. Είναι, δε, σχεδόν βέβαιο ότι θα προκαλέσει χάος στη λειτουργία των σχολείων, καθώς ήδη (σύμφωνα με πληροφορίες μας από πολλά ιδιωτικά σχολεία) είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των νοσούντων μαθητών και γονέων.
Σχετικά με την τηλεκπαίδευση που υποχρεωτικά θα ανασυρθεί, η πρόσφατη ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας δεν μας έκανε σοφότερους, καθώς μεταθέτει για το …μέλλον την απάντηση για το κρίσιμο ζήτημα εφαρμογής του GDPR μετά την πρόσφατη απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.
Ισχυρή ένδειξη εργοδοτικής παρανομίας η αδυναμία πρόσβασης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στα self tests
Τις προηγούμενες ημέρες η ΟΙΕΛΕ επισήμανε στις αρμόδιες αρχές την αδυναμία εκατοντάδων συναδέλφων μας, ιδίως από το χώρο των Φροντιστηρίων και των Κέντρων Ξένων Γλωσσών, πρόσβασης σε δωρεάν self tests. Μετά από έρευνα των στελεχών της Ομοσπονδίας, προκύπτει ότι σε πολλές περιπτώσεις έχουμε επανάληψη του φαινομένου που διαπιστώθηκε τον περασμένο Μάιο, όταν ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν είχαν πρόσβαση σε δωρεάν τεστ, επειδή δεν ήταν νόμιμα δηλωμένοι ως …εκπαιδευτικοί. Είχαμε και τότε αναφέρει σε επιστολή μας προς τους Υπουργούς Παιδείας και Εργασίας ότι:
«το ποσοστό των συναδέλφων μας που είτε δηλώνονται μερικώς είτε δεν δηλώνονται καθόλου (σε Φροντιστήρια και σε Κέντρα Ξένων Γλωσσών) υπερβαίνει το 45%. Τούτο σημαίνει ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί είναι εντελώς ανοχύρωτοι απέναντι στην πανδημία, ακόμη και εάν εξαγγείλετε άμεσα την άντληση στοιχείων από το ΠΣ Εργάνη για να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στην πλατφόρμα».
Επίσης, το ίδιο συμβαίνει και με πολλούς εκπαιδευτικούς που παρέχουν υπηρεσίες στις προαιρετικές απογευματινές δράσεις κάποιων ιδιωτικών σχολείων και εργάζονται αδήλωτοι. Επομένως, η αδυναμία πρόσβασης στην πλατφόρμα, αποτελεί συχνά ισχυρή ένδειξη εργοδοτικής παρανομίας και καλούμε τους συναδέλφους να καταγγέλλουν έστω και ανώνυμα το πρόβλημα, ώστε να προχωρούμε στις κατάλληλες ενέργειες.
Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί πως πολλά ιδιωτικά σχολεία έχουν δηλώσει μεν στο ΠΣ Εργάνη τους εκπαιδευτικούς των απογευματινών δράσεων, όχι όμως ως εκπαιδευτικούς της μονάδας, αλλά ως υπαλλήλους σε «συνεργαζόμενα» σωματεία, αθλητικούς συλλόγους κ.λπ. εκμεταλλευόμενα τη ρύθμιση του Ν. 4713/2020 που αφαιρούσε τη δυνατότητα της δήλωσης των συναδέλφων αυτών στο Υπουργείο Παιδείας. Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί να έλθουν άμεσα σε συνεννόηση με τους εργοδότες, ώστε να επιλυθεί το ζήτημα, ειδάλλως να ενημερώσουν άμεσα την ΟΙΕΛΕ.
Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί η θετική πρωτοβουλία ιδιωτικών σχολείων να αναλάβουν με δικό τους κόστος τον υγειονομικό έλεγχο του προσωπικού (χαρακτηριστικά αναφέρουμε εδώ την ενέργεια των Εκπαιδευτηρίων «ο Πλάτων» που πραγματοποίησε, όπως μας ενημέρωσαν οι συνάδελφοι, με δικά του έξοδα rapid tests σε όλους τους εργαζόμενους του σχολείου).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη