Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν πέντε ΕΛΜΕ στη Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας την Τρίτη 18 Ιανουαρίου, με αφορμή τα ελλιπή μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό στα σχολεία.
Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:
Την Τρίτη 18/01/2022, με απόφαση των σωματείων μας, εκπρόσωποι της Α' ΕΛΜΕ, Β' ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ, Ε΄ ΕΛΜΕ και Στ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας προχωρήσαμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας, λαμβάνοντας όλα τα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Πραγματοποιήθηκε συνάντηση-συζήτηση με τον προϊστάμενο της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας Λ. Μάντζο, προκειμένου να συζητήσουμε, για άλλη μία φορά, τα σοβαρά προβλήματα των σχολείων των ΕΛΜΕ της Δ.Δ.Ε. Α' Αθήνας. Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:
1. Μέτρα υγιεινής και ασφάλειας για την λειτουργία των σχολείων,
2. Άμεση κάλυψη των κενών και λόγω Covid,
3. Μέτρα για τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών,
4. Για την επιβολή εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε υπό κατάληψη σχολεία,
5. Για την προσπάθεια εφαρμογής της λεγόμενης αξιολόγησης,
6. Χαρακτηρισμός παρακολουθούντων και μη στο τέλος του Α' τετραμήνου (ΕΠΑ.Λ.).
Συγκεκριμένα:
1. Τονίσαμε ότι λόγω της ανεπάρκειας των μέτρων που έλαβε η Κυβέρνηση και του ανεπίτρεπτου πρωτοκόλλου υπερμετάδοσης του κορωναϊού (50%+1), καθημερινά υπάρχει μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών και μαθητών που νοσούν με αποτέλεσμα να μπαίνουν σε κίνδυνο ακόμα και οι οικογένειές τους. Οι απουσίες λόγω covid οξύνουν τα ήδη έντονα προβλήματα στην λειτουργία των σχολείων, σε συνδυασμό μάλιστα με τα κενά που υπάρχουν από την αρχή της χρονιάς με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας. Απαιτήσαμε την άμεση κάλυψη όλων αυτών των κενών που επιβαρύνουν περαιτέρω τα μαθησιακά και γνωστικά κενά εξ αιτίας των κλειστών σχολείων των δύο προηγούμενων χαμένων ετών και δημιουργούν επιπλέον προβλήματα στην κάλυψη της ύλης. Ο προϊστάμενος μας απάντησε ότι το 50%+1 είναι επιλογή του ΥΠΑΙΘ και ότι είναι γνωστό ότι υπάρχουν αντιρρήσεις. Η λύση που πρότεινε για την κάλυψη των κενών ήταν η περαιτέρω ελαστικοποίηση των μορφών εργασίας στην εκπαίδευση με τον διορισμό τριμηνιτών, αρνούμενος για ακόμα μία φορά την πρόταση των σωματείων για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις υπάρχουσες ανάγκες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιλογή του είναι η μετακίνηση των από σχολείο σε σχολείο για να καλύπτουν τους ασθενείς covid που θα λείπουν για 5 ημέρες.
2. Ζητήσαμε για πολλοστή φορά, όπως και στις προηγούμενες συναντήσεις μας, την ιδιαίτερη ανάγκη ύπαρξης μέτρων για τις ευπαθείς ομάδες συναδέλφων καθώς και μείωση ωραρίου για συναδέλφους με σοβαρά προβλήματα υγείας όπως συνέβαινε παλαιότερα. Για αυτό το θέμα μας είπε ότι δεν άλλαξε τίποτα, δηλαδή ότι δεν προβλέπεται κάτι σχετικό για τους εκπαιδευτικούς από το υπάρχον νομικό καθεστώς. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές τις μέρες με μία άθλια κυβερνητική τροπολογία καταργείται και η άδεια ειδικού σκοπού για τους εκπαιδευτικούς με παιδιά που νοσούν από τον κοροναϊό. Η αναλγησία της Κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ έχει ξεπεράσει όλα τα όρια!
3. Στη συνέχεια βάλαμε το θέμα για την απαράδεκτη προσπάθεια επιβολής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη, με τρομοκράτηση και απειλές για περικοπή μισθών και κυρώσεις προς τους συναδέλφους, τόσο από το Υπουργείο Παιδείας όσο και από ορισμένους διευθυντές. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος παραδέχθηκε ότι σε προφορική επικοινωνία με διευθυντές σχολείων τους σύστησε να ζητήσουν από τους εκπαιδευτικούς υπεύθυνες δηλώσεις που να εξηγούν γιατί δεν κάνουν τηλεκπαίδευση. Δηλώσαμε ότι ταυτιζόμενοι με την θέση του συνδικαλιστικού μας οργάνου, δεν είμαστε υποχρεωμένοι να παρέχουμε εξ αποστάσεως εκπαίδευση ούτε από το σπίτι μας, ούτε από κανένα άλλο χώρο που δεν είναι το εργασιακό μας περιβάλλον, σε κάθε περίπτωση που τα σχολεία δεν είναι προσβάσιμα και ότι η ΟΛΜΕ έχει κηρύξει απεργία αποχή από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία. Του ζητήσαμε να μας δείξει τον νόμο όπου αναφέρεται η υποχρέωσή μας να παρέχουμε τη λεγόμενη τηλεκπαίδευση με δικά μας μέσα και από τον ιδιωτικό μας χώρο, θυμίζοντάς του ότι κατά την περίοδο της καραντίνας τα σχολεία ήταν ανοιχτά και οι συνάδελφοι μπορούσαν να πηγαίνουν στο σχολείο. Στο τελευταίο ερώτημα δεν απάντησε τίποτα και παραδέχτηκε ότι η τηλεκπαίδευση στις καταλήψεις έχει χαρακτήρα κατασταλτικό!!
4. Μεταφέραμε την εικόνα που υπάρχει στα σχολεία, τονίζοντας ιδιαίτερα το τεταμένο κλίμα μεταξύ των μαθητών, όπως και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, που έχει παρουσιάσει έξαρση. Για το κλίμα αυτό ευθύνονται ο εγκλεισμός και η εξ αποστάσεως διδασκαλία των δύο προηγούμενων ετών, όπου και τα δύο ήταν επιλογές της κυβέρνησης, και έχουν δημιουργήσει ψυχικά, ψυχολογικά, κοινωνικά, οικονομικά προβλήματα καθώς και προβλήματα κοινωνικοποίησης, που σε συνδυασμό με τα αυξημένα κενά σε εκπαιδευτικό δυναμικό, δίνουν τον χώρο και τον χρόνο στο να εκδηλώνονται τέτοια περιστατικά. Για τα παραπάνω ο προϊστάμενος δεν έκανε απολύτως κανένα σχόλιο!
5. Αναφέραμε, για άλλη μία φορά, την εναντίωσή μας στη λεγόμενη αξιολόγηση που προωθεί το ΥΠΑΙΘ. Τονίσαμε ότι η λεγόμενη αξιολόγηση και οι σχετικές διαδικασίες όπως δείκτες, δράσεις, στόχοι κ.α. και μάλιστα με εντέλλεσθε δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην ανάδειξη και κυρίως στη λύση των έτσι και αλλιώς γνωστών στο ΥΠΑΙΘ προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Αντίθετα, όπου εφαρμόστηκαν τα μέτρα αυτά βάθυνε η κατηγοριοποίηση των σχολείων, ο ανταγωνισμός και σχολεία οδηγήθηκαν σε κλείσιμο. Πληροφορήσαμε στον προϊστάμενο ότι κάποια πρωτοβάθμια σωματεία έχουν προκηρύξει απεργία-αποχή και άλλα σωματεία αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες με σκοπό την επαναπροκήρυξη απεργίας-αποχής από ομοσπονδία. Τέλος, καταγγείλαμε τις απειλές του ΥΠΑΙΘ για την συνέχιση της ήδη απαξιωμένης από τους συναδέλφους της λεγόμενης αξιολόγησης. Η απάντησή του ήταν προκλητική λέγοντας ότι έχουν αποφασίσει τα δικαστήρια τονίζοντας ότι είναι Κυβερνητική πολιτική να προχωρήσει.
6. Για άλλη μία φορά εκφράσαμε την ανησυχία μας για τον χαρακτηρισμό φοίτησης (παρακολουθούντες και μη παρακολουθούντες) των μαθητών των ΕΠΑ.Λ. που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εφαρμοστεί γιατί θα έχει σαν αποτέλεσμα την εκδίωξη μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία, την σύμπτυξη τμημάτων κλπ. Απαιτήσαμε να ισχύσει και για τα ΕΠΑ.Λ. ο χαρακτηρισμός φοίτησης στο τέλος του Β΄ τετραμήνου, όπως άλλωστε συμβαίνει σε Γυμνάσια και ΓΕ.Λ. Η απάντηση του προϊσταμένου ήταν ότι περιμένει τη σχετική εγκύκλιο.
Ο προϊστάμενος της Δ.Δ.Ε. Α΄ Αθήνας με την στάση του, μας επιβεβαίωσε ότι ο ρόλος του είναι να επιβάλει και να εφαρμόζει την κυβερνητική πολιτική και όχι να μεταφέρει την πραγματική εικόνα που επικρατεί στα σχολεία, ούτε την ανησυχία και τον προβληματισμό όλων μας. Σε κάθε θέμα που θέταμε η απάντηση ήταν ή είναι νόμος ή δεν άλλαξε τίποτα σε αυτό που ρωτάτε ή συμφωνώ και εγώ είναι και δική μου θέση.
Συνάδελφοι σας καλούμε, συσπειρωμένοι στα σωματεία μας, να διεκδικήσουμε τα δίκαια αιτήματά μας. Μένουμε δίπλα στους μαθητές μας, καλώντας και ενημερώνοντας και τους γονείς για τους κοινούς μας στόχους.
Τα σωματεία της Α΄ Αθήνας:
Α΄ ΕΛΜΕ, Β΄ ΕΛΜΕ, Γ΄ ΕΛΜΕ, Ε΄ ΕΛΜΕ, ΣΤ΄ ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη