Επιστολή προς τους γονείς των μαθητών απέστειλε η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, με την οποία τους καλεί σε συμμετοχή στις συσκέψεις που προγραμματίζει ως ΕΛΜΕ με γονείς κατά Δήμο (Λαγκαδά, Π. Μελά, Ωραιοκάστρου, Ευόσμου κ.ά.) μετά από συνεννοήσεις με τους συλλόγους, ενώσεις γονέων, σχετικά με τα προβλήματα των σχολείων.
Η επιστολή
Αγαπητοί γονείς
Βρισκόμαστε στον έβδομο μήνα λειτουργίας των σχολείων και τα μοναδικά μέσα προστασίας που εφαρμόζει το Υπουργείο είναι τα σελφ τεστ και τα ανοιχτά παράθυρα, ενώ δεν έχει κάνει καμία πρόταση δεκτή των ΕΛΜΕ για λειτουργία των σχολεία με ασφάλεια. Η εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης έχει οδηγήσει σε 26.500 νεκρούς και χιλιάδες ανθρώπους που ασθενούν από άλλη νόσο σε απόγνωση, καθώς το ΕΣΥ δεν στηρίζεται.
Τα σχολεία έκλεισαν για πάρα πολλούς μήνες και η κυβέρνηση μας επέβαλε την "τηλεκπαίδευση", που όπως αποδείχθηκε, είχε ανυπολόγιστες επιπτώσεις στην ψυχολογία, την κοινωνική ζωή και τη μόρφωση των παιδιών μας. Ως εκπαιδευτικοί ζητούσαμε να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία με χωρισμό των τμημάτων ως 15 μαθητές, πρόσληψη μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, δωρεάν τεστ και ιχνηλάτηση από τον ΕΟΔΥ. Δεν έκαναν τίποτε από αυτά! Αντίθετα, αύξησαν τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, συγχώνευσαν τμήματα και έκλεισαν σχολεία. Μετέτρεψαν τους εκπαιδευτικούς σε νοσηλευτές, γραμματείς και ιχνηλάτες, που προκειμένου να διεκπεραιώσουν τα πρωτόκολλα δεν προλαβαίνουν να κάνουν μάθημα! Παράλληλα, ανάγκασαν τους γονείς να ταλαιπωρούνται στις ατελείωτες ουρές έξω από τα φαρμακεία, πληρώνοντας και το κόστος των rapid ή pcr τεστ. Με την επιβολή του παράλογου υγειονομικού πρωτοκόλλου, τμήματα αποδεκατίζονται και μαθητές συνεχώς νοσούν ή λείπουν.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται την πανδημία για να χτυπήσει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και το δημόσιο σχολείο. Πέρυσι, με την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής πέταξαν 40.000 παιδιά έξω από τα πανεπιστήμια. Φέτος, βάζουν εξετάσεις με Τράπεζα Θεμάτων στην Α΄ και Β΄ Λυκείου, εισάγουν τον διαγωνισμό της ελληνικής Pisa για την Γ΄ γυμνασίου και την ΣΤ΄ δημοτικού, ενώ αρνούνται να προχωρήσουν σε μείωση της τεράστιας ύλης.
Το σχολικό έτος ξεκίνησε με ελλείψεις 6.500 εκπαιδευτικών την πρώτη μέρα, που αυξήθηκαν λόγω της πανδημίας, με αποτέλεσμα χιλιάδες χαμένες ώρες μαθημάτων, που προσπαθούν να καλύψουν με ελάχιστους μόνιμους διορισμούς και διορισμούς αναπληρωτών με τρίμηνη σύμβαση, συγχωνεύσεις, υποχρεωτικές υπερωρίες και ανάληψη τμημάτων από τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης και τμημάτων ένταξης, αφήνοντας χωρίς βοήθεια τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Και ενώ το Υπουργείο βαθμολογείται με ΜΗΔΕΝ στην Αξιολόγηση για τη διαχείριση της πανδημίας, το μόνο που το ενδιαφέρει είναι να προχωρήσει η διάλυση-ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου. Το σχέδιο αυτό έχει το κωδικό όνομα “Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας”!
Η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι διαχρονικό πρόβλημα, με τις δαπάνες για την παιδεία να μειώνονται συνεχώς, με κακογραμμένα βιβλία και αναχρονιστικά αναλυτικά προγράμματα, με απουσία υποστηρικτικών δομών για τους πιο αδύναμους μαθητές, εργαστήρια και εξοπλισμό, με ελλείψεις προσωπικού. Με τη λεγόμενη αξιολόγηση θέλουν να μεταθέσουν την ευθύνη για όλα τα κακώς κείμενα στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Αυτοί θα πρέπει να βρίσκουν πόρους για τη λειτουργία του, ψάχνοντας χορηγούς, πραγματοποιώντας προγράμματα με ΜΚΟ και ιδιωτικές εταιρίες ! Με τι ανταλλάγματα άραγε; Κι αν το σχολείο και οι γονείς δε βρίσκουν λεφτά για τη λειτουργία του θα παίρνουν κακό βαθμό. Τα σχολεία θα κατηγοριοποιούνται σε “καλά” και “κακά”, με τα τελευταία να υποχρηματοδοτούνται και να οδηγούνται σε μαρασμό ή κλείσιμο. Έτσι, “αξιολόγησαν” και τα νοσοκομεία και έκλεισαν το Λοιμωδών, το Παναγία, τα υποκαταστήματα του ΙΚΑ, κ.α. Δεν πρέπει να το αποδεχτούμε! Η εκπαίδευση είναι υποχρέωση της πολιτείας και πρέπει να είναι δωρεάν για όλα τα παιδιά!
Η αξιολόγηση, πάνω από όλα, έχει ως στόχο τους μαθητές και ειδικά των φτωχών, εργατικών οικογενειών. Αυτοί βλέπουν το σχολείο ως επιχείρηση που θα παράγει μαθητές με χαμηλά μορφωτικά εφόδια, που θα εγκαταλείπουν το όνειρο της βελτίωσης της ζωής τους μέσα από σπουδές και έτσι θα εξαναγκάζονται να πάνε στη φθηνή κατάρτιση - δουλεία που θέλουν οι μεγαλοεργοδότες. Έτσι, βάζουν παντού εξετάσεις, από το Δημοτικό ως το Λύκειο για να αυτοενοχοποιηθούν οι μαθητές ως “αποτυχημένοι” και μέσω της αξιολόγησης να πειθαναγκάσουν τους εκπαιδευτικούς να συναινέσουν στο έγκλημα. Και όλα αυτά συνοδευόμενα με μπόλικη “ατομική ευθύνη” μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών.
Δεν θα επιτρέψουμε η εκπαίδευση από κοινωνικό αγαθό να γίνει εμπόρευμα για λίγους.
Δεν θα ανεχτούμε το σχολείο να γίνει εξεταστικό και εργασιακό κάτεργο, με το Διευθυντή σε ρόλο απόλυτο άρχοντα που θα λειτουργεί ως εντολοδόχος του υπουργείου και της εφαρμογής της πολιτικής του.
Διεκδικούμε ένα σχολείο που θα παρέχει όλο τον πλούτο των σύγχρονων επιστημονικών γνώσεων του 21ου αιώνα, σε ένα περιβάλλον υποστηρικτικό και ενθαρρυντικό, με πολλά ερεθίσματα και εξοπλισμό, με ελευθερία και χαρά, ώστε οι νέοι άνθρωποι να μπορούν να διαμορφωθούν ως ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να αλλάξουν τη ζωή τους και την κοινωνία προς το καλύτερο.
Να απαιτήσουμε από κοινού Ανοιχτά και Ασφαλή σχολεία με:
Μείωση του αριθμού των μαθητών ΤΩΡΑ, μέχρι 12-15 μαθητές ανάλογα με τα τ.μ. των αιθουσών, με αξιοποίηση όλων των τρόπων για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού (πχ εύρεση διαθέσιμων νέων αιθουσών, εκ περιτροπής λειτουργία, μείωση της ύλης κ.λπ.). Οποιαδήποτε πρόταση να πραγματοποιηθεί μετά από διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα και το γονεϊκό κίνημα.
Άδειες ειδικού σκοπού με πλήρες αποδοχές στους γονείς, όταν νοσούν τα παιδιά τους.
Προσλήψεις ΤΩΡΑ για την κάλυψη όλων των πραγματικών αναγκών. Μαζικούς μόνιμους διορισμούς.
Σοβαρή επιδημιολογική επιτήρηση και ιχνηλάτηση με μαζικά επαναλαμβανόμενα και δωρεάν μοριακά -κυρίως- τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ.
Μαζικές προσλήψεις/μονιμοποίηση προσωπικού καθαριότητας.
Καμία οικονομική επιβάρυνση των εργαζομένων που χρειάζεται να προσκομίσουν τεστ. Όχι στον διαχωρισμό εμβολιασμένων και ανεμβολίαστων.
Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με σκοπό την εξασφάλιση όλων των απαραίτητων υλικών καθαρισμού, ατομικής υγιεινής κ.τ.λ.
Ενίσχυση του ΕΣΥ με κάλυψη όλων των αιτήματων των υγειονομικών (γιατρούς, ΜΕΘ, νοσοκομεία, εξοπλισμό). Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας.
Ναι στον μαζικό εμβολιασμό, Όχι στην υποχρεωτικότητα, στους εκβιασμούς, τις απειλές, τις απαγορεύσεις, τις απολύσεις, τις αναστολές εργασίας.
Πύκνωση των δρομολογίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στις σχολικές μεταφορές .
Ενίσχυση της πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
Ανασυγκρότηση της ύλης σε όλες τις βαθμίδες για την κάλυψη των μορφωτικών ελλειμμάτων και των ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών/τριών. Όλες οι αντισταθμιστικές δομές σε πλήρη λειτουργία, με ενισχυτική διδασκαλία σε κάθε σχολείο.
Ούτε σκέψη για εφαρμογή του διαγωνισμού pisa στην ΣΤ΄ Δημοτικού, Γ΄ Γυμνασίου και της τράπεζας θεμάτων στο Λύκειο. Να καταργηθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
Καλούμε σε συμμετοχή στις συσκέψεις που προγραμματίζουμε ως ΕΛΜΕ με γονείς κατά Δήμο (Λαγκαδά, Π. Μελά, Ωραιοκάστρου, Ευόσμου κ.ά.) μετά από συνεννοήσεις με τους συλλόγους, ενώσεις γονέων.
Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας για ένα ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο, ανοιχτό στη γνώση, που θα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά και θα ανταποκρίνεται στα οράματα και στις πραγματικές μας ανάγκες.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΕΛΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Με εκτίμηση
Το Δ.Σ. της Ε΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη