Τραγελαφικά είναι τα στοιχεία που παρουσιάζει ο ΣΕΠΕ «Ο Αριστοτέλης» για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν γονείς και μαθητές που θα έπρεπε να έχουν μία θέση σε ειδικό σχολείο.
Με βάση τα κατώτατα διεθνή standards και τον μαθητικό πληθυσμό του δήμου της Αθήνας οι μαθητές με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες που θα έπρεπε να ήταν ενταγμένοι στις δομές ειδικής αγωγής, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, είναι τουλάχιστον 7.000. Από αυτούς στα ειδικά σχολεία του δήμου της Αθήνας είναι ενταγμένοι περί τους 500 μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, άλλοι τόσοι και λίγοι παραπάνω στα τμήματα ένταξης και στην παράλληλη στήριξη, ενώ γύρω στις 6.000 είναι εκτός των δομών της ειδικής αγωγής.
Βεβαίως υπάρχει ένας μικρός αριθμός μαθητών που ταξιδεύουν από μία έως δύο ώρες τη μέρα για να φτάσουν στο ειδικό σχολείο κάποιου άλλου δήμου.
Την άθλια κατάσταση που επικρατεί στον Δήμο Αθηναίων, στην πρωτεύουσα της χώρας, σχετικά με τα ειδικά σχολεία και τη μέριμνα που υπάρχει για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες περιγράφει ο ΣΕΠΕ «ο Αριστοτέλης», ο οποίος καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 15 Ιούνη στις 16:00 στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Στην παράσταση διαμαρτυρίας που θα γίνει συγκεκριμένα στην πλατεία Εθνικής Αντίστασης (πρώην Κοτζιά) συμμετέχουν οι ΣΕΠΕ Αριστοτέλης, Ρόζα Ιμβριώτη, η Γ’ ΕΛΜΕ, ο Ενιαίος Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΑΜΕΑ Αττικής και νήσων, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων 6ου ειδικού ΔΣ & 6ου ειδικού νηπιαγωγείου, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων 10ου ειδικού δημοτικού Αθηνών, η Ομοσπονδία γονέων περιφέρειας Αττικής, η Συντονιστική επιτροπή αγώνα αναπήρων.
Οι παραπάνω φορείς διεκδικούν να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα τώρα, για να αντικατασταθούν τα επικίνδυνα κτήρια όπως της ΕΛΕΠΑΠ και του 10ου με κτήρια που στοιχειωδώς να εξασφαλίζουν μια ασφαλή λειτουργία για παιδιά και εκπαιδευτικούς.
Πανελλαδική ημέρα δράσης και αγώνα για τα δικαιώματα των ΑΜΕΑ
Παράλληλα οι ίδιοι φορείς στηρίζουν την πρωτοβουλία για την οργάνωση της Πανελλαδικής μέρας δράσης και αγώνα για τα δικαιώματα των ΑΜΕΑ στις 18 Ιούνη και το συλλαλητήριο στο Σύνταγμα στις 11π.μ..
Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ «Ο Αριστοτέλης»
Στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ «Ο Αριστοτέλης» τονίζει: «Επανειλημμένα γονείς, εκπαιδευτικοί, δημοτικοί σύμβουλοι έχουν απευθυνθεί προς το Δημοτικό Συμβούλιο για τα τραγικά προβλήματα των ειδικών σχολείων του Δήμου της Αθήνας αλλά συναντάμε μια προκλητική αδιαφορία, μια προσπάθεια συγκάλυψης της κατάστασης, με ωραία λόγια ευαισθησίας και «θα» , ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που οι υπεύθυνοι του δήμου και σε αυτή τη θητεία και στις προηγούμενες προφασίστηκαν την οικονομική στενότητα του Δήμου ή την ανυπαρξία χώρων για να μην χτιστούν τα ειδικά σχολεία.
Το ΕΕΕΕΚ το Δήμου της Αθήνας έχει ιδρυθεί στα χαρτιά εδώ και χρόνια αλλά τόσο η προσωρινή στέγαση όσο και οι εργασίες ανέγερσης έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες με διάφορες προφάσεις. Ο Δήμος Αθηναίων σιωπά εκκωφαντικά ακόμη και στα εξώδικα που απέστειλαν οι γονείς.
Πιστεύουμε, αυτή η κατάσταση στον Δήμο της Αθήνας συντηρείται συνειδητά απ’ όλες τις διοικήσεις για να συκοφαντηθεί το ειδικό σχολείο για να μπορέσει να κλείσει και πιο εύκολα μιας και από χρόνια είναι κατεύθυνση της ΕΕ και όλων των κυβερνήσεων στο όνομα της δήθεν ένταξης και της συμπερίληψης πράγμα που επιβεβαιώνεται με τον πιο συγκεκριμένο τρόπο με το Εθνικό Σχέδιο για την Αναπηρία της κυβέρνησης που δόθηκε στη δημοσιότητα τον Νοέμβρη του 2020.
Όσον αφορά τα προσχήματα που εμφανίζει η διοίκηση και οι εκάστοτε διοικήσεις του Δήμου για την έλλειψη οικονομικών πόρων και χώρων τα γυρίζουμε πίσω ως προκλητικά απαράδεκτα όταν ο Δήμος της Αθήνας είναι ένας από τους πιο φορομπηχτικούς δήμους, με τεράστια έσοδα και όταν δαπανούνται τεράστια ποσά για έργα «βιτρίνας», στήριξης της επιχειρηματικότητας, μεγάλους περιπάτους αλλά και σόου.
Αλήθεια κύριοι της διοίκησης τι θα γίνουν τα παιδιά με εγκεφαλική παράλυση της ΕΛΕΠΑΠ, στα δύο ειδικά δημοτικά ή στο τμήμα πρώιμης διάγνωσης και έγκαιρης παρέμβασης που λειτουργεί στον τρίτο όροφο σε ένα σεισμό ή μία πυρκαγιά; Ή μήπως επειδή είναι ανάπηρα δεν πρέπει να ανησυχούμε;
Και αν σας φαίνεται σκληρό μήπως επειδή είναι και ανάπηρα δεν έχουν δικαίωμα στο παιχνίδι, ούτε καν στο σχολικό διάλειμμα αφού δεν υπάρχει χώρος προαυλισμού;
Το ίδιο ουσιαστικά ισχύει και για το 10ο και το 6ο Ειδικό Δημοτικό.
Ξεκινάμε όχι απλά μία καμπάνια αλλά έναν αγώνα πρώτα απ’ όλα για τα παιδιά μας αλλά και για τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς επιστήμονες και το βοηθητικό προσωπικό, που πρέπει να έχουν άνετους χώρους, ασφαλείς και τα αναγκαία μέσα για να μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά μας.
Είμαστε στην τρίτη δεκαετία του 21ου αιώνα δεν μπορούμε να ανεχτούμε συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών μας μεσαιωνικού τύπου.
Και αν κάποιοι μας θεωρούν υπερβολικούς είμαστε ανοικτοί να σας ξεναγήσουμε στα σχολεία των παιδιών μας με αίθουσες χωρίς θέρμανση και εξαερισμό, με φωτισμό αιθουσών που γίνεται με μπαλαντέζες από το κυλικείο, με τουαλέτες τουρκικού τύπου κ.ά.
Μερικά στοιχεία:
Με βάση τα κατώτατα διεθνή standards και τον μαθητικό πληθυσμό του δήμου της Αθήνας οι μαθητές με αναπηρία και μαθησιακές δυσκολίες που θα έπρεπε να ήταν ενταγμένοι στις δομές ειδικής αγωγής, τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, είναι τουλάχιστον 7.000. Από αυτούς στα ειδικά σχολεία του δήμου της Αθήνας είναι ενταγμένοι περί τους 500 μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, άλλοι τόσοι και λίγοι παραπάνω στα τμήματα ένταξης και στην παράλληλη στήριξη, ενώ γύρω στις 6.000 είναι εκτός των δομών της ειδικής αγωγής. Βεβαίως υπάρχει ένας μικρός αριθμός μαθητών που ταξιδεύουν από μία έως δύο ώρες τη μέρα για να φτάσουν στο ειδικό σχολείο κάποιου άλλου δήμου.
Αγωνιστικά τώρα διεκδικούμε:
● Να προχωρήσει άμεσα η προσωρινή στέγαση και λειτουργία του ΕΕΕΕΚ Αθηνών σε δημό-σιο κτήριο που να πληροί όλες τις προϋποθέσεις προσβασιμότητας και ασφάλειας για τα παιδιά και η ανέγερση του νέου ΕΕΕΕΚ Αθηνών στο οικόπεδο της οδού Λάμψα σύμφωνα με την ειλημμένη α-πόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και την κοινή υπουργική απόφαση που έχει εκδοθεί στο ΦΕΚ από το 2019.
● Να γίνουν και ανάλογες εγκρίσεις με τις αναγκαίες πιστώσεις, για την ίδρυση και την ανέ-γερση νέων ειδικών σχολείων όλων των βαθμίδων, νηπιαγωγεία, δημοτικά, ΕΝΕΓΥΛ,ΕΕΕΕΚ στο οικό-πεδο ΒΟΤΡΥΣ ιδιοκτησίας του Δήμου Αθηναίων και σε άλλα οικόπεδα που είναι υπό απαλλοτρίωση ή πρέπει να απαλλοτριωθούν με βάση τις ανάγκες για να καλυφθεί όλος ο δήμος της Αθήνας με πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια ειδικά γενικά και ειδικά επαγγελματικά σχολεία.
● Να βρεθούν ΤΩΡΑ δημόσια κτήρια στα όρια του Δήμου της Αθήνας και μέσα στο καλο-καίρι να γίνουν οι αναγκαίες παρεμβάσεις ούτως ώστε να είναι έτοιμα από την πρώτη μέρα της σχο-λικής χρονιάς για να μεταφερθούν οι μαθητές των ειδικών σχολείων, της ΕΛΕΠΑΠ και του 10ου προ-σωρινά μέχρι να ανεγερθούν καινούργια, σύγχρονα και ασφαλή ειδικά σχολεία.
● Να γίνουν από τους εμπλεκόμενους φορείς οι απαραίτητες ενέργειες για την μετεγκατάσταση του 6ου Eιδικού ΔΣ σε κτίριο κατάλληλο για την ασφαλή λειτουργία του και συγκεκριμένα ανέγερση νέου κτηρίου. Μέχρι τότε να παρθούν όλα τα μέτρα ώστε να βελτιωθεί η υποδομή αερισμού και ο προαύλιος χώρος του 6ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου (πρώην Βουστάσιο) καθώς και ζητήματα που αφορούν τη θέρμανση, τα διαχωριστικά των αιθουσών κ.λπ.
● Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ούτως ώστε από την πρώτη μέρα της νέας σχολικής χρονιάς να είναι στη θέση τους όλο το μόνιμο ειδικό, επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό στα ειδικά σχολεία, στα τμήματα ένταξης και στην παράλληλη στήριξη χωρίς πλαφόν στους διορισμούς και «κόφτες» όπως έγινε πέρσι με την παράλληλη στήριξη.
● Διπλασιασμός των πούλμαν ώστε να μειωθούν οι μεταφερόμενοι μαθητές ανά όχημα. Αποκλειστικά Δημόσιες και Δωρεάν σχολικές μεταφορές με οχήματα που να είναι αποκλειστικής χρήσης από τα σχολεία. Να εξασφαλιστεί από τώρα ότι τα μέσα μεταφοράς με το αναγκαίο ειδικό προσωπικό θα είναι στη θέση του από την πρώτη μέρα εξασφαλίζοντας τη μεταφορά με όρους ασφάλειας όλων των μαθητών. Να μην έχουμε το φαινόμενο γονείς να εξαναγκάζονται να μεταφέρουν μόνοι τους τα παιδιά τους ή μαθητές να ξεκινούν το σχολείο τους μετά από 2 και 3 μήνες, επειδή δεν είναι λυμένο το θέμα της μεταφοράς. Πολύ περισσότερο δεν μπορούμε να δεχτούμε το αίσχος να τελειώνει η σχολική χρονιά και κάποια παιδιά να μην έχουν πάει καθόλου σχολείο, για τον παραπάνω λόγο.
● Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Να αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες υποδομές για τον σκοπό αυτό.
● Να έχουν όλα τα σχολεία σχολικό Νοσηλευτή!
● Το υπ. παιδείας οφείλει να πάρει μέτρα για αν υποστηρίξει πολυεπίπεδα τις ανάγκες των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ασφαλή και ανοιχτά σχολεία.
Προειδοποιούμε!
Αν δεν έχουμε άμεσα συγκεκριμένες δεσμεύσεις θα κλιμακώσουμε τον αγώνα μας. Γιατί τα παιδιά μας δεν είναι αναλώσιμα ούτε μπορεί να αντιμετωπίζονται ως κόστος!
Τέλος οι παραπάνω φορείς, στηρίζουμε την πρωτοβουλία για την οργάνωση της Πανελλαδικής μέρας δράσης και αγώνα για τα δικαιώματα των ΑΜΕΑ στις 18 Ιούνη και το συλλαλητήριο στο Σύνταγμα στις 11π.μ.».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη