Μέντορες-Συντονιστές: Σε απεργία-αποχή και η ΕΛΜΕ Ζακύνθου
ΕΛΜΕ Ζακύνθου: Οι ρυθμίσεις είναι αντιδραστικές / αντιπαιδαγωγικές και αποτέλεσμα έχουν τη δημιουργία εκπαιδευτικών πολλών ταχυτήτων

Απεργία-αποχή από την εφαρμογή των θεσμών του Μέντορα και του Ενδοσχολικού Συντονιστή, αποφάσισε και η ΕΛΜΕ της Ζακύνθου.

Στην σχετική της ανακοίνωση, η ΕΛΜΕ τονίζει ότι δια της θέσπισης ενδοσχολικού συντονιστή «το ΥΠΑΙΘ θεσμοθετεί τις ήδη υπάρχουσες σχέσεις υποστήριξης και αλληλοβοήθειας με στόχο να τις ελέγξει και να τις μετατρέψει σε μοχλό ιεραρχικής διαστρωμάτωσης και πίεσης, με στόχο την πλήρη διάλυση των συλλόγων διδασκόντων, ότι το μέτρο του μέντορα θα συνδεθεί με τη «διοικητική αξιολόγηση» του νεοδιορισμένου συναδέλφου, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και τη διαδικασία μονιμοποίησής του στη διετία, όπως προβλέπει ο νόμος, ότι οι ρυθμίσεις των ανωτέρω υπουργικών αποφάσεων είναι αντιδραστικές / αντιπαιδαγωγικές, ότι αποτέλεσμα έχουν τη δημιουργία εκπαιδευτικών πολλών ταχυτήτων»

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ζακύνθου

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Ζακύνθου, στην από 03/12/2022 συνεδρίασή του, ανέλυσε τις ρυθμίσεις των υπ’ αρ. 102939/ΓΔ4 «Λειτουργία Εκπαιδευτικών Ομίλων – Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικών Ομίλων», Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» και υπ’ αρ. 102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικών Αποφάσεων της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και αποφάσισε ότι το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να παρέμβει ακόμα περισσότερο στη λειτουργία και το περιεχόμενο του σχολείου, όχι όμως από τη σκοπιά των συμφερόντων των μαθητών και των εκπαιδευτικών, ότι οι εκπαιδευτικοί όμιλοι δεν λειτουργούν προς όφελος των μαθητών και της «ελεύθερης παιδαγωγικής διαδικασίας», αλλά γίνεται εργαλείο κατηγοριοποίησης των σχολείων, ότι δια της θέσπισης ενδοσχολικού συντονιστή το ΥΠΑΙΘ θεσμοθετεί τις ήδη υπάρχουσες σχέσεις υποστήριξης και αλληλοβοήθειας με στόχο να τις ελέγξει και να τις μετατρέψει σε μοχλό ιεραρχικής διαστρωμάτωσης και πίεσης, με στόχο την πλήρη διάλυση των συλλόγων διδασκόντων, ότι το μέτρο του μέντορα θα συνδεθεί με τη «διοικητική αξιολόγηση» του νεοδιορισμένου συναδέλφου, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, και τη διαδικασία μονιμοποίησής του στη διετία, όπως προβλέπει ο νόμος, ότι οι ρυθμίσεις των ανωτέρω υπουργικών αποφάσεων είναι αντιδραστικές / αντιπαιδαγωγικές, ότι αποτέλεσμα έχουν τη δημιουργία εκπαιδευτικών πολλών ταχυτήτων, τη διάρρηξη του συναδελφικού κλίματος, την αύξηση του γραφειοκρατικού φόρτου, την απαξίωση και την εν τοις πράγμασι κατάργηση του Συλλόγου Διδασκόντων με τη μεταφορά πλήθους αρμοδιοτήτων στη διεύθυνση του σχολείου.

Ως εκ τούτου έλαβε απόφαση να προκηρύξει ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ των εκπαιδευτικών μέσης εκπαίδευσης, που εκπροσωπεί:

(α) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» Υπουργικής Απόφασης), την ανάθεση και στη συνέχεια άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρ. 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την ως άνω Υπουργική Απόφαση.

(β) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικής Απόφασης), την ανάθεση στη συνέχεια άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρ. 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει με την ως άνω Υπουργική Απόφαση.

Οι ανωτέρω διαπιστώσεις του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου, αποτελούν τους λόγους, στους οποίους θεμελιώνεται η απεργία - αποχή, ενώ, αντίστοιχα, αιτήματα της εν λόγω απεργίας - αποχής αποτελούν η μη εφαρμογή των υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» και υπ’ αρ. 102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικών Αποφάσεων της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως περιγράφεται ανωτέρω.

Ενέργειες – βήματα για την υλοποίηση της απόφασης του ΔΣ της ΕΛΜΕ Ζακύνθου, για κήρυξη απεργίας αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις υπουργικές αποφάσεις αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» και υπ’ αρ. 102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ σε συνέχεια και υλοποίηση της απόφασής που έλαβε κατά τη συνεδρίαση 03/12/2022) για κήρυξη απεργίας-αποχής από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις υπουργικές αποφάσεις αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» και υπ’ αρ. 102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», αποφάσισε τα παρακάτω βήματα:

Να επιδοθεί, (ήδη πραγματοποιήθηκε), στο Υπουργείο Παιδείας και στη ΔΔΕ Ζακύνθου, εξώδικη γνωστοποίηση της απεργίας-αποχής, δηλώνοντας, έτσι, επίσημα την κήρυξή της. Η Απεργία – Αποχή, ισχύει μετά την παρέλευση 4 ημερών, από τη γνωστοποίησή της, δηλαδή ήδη με το νέο έτος.

Στο πλαίσιο αυτό, καλεί τους συναδέλφους να συμμετέχουν δυναμικά στην απεργία-αποχή της ΕΛΜΕ αποτρέποντας την υλοποίηση της αντιδραστικής αξιολόγησης, με τη μορφή των μεντόρων και των συντονιστών και συγκεκριμένα:

  1. Τους συναδέλφους διευθυντές, τις διευθύντριες, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή, να μην ορίσουν μέντορες και συντονιστές και να μη συμμετέχουν σε καμία αξιολογική διαδικασία.

  2. Τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς - μέλη των Συλλόγων Διδασκόντων να δηλώσουν ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή. Έτσι, τόσο, οι συνάδελφοι έχουν οριστεί μέντορες και συντονιστές, όσο και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι οποίοι θα πρέπει να δεχτούν την αξιολόγηση των μεντόρων και συντονιστών, δε συμμετέχουν σε καμία διαδικασία που προβλέπεται από τις παραπάνω υπουργικές αποφάσεις (υποδειγματικές διδασκαλίες, έλεγχος ύλης και διαγωνισμάτων, ετήσιες εκθέσεις και προγραμματισμός, συναντήσεις εργασίας κλπ).

Οι μέντορες και συντονιστές δεν πραγματοποιούν τις παραπάνω διαδικασίες

Οι εκπαιδευτικοί δε δέχονται και δε συμμετέχουν στις παραπάνω διαδικασίες, ακόμα κι αν κληθούν να το κάνουν.

Η δήλωση όλων των παραπάνω θα γίνεται σε ειδικό έντυπο που θα καταθέτουν συλλογικά οι συνάδελφοι (σας αποστέλλεται συνημμένα), για να γίνεται σαφής η συμμετοχή τους στην απεργία-αποχή. Η παραπάνω δήλωση θωρακίζει τους συναδέλφους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

  1. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, επικοινωνούν με την ΕΛΜΕ, για οποιαδήποτε πίεση ή αυθαίρετη και αυταρχική συμπεριφορά που θα υπάρξει στα σχολεία.

  2. Μέντορες/Συντονιστές δεν ορίζει ο Σύλλογος Διδασκόντων. Κατά συνέπεια, αν ορίσει ο Διευθυντής, δεν μπορεί να καταγραφεί σε Πρακτικό τίποτα, πέραν του γεγονότος ότι πραγματοποιήθηκε συζήτηση. Οι συνάδελφοι καλούνται να μην υπογράψουν κανένα άλλο έγγραφο που τυχόν τους ζητηθεί από το σχολείο πέρα από τη συγκεκριμένη δήλωση.

Συνάδελφοι,

ο αγώνας για την αποτροπή της εφαρμογής της αντιδραστικής αξιολόγησης που επιβάλλει η κυβέρνηση, άρχισε, κλιμακώνεται και θα είναι νικηφόρος.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων και τους Διευθυντές/ντριες των σχολείων να συνταχθούν σύσσωμοι πίσω από τις αποφάσεις της ΕΛΜΕ και σε κάθε περίπτωση να ενημερώνουν το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ για τη συμμετοχή στην Απεργία - Αποχή

Όση λάσπη και αν ρίχνει το Υπουργείο Παιδείας, όσα ψέματα και αν χρησιμοποιεί για να συκοφαντήσει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που δίνουν καθημερινή μάχη για τη μόρφωση των μαθητών, που κρατάνε όρθια τα σχολεία χωρίς καμία στήριξη Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΔΕ ΛΕΡΩΝΟΝΤΑΙ. Μέσα στα σχολεία μας, μέσα στις τάξεις, οι γονείς και οι μαθητές μας γνωρίζουν τι ακριβώς συμβαίνει, κρίνουν με βάση την πείρα τους.

Στον αυταρχισμό του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης απαντάμε άμεσα!

Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.

(ακολουθεί η ατομική - συλλογική δήλωση στην επόμενη από τις υπογραφές σελίδα)

 

προς ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ/διευθυντρια Του

___________ ___________ _________


 

Δήλωση

Σήμερα, ________________2023, οι κάτωθι υπογεγραμμένοι εκπαιδευτικοί του ______ (ΣΧΟΛΕΙΟ)_______________, δηλώνουμε δια της παρούσας, ότι συμμετέχουμε στην προκηρυχθείσα εκ μέρους της ΕΛΜΕ Ζακύνθου από 24 Ιανουαρίου 2023, απεργία – αποχή. Συγκεκριμένα, δυνάμει της ως άνω προκηρυχθείσας απεργίας, απέχουμε:

(α) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102913/ΓΔ4 «Ενδοσχολικός Συντονιστής» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Ενδοσχολικών Συντονιστών (όπως αυτά περιγράφονται στο άρ. 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει από την ως άνω Υπουργική Απόφαση.

(β) από κάθε καθήκον, που σχετίζεται με τον ορισμό (άρ.3 της υπ’ αρ. Φ12/102919/ΓΔ4 «Παιδαγωγικός Σύμβουλος - Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Υπουργικής Απόφασης), την άσκηση καθηκόντων και αρμοδιοτήτων εκ μέρους των Παιδαγωγικών Συμβούλων- Μεντόρων (όπως αυτά περιγράφονται στο άρ. 2 της ως άνω αποφάσεως) και εν γένει από κάθε διαδικασία, δραστηριότητα, αρμοδιότητα ή έργο, που συνδέεται ή σχετίζεται ή απορρέει με την ως άνω Υπουργική Απόφαση.

Σημειώνεται, ότι η ως άνω απεργία- αποχή των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που εκπροσωπεί η ΕΛΜΕ Ζακύνθου, από συγκεκριμένες ενέργειες, προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Η δε συμμετοχή μας στην εν λόγω απεργία αποτελεί νόμιμο δικαίωμα έκαστου εξ ημών, που απορρέει από την συνταγματικά κατοχυρωμένη συνδικαλιστική ελευθερία κάθε εργαζόμενου.

Οι Εκπαιδευτικοί

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες