Σε απεργιακές κινητοποιήσεις προχωρούν οι εκπαιδευτικοί όλης της χώρας την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου, προκειμένου να απαντήσουν «στην επίθεση που δέχεται ο κλάδος από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με την άμεση εφαρμογή της αντιπαιδαγωγικής και αντιεπιστημονικής ατομικής “αξιολόγησης”».
Σύσσωμοι εκπαιδευτικοί σύλλογοι και τα σωματεία όπως η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ καλούν τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ – ΖΕΦΥΡΙΟΥ – ΦΥΛΗΣ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου», ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΒΥΡΩΝΑ – ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ – ΠΑΓΚΡΑΤΙΟΥ «Ρόζα Ιμβριώτη», ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «η Αθηνά », η Β’ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, η ΕΛΜΕ Λευκάδας που θα πραγματοποιήσει συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 11:00 πμ στη Δευτεροβάθμια διεύθυνση Λευκάδας, η ΕΛΜΕ Κέρκυρας και ο Σύλλογος Π.Ε. Εκπαιδευτικών Κέρκυρας που θα λάβουν μέρος στην απεργιακή συγκέντρωση στις 11:00 π.μ. στα Γενικά Λύκεια.
Η ανακοίνωση της ΔΟΕ για την απεργία
Συνεδρίασε σήμερα, 2 Φεβρουαρίου 2023, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προκειμένου να αποφασίσει τις κινήσεις του το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να απαντήσει στην επίθεση που δέχεται ο κλάδος από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. με την άμεση εφαρμογή της αντιπαιδαγωγικής και αντιεπιστημονικής ατομικής «αξιολόγησης».
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχοντας, μέσα από τις αποφάσεις των Γενικών της Συνελεύσεων καθώς και του Διοικητικού Συμβουλίου της, με συνέπεια και υπευθυνότητα, εκφράσει τις ψηφισμένες και τις επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις του κλάδου, αποφάσισε τα παρακάτω:
Ολοκλήρωση του πρώτου κύκλου Γενικών Συνελεύσεων των Σ.Ε.Π.Ε. μέχρι 10/2 και πραγματοποίηση Ολομέλειας Προέδρων τη Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου στην Αθήνα με παρουσία των προέδρων σε κινητοποίηση στο ΥΠΑΙΘ στις 14:00. Την ίδια ημέρα κήρυξη διευκολυντικής στάσης εργασίας για τη συμμετοχή των συναδέλφων στην κινητοποίηση.
Κήρυξη 24ωρης απεργίας την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου, με την πραγματοποίηση πανεκπαιδευτικών συλλαλητηρίων σε όλη τη χώρα.
Την εβδομάδα 6 με 10/2 πραγματοποίηση παραστάσεων διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Π.Ε. με αιχμή το ζήτημα της άμεσης μονιμοποίησης όλων των δόκιμων εκπαιδευτικών και την ατομική αξιολόγηση.
Κήρυξη απεργίας-αποχής από όλες τις εξωδιδακτικές διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης.
Κήρυξη στάσεων εργασίας από τη Δ.Ο.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς Συλλόγους Εκπαιδευτικών για την κάλυψη των συναδέλφων ώστε να μη υλοποιηθούν οι διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης.
Πραγματοποίηση τηλεδιασκέψεων από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με συμβούλους εκπαίδευσης των περιοχών όπου ξεκινάει η διαδικασία καθώς και αντίστοιχες τηλεδιασκέψεις για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς.
Ανάδειξη και δημοσιοποίηση των θέσεων του κλάδου με επιστολές σε γονείς, σποτ σε ραδιόφωνο και τηλεόραση κλπ.
Πραγματοποίηση συναντήσεων με τα κόμματα της Βουλής ώστε να πάρουν σαφή θέση επί του ζητήματος.
Πραγματοποίηση νέου κύκλου Γενικών Συνελεύσεων και νέας Ολομέλειας Προέδρων.
Η εισήγηση της ΟΛΜΕ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Σε ένα άσχετο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών, όπως μας έχει πια συνηθίσει, το Υπουργείο Παιδείας κατέθεσε τροπολογία με την οποία επισπεύδει τη διαδικασία έναρξης της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία δίνεται η δυνατότητα, όπου έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής Συμβούλων, να ξεκινήσει άμεσα η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών και μάλιστα πρώτα των νεοδιόριστων, όπως ήδη είχε ανακοινωθεί. Στις 27-1-2023 δημοσιεύτηκε και σχετική Υπουργική Απόφαση (Αριθμ.9950/ΓΔ5) με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια της ατομικής αξιολόγησης και οι διαδικασίες μέσα από τις οποίες θα υλοποιηθούν τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ.
Μάλιστα, σε μία προσπάθεια πλήρους διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, η υπουργός Παιδείας εξέδωσε δελτίο τύπου με το οποίο πανηγυρίζει για την οπισθοδρομική, αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική της απόφαση να γυρίσει την εκπαίδευση 41 χρόνια πίσω! Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, όμως, βλέπει το «έργο» της ήδη αξιολογημένης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής!
Αντί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να απολογηθούν και να πάρουν μέτρα για τις τραγικές συνθήκες των σχολικών μονάδων (υποδομές που καταρρέουν, πλημμυρισμένα σχολεία, ταβάνια που πέφτουν μέσα στις τάξεις, σχολεία χωρίς ρεύμα, θανατηφόρα ατυχήματα κλπ), για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών ακόμα και στα μέσα της σχολικής χρονιάς και για τα τεράστια μαθησιακά, κοινωνικά και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα των παιδιών μας, συνεχίζουν να εξαπατούν γονείς, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς με τις κάλπικες διακηρύξεις περί «στήριξης και αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου».
Το περιεχόμενο και τα κριτήρια της αξιολόγησης, που προωθεί η κυβέρνηση, δεν έχουν καμία σχέση με τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών/τριών και την ανάγκη στήριξης των εκπαιδευτικών. Αντιθέτως, πίσω από τα ωραία λόγια του υπουργείου Παιδείας, κρύβονται οι πραγματικοί στόχοι τους:
- Με εργαλείο την αξιολόγηση επιχειρούν να επιφέρουν την κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών/τριων, την κατάταξη σχολείων και εκπαιδευτικών σε «καλά» και «κακά», που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους ανάλογα με την πρόσβασή τους σε χορηγούς, ανάλογα με την ταξική σύνθεση του Δήμου, της Περιφέρειας κτλ.
- Να προχωρήσουν πιο γρήγορα την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την «αυτονομία και τις δεξιότητες», την «εξοικονόμηση πόρων και τις περικοπές». Παράλληλα ενισχύουν την εντατικοποίηση της δουλειάς μας, καθιερώνουν τις ελαστικές σχέσεις εργασίας. Μεταθέτουν τις δικές τους ευθύνες για τα κακώς κείμενα του εκπαιδευτικού συστήματος σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές/τριες.
- τη μετακύλιση των ευθυνών του ΥΠΑΙΘ για την κατάσταση του εκπαιδευτικού συστήματος στις πλάτες των εκπαιδευτικών.
- Θέλουν έναν εκπαιδευτικό φοβισμένο, τρομοκρατημένο, έρμαιο του εκάστοτε «αξιολογητή». Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης προκειμένου να αποδεχτούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους.
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ γνωρίζει ότι οι εκπαιδευτικοί βλέπουν καθαρά τους παραπάνω στόχους της και θα παλέψουν με όλες τους τις δυνάμεις ενάντια στα σχέδια της. Γι’ αυτό ξεκινάει την αξιολόγηση με τους/τις νεοδιόριστους/ες, θεωρώντας τους πιο ευάλωτους/ες, αφού τους/τις κρατά ομήρους με την μη μονιμοποίησή τους εδώ και μήνες, παρότι έχουν συμπληρώσει τη διετία που προβλέπει ο νόμος. Η κυβέρνηση επιχειρεί να αξιοποιήσει τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους ως «Δούρειο Ίππο» για να γενικεύσει την εφαρμογή της σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης. Είναι όμως δεδομένο ότι όλοι και όλες οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε στο πλευρό των νεοδιόριστων συναδέλφων και θα αγωνιστούμε για την ανατροπή της αξιολόγησης και την απρόσκοπτη μονιμοποίησή τους.
Το ΥΠΑΙΘ διακηρύσσει ψευδώς εδώ και δύο χρόνια ότι η αξιολόγηση δεν θα είναι τιμωρητική, ωστόσο την ξεκινά με την απειλή της μη μονιμοποίησης των νεοδιόριστων. Ταυτόχρονα, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός σε πρόσφατη δήλωσή του, υπονόησε εμμέσως πλην σαφώς τη σύνδεσή της με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, ενώ είναι γνωστή η άποψή του για τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων και ειδικά των εκπαιδευτικών από τότε που ήταν ακόμα υπουργός διοικητικής μεταρρύθμισης. Ανάμεσα στα άλλα, η προωθούμενη αξιολόγηση φορτώνει με νέα γραφειοκρατικά βάρη τους εκπαιδευτικούς και την ήδη επιβαρυμένη καθημερινή εργασία τους, στερώντας τον πολύτιμο αέρα του κύριου έργου τους που είναι το παιδαγωγικό – εκπαιδευτικό.
Μοναδική «επιβράβευση» των θετικά αξιολογούμενων εκπαιδευτικών θα είναι η παροχή μορίων για τη διεκδίκηση διοικητικών θέσεων. Με απλά λόγια, το ΥΠΑΙΘ επιβραβεύει τους «άριστους» εκπαιδευτικούς με το να τους απομακρύνει από την τάξη και τη μαθησιακή διαδικασία!
Η επιλογή της προώθησης της «ατομικής αξιολόγησης» είναι τμήμα της ενιαίας στρατηγικής που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση της Ν.Δ., αποτελεί διαχρονικό πόθο πολλών κυβερνήσεων εδώ και πάνω από τρεις δεκαετίες, στα πλαίσιο των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ, αλλά και των μνημονίων που ψηφίστηκαν.
Παρέμεινε όμως ανεκπλήρωτος χάρη στην σθεναρή αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος. Αποτελεί συνέχεια της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων που συνάντησε την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών. Προβλέπει ένα εξοντωτικό γραφειοκρατικό πλέγμα αξιολόγησης δύο φάσεων από τον διευθυντή του σχολείου και τους συμβούλους εκπαίδευσης. Κάθε εκπαιδευτικός θα συνοδεύεται από ένα ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο (άρθρο 68), ατομικά φύλλα αξιολόγησης, συνέντευξη, παρατήρηση εντός της σχολικής τάξης και κατάταξη σε 4βαθμη κλίμακα (μη ικανοποιητικός – ικανοποιητικός – πολύ καλός – εξαιρετικός).
Με τον νόμο 4823/21 προωθήθηκαν νέες τομές σε διοικητικό επίπεδο και στις επιλογές στελεχών. Δίπλα στον υπάρχοντα διοικητικό μηχανισμό στήνεται μια πολυπλόκαμη δομή που περιλαμβάνει ένα ενδιάμεσο επίπεδο αξιολογητών στο επίπεδο κάθε Διεύθυνσης (Σύμβουλοι Εκπαίδευσης). Ένα επίπεδο παραπάνω συστήνονται οι Περιφερειακοί Επόπτες Ποιότητας Εκπαίδευσης (ένας ανά Περιφέρεια), οι Επόπτες Ποιότητας Εκπαίδευσης ανά Διεύθυνση καθώς και το Περιφερειακό Συμβούλιο Εποπτών που θα συντονίζει τα παραπάνω στελέχη.
Πρόκειται για έναν αυταρχικό μηχανισμό με βασική αποστολή τον αυστηρό έλεγχο, τη διαρκή επιτήρηση και εποπτεία της πορείας της αξιολόγησης που θα διαπιστώνει αν «συμμορφώνονται» οι εκπαιδευτικοί απέναντι στην κυρίαρχη πολιτική.
Η δουλειά των συμβούλων ουσιαστικά και πρακτικά δεν θα είναι η παιδαγωγική, επιμορφωτική και συμβουλευτική ενίσχυση της δουλειάς των εκπαιδευτικών στην τάξη, αλλά να προωθούν την αξιολόγηση και την επιβολή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Οι απόλυτα κομματικές διαδικασίες επιλογής στελεχών σε όλα τα επίπεδα που θεσμοθέτησε το ΥΠΑΙΘ αποδεικνύουν ότι μέσω της αξιολόγησης θα προωθούνται οι «ημέτεροι», προκειμένου αυτοί να καταλαμβάνουν στη συνέχεια θέσεις διοίκησης.
Η αξιολόγηση, όμως, θα δημιουργήσει ένα νέο πρωτόγνωρο καθεστώς εξαρτήσεων και πελατειακών σχέσεων και μέσα στο σχολείο, αφού ο/η διευθυντής/ντρια, ως μονοπρόσωπο όργανο, αποκτά το ρόλο του/της αξιολογητή/τριας των εκπαιδευτικών. Ουσιαστικά πρόκειται για μία διαδικασία που επιδιώκει τον απόλυτο έλεγχο και τη χειραγώγησή των εκπαιδευτικών, με στόχο να μειωθούν οι αντιστάσεις ατομικά και συλλογικά. Οι σχέσεις ιεραρχίας και εξουσίας θα επιφέρουν ένα συγκρουσιακό και στείρα ανταγωνιστικό κλίμα μέσα στο σχολείο, με επιβράβευση ημετέρων. Σε κανένα σημείο του νομοσχεδίου δεν προβλέπεται ή διασφαλίζεται η άποψη των εκπαιδευτικών για παιδαγωγικά και άλλα ζητήματα που αφορούν στη σχολική μονάδα. Αντί να στηριχθεί ουσιαστικά και να ενισχυθεί το εκπαιδευτικό έργο, δυναμώνει ο ασφυκτικός έλεγχος ώστε να υλοποιούνται κατά γράμμα οι κατευθύνσεις της εκάστοτε κυβέρνησης με ατέρμονες και γραφειοκρατικές διαδικασίες εκτός τάξης. Η επαγγελματική εξουθένωση από τις νέες υποχρεωτικές αρμοδιότητες, την υπονόμευση της συνεργασίας και το αυταρχικό κλίμα εξαρτήσεων που δημιουργείται με το φόβητρο της αξιολόγησης είναι εις βάρος του παιδαγωγικού ρόλου των εκπαιδευτικών και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Διαλύεται το παιδαγωγικό κλίμα, η συναδελφικότητα, η συνεργασία και η αλληλεγγύη μέσα στο σχολείο. Η συστηματική και καθημερινή καλλιέργεια του φόβου και της ανασφάλειας θα αποτελούν βασικά εργαλεία για την επιβολή της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής.
Στο νόμο, εκτός των άλλων, στήνεται ένας μηχανισμός σύνδεσής της επιμόρφωσης με την αξιολόγηση, ως τιμωρία. Η επιμόρφωση διολισθαίνει σε διαδικασία συλλογής «χαρτιών» με μοναδικό στόχο να «αξιολογηθεί» ο/η εκπαιδευτικός ως «ικανοποιητικός/ή». Η υποκρισία του ΥΠΑΙΘ είναι προφανής και από το γεγονός ότι ενώ οι νεοδιόριστοι δεν έχουν κάνει ακόμα την εισαγωγική επιμόρφωση με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και του ΙΕΠ, αν αξιολογηθούν ανεπαρκείς «θα επιμορφωθούν για να βελτιωθούν»…
Πέρα, όμως, από τις επιμέρους, σαφώς προβληματικές, ρυθμίσεις του ν.4823/21, διεθνείς μελέτες σχετικά με τα αποτελέσματα της ατομικής αξιολόγησης γενικά, δείχνουν ότι όπου εφαρμόστηκε όχι μόνο δεν επήλθε βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου, αλλά αντίθετα, λόγω της επιπλέον επαγγελματικής εξουθένωσης που επιφέρει αλλά και του ανταγωνιστικού κλίματος που καλλιεργεί, παραμερίζονται οι παιδαγωγικές αρχές και αυξάνονται οι μορφωτικές ανισότητες. Επιπλέον, σύμφωνα με τις διεθνείς παιδαγωγικές μελέτες:
- Δεν υπάρχει ένας γενικός κώδικας διδασκαλίας που να μπορεί να εφαρμοστεί παντού με τα ίδια αποτελέσματα. Δεν μπορεί να εξακριβωθεί επιστημονικά ποια διδακτική και παιδαγωγική μέθοδος αποδίδει περισσότερο, καθώς τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα επηρεάζονται από τις κοινωνικές, τοπικές και οικονομικές συνθήκες και την ασκούμενη εκπαιδευτική πολιτική. Ως εκ τούτου, δεν μπορεί να εφαρμοστεί καμία επιστημονικά τεκμηριωμένη και αντικειμενική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
- Οι εκπαιδευτικοί, ως εργαζόμενοι/ες, ενεργοποιούνται περισσότερο με εσωτερικά κίνητρα βελτίωσης -για τη διαμόρφωση των οποίων απαιτείται εργασιακή ασφάλεια, υποστηρικτικές δομές, συνεχείς επιμορφώσεις και δίκαιο σύστημα αμοιβών- και όχι με εξωτερικά ανταγωνιστικά κίνητρα. Η παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των μαθησιακών και παιδαγωγικών αποτελεσμάτων, ενώ το ανταγωνιστικό κλίμα παραγκωνίζει τον παιδαγωγικό τους ρόλο και δημιουργεί κλίμα ανασφάλειας που δυσχεραίνει την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων. Όλες οι μέθοδοι ατομικής αξιολόγησης που έχουν εφαρμοστεί διεθνώς χαρακτηρίζονται από επιστημονική αναξιοπιστία και αναποτελεσματικότητα.
Η πολυδιαφημισμένη αξιολόγηση ως στόχο έχει να «δείξει» τους/τις εκπαιδευτικούς για μια ακόμα φορά ως μόνιμους/ες υπεύθυνους/ες για τα πραγματικά και διαχρονικά προβλήματα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία πως η αξιολόγηση θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο έτσι ώστε στον κατάλληλο – για την κυβέρνηση– χρόνο να εξαπολύσουν νέα επίθεση για να αλώσουν τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών, να καθηλώσουν τους μισθούς, να προωθήσουν ακόμα περισσότερο τις ελαστικές μορφές εργασίας στην εκπαίδευση, να ανοίξουν το δρόμο ακόμα και σε απολύσεις.
Οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια. Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων/ουσών ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη. Αυτή ακριβώς η διαδικασία είναι που ζητάμε να στηριχθεί ουσιαστικά από το κράτος.
Αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ επιθυμεί να βελτιώσει την ποιότητα της Δημόσιας Εκπαίδευσης, τότε πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε αύξηση της χρηματοδότησης της Παιδείας, σε κάλυψη των δεκάδων χιλιάδων κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς, σε μείωση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα, να φτιάξει σύγχρονες κτιριακές υποδομές, να εξοπλίσει σχολεία και εκπαιδευτική κοινότητα με τεχνολογικό και λοιπό εξοπλισμό, να υλοποιήσει προγράμματα σπουδών που να υπηρετούν το δικαίωμα των παιδιών στην ολόπλευρη μόρφωση, σύμφωνα με τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές με ανάλογα βιβλία και εποπτικό υλικό, να πάρει μέτρα για τα μαθησιακά και ψυχοκοινωνικά προβλήματα των παιδιών και την έξαρση της βίας και να μειώσει τις εξετάσεις που οδηγούν σε στείρα γνώση και ανάγκη παραπαιδείας.
Αν πραγματικά το ΥΠΑΙΘ ενδιαφέρεται για την βελτίωση των εκπαιδευτικών ας ικανοποιήσει επιτέλους το επί δεκαετίες αίτημα του κλάδου μας για καθολική, εισαγωγική, περιοδική και ετήσια, επιμόρφωση. Η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών τόσο στο γνωστικό τους αντικείμενο όσο και στις συνεχώς εξελισσόμενες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους, αποτελεί βασική παράμετρο βελτίωσης των εκπαιδευτικών και του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Ας μειώσει την ατελείωτη και περιττή γραφειοκρατία, ας βελτιώσει τις εργασιακές συνθήκες τους, προκειμένου να αντιμετωπίσει την συνεχώς αυξανόμενη επαγγελματική τους εξουθένωση.
Αιτήματα
- Κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20, 4823/21.
- Άμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων που έχουν ολοκληρώσει τη διετή υπηρεσία.
- Κάλυψη όλων των κενών με μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.
- Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση όλων των εκπαιδευτικών με την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
- Άμεση αύξηση μισθών ίση -κατ’ ελάχιστο- με τον ρυθμό του πληθωρισμού και επαναφορά 13ου και 14ου μισθού. Άμεσο μισθολογικό ξεπάγωμα της διετίας 2016-17. Αφορολόγητο στα 12.000 €.
- Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των εξετάσεων τύπου PISA.
- Κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που άφησε χιλιάδες μαθητές εκτός ΑΕΙ και απαξίωσε δεκάδες τμήματα σε όλη τη χώρα.
- Αντιστεκόμαστε στον προσανατολισμό του σχολείου στην επιφανειακή γνώση, την ημιμάθεια, την αποθέωση των «δεξιοτήτων» που ενισχύεται με τα νέα αναλυτικά προγράμματα και τα εργαστήρια δεξιοτήτων
Πρόγραμμα δράσης
- Κηρύσσουμε απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση, όπως αυτή προβλέπεται στον ν. 4823/21 και στην εφαρμοστική υπουργική απόφαση 9950/ΓΔ5/27-01-23.
- Στάσεις εργασίας από την ΟΛΜΕ και αλλά και τις ΕΛΜΕ προκειμένου να καλυφθούν όλοι σε συνάδελφοι σε όλες τις φάσεις της «αξιολόγησης».
- Πανεκπαιδευτική απεργία ΟΛΜΕ-ΔΟΕ μέσα στον Φεβρουάριο.
- Να οργανωθούν συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα μαζί με ΔΟΕ και ΣΕΠΕ
- Η ΟΛΜΕ να προσφύγει δικαστικά, στην περίπτωση που οποιαδήποτε ΔΔΕ προχωρήσει σε ανάκληση των διαπιστωτικών πράξεων μονιμοποίησης για την ενίσχυση του αγώνα.
- Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε συνεντεύξεις τύπου σε κεντρικά και τοπικά ΜΜΕ, περιοδείες, εκδηλώσεις κλπ
- Η ΟΛΜΕ να αποστείλει επιστολή προς τους γονείς και οι ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε ενημερώσεις στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων.
- Νέες Γενικές Συνελεύσεις και νέα Γενική Συνέλευση προέδρων, ανάλογα με τις εξελίξεις.
ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ!
ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΑΣΠΙΔΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΑΞΙΚΩΝ ΦΡΑΓΜΩΝ!
ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ – ΟΛΟΙ/ΕΣ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ!!
Το κάλεσμα τις Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ)
Συναδέλφισσα – Συνάδελφε,
Στον «πόλεμο» που μας κήρυξαν απαντάμε με «πόλεμο». Καλούμε να πάρουν μέρος όλοι ΣΕΕΠΕΑ της χώρας και σε συμπόρευση με την απόφαση της ΔΟΕ, ώστε να είμαστε όλοι καλυμμένοι και να απεργήσουμε ενάντια στις ενέργειες του ΥΠΑΙΘ και της Κυβέρνησης για τη διαδικασία της αξιολόγησης.
Στις 27-1-2023, δημοσιεύτηκε η αξιολόγηση του κλάδου και μάλιστα με προτεραιότητα να δίνεται στους νεοδιόριστους, με την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 9950/ΓΔ5, με την οποία καθορίζονται τα κριτήρια της ατομικής αξιολόγησης και τους τρόπους υλοποίησής της από το ΥΠΑΙΘ.
Αντί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ να απολογηθούν και να πάρουν μέτρα :
Για τα σχολεία που η ΔΕΗ κόβει το ρεύμα εν ώρα μαθήματος (Άρτα)
- Για τις άθλιες υποδομές που καταρρέουν και οδήγησαν μέχρι και στο θάνατο του μαθητή στις Σέρρες.
- Για την έξωση των μαθητών από τα σχολεία εν μέσω σχολικής χρονιάς στο Αιγάλεω.
- Για τις ελλείψεις σε όλο το προσωπικό ΕΕΠ και ΕΒΠ ακόμη και στα μέσα της σχολικής χρονιάς.
- Για την απουσία οποιασδήποτε στήριξης των ΕΕΠ και ΕΒΠ για αντιμετώπιση οποιουδήποτε σοβαρού προβλήματος των μαθητών που όλο και οξύνονται τα τελευταία χρόνια.
- Για την περίπτωση κακοκαιρίας είτε βροχής είτε χιονόπτωσης που οδηγούμαστε να κλείνουν σχολεία, να πλημμυρίζουν και μαθητές να περνάνε χείμαρρους ή να στήνουν γέφυρες με θρανία και καρέκλες για να πάνε σχολείο.
- Για τα επικίνδυνα και ασυντήρητα κτήρια, τα containers και τα ταβάνια που πέφτουν το 2023, με κίνδυνο τη ζωή όλων μας.
- Για τους πάνω από 8000 αναπληρωτές που καλύπτουν τα κενά των σχολείων κάθε χρόνο, και τους οποίους δε μονιμοποιεί «αν δεν κριθούν πλέον ικανοί» και να σημειωθεί ότι δουλεύουν ως αναπληρωτές για χρόνια ολόκληρα!!!
- Για τους μισθούς μας που έχουν παγώσει!
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:
Αύξηση μισθού κατά 20% στο εισαγωγικό κλιμάκιο και αντίστοιχα σε όλα τα υπόλοιπα. Καταβολή 13ου - 14ου μισθού, αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ. Αναδρομική επιστροφή του «κλεμμένου» ΜΚ 2016- 2017.
Κατάργηση των φόρων σε ρεύμα και φυσικό αέριο, στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης.
Μείωση τιμών και πλαφόν στα βασικά είδη, στην Ενέργεια, στα καύσιμα.
Χιλιάδες μόνιμους διορισμούς σε ΕΕΠ και ΕΒΠ, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.
Δωρεάν μετακίνηση στην περιοχή πρόσληψης και 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ για όλο το έτος.
Επιδότηση ενοικίου στα 300 ευρώ το μήνα. Αξιοποίηση διαθέσιμων διαμερισμάτων, δωματίων, εστιών και ξενοδοχείων για τη δωρεάν στέγαση αναπληρωτών και νεοδιόριστων.
Δωρεάν σίτιση για τους εκπαιδευτικούς σε στρατιωτικές και φοιτητικές λέσχες.
Άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων. Υπηρέτηση για ένα έτος της οργανικής τους. Δικαίωμα απόσπασης.
Να δικαιωθούν οι συνάδελφοι- απορριπτέοι ΕΒΠ από τον πίνακα της 1ΕΑ/2022.
Tο ΔΣ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ κηρύσσει για τη Τετάρτη 15/2/2023 3ωρη στάση εργασίας από τις 11.00 έως 14.00 του πρωινού προγράμματος ή 16.15 έως 19.00 στο απογευματινό για να διευκολυνθούν τα μέλη να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις.
Καλούμε τους τοπικούς Συλλόγους ΣΕΕΠΕΑ να κηρύξουν 3ωρες διευκολυντικές στάσεις εργασίας (8.00-11.00 ή 13:15-16:00 ) για να μπορέσουν οι συνάδελφοι να συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 15 ΦΛΕΒΑΡΗ !
ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΕΕΠΕΑ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΟΧΗΣ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη