Χιλιάδες μαθητές σε όλη την Ελλάδα να ξεκινούν τη σχολική χρονιά με τρίωρα και τετράωρα, χιλιάδες μαθητές που χρήζουν παράλληλης στήριξης να μένουν ξεκρέμαστοι γυρνώντας σε εποχές παιδαγωγικού Μεσαίωνα, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Τα λόγια από στελέχη του υπουργείου Παιδείας για «σχολεία χωρίς κενά» αποδείχτηκαν ισχνές αγελάδες με τον αριθμό των προσλήψεων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών να πετσοκόβεται στους 28.353 τη στιγμή που τα συνολικά κενά στα σχολεία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, είναι πάνω από 47.000, σύμφωνα με την Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
«Οι προθέσεις του Υπουργείου ώστε να μπει επιπλέον κόφτης στις προσλήψεις εκπαιδευτικών γίνονται ακόμα πιο φανερές αν λάβουμε υπόψη ότι οι προσλήψεις της Α' φάσης είναι κατά 3.500 λιγότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή φάση πρόσληψης συμβασιούχων αναπληρωτών, ενώ οι μόνιμοι διορισμοί του καλοκαιριού στην ουσία καλύπτουν οριακά τις συνταξιοδοτήσεις» επισημαίνουν οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ.
«Συγκεκριμένα, στον νομό Θεσσαλονίκης προσλήφθηκαν για το σχολικό έτος 2023-24 1.044 λιγότεροι αναπληρωτές Γενικής και 224 λιγότεροι Ειδικής Αγωγής. Η μεγάλη σφαγή έγινε στην Α΄ Θεσσαλονίκης όπου προσλήφθηκαν μόλις 20 αναπληρωτές της Γενικής στην Α΄ φάση, ενώ την προηγούμενη χρονιά στην ίδια φάση είχαν προσληφθεί 169 και 47 στην ειδική αγωγή αντί των 75 που είχαν προσληφθεί τον προηγούμενο χρόνο στην αντίστοιχη φάση. Επιπλέον, σε κάποιες ειδικότητες (πχ. Πληροφορική), τόσο στην Α΄ όσο και στη Β΄ Θεσσαλονίκης δεν προσλήφθηκε ούτε ένας αναπληρωτής» αναφέρουν ενδεικτικά.
«Από τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε ως τώρα από μόλις 10 σχολεία στη Δυτ. Θεσσαλονίκη, προέκυψαν κενά Πληροφορικών τουλάχιστον 51 ωρών (35 ΕΠΑΛ Χαλάστρας, 6 ΓΕΛ Σίνδου, 6 ΓΕΛ Χαλάστρας, 4 ώρες Γυμνάσιο Καλοχωρίου). Από τις προσλήψεις στην Ανατολική λείπουν παντελώς πολλές ειδικότητες (φιλολόγων, θεολόγων, ξενόγλωσσων κλπ.) αλλά και στις υπόλοιπες είναι ελάχιστες» προσθέτουν.
Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης:
Για το υπουργείο «σχολεία χωρίς κενά» σημαίνει σχολεία με 20.000 κενά!
Τα παχιά λόγια που ακούγαμε όλο το προηγούμενο διάστημα από στελέχη του υπουργείου Παιδείας και την υφυπουργό Δ. Μιχαηλίδου για την ...πυρετώδη προσπάθεια που καταβάλλουν ώστε «να ξεκινήσουν τα σχολεία χωρίς κενά», αποδείχτηκαν τελικά ισχνές αγελάδες, με τον αριθμό των προσλήψεων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών να πετσοκόβεται στους 28.353 τη στιγμή που τα συνολικά κενά στα σχολεία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, είναι πάνω από 47.000!
Όλες οι κυβερνήσεις συστηματικά βάζουν περιορισμούς στις προσλήψεις, καθορίζουν τον αριθμό των εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τα σχολεία της χώρας εφαρμόζοντας κάθε λογής «κόφτες» με τη βούλα του νόμου, υπουργικές οδηγίες, επίσημα και ανεπίσημα μαγειρέματα (π.χ. συγχωνεύσεις τμημάτων, κατάργηση μαθημάτων ειδικοτήτων, αλλαγές στην παράλληλη στήριξη, αναθέσεις μαθημάτων σε άλλες ειδικότητες, κ.ά.). Μάλιστα οι προθέσεις του Υπουργείου ώστε να μπει επιπλέον κόφτης στις προσλήψεις εκπαιδευτικών γίνονται ακόμα πιο φανερές αν λάβουμε υπόψη ότι οι προσλήψεις της Α' φάσης είναι κατά 3.500 λιγότερες σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή φάση πρόσληψης συμβασιούχων αναπληρωτών, ενώ οι μόνιμοι διορισμοί του καλοκαιριού στην ουσία καλύπτουν οριακά τις συνταξιοδοτήσεις!
Την ίδια στιγμή, ενισχύουν με κάθε τρόπο και με δεκάδες δις ευρώ από τη φοροληστεία των εργαζομένων τις μεγάλες επιχειρήσεις και τους αντεργατικούς σχεδιασμούς (προκλητικές επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, νατοϊκοί εξοπλισμοί κ.α.)!
Συγκεκριμένα, στον νομό Θεσσαλονίκης προσλήφθηκαν για το σχολικό έτος 2023-24 1.044 λιγότεροι αναπληρωτές Γενικής και 224 λιγότεροι Ειδικής Αγωγής. Η μεγάλη σφαγή έγινε στην Α΄ Θεσσαλονίκης όπου προσλήφθηκαν μόλις 20 αναπληρωτές της Γενικής στην Α΄ φάση, ενώ την προηγούμενη χρονιά στην ίδια φάση είχαν προσληφθεί 169 και 47 στην ειδική αγωγή αντί των 75 που είχαν προσληφθεί τον προηγούμενο χρόνο στην αντίστοιχη φάση. Επιπλέον, σε κάποιες ειδικότητες (πχ. Πληροφορική), τόσο στην Α΄ όσο και στη Β΄ Θεσσαλονίκης δεν προσλήφθηκε ούτε ένας αναπληρωτής. Από τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε ως τώρα από μόλις 10 σχολεία στη Δυτ. Θεσσαλονίκη, προέκυψαν κενά Πληροφορικών τουλάχιστον 51 ωρών (35 ΕΠΑΛ Χαλάστρας, 6 ΓΕΛ Σίνδου, 6 ΓΕΛ Χαλάστρας, 4 ώρες Γυμνάσιο Καλοχωρίου). Από τις προσλήψεις στην Ανατολική λείπουν παντελώς πολλές ειδικότητες (φιλολόγων, θεολόγων, ξενόγλωσσων κλπ.) αλλά και στις υπόλοιπες είναι ελάχιστες.
Και όλα αυτά βεβαίως δεν δικαιολογούνται από το ότι έγιναν διορισμοί που κάλυψαν υποτίθεται κάποια κενά, γιατί στη Γενική το 2023 στο Α΄ ΠΥΣΔΕ Θεσσαλονίκης έγιναν μόλις δύο διορισμοί, ενώ στο Β΄ μόνο ένας.
Ενδεικτικά, αναφέρουμε με βάση τις προβλέψεις της ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης στο Υπουργείο και κυκλοφόρησαν στο Διαδίκτυο, ότι είχε στείλει πρόβλεψη για 70 φιλολόγους και πήρε μόλις 46, για 25 θεολόγους και πήρε μόλις 5, για 60 μαθηματικούς και πήρε μόλις 30, για 23 φυσικούς και πήρε 14, για 35 πληροφορικούς και πήρε 0. Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στις υπόλοιπες ειδικότητες (ξενόγλωσσους, γυμναστές, χημικούς βιολόγους κλπ). Το Υπουργείο προσέλαβε δηλαδή αναπληρωτές πιο κάτω ακόμη και από την πρόβλεψη των Διευθύνσεων οι οποίες βγαίνουν, όπως όλοι γνωρίζουμε, με τις γνωστές μεθόδους που ζητά το Υπουργείο.
Επιπλέον, οι αδικίες και οι παρατυπίες στις τοποθετήσεις των αναπληρωτών συνεχίζονται. Γίνονται στο σκοτάδι, χωρίς καμία δυνατότητα ελέγχου, με προεπιλεγμένα κενά από τη Διεύθυνση που αντιστοιχούν απλώς στον αριθμό προσλήψεων των αναπληρωτών σε κάθε ειδικότητα, ενώ ανακοινώνονται ηλεκτρονικά στον κάθε έναν ξεχωριστά. Παράλληλα, στους αναπληρωτές δεν δίνονται όλα τα κενά τα οποία υπάρχουν, ενώ στις προσλήψεις στην Παράλληλη στήριξη και στα Τμήματα Ένταξης τα κενά προσδιορίζονται με λιγότερες ώρες για κάθε παιδί. Με την προτεραιοποίηση μάλιστα των κενών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα εξακολουθήσουν να μένουν ακάλυπτα τα κενά τα οποία δεν δίνονται και άρα δεν μπορούν να τα επιλέξουν οι αναπληρωτές.
ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ!
Οι περιβόητες «τομές» στην εκπαίδευση για τις οποίες το υπουργείο και η κυβέρνηση κόμπαζαν όλο το καλοκαίρι, η περίφημη «αναβάθμιση» του σχολείου είναι η απαράδεκτη πραγματικότητα που έχουμε μπροστά μας: χιλιάδες μαθητές σε όλη την Ελλάδα να ξεκινούν τη σχολική χρονιά με τρίωρα και τετράωρα, χιλιάδες μαθητές που χρήζουν παράλληλης στήριξης να μένουν ξεκρέμαστοι γυρνώντας σε εποχές παιδαγωγικού Μεσαίωνα.
Είναι εξοργιστικό δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί να ειδοποιούνται με SMS κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, που μάλιστα άργησε και δύο μέρες (μάλλον το «ψηφιακό κράτος» εξάντλησε την επιτελικότητά του στα μηνύματα του 112 ή αλλιώς «τρεχάτε ποδαράκια μου»), αδιαφορώντας αν θα έχουν τον στοιχειώδη χρόνο να οργανώσουν τον οικογενειακό τους προγραμματισμό, τη μετακίνησή τους, την εύρεση σπιτιού με τα υπέρογκα έξοδα διαβίωσης που δεν βγαίνουν με το επίδομα της ανεργίας η οποία ξεκινάει από τον Ιούνη!
Εδώ και τώρα:
-Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών, μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.
- Να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά στα σχολεία χωρίς «κόφτες», «μαγειρέματα» και περικοπές σε μια φάση τις επόμενες μέρες.
- Οι προσλήψεις των αναπληρωτών να γίνονται από την 1η Σεπτεμβρίου σε μία φάση.
- Οι επόμενες προσλήψεις να γίνουν όλες σε μία φάση
- Να ολοκληρωθούν σύντομα οι τοποθετήσεις των μονίμων και αμέσως των αναπληρωτών ώστε να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος για τους μαθητές.
- Να δημοσιευθούν όλα τα κενά ακόμη και τα μικρότερα.
- Να ληφθούν εδώ και τώρα μέτρα για την στήριξη της διαβίωσης των αναπληρωτών και κυρίως της στέγασής τους. Δωρεάν μετακίνηση προς τον τόπο ανάληψης υπηρεσίας, επίδομα στέγασης 300€ με ευθύνη της κυβέρνησης σε όσους αναγκάζονται να νοικιάζουν σπίτι. Διάθεση εστιών, δωματίων σε ξενοδοχεία, οικονομική στήριξη σε νησιωτικές περιοχές με ευθύνη Δήμων και Περιφερειών.
- Ούτε ένα κλεμμένο μεροκάματο. Καταβολή ολόκληρου του μισθού για τον Σεπτέμβριο. 20% αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού.
- Άμεση υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που θα κατοχυρώνει τα δικαιώματα στην κατεύθυνση της εξίσωσης δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών.
Εδώ και τώρα ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να προχωρήσουν σε κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας για όλα τα παραπάνω με στόχο να δοθούν λύσεις πριν τις 11/9 που ξεκινούν τα μαθήματα.
Οι ΕΛΜΕ οργανώνουμε παραστάσεις διαμαρτυρίας
Τετάρτη 6/9 στις 2.00 μμ στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης
Και Πέμπτη 7/9 στις 2.00 μμ στη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α΄ΕΛΜΕ
Η Πρόεδρος Ο Γραμματέας Τραγάκη Δήμητρα Γαζάκης Αντώνης |
Κενά σε 14 σχολεία από τα 45 της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
ΚΕΝΑ ΑΠΟ ΜΟΛΙΣ 14 ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ 45 ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ Η Α΄ΕΛΜΕ
Από την έρευνα που πρόλαβε να πραγματοποιήσει το ΔΣ της Α΄ΕΛΜΕ σε 14 σχολεία από τα 45 που έχει στη δύναμή του το σωματείο, προέκυψαν τα παρακάτω κενά:
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
17ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: Βιολογία κατεύθυνσης, Γαλλικά-Γερμανικά
13ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης: 6 ώρες Γερμανικά, 6 ώρες Καλλιτεχνικά
31ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης: 24 ώρες ΠΕ 04 (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) 6 ώρες Μουσική, 6 ώρες Καλλιτεχνικών, 6 ώρες Μαθηματικά, 6 ώρες Γαλλικά και όλες οι ώρες Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης: 3 ώρες Μουσική, 6 ώρες Γερμανικά , 3 ώρες Καλλιτεχνικά, 6 ώρες Θρησκευτικά
Διαπολιτισμικό ΓΕΛ Θεσσαλονίκης: Λείπει Οικονομολόγος και Θεολόγος.
ΔΥΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΓΕΛ Χαλάστρας: 18 ώρες ΠΕ02, 12 ώρες Μαθηματικά, 6 ώρες Πληροφορική, 6 ώρες Φυσική, 11 ώρες Γυμναστική και όλες οι ώρες Γαλλικά και Γερμανικά
ΕΠΑΛ Χαλάστρας :5 ώρες Θρησκευτικά, 28 ώρες ΠΕ02 + ΜΝΑΕ 8 ώρες, 3 ώρες Μαθηματικά + 8 ΜΝΑΕ, 23 ώρες ΠΕ04 (Φυσική , Χημεία, Βιολογία), 35 ώρες Πληροφορική, 2 ώρες Νοσηλευτή , 4 ώρες Οικονομολόγου,
ΓΕΛ Κουφαλίων: 42 ώρες ΠΕ02
ΕΠΑΛ Κουφαλίων: 1,5 Φιλόλογο, 1,5 Μαθηματικό, Αισθητικό, Μηχανολόγο Αγγλικά
ΓΕΛ Σίνδου: 13 ώρες Θρησκευτικά, 6 ώρες ΠΕ02, 5 ώρες Μαθηματικό, 5 ώρες Γαλλικών και Γερμανικών , 19 ώρες Γυμναστικής, 12 ώρες Οικονομολόγου, 6 ώρες Πληροφορικής
ΕΠΑΛ Σίνδου: 8 ώρες ΠΕ02, 41 ώρες Οικονομολόγου, 22 ώρες Μηχανολόγου, 10 ώρες Ηλεκτρολόγου- Ηλεκτρονικού, 6 ώρες πληροφορική .
ΓΕΛ Αξιού : 10 ώρες Θρησκευτικά, 37 ώρες ΠΕ02, 13 ώρες Μαθηματικά, 8 ώρες Βιολογία, 3 ώρες Γαλλικά, 3 ώρες Γερμανικά, 10 ώρες Οικονομολόγου, 14 ώρες Γυμναστική.
ΓΕΛ Καλοχωρίου: 10 ώρες Οικονομίας, 8 ώρες Βιολογίας, 2 ώρες Αγγλικών, 6 ώρες Γερμανικών, 11 ώρες Γυμναστικής, 9 ώρες Θρησκευτικά, 3 ώρες ΠΕ02.
Γυμνάσιο Καλοχωρίου: 4 ώρες Πληροφορικής, 2 ώρες Εργαστήρια Δεξιοτήτων, 10 ώρες ΠΕ02, 4 Γαλλικών, 2 Αγγλικών, 10 Καλλιτεχνικών, 10 Μουσικής, 6 ώρες Κ.Π.Α, 7 ώρες Οικιακή Οικονομία, 2 ώρες Γεωγραφίας.
Το ΔΣ θα συνεχίσει την έρευνα και θα δημοσιεύσει στοιχεία και από τα υπόλοιπα σχολεία, τόσο πριν όσο και μετά την τοποθέτηση των αναπληρωτών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη