Η κυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και η ΔΔΕ επιβαρύνουν τους εκπαιδευτικούς με υπερωρίες και μετακινήσεις, εντείνοντας τα προβλήματα της ήδη υπερφορτωμένης εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Η περίπτωση εκπαιδευτικού μηχανολόγου του 15ου ΕΠΑΛ, που καλείται να διδάξει σε διαφορετικά σχολεία και να αυξήσει το ωράριό της, αναδεικνύει τα σοβαρά κενά στο σύστημα, ενώ η συνεχής έλλειψη καθηγητών στον τομέα Μηχανολογίας έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα της εκπαίδευσης και στην πρόοδο των μαθητών.
Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, τονίζει πώς οι υπερωρίες, οι υπερβολικές μετακινήσεις και η διατάραξη του εργασιακού ωραρίου όχι μόνο δεν αποτελούν λύση, αλλά επιδεινώνουν τη συνολική κατάσταση. Είναι επιτακτική η ανάγκη για μαζικούς μόνιμους διορισμούς και την άμεση κάλυψη όλων των κενών.
Αναλυτικά:
Πληροφορηθήκαμε ότι σε συναδέλφισσα εκπαιδευτικό (Μηχανολόγος ΠΕ82) του 15ου ΕΠΑΛ ανατέθηκε από το ΠΥΣΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης υπερωρία 4 ωρών σε γυμνάσιο του Δήμου Μίκρας για τη διδασκαλία του μαθήματος της τεχνολογίας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα:
1. Να πρέπει στο μέσο του σχολικού έτους η συνάδελφος να αυξήσει το ωράριό της και μάλιστα με υπερωριακή απασχόληση σε δεύτερο σχολείο.
2. Να αναγκαστεί να μετακινηθεί σε μεγάλη απόσταση.
3. Το γεγονός ότι θα πρέπει να αξιοποιηθεί στο νέο σχολείο ολόκληρη την ημέρα, θα προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα του 15ου ΕΠΑΛ, καθώς με τον ίδιο τρόπο ήδη μετακινούνται και άλλοι συνάδελφοι.
Να σημειώσουμε ότι κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο μηχανολογικός τομέας του 15ου ΕΠΑΛ ξεκίνησε με 200 ώρες κενό καθηγητών μηχανολόγων. Σταδιακά το κενό καλύφθηκε μόνο μερικώς με διάφορους τρόπους, όπως αποσπάσεις εκπαιδευτικών, προσλήψεις αναπληρωτών και ανάθεση υπερωριών, χωρίς όμως να υπάρξει καμία ουσιαστική και μόνιμη λύση, αφού το κενό παραμένει σε σημαντικό βαθμό μέχρι σήμερα, στην εκπνοή του τετραμήνου, και ανέρχεται σε 29 ώρες εβδομαδιαίως!
Παρόμοια περίπτωση αποτελεί η τοποθέτηση συναδέλφου αναπληρωτή στα μέσα Δεκεμβρίου για 17 ώρες στο 15ο ΕΠΑΛ και 6 ώρες στο 14ο Εσπερινό ΕΠΑΛ, αναγκάζοντας τον συνάδελφο να διδάσκει σε δύο σχολεία διαφορετικής βάρδιας, ενώ θα μπορούσε να διατεθεί εξολοκλήρου στο 15ο ΕΠΑΛ.
Ως αποτέλεσμα αυτής της καθυστέρησης και της μερικής κάλυψης του κενού, πολλές διδακτικές ώρες έχουν χαθεί, ενώ αυτές οι ώρες είναι αδύνατο να αναπληρωθούν, ακόμη και αν από αύριο το κενό καλυφθεί πλήρως, καθώς η διατάραξη της διδακτικής διαδικασίας έχει επηρεάσει την πρόοδο των μαθητών σε κρίσιμους τομείς της εκπαίδευσής τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως σε δύο τμήματα της Β΄ τάξης Τομέα Μηχανολογίας με 50 μαθητές δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε μία εργαστηριακή άσκηση στο βασικότερο εργαστηριακό μάθημά τους επειδή είναι επικίνδυνο να γίνονται εργαστηριακές ασκήσεις με έναν μόνο καθηγητή σε μεγάλα τμήματα και απαγορεύεται από το νόμο.
Η συνεχιζόμενη έλλειψη καθηγητών στον μηχανολογικό τομέα του 15ου ΕΠΑΛ αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα που έχει άμεσο αντίκτυπο στην ποιότητα της εκπαίδευσης. Η απώλεια διδακτικών ωρών, η διατάραξη του προγράμματος και η αναστάτωση στους μαθητές δημιουργούν ένα δυσχερές εκπαιδευτικό περιβάλλον. Είναι επιτακτική η ανάγκη κάλυψης του κενού με άμεση πρόσληψη καθηγητών για την ομαλή συνέχιση της σχολικής χρονιάς και τη διασφάλιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Να καλυφθούν όλα τα κενά. Μαζικοί Μόνιμοι Διορισμοί. Να μην καταστρατηγείται το εργασιακό ωράριο των συναδέλφων. Όχι σε υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών. Να παρθούν πίσω τώρα όλες οι αποφάσεις για υπερωρίες. Να σταματήσουν οι απειλές και οι πιέσεις.
Οι υποχρεωτικές υπερωρίες, δεν αποτελούν λύση για την κάλυψη των κενών. Η ανάθεση και άλλων καθηκόντων, αλλά και άλλων διδακτικών αντικειμένων σε εκπαιδευτικούς, που ήδη έχουν επιβαρυνθεί με αμέτρητες εξωδιδακτικές εργασίες, είναι σε βάρος της μόρφωσης των μαθητών/μαθητριών.
Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου, με το έτσι θέλω, παραβιάζει το θεσμοθετημένο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών (υπάρχει λόγος που υπάρχει θεσμοθετημένο ωράριο και μειώνεται προοδευτικά με την πάροδο των ετών), επιφέρει βλαπτική μεταβολή στους όρους εργασίας τους και μια σειρά αρνητικές επιπτώσεις στον προσωπικό, οικογενειακό προγραμματισμό. Επηρεάζει αντικειμενικά και τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να προγραμματίσουν και να διδάξουν με επάρκεια ένα ακόμα εκπαιδευτικό αντικείμενο, σε πολλές περιπτώσεις νέο.
Καλούμε ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους που στα σχολεία τους θα προκύψει ζήτημα υπερωριών να επικοινωνήσουν άμεσα με την ΕΛΜΕ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση