ντουντούκα διαμαρτυρία
Ωνάσεια σχολεία: «Δεν θα επιτρέψουμε να διώξουν τους μαθητές μας από τη γειτονιά τους!» - Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο στις 16:00

Σε παράσταση διαμαρτυρίας στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης προχωρούν αύριο, Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου, στις 16:00 οι εκπαιδευτικοί για τη μετατροπή του 12ου Γυμνάσιου και του 16ου ΓΕΛ σε Ωνάσεια Σχολεία.

Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης διαμηνύει ότι «δεν θα επιτρέψουμε να διώξουν τους μαθητές μας από τη γειτονιά τους!»

Η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Ωνάσεια Σχολεία: μια ευγενική δωρεά του Κράτους προς το Ίδρυμα Ωνάση

Κατάργηση 22 σχολείων γειτονιάς με τρομακτικές συνέπειες για μαθητές
και εκπαιδευτικούς

ΝΑ ΜΗ ΜΕΤΑΤΡΑΠΟΥΝ ΤΟ 12ο Γυμνάσιο και το 16ο ΓΕΛ ΣΕ ΩΝΑΣΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Η Α΄ ΕΛΜΕ καλεί Συλλόγους, γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές σε παράσταση διαμαρτυρίας στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης

την Δευτέρα 3/2 στις 16.00

Ένα βήμα πιο πέρα στην ταξική διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων προχωρά η κυβέρνηση, με τη μετατροπή 22 Γυμνασίων και Λυκείων σε «Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία» (ΔΗΜ.Ω.Σ.), φέρνοντας έτσι και στη χώρα μας, κατευθείαν από τις ΗΠΑ, το αποτυχημένο -με βάση τη σχετική διεθνή βιβλιογραφία- μοντέλο του “charter school”.

Πρόκειται για ανοιχτή εμπλοκή ιδιωτών στην εκπαιδευτική διαδικασία με τη δημιουργία ενός κυριολεκτικά άλλου σχολείου, για λίγους και εκλεκτούς, με δικό του πλαίσιο λειτουργίας, διαφορετική πηγή χρηματοδότησης, διαφορετικό τρόπο εισαγωγής, διαφορετικό ανώτερο αριθμό παιδιών στην τάξη (25 και όχι 27-29 που ισχύει τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία), διαφορετικό απολυτήριο, ακόμα και διαφορετικό ωράριο λειτουργίας (μέχρι και θερινά μαθήματα!), διαφορετικό αναλυτικό πρόγραμμα. Το δε προσωπικό θα επιλέγεται με διαφορετικά κριτήρια ακόμη και από τα πρότυπα σχολεία, με «ειδική αξιολόγηση», συνεντεύξεις, θα έχει τετραετή θητεία, διευρυμένο διδακτικό ωράριο, και πρόσθετες αμοιβές για τις πρόσθετες υπηρεσίες που θα προσφέρει, ενώ το προσωπικό που ήδη υπηρετεί σε αυτά θα χάσει την οργανική του θέση!

Μάλιστα, φτάνουν στο σημείο να αναφέρουν πως «Ρητά συμφωνείται ότι οι όροι της παρούσας Σύμβασης Δωρεάς υπερισχύουν κάθε αντίθετης διάταξης της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας και κανονιστικού πλαισίου»! Μέχρι και εταιρείες security, αλλά και καθαρισμού προβλέπεται να προσλαμβάνει το ίδρυμα Ωνάση και η θυγατρική του εταιρεία, που εδρεύει φυσικά στο… Λιχτενστάιν.

Συγκεκριμένα στην Α΄ ΕΛΜΕ τα σχολεία που προορίζονται για Ωνάσεια είναι τα συστεγαζόμενα 12ο Γυμνάσιο και 16ο ΓΕΛ στη Β΄ Κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης (περιοχή Ξηροκρήνης), σε μία από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές του δήμου με ευάλωτο πληθυσμό,  με μαθητικό δυναμικό που συχνά παρουσιάζει ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες για εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, ενισχυτική διδασκαλία, τμήματα υποδοχής και ένταξης).  Έτσι δεν θα απομείνει στην περιοχή κανένα ΓΕΛ για τα παιδιά που ζουν εκεί, ενώ το δεύτερο γυμνάσιο της περιοχής (30ο Γυμνάσιο, Ξυλάδικα) βρίσκεται σε πολύ μακρινή απόσταση! Καταργούνται έτσι τα υφιστάμενα σχολεία της γειτονιάς, δημιουργώντας τεράστια ζητήματα για τα υπόλοιπα παιδιά που δεν θα επιλεγούν!

Πετώντας με κυνικό τρόπο τα παιδιά έξω από το σχολείο της γειτονιάς τους, αφού η εισαγωγή στα ΔΗ.ΜΩ.Σ. θα γίνεται με εξετάσεις, ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής, όπως στα Πρότυπα! Κατά συνέπεια, το επιχείρημα ότι δήθεν «τα σχολεία αυτά ιδρύονται για τη στήριξη των ευάλωτων περιοχών και παιδιών», καταρρίπτεται από τη στιγμή που αυτά ακριβώς τα παιδιά δεν θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στο σχολείο τους. Καταργεί τα υπάρχοντα δημόσια σχολεία, επιλέγοντας με εξετάσεις ποιοι θα φοιτούν και ποιοι όχι σε αυτά, πετώντας έξω από αυτά και τους εκπαιδευτικούς, που για χρόνια υπηρετούν με αφοσίωση το Δημόσιο Σχολείο. Τέτοια αναβάθμιση!

Η κυβέρνηση, αντί να σκύψει και να λύσει τα ζωτικά προβλήματα όλων των σχολείων, με αύξηση της χρηματοδότησης, αντί να δημιουργήσει πραγματικά ισότιμους όρους για όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως, αντί να ικανοποιήσει το σύγχρονο δικαίωμά τους στην ολόπλευρη μόρφωση, επιλέγει να οξύνει τους ταξικούς κόφτες για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, θεσμοθετώντας σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων με τη λογική των Πρότυπων και τώρα των ΔΗΜ.Ω.Σ.

Την ίδια ώρα σερβίρουν το παιδαγωγικό αυτό έγκλημα με τη γνωστή γαρνιτούρα περί «ίσων ευκαιριών» για τους μαθητές! Το έργο το έχουμε ξαναδεί! Περικόπτεται η κρατική στήριξη και χρηματοδότηση, που δεν φτάνει ούτε στο ελάχιστο, λαμβάνεται το ένα αντιπαιδαγωγικό μέτρο πίσω από το άλλο (συμπτύξεις τμημάτων), τα κενά Γενάρη μήνα καλά κρατούν, προκειμένου να καλλιεργηθεί το έδαφος πως η μόνη ελπίδα βρίσκεται στην εμπλοκή του σωτήρα-ιδιώτη.

Η αρνητική εγχώρια και διεθνής πείρα από την εφαρμογή της «πολυτυπίας» των σχολείων είναι αποκαλυπτική:

Ο σκληρός ανταγωνισμός των εξετάσεων για μια από τις λίγες θέσεις στα Πρότυπα Σχολεία (πέρσι οι θέσεις που προσφέρονταν αντιστοιχούσαν μόλις στο 19% των αιτήσεων), ήδη έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη κοστοβόρα φάμπρικα φροντιστηρίων, ακόμα και από το δημοτικό, για την «πολυπόθητη» εισαγωγή, στην οποία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει η μέση λαϊκή οικογένεια, αποτελώντας έτσι προνόμιο λίγων. Στην ίδια λογική θα λειτουργήσουν τα ΔΗΜ.Ω.Σ.

Οι ίδιες οι στατιστικές δείχνουν ότι σε χώρες του εξωτερικού (π.χ. ΗΠΑ, Μ. Βρετανία) που έχει προχωρήσει αυτή η πολιτική, στα σχολεία «α΄ κατηγορίας» τελικά καταλήγουν σχεδόν αποκλειστικά τα παιδιά των πλούσιων και ανώτερου μορφωτικού επιπέδου οικογενειών, ενώ στα «χαμηλότερης κατηγορίας» ως επί το πλείστον τα παιδιά εργατικών και φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Πρόκειται για μια πλήρως ταξική πολιτική που αναπαράγει και εντείνει τις κοινωνικές ανισότητες που ήδη υπάρχουν.

Σε σχολεία «αριστείας» τύπου Ήτον, τα παιδιά των πλουσίων διδάσκονται σε βάθος, προετοιμάζοντάς τα να στελεχώσουν τα ανώτερα ερευνητικά, οικονομικά, πολιτικά, κρατικά κλιμάκια, ενώ στα σχολεία των λαϊκών στρωμάτων το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε επιφανειακές γνώσεις και δεξιότητες για φτηνό εργατικό δυναμικό. Τέτοια διαφοροποιημένα προγράμματα έχουν τα Πρότυπα και θα έχουν και τα ΔΗΜ.Ω.Σ.

Αυτή την πολιτική στον χώρο της Παιδείας έρχονται να στηρίξουν έμπρακτα ιδιωτικοί φορείς όπως το ίδρυμα Ωνάση, προσβλέποντας βεβαίως σε άμεσα και έμμεσα οφέλη. Γιατί είναι επιλογή τους η στρατηγική του κατηγοριοποιημένου σχολείου, δηλαδή η δημιουργία ενός χάρτη με σχολεία που από τη μία θα ενισχύονται στοχευμένα με κάθε μέσο γιατί θα βγάζουν τα στελέχη της καινοτομίας και έρευνας, της διοίκησης της βιομηχανίας – οικονομίας και του κράτους, και από την άλλη τα υποβαθμισμένα σχολεία για τα περισσότερα παιδιά του λαού, που η ολόπλευρη μόρφωσή τους θεωρείται κόστος και πέρα από τις «δημοσιονομικές αντοχές». Δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό σε μια περιοχή να επενδύονται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε ένα σχολείο και μερικά τετράγωνα δίπλα, ένα άλλο σχολείο, να πρέπει να διαχειριστεί την πραγματικότητα σε καθεστώς έντονης υποχρηματοδότησης.

Τα Ωνάσεια Σχολεία αποτελούν μια σημαντική τομή για να προχωρήσει αυτή η στρατηγική, πλευρά της οποίας είναι και η συμμετοχή φορέων, όπως το Ίδρυμα Ωνάση στη διοίκηση σχολείων, μέσα από τη δημιουργία της παντοδύναμης Διοικούσας Επιτροπής ΔΗ.ΜΩ.Σ. που αποφασίζει για τα πάντα. Ανοίγει δηλαδή και η πόρτα για την είσοδο της λογικής του management στη λειτουργία των σχολείων, της λειτουργίας τους με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Αν ήθελαν πραγματικά, κυβέρνηση και ιδιωτικά ιδρύματα (π.χ. εφοπλιστών), να ενισχύσουν ουσιαστικά τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, θα προχωρούσαν στην κατάργηση των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι δεύτεροι, με στόχο να εξασφαλιστούν χρήματα για την Παιδεία. Τώρα και καθεστώς φορολογικής ασυλίας έχουν (απαλλάσσονται μέσα από την σύμβαση από κάθε τέλος, φόρο ή δικαίωμα για κάθε είδους χορηγία-δωρεά στα ΔΗ.ΜΩ.Σ.) και αναγορεύονται σε ευεργέτες που εθελοντικά και δήθεν άδολα «δίνουν τον οβολό τους», πατώντας στην πράξη πόδι στη λειτουργία των σχολείων και τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης, στην κατεύθυνση που θα θωρακίσει μεσοπρόθεσμα τα κέρδη τους.

Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές, όλος ο λαός, πρέπει να σταθούν απέναντι σε αυτή την ανησυχητική εξέλιξη! Πρόκειται για το μέλλον των παιδιών μας και της ίδιας της κοινωνίας!

Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων, τους συλλόγους διδασκόντων, τα πρωτοβάθμια εκπαιδευτικά σωματεία, την ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ και το μαθητικό κίνημα να συνεργαστούμε ώστε να ληφθούν όλες οι απαραίτητες αγωνιστικές πρωτοβουλίες ώστε:

Να μην περάσει στην πράξη καμία μετατροπή σχολείου σε Ωνάσειο!

Να μην προχωρήσει η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων!

Να απαιτήσουμε άμεση ουσιαστική ενίσχυση του δημόσιου σχολείου και να καταργηθεί κάθε επιχειρηματική δράση στην Εκπαίδευση!

Δεν θα αφήσουμε ολόκληρη τη Β΄ Δημ. Κοινότητα χωρίς ΓΕΛ και με ένα μόνο Γυμνάσιο!

Δεν θα επιτρέψουμε να διώξουν τους μαθητές μας από τη γειτονιά τους!

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α΄ ΕΛΜΕ

 Ο Πρόεδρος                                                                 Ο Γραμματέας

 

 Αβραμίδης  Νίκος                                                         Γαζάκης Αντώνης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio-kleisto.jpg
Μετά τη Σαντορίνη κλείνουν τα σχολεία και στην Αμοργό και σε αλλά Κυκλαδονήσια
Νέες πληροφορίες για κλειστά σχολεία αύριο στην Αμοργό - Έκτακτη σύσκεψη στο Μαξίμου στις 19:00
Μετά τη Σαντορίνη κλείνουν τα σχολεία και στην Αμοργό και σε αλλά Κυκλαδονήσια
foto_education_pencils_2.jpg
Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών: Ενημέρωση για τις προσφυγές για νεοδιόριστους του 2020 και 2021
ΕΛΜΕ Κέρκυρας: Ενημερωτικό για την ολοκλήρωση των προσφυγών για τους νεοδιόριστους του 2020 και 2021
Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών: Ενημέρωση για τις προσφυγές για νεοδιόριστους του 2020 και 2021