Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) καταγγέλλει μια νέα απαράδεκτη παρέμβαση από πλευράς Υπουργείου Παιδείας και εκπαιδευτικών στελεχών, που απορρίπτουν αδικαιολόγητα εκπαιδευτικούς για θέσεις υποδιευθυντών, ενώ τοποθετούν άτομα που δεν είχαν καν υποβάλλει αίτηση.
Η πολιτική αυτή, σύμφωνα με τη ΔΟΕ, εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο εφαρμογής της «αξιολόγησης» και κατηγοριοποίησης των σχολείων, παρά τις επιστημονικά τεκμηριωμένες αντιρρήσεις του κλάδου.
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Τα τελευταία χρόνια (μετά την ψήφιση του αντιεπιστημονικού νόμου 4692/20) ο κλάδος δίνει, αρχικά με την απεργία αποχή και στη συνέχεια (μετά από απαράδεκτες δικαστικές αποφάσεις) με τα Ενιαία Κείμενα, μια ιστορική μάχη υπεράσπισης του Δημόσιου σχολείου, ενάντια στην κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό, ενάντια στην εμπορευματοποίηση του κοινωνικού αγαθού της Παιδείας, ενάντια στους μορφωτικούς φραγμούς που προωθούνται για τους/τις μαθητές/τριές μας. Στο παραπάνω πλαίσιο, τα τελευταία 3 χρόνια (και τη φετινή χρονιά), η Δ.Ο.Ε. υλοποιεί και ένα σύνολο επιστημονικών δράσεων, μια προσπάθεια εκπαιδευτικής, παιδαγωγικής και κοινωνικής παρέμβασης. Συγκεκριμένα, οργανώθηκαν μέχρι και σήμερα 39 εκδηλώσεις όπου συμμετείχαν πάνω από 80 Πανεπιστημιακοί Δάσκαλοι και ερευνητές από την Ελλάδα και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα και τις έχουν παρακολουθήσει πάνω από 100.000 εκπαιδευτικοί, ενώ αποδελτιώθηκαν 8 ερευνητικά ερωτηματολόγια και ερευνητικές καταγραφές.
Όλον αυτό τον επιστημονικό πλούτο που εξοπλίζει τους εκπαιδευτικούς στην άσκηση του έργου τους και αξιοποιείται από τις σχολικές μονάδες μέσα από τα Ενιαία Κείμενα, η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. έχει προσπαθήσει με όλα τα μέσα να τον απαξιώσει και έχει πολεμήσει σκληρά να σταματήσει την υλοποίηση όλης της προσπάθειας με παράνομες εγκυκλίους, πιέσεις και απειλές κατά των εκπαιδευτικών. Στην αντιεπιστημονική – αντιεκπαιδευτική αυτή επίθεση έχει, δυστυχώς, ως «συνεργάτες» σε κάποιες περιπτώσεις, «πρόθυμα» στελέχη της εκπαίδευσης από Επόπτες Ποιότητας και Συμβούλους Εκπαίδευσης μέχρι Διευθυντές/ντριες σχολείων.
Κορυφαίο δείγμα αυτής της πολεμικής υπήρξε η εγκύκλιος 141491/ΓΔ4.08.12.2023 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με την οποία επιχείρησε με παραπλανητικό, περί δήθεν παρανομίας, λόγο σε συνδυασμό με αυταρχισμό και τρομοκράτηση, να σπείρει τη διχόνοια στους συλλόγους διδασκόντων, αναφέροντας, ανάμεσα σε άλλα «θα θέλαμε να σας επισημάνουμε πως η ανάρτησή σας στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. του τυποποιημένου κειμένου για τον Συλλογικό Προγραμματισμό δεν πληροί τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που θέτει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο», προκειμένου να αλλάξουν τις αποφάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για αξιοποίηση των Ενιαίων Κειμένων. Η Δ.Ο.Ε. είχε έγκαιρα απαντήσει και είχε ανατρέψει τα λεγόμενα του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. και με γνωμοδότηση της νομικής της συμβούλου. Μάλιστα, σε μια πρωτοφανή κρίση ειλικρίνειας, οι νομικοί συνεργάτες της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. είχαν ομολογήσει σε μια από τις σπάνιες συναντήσεις με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ότι οι προσπάθειές τους να χαρακτηρίσουν ως «παράνομα» τα Ενιαία Κείμενα, την παιδαγωγική, δηλαδή, κατάθεση τεκμηριωμένης άποψης των συλλόγων διδασκόντων για την αποφυγή της επιχείρησης κατηγοριοποίησης των σχολείων, είχαν πέσει στο κενό.
Σε συνέχεια της εγκυκλίου αυτής παρουσιάστηκε το φαινόμενο της πρακτικής της πολύ χαμηλής βαθμολογίας ή/και της μη βαθμολόγησης των Ενιαίων Κειμένων από, ελάχιστους ευτυχώς, Συμβούλους Εκπαίδευσης με την παρότρυνση της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., τακτική απαράδεκτη και αυθαίρετη, που δεν στηρίζεται σε κανένα επιστημονικό δεδομένο, την οποία η Δ.Ο.Ε. έχει καταδικάσει.
Ο εντεινόμενος, όμως, αυταρχισμός των τελευταίων μηνών έχει «ανοίξει την όρεξη» κάποιων στελεχών σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. γίνεται, συχνά, αποδέκτης καταγγελιών που αφορούν πιέσεις, εκβιασμούς και παραπληροφόρηση από την πλευρά της διοίκησης κατά εκπαιδευτικών που αγωνίζονται με βάση τις αποφάσεις του κλάδου, προκειμένου να παρουσιάζεται ότι προχωρά η ατομική «αξιολόγηση» του νόμου 4823/21 καθώς και η απόπειρα κατηγοριοποίησης των σχολείων του νόμου 4692/20. Μάλιστα πολλαπλασιάζονται οι εκβιαστικές «παρεμβάσεις» στελεχών της εκπαίδευσης ακόμα και στις διαδικασίες ατομικής «αξιολόγησης» εκπαιδευτικών που κάτω από την πίεση και τον φόβο δέχτηκαν να συμμετέχουν. Επόπτες Ποιότητας απαιτούν από Συμβούλους Εκπαίδευσης να γίνουν πιο πιεστικοί στην ατομική αξιολόγηση, απαιτούν (όπως καταγγέλλεται για Επόπτη στη Βόρεια Ελλάδα) ή/και μεθοδεύουν σε συνεργασία με Συμβούλους και Διευθυντές σχολείων τη χαμηλότερη βαθμολόγηση εκπαιδευτικών σε μέρος της, εξαιτίας του γεγονότος ότι στην εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, συμμετείχαν στην εσωτερική αξιολόγηση αξιοποιώντας τα ενιαία κείμενα. Κάτι εντελώς παράτυπο και ανήθικο, που δεν έχει κανένα νομιμοποιητικό έρεισμα. Με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο επιχειρούν να χτυπήσουν τις συλλογικές αποφάσεις της Δ.Ο.Ε. μη μπορώντας να αποτρέψουν την μαζική ανταπόκριση των Συλλόγων Διδασκόντων η οποία είναι συνεχώς μεγαλύτερη.
Αποκαλύπτεται, έτσι, το αντιπαιδαγωγικό πρόσωπο της «αξιολόγησης» των νόμων 4692/20 και 4823/21. Τα φληναφήματα περί «μη τιμωρητικής» διαδικασίας που «οδηγεί απλά σε μια επιμόρφωση» καταρρέουν.
Τρανή απόδειξη των παραπάνω τα όσα συνέβησαν στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Μεταμόρφωσης όπως αναφέρει και η καταγγελία του Σ.Ε.Π.Ε. «Γ. Σεφέρης», όπου το Π.Υ.Σ.Π.Ε. Β΄ Αθήνας αγνοώντας απόφαση του Συμβουλίου Επιλογής με την οποία είχε κάνει δεκτές τις αιτήσεις δυο εκπαιδευτικών για τη θέση του Υποδιευθυντή, επικαλούμενο την, απολύτως άσχετη με την περίπτωση, παράγραφο 8 του άρθρου 56, του ν. 4823/21, απεφάνθη, σε παράβαση νόμων και δεοντολογίας, ότι δεν είχαν δικαίωμα να κατέχουν τη θέση της υποδιεύθυνσης του σχολείου εξαιτίας του γεγονότος ότι ως μέλη του συλλόγου διδασκόντων συμμετείχαν στην απόφαση για την αξιοποίηση των ενιαίων Κειμένων στη διαδικασία της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τις αποφάσεις του κλάδου. Από ποιον αλήθεια και με μια υπηρεσιακά νόμιμη διαδικασία έγινε η Διεύθυνση Εκπαίδευσης αποδέκτης αυτής της, άσχετης με τη διαδικασία επιλογής υποδιευθυντών, πληροφορίας και πόσο νόμιμη υπήρξε η αξιοποίησή της; Μάλιστα, στη θέση της υποδιεύθυνσης τοποθετήθηκε εκπαιδευτικός που δεν είχε, καν, υποβάλλει σχετική αίτηση.
Αποτελεί πρόκληση το ότι οι ίδιοι που επικαλούνται τη νομιμότητα καταστρατηγούν τους νόμους (όπως συνέβη στην περίπτωση αυτή) αλλά και στην δίχως επιστημονική αιτιολόγηση χαμηλή ή/και καθόλου βαθμολόγηση των συλλόγων διδασκόντων και των συναδέλφων που στη διαδικασία της Εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας συμμετέχουν αξιοποιώντας τη συντεταγμένη, επιστημονικά τεκμηριωμένη άποψη του κλάδου.
Είναι πραγματικά απαράδεκτο, άνθρωποι που δεν έχουν την παραμικρή ιδέα του έργου των εκπαιδευτικών μέσα στις σχολικές τάξεις, που δεν έχουν φροντίσει να λυθεί οποιοδήποτε από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη διδασκαλία και στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, να δρουν τιμωρητικά και αυταρχικά.
Αν κατισχύσει αυτό το απαράδεκτο πλαίσιο λειτουργίας, το μέλλον στην καθημερινή λειτουργία των σχολείων θα είναι ζοφερό. Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Ο κλάδος, ενωμένος θα δώσει απάντηση στην επίθεση του Υπουργείου Παιδείας και των «πρόθυμων» στελεχών που λειτουργούν ακόμη και πέραν του νόμου. Υπερασπιζόμαστε τις αποφάσεις του κλάδου και δυναμώνουμε τον αγώνα μας για την υπεράσπιση των εργασιακών μας δικαιωμάτων, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Συμμετέχουμε μαζικά στην πανελλαδική – πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στις 29/3 και στη μεγάλη πανυπαλληλική-πανεργατική απεργία που έχουν προκηρύξει Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και Γ.Σ.Ε.Ε. στις 9 Απριλίου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ