Thumbnail

 

A.P.E.L.F.

                                                                                                        Αθήνα 16 Ιανουαρίου 2013                                                                         Αρ. Πρωτ. : 3

                                                                                Προς:  κ Θ. Παπαθεοδώρου

                                                                                                        Υφυπουργό Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α

                                                                             Κοιν : Κ. Αρβανιτόπουλο

                                                                                                Υπουργό Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α

                                                                               Α. Κυριαζή

                                                                                                            Γεν Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α

                                                                             Σ. Γκλαβά                                                                                                                                                                                                                                

                                                                                                            Ειδ. Γραμματέας Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α

                                                                                 Σ. Μερκούρη

                                                                                                                   Δ/ντης Σπουδών Δ.Ε  Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α

  Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

        Εν όψει της επικείμενης αλλαγής του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Λυκείου, θα θέλαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις του Συλλόγου μας  για τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας σε αυτή τη βαθμίδα εκπαίδευσης.

     Σύμφωνα με την υπ’ αριθ.32239/Γ2/23-03-2012 (ΦΕΚ τ.Β΄ 1129)  η διδασκαλία της ξένης γλώσσας  στο Λύκειο έχει ως εξής: ο μαθητής επιλέγει μία μόνο ξένη γλώσσα  μεταξύ της Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής.

     Ωστόσο, με κριτήριο τη δυναμική καθεμίας από αυτές τις γλώσσες, η διδασκαλία της γαλλικής υφίσταται συνεχή υποχώρηση έναντι της αγγλικής η οποία επιλέγεται ευχερώς, δεδομένης της συστηματικής της διδασκαλίας από την Πρώτη Δημοτικού έως και την Τρίτη Λυκείου.

     Δεδομένου ότι  η γαλλική ανήκει στις βασικές ευρωπαϊκές γλώσσες (σε σχέση με τον αριθμό ευρωπαϊκού πληθυσμού, τη διοικητική χρήση της στα Ευρωπαϊκά Όργανα και άλλους Διεθνείς Οργανισμούς καθώς και  την ιστορική της σύνδεση με τα ελληνικά γράμματα και πολιτισμό), θεωρούμε ότι πρέπει να τύχει καλύτερης μεταχείρισης. Επιπλέον, κάτι τέτοιο θα απέτρεπε τον κίνδυνο της μονογλωσσίας και θα διασφάλιζε  τη διατήρηση της  ιδιαίτερης  ευρωπαϊκής ταυτότητας.

     Η πρακτική έχει αποδείξει  ότι γονείς και παιδιά επικροτούν σχετική θέση,  αντιλαμβανόμενοι τη χρησιμότητα της   διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας.

      Πρότασή μας λοιπόν, είναι να ενισχυθεί και να υποστηριχθεί από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, η υποχρεωτική διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, με στόχο την επαρκή εκμάθησή της που θα πιστοποιείται  με την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

    Ασφαλώς αντιλαμβάνεστε- όπως όλοι μας- ότι η παρούσα οικονομική συγκυρία σε συνδυασμό με τη μη υποχρεωτική διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στο Λύκειο αποστερεί τους μαθητές της Δημόσιας εκπαίδευσης από τη γνώση  μιας κύριας ευρωπαϊκής γλώσσας, γεγονός που τους καθιστά μη ανταγωνιστικούς στην αγορά εργασίας σε σχέση με τους μαθητές της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης αλλά και με αυτούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

     Η λήψη μιας απόφασης που θα εξασφαλίζει τη συνέχεια και ολοκλήρωση της διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας στο Λύκειο, αναβαθμίζει τη θέση του Υπουργείου στη συνείδηση των γονέων, των μαθητών καθώς και των καθηγητών.

     Τελειώνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η γαλλική γλώσσα θα πρέπει να αποτελεί αντικείμενο, κατά το δυνατό, καλύτερης εκμάθησης τα επόμενα χρόνια. Η σημερινή ανεπαρκής και αποσπασματική διδασκαλία της οδηγεί πρακτικά σε κατάργησή της,  τη στιγμή που το μέλλον της χώρας και της Ευρώπης απαιτεί το αντίθετο.

Ευελπιστώντας σε θετική ανταπόκριση της πρότασής μας

Με εκτίμηση

Για το ΔΣ

Η Πρόεδρος                                                  Η Γραμματέας

Ευαγγελία Κουτσουδάκη                                        Άννα Καλουπάκη                               

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

oiele25312sk.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσφεύγουν νομικά κατά της νομοθετικής ρύθμισης για την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών!
Όπως σημειώνει η Ομοσπονδία, «η ισχυρή πολεμική που εδώ και καιρό έχουν εξαπολύσει εναντίον των ιδιωτικών εκπαιδευτικών συλλογικότητες των...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσφεύγουν νομικά κατά της νομοθετικής ρύθμισης για την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών!
vivlio
«Αβρόχοις ποσίν»: Γιατί η εξυπνάδα, μερικές φορές, περνάει... στεγνά - Η ιστορία πίσω από τη φράση
«Αβρόχοις ποσίν»: Όταν ο Θαλής πέρασε στρατό χωρίς να βρέξει... ούτε κάλτσα
«Αβρόχοις ποσίν»: Γιατί η εξυπνάδα, μερικές φορές, περνάει... στεγνά - Η ιστορία πίσω από τη φράση
arxaia
Είναι το IQ η εξήγηση για τη διαφορά ανάμεσα στους αρχαίους και τους σύγχρονους Έλληνες;
Πόσο πιο έξυπνοι ήταν οι αρχαίοι Έλληνες σε σύγκριση με τους σύγχρονους απογόνους τους;
Είναι το IQ η εξήγηση για τη διαφορά ανάμεσα στους αρχαίους και τους σύγχρονους Έλληνες;