A.P.E.L.F.
Αθήνα 16 Ιανουαρίου 2013 Αρ. Πρωτ. : 3
Προς: κ Θ. Παπαθεοδώρου
Υφυπουργό Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α
Κοιν : Κ. Αρβανιτόπουλο
Υπουργό Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α
Α. Κυριαζή
Γεν Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α
Σ. Γκλαβά
Ειδ. Γραμματέας Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α
Σ. Μερκούρη
Δ/ντης Σπουδών Δ.Ε Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,
Εν όψει της επικείμενης αλλαγής του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Λυκείου, θα θέλαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις του Συλλόγου μας για τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας σε αυτή τη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την υπ’ αριθ.32239/Γ2/23-03-2012 (ΦΕΚ τ.Β΄ 1129) η διδασκαλία της ξένης γλώσσας στο Λύκειο έχει ως εξής: ο μαθητής επιλέγει μία μόνο ξένη γλώσσα μεταξύ της Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής και Ισπανικής.
Ωστόσο, με κριτήριο τη δυναμική καθεμίας από αυτές τις γλώσσες, η διδασκαλία της γαλλικής υφίσταται συνεχή υποχώρηση έναντι της αγγλικής η οποία επιλέγεται ευχερώς, δεδομένης της συστηματικής της διδασκαλίας από την Πρώτη Δημοτικού έως και την Τρίτη Λυκείου.
Δεδομένου ότι η γαλλική ανήκει στις βασικές ευρωπαϊκές γλώσσες (σε σχέση με τον αριθμό ευρωπαϊκού πληθυσμού, τη διοικητική χρήση της στα Ευρωπαϊκά Όργανα και άλλους Διεθνείς Οργανισμούς καθώς και την ιστορική της σύνδεση με τα ελληνικά γράμματα και πολιτισμό), θεωρούμε ότι πρέπει να τύχει καλύτερης μεταχείρισης. Επιπλέον, κάτι τέτοιο θα απέτρεπε τον κίνδυνο της μονογλωσσίας και θα διασφάλιζε τη διατήρηση της ιδιαίτερης ευρωπαϊκής ταυτότητας.
Η πρακτική έχει αποδείξει ότι γονείς και παιδιά επικροτούν σχετική θέση, αντιλαμβανόμενοι τη χρησιμότητα της διδασκαλίας της γαλλικής γλώσσας.
Πρότασή μας λοιπόν, είναι να ενισχυθεί και να υποστηριχθεί από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, η υποχρεωτική διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, με στόχο την επαρκή εκμάθησή της που θα πιστοποιείται με την απόκτηση Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.
Ασφαλώς αντιλαμβάνεστε- όπως όλοι μας- ότι η παρούσα οικονομική συγκυρία σε συνδυασμό με τη μη υποχρεωτική διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας στο Λύκειο αποστερεί τους μαθητές της Δημόσιας εκπαίδευσης από τη γνώση μιας κύριας ευρωπαϊκής γλώσσας, γεγονός που τους καθιστά μη ανταγωνιστικούς στην αγορά εργασίας σε σχέση με τους μαθητές της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης αλλά και με αυτούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η λήψη μιας απόφασης που θα εξασφαλίζει τη συνέχεια και ολοκλήρωση της διδασκαλίας της Γαλλικής Γλώσσας στο Λύκειο, αναβαθμίζει τη θέση του Υπουργείου στη συνείδηση των γονέων, των μαθητών καθώς και των καθηγητών.
Τελειώνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι η γαλλική γλώσσα θα πρέπει να αποτελεί αντικείμενο, κατά το δυνατό, καλύτερης εκμάθησης τα επόμενα χρόνια. Η σημερινή ανεπαρκής και αποσπασματική διδασκαλία της οδηγεί πρακτικά σε κατάργησή της, τη στιγμή που το μέλλον της χώρας και της Ευρώπης απαιτεί το αντίθετο.
Ευελπιστώντας σε θετική ανταπόκριση της πρότασής μας
Με εκτίμηση
Για το ΔΣ
Η Πρόεδρος Η Γραμματέας
Ευαγγελία Κουτσουδάκη Άννα Καλουπάκη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη