Το σχέδιο ουσιαστικά στοχεύει στην συρρίκνωση-εξαφάνιση του Τεχνολογικού Τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Η ΔΑΚΕ του ΑΤΕΙΘ, εκφράζει την απαρέσκειά της αλλά και την απογοήτευσή της για το προτεινόμενο σχέδιο «Αθηνά», όπως ανακοινώθηκε  από το Υπουργείο Παιδείας. Δυστυχώς παρά τις προηγούμενες σχετικές ευοίωνες ανακοινώσεις του Υπουργείου πρυτάνευσε η προχειρότητα και η επιπολαιότητα.

Το σχέδιο ουσιαστικά στοχεύει στην συρρίκνωση-εξαφάνιση του Τεχνολογικού Τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Όλες οι προτεινόμενες αλλαγές αφορούν το κλείσιμο ή την απορρόφηση και ουσιαστικά διάλυση Τμημάτων με ιστορία και με σαφή επαγγελματικά δικαιώματα.

Ενώ στο χώρο των Πανεπιστημίων οι αλλαγές αφορούν κυρίως συγχωνεύσεις ξενόγλωσσων Τμημάτων, στο χώρο των ΤΕΙ εξαφανίζονται μεγάλα ιστορικά Ιδρύματα.

Απορίας άξιον είναι η ουσιαστική αποδυνάμωση του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι το 4ο σε μέγεθος Ίδρυμα της χώρας μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Η κατάργηση ολόκληρων Σχολών όπως είναι η Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, η Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, καθώς και του μεγαλύτερου τμήματος της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών, στερεί τη δυνατότητα σπουδών σε αναγνωρισμένα Τμήματα με σημαντικά αντικείμενα και επαγγελματικά δικαιώματα. Αναρωτιόμαστε αν αποτελεί ανάπτυξη η πλήρης εγκατάλειψη πολυέξοδων εγκαταστάσεων και εξειδικευμένου εξοπλισμού, που πολλές φορές αγοράστηκαν και από χρήματα του προσωπικού, ένα ολόκληρο αγρόκτημα το οποίο βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, εγκαταλείπεται στην πλήρη διάλυση.

Δικαίως λοιπόν αναρωτιόμαστε. Οι διαβόητες αλλαγές ήταν να κλείσει το ΑΤΕΙΘ; Με ποια κριτήρια αλήθεια ενσωματώνεται το Τμήμα Πληροφορικής στις Σέρρες ή με ποια κριτήρια ενσωματώνεται το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης (που είναι γεωπονικό Τμήμα) στη ΣΔΟ στις Σέρρες; Γιατί ενσωματώνονται τα Τμήματα Φυτικής και Ζωικής Παραγωγής στη Φλώρινα, όπου υπάρχουν μηδενικές υποδομές και ελάχιστο προσωπικό. Δεν θα έπρεπε να γίνει το αντίθετο; Τι νέα Τμήματα εκτρώματα δημιουργούνται; 

Η απορρόφηση χιλιάδων φοιτητών του ΑΤΕΙΘ από άλλα Τμήματα άλλων πόλεων, καταστρατηγεί σημαντικά τους δικαιώματα ενώ παράλληλα πλήττει και το ήδη μειωμένο εισόδημα των γονέων τους. Μήπως τελικά το Υπουργείο υπέκυψε σε τοπικές μικροπολιτικές πιέσεις, ώστε να καλυφθούν μόνο ενοικιαζόμενα δωμάτια ης επαρχίας; Είναι πολιτική ανάπτυξης αυτή;

Συμπαραστεκόμαστε στους συναδέλφους Καθηγητές του ΑΤΕΙΘ που χάνουν τη θέση τους, την επιστημονική τους υπόσταση, που καλούνται να διδάξουν ή να υπηρετήσουν αντικείμενα ξένα-παράταιρα προς αυτούς. Επίσης, συμπαραστεκόμαστε στις οικογένειές τους που ξαφνικά διαλύονται ανά την Ελλάδα, ενώ δεν λαμβάνεται καμία πρόνοια για τα παιδιά τους. Αλήθεια σκέφτηκαν οι Σύμβουλοι του Υπουργείου ότι καταργούνται συνυπηρετήσεις συζύγων, επιβαρύνονται ακόμα περισσότερα οι μισθοί, προστίθενται έξοδα μετεγκατάστασης, διαλύεται τελείως ο οικογενειακός προγραμματισμός;

Καλούμε λοιπόν τους συναδέλφους και τη Διοίκηση του ΑΤΕΙΘ σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις, ώστε να επανακαθορίσει το Υπουργείο (με ορθολογικά κριτήρια) το σχέδιο Αθηνά και να διορθώσει μια αδικία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils.jpg
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών: Από σήμερα οι αιτήσεις - Ποια είναι η διαδικασία
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών: Πώς υποβάλλονται οι αιτήσεις και μέχρι πότε μπορεί να γίνει ανάκληση της αίτησης απόσπασης
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών: Από σήμερα οι αιτήσεις - Ποια είναι η διαδικασία
βιβλιο
Η τυπική γνώση και η σοφία
«Ο Μπάουμαν σχολιάζει μέχρι και το Ίντερνετ, λέγοντας ότι «τα πάντα στο διαδίκτυο συγκλίνουν σε ένα καθολικό χαρακτηριστικό: τη μείωση της δημόσιου...
Η τυπική γνώση και η σοφία
foto_education.jpg
Πανεπιστημιακοί για δημιουργία «Στρατιωτικού ΔΕΠ»: «Απαράδεκτη η ρύθμιση!»
«Η προχειρότητα της όλης ρύθμισης και η αποσπασματικότητα της δημιουργούν εύλογα υπόνοιες για τις σκοπιμότητες που μπορεί να υποκρύπτονται»
Πανεπιστημιακοί για δημιουργία «Στρατιωτικού ΔΕΠ»: «Απαράδεκτη η ρύθμιση!»
ΑΜΕΑ
Καταγγελία για το ΚΕΔΑΣΥ Δυτικής Αττικής – Σε κατάσταση εγκατάλειψης οι δομές για μαθητές με ειδικές ανάγκες
Σοβαρές ελλείψεις και υποβάθμιση των υπηρεσιών καταγγέλλουν οι ΣΕΠΕ Δυτικής Αττικής και ΣΕΕΠΕΑ Αττικής
Καταγγελία για το ΚΕΔΑΣΥ Δυτικής Αττικής – Σε κατάσταση εγκατάλειψης οι δομές για μαθητές με ειδικές ανάγκες