ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Μηχανικών Οχημάτων στηρίζει τον δίκαιο αγώνα των φοιτητών, των καθηγητών και της Διοίκησης του τμήματος Οχημάτων του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος Θεσσαλονίκης, για την μη κατάργηση - συγχώνευση - σύμφωνα με το ανακοινωθέν σχέδιο «Αθηνά» - του μοναδικού τμήματος στην Ελλάδα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με αντικείμενο τα οχήματα.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Μηχανικών Οχημάτων δηλώνει προς κάθε κατεύθυνση, ότι θα αγωνιστεί να μην καταργηθεί και να μην συγχωνευθεί το μοναδικό τμήμα Οχημάτων στην Ελλάδα με μια ακόμα γενική ειδικότητα. μηχανολογίας, για τους παρακάτω λόγους.
Κρίνοντας από τη φιλοσοφία με την οποία το σχέδιο «Αθηνά» προσπαθεί να αναβαθμίσει την Πανεπιστημιακή Εκπαίδευση στην Ελλάδα και να δημιουργήσει για τη χώρα μας ανάπτυξη και σύνδεση με την αγορά εργασίας, η μετακίνηση - συγχώνευση - του συγκεκριμένου τμήματος Οχημάτων, σε κανένα σημείο δεν καλύπτει ούτε ένα κριτήριο του σχεδίου και κατηγορηματικά πρόκειται για μια αστοχία του σχεδίου αφού δεν προκύπτει το παραμικρό όφελος για κανέναν και ειδικά για τους 1027 ενεργούς φοιτητές του τμήματος ενώ αποτελεί εκμηδένιση ενός από τους λίγους τομείς που συνέδεαν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την αγορά εργασίας. Μήπως λοιπόν πρόκειται για μια άδικη και περίεργη «ΤΙΜΩΡΙΑ» .
Συγκεκριμένα :
1. Η επιλογή της πόλης της Θεσσαλονίκης για το τμήμα Οχημάτων, προέκυψε όταν οι φοιτητές του τότε ΚΑΤΕΕ Κοζάνης αποφάσισαν σε γενική συνέλευση το 1986, ανάμεσα στην μετακίνηση του τμήματος από τη Κοζάνη στο Βόλο (λόγω του εργοστασίου συναρμολόγησης NISSAN) ή στη Θεσσαλονίκη (λόγω ΕΛΒΟ). Και πολύ σοφά επέλεξαν τη Θεσσαλονίκη γιατί η ΕΛΒΟ εξακολουθεί προς το... παρόν να υπάρχει, ενώ το εργοστάσιο της NISSAN στο Βόλο δυστυχώς έκλεισε. Αρκετοί φοιτητές λοιπόν του τμήματος επέλεγαν την πρακτική τους στην ΕΛΒΟ, καθώς επίσης - οι καλύτεροι - παρέμεναν και εργάζονταν στην μοναδική και «μεγαλύτερη βιομηχανία οχημάτων στην Ελλάδα που ΣΗΜΕΡΑ κατασκευάζει λεωφορεία και στρατιωτικά οχήματα.» .
Άρα υφίσταται το βασικότερο κριτήριο του σχεδίου «Αθηνά» δηλαδή της σύνδεσης της «Γνώσης» με την «Εργασία» και μάλιστα και τοπικά και ουσιαστικά. και κυρίως ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Εκτός και αν ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΛΕΟΝ στην Ελλάδα να κατασκευάζονται οχήματα, έστω λεωφορεία ή στρατιωτικά οχήματα.
2. Η μοναδικότητα του τμήματος - σύμφωνα με τα όσα ισχύουν - διασφάλιζε την συνέχιση της λειτουργίας του τμήματος στη Θεσσαλονίκη, και σύμφωνα με το σχέδιο «Αθηνά» το οποίο προβλέπει τη συνέχιση της λειτουργίας όλων των μοναδικών τμημάτων. Έτσι τα περισσότερα άλλα «μοναδικά» τμήματα θα συνεχίσουν να λειτουργούν ενώ το Τμήμα Οχημάτων συγχωνεύεται δηλαδή κατ' ουσία καταργείται. Γιατί η «εξαίρεση του κανόνα» να είναι το «Τμήμα Οχημάτων»; Ποιο είναι το επιστημονικό κριτήριο ή το οποιοδήποτε λογικό κριτήριο που «ακυρώνει» την μοναδικότητα του τμήματος ;
Τελικά ισχύει για ΟΛΑ τα τμήματα το κριτήριο της «ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑΣ» ή μήπως μόνο για το τμήμα «Οχημάτων» δεν ισχύει το κριτήριο; Δυο μέτρα και δυο σταθμά, τελικά ;
3. Η λειτουργία του νέου τμήματος - εφόσον ισχύει η διατήρηση του τμήματος και στη συγχώνευση / μεταφορά - και το νέο Ίδρυμα θα χορηγεί πτυχίο «Μηχανικού Οχημάτων», με τι εργαστήρια, με τι εξοπλισμό με τι Περιεχόμενο Σπουδών, θα εξασφαλίζεται η ποιότητα και το κύρος του νέου «αναβαθμισμένου» τμήματος, όταν στο νέο ΤΕΙ δεν υπάρχει τίποτα από εξοπλισμό που διαθέτει σήμερα το τμήμα Οχημάτων Θεσσαλονίκης και μάλιστα μοναδικό. Ενδεικτικά - αναφέρεται και στην ανακοίνωση του τμήματος, ο μοναδικός εξοπλισμός που διαθέτει σήμερα και λειτουργεί είναι :
- Εργαστήριο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) (το μοναδικό στην Ελλάδα )
• Αεροσήραγγα μελέτης Αεροδυναμικής Οχημάτων (η μοναδική στην Ελλάδα σε Τ.Ε.Ι.)
• Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης με ηλεκτρική πέδη (το μοναδικό στην Ελλάδα σε Τ.Ε.Ι.)
Αν ο μοναδικός εξοπλισμός, αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ - πληρωμένος από τον φορολογούμενο πολίτη - «αχρηστευθεί» καταργώντας το τμήμα, ποιος θα «ξανά»πληρώσει το νέο εξοπλισμό του νέου «αναβαθμισμένου τμήματος ;
Εκτός και αν έχει (συν)υπολογιστεί εκτός από το κόστος μεταφοράς των φοιτητών, και το κόστος μεταφοράς και του εξοπλισμού και των εργαστηρίων;
Τελικά μήπως είναι «οικονομικότερη» λύση οι φοιτητές του άλλου ΤΕΙ να έρθουν στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης ;
4. Η «ιερή» επιλογή των φοιτητών για το τμήμα Οχημάτων με Πανελλήνιες εξετάσεις και με συγκεκριμένες επιλογές και μάλιστα τις περισσότερες φορές ΠΡΩΤΗ και ΜΟΝΑΔΙΚΗ προτίμηση, με οποιοδήποτε «κόστος» για την οικογένεια. Και δεν είναι μόνο το οικονομικό κόστος, που το σχέδιο «Αθηνά» με κάποια κοινωνικά κριτήρια έχει προβλέψει. Είναι και το κοινωνικό και ψυχολογικό κόστος σε κάθε φοιτητή και οικογένεια που μέσα σε περίοδο κρίσης, «ανατρέπει» όνειρα, φιλοδοξίες και προκαλεί εσωτερικό «ξενιτεμό» σε άλλη πόλη με άλλους ρυθμούς και ίσως και να χάνουν κάποιοι φοιτητές και «το χαρτζιλίκι» από εργασία στην πόλη που ήταν.
5. Αν όλα αυτά έχουν συνυπολογισθεί, τη στιγμή που το Κράτος όφειλε να έχει συνέχεια - και να μην σταματά ή αλλάζει η πολιτική για την εκπαίδευση με τις εκάστοτε κυβερνήσεις, τότε δείχνει μια σκληρή και άδικη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που μάλλον δεν θα βοηθήσει τη χώρα μας.
6. Επίσης, με ποιο νομικό αλλά κυρίως ηθικό έρεισμα μια επιτροπή «σοφών», «αποφασίζει», από αύριο (ενώ η φοίτηση των φοιτητών δεν έχει ακόμα τελειώσει), ένας φοιτητής να σπουδάζει και να «πληρώνουν» οι γονείς του για ένα ΠΤΥΧΙΟ που ΔΕΝ ΕΠΕΛΕΞΑΝ και να αποφοιτά γενικά και αόριστα σε μια άλλη ειδικότητα, παρά την επιλεγμένη ΤΕΙ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ;
Μην πείτε για το καλό τους! Ας το λέγατε πριν συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό τους ! Διαφορετικά μην «αναγκάζετε» να συμπληρώνουν οι φοιτητές σχολές προτίμησης και μετά άλλοι να αποφασίζουν, σε ποια σχολή θα πάνε να σπουδάσουν με άλλο γνωστικό αντικείμενο από αυτό που ήθελαν και δήλωσαν αρχικά. Τελικά ποιος αποφασίζει για ποιόν;
7. Αν όμως η χώρα μας δεν έχει ανάγκη πλέον από άλλους «Οχημάτων» και θέλει να εξορθολογήσει με αυτό τον τρόπο τυχόν λάθη ή ελλείψεις, γιατί δεν «καταργεί» και τις σχολές που παράγουν επίσης «πλεονάζοντες» πτυχιούχους ; Έχει δηλαδή η Ελλάδα ανάγκη σήμερα από τόσους πολλούς δικηγόρους, γιατρούς, μηχανολόγους, κ.ά. και πρέπει να «κλείσει - συγχωνευτεί» μόνο το τμήμα Οχημάτων;
Αν την ευθύνη την παίρνει εξ ολοκλήρου η Κυβέρνηση και εφαρμόσει το σχέδιο «Αθηνά» ως έχει, και ΔΕΝ ακούσει μέσα από τον τεκμηριωμένο διάλογο τα «θέλω» των φοιτητών και «κιμαδοποιήσει» όνειρα και συνειδητές επιλογές νέων ανθρώπων, και τελικά δεν διορθώσει τις αστοχίες και καθημερινά λάθη, ας είναι έτοιμη και για τις επιπτώσεις !
Το μέλλον της χώρας είναι στους νέους που επενδύουν στη «Γνώση».
Οι πτυχιούχοι και οι φοιτητές τους τμήματος Οχημάτων γνωρίζουν πολύ καλά πόση «ειδική γνώση», απαιτείται στα σύγχρονα Οχήματα. Έχοντας στελεχώσει σε ανώτερο και ανώτατο επίπεδο τόσο τον Δημόσιο τομέα, όσο και τον Ιδιωτικό τομέα και έχοντας κερδίσει «το καλό όνομα» στην Ελληνική κοινωνία, έχουν ανοίξει τα φτερά τους και στελεχώνουν πλέον εταιρείες και στο εξωτερικό, ενώ γράφουν ιστορία είτε σαν καθηγητές Πανεπιστημίων (εξωτερικού μάλιστα), είτε σαν Προϊστάμενοι κέντρων εξέλιξης μεγάλων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, είτε κάνοντας μεταπτυχιακά και διδακτορικά.
Τέλος, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πτυχιούχων Μηχανικών Οχημάτων, είναι στη διάθεση του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α όπου με στοιχεία μπορεί να αποδείξει - πέρα των παραπάνω παρατηρήσεων - ότι για το συγκεκριμένο Τμήμα Οχημάτων του Αλεξάνδρειου Τεχνολογικού Ιδρύματος, το σχέδιο «Αθηνά» έχει αστοχήσει .
Για ποιους λόγους λοιπόν πρέπει το Τμήμα Οχημάτων να μεταφερθεί ή να συγχωνευτεί ;
Περιμένουμε την έγγραφη απάντησή σας ή την πρόσκληση σε ένα ειλικρινή διάλογο με αδιάσειστα επιχειρήματα.
Με εκτίμηση
Για το δ.σ
Ο Πρόεδρος
Κουτσούκος Βλάσιος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη