ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ & ΦΟΥΡΝΩΝ
Επικοινωνία:
Φώτης Μαντζώρος 6977395607
Λεμονιά Ευστρατουδάκη 6944754984
email: [email protected]
Προς: Μέλη Συλλόγου,
ΔΟΕ, Δ/νση Π.Ε. Σάμου,
ΜΜΕ
Ικαρία, 3 Απριλίου 2013
Αρ. Πρωτοκ.
Την Τετάρτη 3/4/2013 και ώρα 16.30, στο 2ο Δημ. Σχολείο Αγίου Κηρύκου συνεδρίασε το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ικαρίας και Φούρνων.
1) Συζητήθηκε το θέμα που έχει προκύψει με το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ. Πάρθηκε η απόφαση που ακολουθεί συνημμένη.
2) Συζητήθηκε το ζήτημα της γενίκευσης της λεγόμενης «αυτοαξιολόγησης» και των σεμιναρίων στα οποία θα κληθούν να συμμετέχουν οι διευθυντές σχολείων.
Καλούμε όλους τους συλλόγους διδασκόντων να επικαιροποιήσουν τις αποφάσεις τους για μη συμμετοχή τους σε πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης.
Σας προωθούμε επίσης κείμενο συλλογής υπογραφών-απόφασης ΣΔ για το θέμα της αξιολόγησης συνολικά.
Το Δ.Σ., υλοποιώντας προηγούμενες αποφάσεις Γ.Σ. και Δ.Σ., έλαβε την απόφαση, όταν πραγματοποιηθούν τα σεμινάρια επιμόρφωσης διευθυντών για την αξιολόγηση, να κηρύξει άμεσα στάση εργασίας και κάλεσμα σε συγκέντρωση στο χώρο του σεμιναρίου με σκοπό τη μη πραγματοποίησή του.
Tέλος, προτείνουμε στην ΕΛΜΕ τη διοργάνωση κοινής εκδήλωσης-συζήτησης το αμέσως επόμενο διάστημα.
3) ΚΥΡΗΞΗ 3ΩΡΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ 19/4
Στις 19/4 πραγματοποιείται συγκέντρωση στην Αθήνα για τα προβλήματα και την εγκατάλειψη της ειδικής αγωγής. Για το λόγο αυτό η ΔΟΕ έχει κηρύξει τρίωρη στάση εργασίας 11 με 2 (και 1 έως 4). Κηρύσσουμε επιπλέον 3ωρη στάση τις τρεις πρώτες ώρες του ωραρίου, με σκοπό την κάλυψη των συναδέλφων που θέλουν να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση στην Αθήνα. Ταυτόχρονα, θα πραγματοποιηθεί κινητοποίηση στην Ικαρία, η μορφή της οποίας θα καθοριστεί τις επόμενες ημέρες σε συνεννόηση και με τους συναδέλφους του Ειδικού Σχολείου και των Τμημάτων Ένταξης.
4) Η χοροεσπερίδα του Συλλόγου και της ΕΛΜΕ θα γίνει το Σάββατο 20 Απριλίου. Τις επόμενες ημέρες θα γίνουν οι συνεννοήσεις για τις τεχνικές λεπτομέρειες και την ανάληψη συγκεκριμένων εργασιών και αρμοδιοτήτων από όσους συναδέλφους επιθυμούν.
5) Αφού συζητήθηκε η Προσωρινή Ημερήσια Διάταξη της 82ης Γ.Σ. της ΔΟΕ, εντοπίσαμε την απουσία δύο τουλάχιστον πολύ σημαντικών θεμάτων: των οικονομικών της Ομοσπονδίας, όπως τα είχε θέσει ο Σύλλογός μας, καθώς και πολλοί άλλοι, στην περσινή Γ.Σ. και το θέμα της Αξιολόγησης, όχι μόνο ως προς τα άμεσα μέτρα αποτροπής εφαρμογής του σχεδίου Π.Δ., αλλά και ως προς τις θέσεις του κλάδου για το ζήτημα συνολικά. O Σύλλογός μας ζητάει να προστεθούν στην Οριστική Η.Δ. της Γ.Σ. της ΔΟΕ ως θέματα προς συζήτηση.
6) Με βάση το κάλεσμα σε Πανελλαδική Συνάντηση Νηπιαγωγών, συζητήθηκε και αποφασίστηκε το συνημμένο κείμενο-απόφαση στήριξης.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ & ΦΟΥΡΝΩΝ
Επικοινωνία:
Φώτης Μαντζώρος 6977395607
Λεμονιά Ευστρατουδάκη 6944754984
email: [email protected]
Προς: Μέλη Συλλόγου,
ΔΟΕ, Δ/νση Π.Ε. Σάμου,
ΜΜΕ
Ικαρία, 3 Απριλίου 2013
Αρ. Πρωτοκ.
ΤΟ Δ.Σ. του Συλλόγου θεωρεί ότι η προσπάθεια του υπουργείου να υλοποιήσει το πρόγραμμα Ε.Υ.Ζ.Η.Ν σε όλα τα δημοτικά και γυμνάσια της χώρας, αφήνει μεγάλα ερωτηματικά για τους σκοπούς του προγράμματος.
1. Ποια είναι η ταυτότητα της «έρευνας»;
Κάθε έρευνα οφείλει να έχει ταυτότητα, δηλαδή από ποιον γίνεται, από ποιον χρηματοδοτείται, το λόγο για τον οποίο γίνεται, δείγμα, πρωτόκολλο προστασίας προσωπικών δεδομένων κλπ. Δεν αναφέρεται ούτε στην εγκύκλιο ούτε από τη δ/νση σπουδών ποιος χρηματοδοτεί την έρευνα αυτή και τι θα γίνει το πληροφοριακό υλικό και η βάση δεδομένων που θα δημιουργηθεί και σε τίνος τη χρήση θα είναι διαθέσιμη και για ποιο σκοπό. Το υπουργείο όφειλε να ενημερώσει τη σχολική κοινότητα της οποίας ζητά τη συμμετοχή για όλα τα παραπάνω, με απόλυτη διαφάνεια, όπως επίσης τους γονείς των μαθητών. Το θέμα είναι εξαιρετικά σοβαρό.
2. Πώς μια έρευνα γίνεται καθολικά σε όλους τους μαθητές δημοτικών και γυμνασίων της χώρας; Το χαρακτηριστικό των ερευνών είναι ότι γίνονται σε δείγμα ατόμων.
3. Πώς διασφαλίζεται η ανωνυμία των μαθητών και των μαθητριών από τη στιγμή που θα συμπληρωθεί ο αριθμός μητρώου τους και το σχολείο;
4. Πώς είναι δυνατόν να ζητείται από τα σχολεία της χώρας να καλύψουν από μόνα τους το κόστος προμήθειας των υλικών για τις μετρήσεις των μαθητών, ενώ πολλά σχολεία δεν έχουν τα βασικά υλικά για να λειτουργήσουν (πετρέλαιο, χαρτιά, συντήρηση φωτοτυπικών, χαρτόνια, είδη καθαριότητας, κ.α.), ή αφήνουν απλήρωτους λογαριασμούς γιατί τα χρήματα από τις σχολικές επιτροπές δε φτάνουν;
5. Έχει ληφθεί υπόψη το πόσες διδακτικές ώρες χρειάζονται για να ολοκληρωθεί η έρευνα και πόσος χρόνος για να συμπληρωθεί η ηλεκτρονική φόρμα; Οι εκτιμήσεις για 4 διδακτικές ώρες (σε κάθε τμήμα) που προβλέπουν οι σχεδιαστές του προγράμματος για την υλοποίησή του μάλλον είναι εκτός πραγματικότητας. Ακόμα όμως και σε αυτή την περίπτωση, η υλοποίηση του προγράμματος σε πανεθνικό επίπεδο σημαίνει ότι το μάθημα της φυσικής αγωγής θα διακοπεί λόγω της έρευνας για δυο τουλάχιστον εβδομάδες για όλους τους μαθητές και μαθήτριες της χώρας! Οι συνάδελφοι δεν είναι υποχρεωμένοι να εκτελέσουν τον όγκο δουλειάς που χρειάζεται, πέρα από τις μετρήσεις, για να αποδελτιωθούν και να καταγραφούν σε ηλεκτρονική μορφή οι κατάλογοι των στοιχείων και τα ερωτηματολόγια. Δεν είναι μέσα στις υποχρεώσεις και στα καθήκοντα των εκπαιδευτικών, ούτε του διδακτικού αλλά ούτε και του εργασιακού τους ωραρίου.
6. Τελικά, ποιος χρησιμοποιεί το δημόσιο σχολείο και για διευκόλυνση τίνος; Ειδικά για την περίπτωση της συγκεκριμένης έρευνας, είναι θεμιτό άραγε επιστημονικός της υπεύθυνος να είναι ο ιδιοκτήτης αλυσίδας κέντρων παιδικής παχυσαρκίας;
Με βάση τα παραπάνω -και εφόσον δεν θα δοθούν απαντήσεις στα παραπάνω εύλογα ερωτήματα- το Δ.Σ. του Συλλόγου μας:
Καλεί το Υπουργείο Παιδείας να αποσύρει την συγκεκριμένη εγκύκλιο και να πάρει μέτρα για να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες μαθητών, εκπαιδευτικών και δημόσιων σχολείων.
Καλεί τους συναδέλφους διευθυντές και διδάσκοντες Φυσικής Αγωγής να μην προχωρήσουν στην πραγματοποίηση του προγράμματος, καθόσον μάλιστα δεν προκύπτει από πουθενά η υποχρεωτικότητα της εφαρμογής του.
Καλεί τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων να αντιδράσουν και να μη δεχτούν να κάνουν τα παιδιά τους στατιστικά στοιχεία στα συρτάρια «άγνωστο» ποιων και για ποιους σκοπούς.
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ
ΟΧΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΦΟΒΟΥ
Οι εκπαιδευτικοί του ………………………………………………………………. εκφράζουμε την πλήρη διαφωνία μας με τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την αξιολόγηση (πρόταση προεδρικού διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, υπουργική απόφαση για την αυτοαξιολόγηση και σχέδιο νόμου για τη δημιουργία Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Εκπαίδευση). Θεωρούμε ότι οι πρωτοβουλίες αυτές αποδυναμώνουν το δημόσιο σχολείο και στερούν τους μαθητές από σημαντικά μορφωτικά αγαθά, μέσα κυρίως από την προώθηση της εργασιακής ανασφάλειας των εκπαιδευτικών και της συνεπαγόμενης παιδαγωγικής ανελευθερίας. Στην ίδια κατεύθυνση λειτουργούν και άλλα μέτρα που μιμούνται αγοραίες πρακτικές των επιχειρήσεων (π.χ. κατηγοριοποίηση σχολείων στη βάση των επιδόσεων, δημοσίευση των αξιολογήσεων κλπ.)
Η αξιολόγηση θα βλάψει το δημόσιο σχολείο γιατί:
· θεσμοθετεί τον ανταγωνισμό μεταξύ των εκπαιδευτικών - κυρίως μέσα από την εντελώς παράλογη ρύθμιση των ποσοστώσεων -,
· κατηγοριοποιεί με άδικο τρόπο τα σχολεία - αφού τα αξιολογεί στη βάση των επιδόσεων των μαθητών παρά τα συνεχώς επιβεβαιωνόμενα ευρήματα της κοινωνιολογικής έρευνας για τον κοινωνικό καθορισμό των μαθητικών επιδόσεων,
· καταπνίγει την ελεύθερη σκέψη των εκπαιδευτικών και προωθεί την άκριτη υιοθέτηση της παιδαγωγικής μόδας που κάθε φορά επικρατεί - αφού ο μισθός και η ίδια η δουλειά των εκπαιδευτικών θα εξαρτάται από την κρίση ενός ιεραρχικού μηχανισμού επιτήρησης,
· επιτρέπει την καταθλιπτική κυριαρχία της φροντιστηριακής παιδαγωγικής –εκγύμνασης ουσιαστικά σε περιορισμένες δεξιότητες - εν όψει των τεστ σε επιλεγμένα μαθήματα,
· προωθεί τον υποκειμενισμό των αξιολογητών έναντι των αξιολογούμενων και θεσμοθετεί την αδικία - είναι χαρακτηριστικό ότι η προτεινόμενη βαθμολογική κλίμακα είναι εκατονταβάθμια, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορεί να τεθεί κανένας φραγμός στον υποκειμενισμό των αξιολογητών-,
· δημιουργεί μια δεύτερη ζωή, παράλληλη με την πραγματική ζωή των σχολείων, τη ζωή των «χαρτιών», των «πιστοποιήσεων» και των «διδασκαλιών – θεατρικών παραστάσεων» μπροστά στους σχολικούς συμβούλους, από την οποία θα εξαρτάται η βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη μας και η οποία θα απορροφά μεγάλο μέρος της δουλειάς μας
· αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα των σχολείων – π.χ. αναλυτικά προγράμματα και βιβλία σε εποχή αξιακής και πολιτιστικής κρίσης, κοινωνική ανισότητα των σχολικών επιδόσεων εν μέσω διογκούμενης φτώχειας, τάση καθολικού σχεδόν περιορισμού της παιδικής ζωής σε ποικίλα εκπαιδευτικά πλαίσια, για να μην αναφερθούμε στο αρχιπέλαγος προβλημάτων που δημιουργεί η μνημονιακή λιτότητα -.
Η αξιολόγηση βλάπτει τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών γιατί:
συνδέεται με τις απολύσεις εκπαιδευτικών μέσω του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα που προβλέπει απολύσεις για όποιον αξιολογείται δύο φορές ως ανεπαρκής,
και συνδέει το μισθό με τη βαθμολογία των αξιολογητών, αφού οι (μετά το 2015) αυξήσεις που προβλέπει το «ενιαίο μισθολόγιο» του μνημονίου δίνονται κατόπιν αξιολόγησης και μόνο σε ορισμένα ποσοστά αξιολογούμενων.
Το συνολικό πλέγμα επιτήρησης, αξιολόγησης, κατάταξης και τιμωρίας που προωθούν οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες είναι αδύνατο να αλλάξει χαρακτήρα κατά την εφαρμογή του στην πράξη. Όσο καλή θέληση και να έχουν οι όποιοι αξιολογητές δεν μπορούν να αποτρέψουν τις ποσοστώσεις, την κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό σχολείων και εκπαιδευτικών.
Το σχολείο της συνεργασίας απέναντι στο σχολείο του φόβου
Η πρόταση του υπουργείου δημιουργεί το σχολείο του φόβου, της υποταγής, του ανταγωνισμού, του θεατρινισμού. Εμείς θέλουμε τα σχολεία να μετατραπούν σε κοινότητες εκπαιδευτικής πράξης, πράγμα που σημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί συλλογικά θα επεξεργάζονται, θα εφαρμόζουν και θα αποτιμούν παρεμβάσεις στην εκπαιδευτική καθημερινότητα, λαμβάνοντας υπόψη και τις συλλογικές θέσεις των γονέων.
Στόχοι των παρεμβάσεων αυτών πρέπει να είναι:
α. η μείωση της σχολικής ανισότητας,
β. η κριτική συνειδητοποίηση των μαθητών,
γ. η βελτίωση επιδόσεων και
δ. ο σεβασμός της παιδικής ηλικίας.
Η κρισιμότητα των στιγμών
Η ιστορική εμπειρία των τελευταίων 25 χρόνων δείχνει ότι η συλλογική αντίσταση των εκπαιδευτικών μπορεί να ματαιώσει παρόμοιες κυβερνητικές πρωτοβουλίες. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι αυτό δεν αρκεί και ότι απαιτείται επίσης ένα δημιουργικό κύμα στα σχολεία. Ωστόσο, η ματαίωση των αρνητικών εξελίξεων είναι η απόλυτη και εφικτή προϋπόθεση. Μπορούμε να το πετύχουμε. Στα πλαίσια αυτά ενώνουμε τη φωνή μας με όσους εκφράζουν τις αντιρρήσεις τους στην προτεινόμενη αξιολόγηση.
Η περίοδος είναι κρίσιμη. Κάθε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας έχει χρέος να τοποθετηθεί. Δεν είναι ανάγκη να συμφωνήσουμε όλοι. Είναι όμως ανάγκη να καταλαβαινόμαστε και γι’ αυτό είναι ανάγκη να ακούσουμε τους πάντες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη