Συνεδρίαση Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας Δήμου Κεφαλονιάς
Θέμα: «Τομείς Σχολικών Μονάδων Π.Ε. Κεφαλονιάς»
Η Πρόταση της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Η χωροταξική κατανομή και ο καθορισμός τομέων στην Α΄Βάθμια Εκπαίδευση πρέπει να αντιμετωπιστεί ενιαία και σε φιλολαϊκή – φιλεκπαιδευτική βάση σε Α΄Βάθμια και Β΄βάθμια. Επιχειρείται μεθοδευμένα από την κυβέρνηση, με τη στήριξη της τοπικής διοίκησης και των μηχανισμών που υπηρετούν την κυρίαρχη πολιτική (Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, συμβιβασμένος συνδικαλισμός κ.λ.π.) να αξιοποιηθεί ο επαναπροσδιορισμός των τομέων για την κατανομή του μαθητικού δυναμικού στην κατεύθυνση της περαιτέρω μείωσης της οργανικότητας των σχολείων. Αντικειμενικά, έτσι, διευκολύνονται νέες καταργήσεις συγχωνεύσεις σχολείων και μαζικό πέταγμα μαθητών στο δρόμο. Καταγγέλλουμε, επίσης, ότι η συζήτηση που ανοίγει έχει να κάνει με την προσπάθεια περιορισμού του αριθμού των μεταφερόμενων μαθητών και όχι με την αντιμετώπιση των υπαρκτών προβλημάτων στους τομείς, κάτι που έχουμε επανειλημμένα θέσει. Εξάλλου, το νέο σχολείο, με το διαφοροποιημένο πρόγραμμα, τον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση μεταξύ των σχολικών μονάδων, είναι εξ’ ορισμού σε διαμετρική κατεύθυνση με την τήρηση της γεωγραφικής κατανομής των μαθητών.
Εκτιμάμε πως συχνά καταστρατηγούνται οι διατάξεις που προβλέπουν την τήρηση για γεωγραφική κατανομή από το Δημοτικά σχολεία στα Γυμνάσια και από τα Γυμνάσια στα Λύκεια του Νομού. Η καταστρατήγηση αυτή εντάσσεται στην πολιτική της «ελεύθερης» επιλογής των σχολείων που, από δω και πέρα, θα συνδυάζεται με τις διαδικασίες αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, όπως επιβάλλει η ΕΕ.
Η γεωγραφική κατανομή, που μέχρι τώρα διασφάλιζε, σε κάποιο βαθμό, τον περιορισμό στην όξυνση της κατηγοριοποίησης των σχολείων, έχει προ πολλού παραβιαστεί μεθοδευμένα στο Νομό. Τονίζουμε πως η «ελεύθερη» επιλογή σχολείων θα τινάξει στον αέρα τις οργανικές θέσεις και θα δυναμιτίσει κάθε έννοια προγραμματισμού και τη λειτουργία των σχολείων, κάτι που θα αποβεί σε βάρος των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων από τα λαϊκά στρώματα. Με το πρόσχημα της «ελεύθερης επιλογής» επιδιώκεται μια εκπαίδευση για λίγους και εκλεχτούς, χτύπημα στον όποιο ενιαίο χαρακτήρα έχει απομείνει, χτύπημα στη δωρεάν μεταφορά των μαθητών, χτύπημα της όποιας εργασιακής σταθερότητας. Οι «οργανικές» θέσεις θα επαναπροσδιορίζονται ανά έτος και θα καλύπτονται από ελαστικά απασχολούμενους – φθηνούς εκπαιδευτικούς, ακόμη και μέσο ΜΚΟ. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για ένα τσουνάμι νέων καταργήσεων – συγχωνεύσεων και ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας σχολείων, όπως απαιτούν τα μονοπώλια και προβλέπουν οι δανειακές συμβάσεις και τα μνημόνια που θα υλοποιήσει η τρικομματική συγκυβέρνηση. Μέσα από αυτά θα υπάρξει συμβολή στις χιλιάδες απολύσεις εκπαιδευτικών που ετοιμάζουν.
Καμία συναίνεση στη γραμμή της ιδιωτικοποίησης και της επιχειρηματικότητας. Να μην περάσει η ανταγωνιστική λειτουργία της εκπαίδευσης. Να διασφαλιστεί τώρα η κάλυψη των κενών και η αναγκαία χρηματοδότηση σε όλα τα σχολεία του Νομού, με προτεραιότητα τα περιφερειακά. Να αντιμετωπιστεί από τώρα για την επόμενη σχολική χρονιά η δωρεάν μεταφορά των μαθητών στα σχολεία.
Η θέση μας είναι ότι γεωγραφική κατανομή (με σωστά καθορισμένους τομείς κ.ο.κ.) στα χωριά και στα αστικά κέντρα μπορεί και πρέπει να υπηρετεί την διαμόρφωση ισότιμων μεταξύ τους σχολείων, με ισάριθμους μαθητές καθώς και οργανικά ανήκοντες εκπαιδευτικούς, σε σύγχρονες – ασφαλείς- επαρκείς δημόσιες υποδομές. Η ισοτιμία αυτή πρέπει να ξεκινάει από την Α΄βάθμια και να συνεχίζεται στη Β΄βάθμια εκπαίδευση. Όπου η ισοτιμία των σχολείων παραβιάζεται να γίνεται γεωγραφική ανακατανομή.
Με την εισήγηση της Διεύθυνσης Α’ Βάθμιας Εκπαίδευσης διαφωνούμε στα εξής:
Παρότι δεν έχουμε συνολική εικόνα για την πρόταση, αφού μας στάλθηκε λίγο πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση, τουλάχιστον για τα τρία «επίμαχα» Δημοτικά σχολεία των Δειλινάτων, των Χιονάτων και της Αγίας Θέκλης, η εισήγηση δεν παίρνει υπόψη τις προτάσεις των Διευθυντών των σχολείων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων. Κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση. Η θέση που εκφράζουν με την εδώ παρουσία τους οι Σύλλογοι Γονέων της Αγίας Θέκλης και των Δειλινάτων, το σχετικό έγγραφο του Διευθυντή της Αγίας Θέκλης και η πρόσφατη συνομιλία που είχαμε με το Διευθυντή των Χιονάτων, το επιβεβαιώνουν.
Ειδικότερα, για κανένα από τα προηγούμενα σχολεία δεν κατοχυρώνονται στους τομείς μια σειρά από χωριά, ακόμη και όμορα, που θα έπρεπε να είχαν ενταχθεί.
· Στον τομέα του Δημοτικού των Δειλινάτων δεν εντάσσονται τα χωριά Φαρακλάτα, Ραζάτα, Δαυγάτα, Φάρσων, Κουρουκλάτων και Θηνιάς. Τα παιδιά των χωριών αυτών «μοιράζονται» στο Αργοστόλι. Θεωρούμε απαράδεκτο η εισήγηση, που δρομολογεί ουσιαστικά κλείσιμο του Δημοτικού Δειλινάτων, να διανθίζεται με σημειώσεις του τύπου «για καθαρά εκπαιδευτικούς, παιδαγωγικούς και λόγους στήριξης των Σχολικών Μονάδων – είναι αίτημα της Τοπικής Κοινότητας – να δοθεί η δυνατότητα σε παιδιά όμορων κοινοτήτων και όπου δε δημιουργείται πρόβλημα με μεταφορές, κατόπιν συνεννόησης με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να εγγραφούν στο Δημοτικό Σχολείο και στο Νηπιαγωγείο Δειλινάτων»!!!
· Στον τομέα του Δημοτικού των Χιονάτων δεν εντάσσονται τα χωριά Κολαϊτη, Πλατειές, Μαρκόπουλο και Βεντεουράτα.
· Μια σειρά από χωριά της Ανωγής (Καμιναράτα, Χαβδάτα, Φαβατάτα, Μαντουκάτα, Αθέρας) αντί να ενταχθούν στον τομέα του Δημοτικού της Αγίας Θέκλης εντάσσονται στα Δημοτικά της πόλης του Ληξουρίου. Επιπλέον, η δήθεν δυνατότητα που δίνεται στους γονείς κάποιων από αυτά τα χωριά να γράψουν τα παιδιά τους στο Δημοτικό της Αγίας Θέκλης «εφόσον το επιθυμούν», όπως και στην περίπτωση των Δειλινάτων, ανοίγει τον ασκό του Αιόλου συνολικά για την ελεύθερη επιλογή σχολείου.
Ειδικά για το Ληξούρι χρειάζεται γεωγραφική ανακατανομή με στόχο τρία ισότιμα Δημοτικά σχολεία (δύο στην πόλη του Ληξουρίου και ένα στην Αγία Θέκλη). Έτσι θα αποσυμφορηθούν τα Δημοτικά της πόλης του Ληξουρίου και θα σταματήσει το φαινόμενο να στοιβάζονται μαθητές, με περιορισμό των προαύλιων χώρων. Η αυστηρή τήρηση της γεωγραφικής κατανομής στη συνέχεια από τα Δημοτικά στα Γυμνάσια, δηλαδή η εγγραφή και φοίτηση όλων, χωρίς εξαίρεση, των αποφοίτων του Δημοτικού της Αγίας Θέκλης στο αντίστοιχο Γυμνάσιο και των υπόλοιπων στο Γυμνάσιο Ληξουρίου, θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του Γυμνασίου Ληξουρίου και στη στήριξη του Γυμνασίου της Αγίας Θέκλης.
Η δράση εκπαιδευτικών – γονέων – μαθητών και η στήριξη του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος και του τοπικού Εργατικού Κέντρου για τήρηση της γεωγραφικής κατανομής τα προηγούμενα χρόνια, περιόρισε τις συνέπειες στην διαμόρφωση κατηγοριών ανάμεσα στα Λύκεια, όχι όμως και τις συνέπειες που προκύπτουν από την διαμόρφωση διαφορετικών τύπων σχολείων (ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ - Γενικά Λύκεια, Γυμνάσια κ.ο.κ.) ή από ανεξέλεγκτες μετεγγραφές.
Είναι ανοικτό ζήτημα η κατανομή από τα Δημοτικά του Αργοστολίου στα αντίστοιχα Γυμνάσια, παρότι στην πράξη δεν έχει εμφανιστεί ιδιαίτερο πρόβλημα.
Παλέψαμε και επιβάλαμε να υπάρχει συγκεκριμένη κατανομή από τα Γυμνάσια στα Λύκεια του Αργοστολίου, της πόλης που υπήρχε πρόβλημα. Το 1ο Γυμνάσιο πηγαίνει στο 1ο Λύκειο, το 2ο Γυμνάσιο στο 2ο Λύκειο. Πετύχαμε το 3ο Γυμνάσιο να έχει την ίδια πολιτική εγγραφών στο Λύκειο. Δηλαδή, οι απόφοιτοι αυτόματα να εγγράφονται στο 2ο Λύκειο Αργοστολίου.
Αυτές είναι οι θέσεις μας. Κριτήριο είναι η βελτίωση των όρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Λέμε όχι στην αξιοποίηση της γεωγραφικής κατανομής σαν «όπλο» για περικοπές στις μεταφορές, που επιβάλλει η κυβέρνηση.
Προτείνουμε η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας του Δήμου Κεφαλονιάς να υιοθετήσει το σκεπτικό μας και να εισηγηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο την ένταξη των όμορων και κοντινών χωριών που προαναφέραμε στους τομείς των Δημοτικών σχολείων Δειλινάτων, Χιονάτων και Αγίας Θέκλης.
ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ
Πλειοψήφησε η εισήγηση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με 4 ψήφους. Υπέρ της πλειοψηφούσας πρότασης ψήφισαν: Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας (Αντιδήμαρχος κ. Κεκκάτος Βαγγέλης), ο εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Πυλαρινός Διονύσης), ο εκπρόσωπος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών (Στυλιανέσης Μάκης) και ο εκπρόσωπος του ΕΒΕΚΙ (Λεγάτος Θεόδωρος).
Η πρόταση της ΕΛΜΕ-ΚΙ ψηφίστηκε από τους εκπροσώπους της ΕΛΜΕ-ΚΙ (Γεωργόπουλος Διονύσης), της Ένωσης Γονέων (Γκισγκίνης Νίκος) και του Εργατικού Κέντρου (Τζατζάνης Βλαδίμηρος) - σύνολο 3 ψήφοι.
Αργοστόλι 19/04/2013
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη