Thumbnail
Η επιλογή των θεμάτων στις Πανελλαδικές υποβαθμίζουν τη λειτουργία του Λυκείου
Η επιλογή των θεμάτων στις Πανελλαδικές υποβαθμίζουν τη λειτουργία του Λυκείου.
 
Οι φετινές Πανελλαδικές περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά ανέδειξαν το πρόβλημα της επιλογής των θεμάτων από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων με τις ευλογίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας .Με τις Πανελλαδικές εξετάσεις γίνεται η επιλογή για την κατάταξη των υποψηφίων στις σχολές των Α.Ε.Ι. Οι υποψήφιοι εξετάζονται στη ύλη της Γ΄ Λυκείου,ύλη που διδάσκεται στο Λύκειο και σε γνώσεις των υπολοίπων τάξεων του Λυκείου. Τα θέματα πρέπει να ελέγχουν τις γνώσεις των υποψηφίων καθώς και τη δυνατότητα τους να συνδυάζουν αυτές τις γνώσεις και να μπορούν να διαπραγματευτούν και θέματα πρωτότυπα. Όλα αυτά βέβαια με μια κλιμάκωση της βαθμολογίας τέτοια ώστε να μην δίνεται για παράδειγμα υπερβολική βαρύτητα στην διαπραγμάτευση πρωτοτύπων θεμάτων.
Όμως σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον όπου κυριαρχεί ο ανταγωνισμός φροντιστηριακών οργανισμών και διαφόρων εντύπων προετοιμασίας των υποψηφίων οι θεματοδότες είτε πέφτουν στην παγίδα συμφερόντων είτε ηθελημένα τα προωθούν.Αυτή η προσπάθεια για πρωτοτυπία οδηγεί μοιραία την διδασκαλία στο Λύκειο σε ρόλο κομπάρσου της εκπαιδευτικής διαδικασίας όχι στις περισσότερες φορές με ευθύνη των εκπαιδευτικών ή του σχολείου.
Η διδασκαλία ενός μαθήματος κατεύθυνσης στο Λύκειο και στα περισσότερα μαθήματα ολοκληρώνεται κατά το τέλος της σχολικής χρονιάς με αποτέλεσμα χρόνος για εξειδικευμένα θέματα να μην υπάρχει σε αντίθεση με τα φροντιστήρια στα οποία ο χρόνος είναι περισσότερος αρχίζοντας από τη Β΄ Λυκείου ή από το καλοκαίρι της Β΄Λυκείου την προετοιμασία των υποψηφίων.
Συγχρόνως στο Λύκειο σε αντίθεση με το φροντιστήριο ο εκπαιδευτικός καλείται να διδάξει σε διάφορα επίπεδα μαθητών σε αντίθεση με το φροντιστήριο όπου υπάρχει η δυνατότητα που στις περισσότερες των περιπτώσεων εφαρμόζεται της κατανομή των μαθητών με βάση το επίπεδο τους.
Επιπλέον η μεγάλη εξειδίκευση στα θέματα οδηγεί μοιραία στις περισσότερες περιπτώσεις τα μικρά σχολεία που βρίσκονται σε μικρές και προβληματικές και ακριτικές περιοχές εκτός διαδικασίας για τον λόγω ότι ότι δεν υπάρχει ανταγωνισμός λόγω του μικρού αριθμού μαθητών. Θεωρούμε ότι θα μπορούσε στο πνεύμα που τέθηκε στο κείμενο να τεθούν θέματα από τα οποία να επιλέγονται οι καλύτεροι των υποψηφίων και συγχρόνως να βοηθούν και να βελτιώνουν το Λύκειο στη λειτουργία του.
Αυτό άλλωστε είναι το ζητούμενο από την Επιτροπή επιλογής των θεμάτων.
 
 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Εκπαίδευση
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Κριτική για τις μονιμοποιήσεις
Σχετικά με τους διορισμούς των εκπαιδευτικών, που εξαγγέλθηκαν το τελευταίο διάστημα τελευταίο διάστημα, θα ήθελα να κάνουμε κάποιες επισημάνσεις
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Κριτική για τις μονιμοποιήσεις
ilikiomeni
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
Οι ερευνητές τοποθέτησαν τους συμμετέχοντες σε μία από τις τέσσερις ομάδες ανάλογα με τις βαθμολογίες μοναξιάς τους στις δύο χρονικές στιγμές
Μοναξιά: Πώς και πόσο αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Νέα Προκήρυξη του ΑΣΕΠ ανοίγει νέους Πίνακες κατάταξης σε 58 ειδικότητες
Από τους Πίνακες αυτούς το υπουργείο Παιδείας θα «αντλεί» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όποτε χρειάζεται, για τα σχολεία όλης της χώρας. 
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Νέα Προκήρυξη του ΑΣΕΠ ανοίγει νέους Πίνακες κατάταξης σε 58 ειδικότητες