Thumbnail
Πανελλήνιες Εξετάσεις

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Σαφώς ευκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι ετέθησαν χθες -δεύτερη ημέρα των πανελλαδικών εξετάσεων- στη Βιολογία και τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας. Πρόκειται για τα δύο μαθήματα στα οποία επιλέγει να εξετασθεί (για το δεύτερο μάθημα Γενικής Παιδείας μετά τη Νεοελληνική Γλώσσα) η συντριπτική πλειονότητα των υποψηφίων Γενικού Λυκείου, που διεκδικεί μία θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα:

• Για τη Βιολογία, που πέρυσι την επέλεξαν οι περισσότεροι υποψήφιοι (53,6%), η Πανελλήνια Eνωση Βιοπιστημόνων ανέφερε ότι «τα θέματα είχαν διαβάθμιση δυσκολίας και κάλυπταν ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. Κάποια αναζητούσαν την κριτική προσέγγιση και σφαιρική γνώση των φαινομένων. Eνας μαθητής με ουσιαστική κατανόηση και γνώση της ύλης μπορούσε να ανταποκριθεί με επάρκεια. Επισημαίνουμε ότι χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή στις διατυπώσεις των θεμάτων ώστε να εξασφαλίζεται η σαφήνεια, η επιστημονική ορθότητα, η δυνατότητα ορθής αξιολόγησης των εξεταζομένων. Η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, καθώς και πάλι οι οδηγίες δεν είναι επαρκείς». «Τα θέματα ήταν απλά, χωρίς απαιτήσεις. Οι υποψήφιοι δεν δυσκολεύτηκαν να απαντήσουν εγκαίρως και οι βαθμολογίες θα κινηθούν σε υψηλότερα επίπεδα από το 2012 και το 2013», τόνισε στην «Κ» ο καθηγητής του φροντιστηρίου Oριον κ. Γιώργος Τρίγκας.
• Για τα Μαθηματικά  (πέρυσι τα επέλεξε το 43,9%) η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο της ύλης, παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, είναι συμβατά με τον χαρακτήρα ενός μαθήματος Γενικής Παιδείας», ενώ συμπλήρωσε ότι «υπάρχουν ερωτήματα που δίνουν τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι καλύτερα προετοιμασμένοι μαθητές». «Τα τελευταία χρόνια το επίπεδο των θεμάτων είχε ανέβει αρκετά, με αποτέλεσμα όλο και περισσότεροι υποψήφιοι θεωρητικής κατεύθυνσης να μην επιλέγουν τα Μαθηματικά. Χαρακτηριστικό της δομής του διαγωνίσματος και υπερβολικά βοηθητικό για τους υποψήφιους, ήταν ότι σε αρκετά ερωτήματα είχε δοθεί και η απάντηση, οπότε αν κάποιος δεν κατέληγε σε αυτήν θα μπορούσε να βρει το πιθανό λάθος του. Πιθανολογούμε ότι η πλειονότητα των υποψηφίων θα έχει γράψει από αρκετά ώς πολύ καλά» πρόσθεσε ο καθηγητής του Οριον κ. Μανώλης Φουντουλάκης.
• Για τα θέματα Φυσικής (1,6% των υποψηφίων πέρυσι) ο καθηγητής του Οριον κ. Γιάννης Κυριακίδης σχολίασε ότι «ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας. Ενας καλά προετοιμασμένος θα μπορούσε να αριστεύσει».
• Για τα θέματα της Ιστορίας (0,8% πέρυσι), η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων ανέφερε ότι «είναι κατανοητά, διατυπωμένα με σαφήνεια και καλύπτουν περιορισμένο μέρος της ύλης και προσφέρονται για αναπαραγωγική παρά για συνθετική διαδικασία. Δεν προωθούν την ιστορική σκέψη και περιορίζονται σε στρατιωτικά και πολιτικά γεγονότα». «Οι πολύ καλά διαβασμένοι, σαφώς έγραψαν πολύ καλά» τόνισε η καθηγήτρια του Οριον κ. Ελένη Σιαχάμη.
 
Αναδημοσίευση από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ