Thumbnail
Πανελλαδικές 2014 - ΕΘΝΟΣ

ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΑΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΑΠΟ ΕΜΠΕΙΡΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Την εικόνα των βαθμολογικών επιδόσεων στα εφτά πρώτα μαθήματα των πανελλαδικών αποτυπώνει το σημερινό «ΕΘΝΟΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ» με τη βοήθεια βαθμολογητών και έμπειρων καθηγητών από όλες τις ειδικότητες.

Τίποτε όμως ακόμη δεν έχει κριθεί για την πορεία των βάσεων και τις πιθανότητες εισαγωγής των υποψηφίων στα τμήματα της αρεσκείας τους, καθώς οι εξετάσεις βρίσκονται στη μέση και απομένουν άλλα τρία μαθήματα (το ένα δόθηκε σήμερα το πρωί) ή άλλα τέσσερα για όσους εξεταστούν και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Οι εκτιμήσεις για τις βαθμολογίες ανά μάθημα έχουν ως εξής:

 

Τίποτε δεν έχει κριθεί ακόμα για την πορεία των βάσεων και τις πιθανότητες εισαγωγής των υποψηφίων στα τμήματα της αρεσκείας τους

Νεοελληνική Γλώσσα
Στα περσινά επίπεδα αναμένεται να κινηθούν οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν στην πρεμιέρα των πανελλαδικών στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας.

Το έλλειμμα ανθρωπιάς στην εποχή μας ήταν το θέμα το οποίο κλήθηκαν ν΄ αναπτύξουν οι υποψήφιοι. Θέμα το οποίο σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων (Π.Ε.Φ) περιείχε πολλά και πολυδιάστατα ζητούμενα, ενώ υπήρχε κίνδυνος οι υποψήφιοι να απαριθμήσουν απλώς εκτενείς λίστες φαινομένων και τρόπων αντιμετώπισής τους.

Για το θέμα της επιλογής του δοκιμίου του Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου, η Π.Ε.Φ αναφέρει πως ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των εξετάσεων, ωστόσο «το περιεχόμενό του δεν αντιστοιχεί στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα. Δηλαδή, η συγκεκριμένη διασκευή προβάλλει μονοσήμαντα την ατομική διάσταση της ανθρωπιάς, ενώ αγνοεί τη συλλογικότητα αδικώντας το πρωτότυπο στο οποίο είναι εμφανής η κοινωνική στόχευση μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα».

 

Το σημερινό «Εθνος - Παιδεία» αποτυπώνει την εικόνα των βαθμολογικών επιδόσεων στα επτά πρώτα μαθήματα των Πανελλαδικών

Από την πλευρά της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος τονίζεται ότι «η προσέγγιση του διαγωνίσματος από τους μαθητές απαιτούσε προσοχή στη λεπτομέρεια ενώ οι ασκήσεις δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία, εκτός από μεμονωμένες λέξεις στα συνώνυμα και αντώνυμα». Οσο αφορά το θέμα της έκθεσης, απαιτούσε ιδιαίτερη προσοχή μια και το φάσμα των φαινομένων ελλείμματος της ανθρωπιάς στην εποχή μας είναι ιδιαίτερα ευρύ. «Απαιτούσε, λοιπόν, ευθυκρισία και ευστοχία στη διατύπωση των ιδεών και σαφή ανάπτυξή τους».

Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις από τη βαθμολόγηση των γραπτών η οποία ξεκίνησε την Παρασκευή, φαίνεται πως και τη φετινή χρονιά το άριστα θα είναι για λίγους, αφού στη βαθμολογική κλίμακα 18-20 θα βρεθεί περίπου το 2% των μαθητών. Στον αντίποδα, η βαθμολογική βάση θα είναι εύκολη υπόθεση για τους περισσότερους υποψηφίους αφού κάτω από τη βάση αναμένεται να βρεθεί περίπου το 10 με 12% των υποψηφίων. Η πλειοψηφία τους, πάντως, (λίγο πάνω από το 40%) θα κινηθεί μεταξύ 12-14,9 ενώ στην κλίμακα 15-17,9 η οποία μπορεί να δώσει το εισιτήριο για την εισαγωγή σε μία καλή σχολή θα βρεθούν περίπου 1 στους 4 μαθητές.

 

Βιολογία
Οπως εκτιμούν οι καθηγητές ένα μεγάλο ποσοστό των υποψηφίων θα καταφέρει να κατακτήσει βαθμούς από 18 έως 20, εικόνα συνηθισμένη δηλαδή για το συγκεκριμένο μάθημα. Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Βιοπιστημόνων τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2014 στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας των Ημερησίων Λυκείων και ΕΠΑΛ (ομάδα Β`) χαρακτηρίζονται «ως βατά, περιείχαν διαβάθμιση δυσκολίας και κάλυπταν ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης. Τα περισσότερα θέματα απαιτούσαν απλή ανάκληση γνώσης, ενώ ορισμένα απαιτούσαν κριτική και σφαιρική προσέγγιση των βιολογικών εννοιών. Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές με γνώση και κατανόηση της εξεταζόμενης ύλης μπορούσαν να ανταποκριθούν με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης, παρά τα προβλήματα κάποιων εκφωνήσεων. Θεωρούμε ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΕ θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης, καθώς και πάλι οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς».

Σύμφωνα με τους βαθμολογητές και φέτος τα θέματα της Βιολογίας κινήθηκαν στα περυσινά επίπεδα, άρα εκτιμούν ότι και οι βαθμολογίες σε σύγκριση με το 2013 δεν θα έχουν μεγάλες αποκλίσεις. Πέρυσι στο μάθημα της Βιολογίας το 23,64% των υποψηφίων πήρε βαθμούς από 18 έως 20, ποσοστό αρκετά υψηλό. Ενα επίσης πολύ μεγάλο ποσοστό που έφτασε το 35,01% πήρε βαθμούς αρκετά καλούς δηλαδή από 15 έως 17,9. Στις μεσαίες βαθμολογίες, δηλαδή από 12 έως 15 κινήθηκε το 19.15% των υποψηφίων και από 10 έως 12 το 7,18% των υποψηφίων. Τέλος, ένα ποσοστό κοντά στο 16% πήρε βαθμούς κάτω από τη βάση. Σε γενικές γραμμές δηλαδή οι επιδόσεις των μαθητών στη Βιολογία είναι πολύ υψηλές, κάτι που παρατηρείται σχεδόν κάθε χρόνο και γενικά οι υποψήφιοι στο μάθημα αυτό κάνουν τα πάντα για να κατακτήσουν τέλειες βαθμολογίες, αφού αυτό τους δίνει ένα καλό προβάδισμα στις εξετάσεις. Σύμφωνα με τα φροντιστήρια (ΟΕΦΕ ) το ΘΕΜΑ 1 είχε ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής: απλές. Το ΘΕΜΑ 2 Βατό, χωρίς εκπλήξεις. Το ΘΕΜΑ 3 είχε εύκολες απαντήσεις. Το Γ3 ήθελε κατανόηση των Βοηθητικών Τ λεμφοκυττάρων .ΘΕΜΑ 4 Δ1, Δ2 εύκολα Δ3 απαιτούσε κατανόηση βιοσυσσώρευσης και το Δ4 ήθελε βαθιά κατανόηση των κύκλων . Γενικά τα Θέματα ήταν βατά, αναμενόμενα κάλυπταν όλη την έκταση της ύλης με διαβαθμισμένη δυσκολία

Φυσική
Και στο μάθημα της Φυσικής τα θέματα ήταν αναμενόμενα και στα συνηθισμένα πλαίσια όσο αφορά τη δυσκολία τους με το 4ο ζήτημα να δίνει την ευκαιρία στους άριστους να κατακτήσουν τις υψηλές βαθμολογίες που επιθυμούν. Θέματα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ήταν το Β3 και το Δ4 γιατί μπορούσαν να απαντηθούν από μαθητές που είχαν καταλάβει σε βάθος την ύλη που διαπραγματεύονται τα αντίστοιχα θέματα. Οπως δείχνουν οι πρώτες εκτιμήσεις και σε αυτό το μάθημα δεν θα υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις από την περσινή χρονιά. Το 2013 στη Φυσική γενικής παιδείας οι υποψήφιοι είχαν τις καλύτερες επιδόσεις από όλα τα μαθήματα των Πανελλαδικών εξετάσεων, αφού σχεδόν το 65% των μαθητών πήρε υψηλές βαθμολογίες. Συγκεκριμένα, βαθμολογίες άριστες, δηλαδή από 18 έως 20, πήρε το 42,66% των υποψηφίων και το 23,60% πήρε βαθμούς απο 15 έως 18. Βαθμούς από 12 έως 15 πήρε το 14,19% των υποψηφίων και από 10 έως 12 έγραψε το 5,25% των μαθητών. Βαθμούς κάτω της βάσης πήρε μόνο ένα μικρό ποσοστό κοντά στο στο 14% .

Η επιτροπή λύσεων των θεμάτων της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών για τα θέματα στο μάθημα της Φυσικής Γενικής παιδείας εκτιμά ότι:

1. Καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος της ύλης

2. Δεν έχουν επιστημονικά λάθη και είναι διατυπωμένα με σαφήνεια χωρίς να κρύβουν παγίδες για τους μαθητές

3. Εχουν την απαιτούμενη διαβάθμιση ως προς την επεξεργασία τους

4. Ενας σωστά προετοιμασμένος μαθητής μπορεί να διεκδικήσει το άριστα

Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας
Οσο αφορά στα μαθηματικά οι καθηγητές τονίζουν ότι τα θέματα ήταν ευκολότερα από τα περσινά με εξαίρεση το Δ3 που είχε κάποια δυσκολία. Συνεπώς ένας μέτριος μαθητής μπορούσε να φτάσει εύκολα στο 13-15 και ο πολύ καλός μαθητής μπορούσε να αριστεύσει. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε φέτος καλύτερες βαθμολογίες από το 2013, αλλά ακόμη δεν υπάρχει σαφής εικόνα που να επιβεβαιώνει αυτή την πρόβλεψη. Πάντως το Θέμα Δ, συνδύαζε όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης, ενώ το 2ο θέμα, ήταν βατό με εύκολες πράξεις και το 3ο θέμα ήταν συνδυαστικό, χωρίς πολλές πράξεις, απαιτούσε καλή κατανόηση των νόμων των πιθανοτήτων. Πέρυσι βαθμούς από 18 έως 20 είχε κατακτήσει το 11,09% των υποψηφίων, ποσοστό που φαίνεται ότι φέτος μπορεί να αυξηθεί. Βαθμούς από 15 έως 18 πήρε το 15,36% και από 12 έως 15 το 19,65% των μαθητών. Βέβαια πολύ υψηλό είναι και το ποσοστό όσων έγραψαν κάτω από τη βάση αφού πέρυσι έφτασε κοντά στο 42% .

Μαθηματικά Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης
Χαμηλά θα είναι και τη φετινή χρονιά τα ποσοστά των αριστούχων στα Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης καθώς σύμφωνα με τους καθηγητές, πολύ καλές και άριστες επιδόσεις θα επιτύχουν μόνο οι πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι.

Ειδικά για τους υποψηφίους της τεχνολογικής κατεύθυνσης 2, φαίνεται ότι το ποσοστό των γραπτών που θα βαθμολογηθεί κάτω της βάσης μπορεί να «αγγίξει» το 70% , λίγο χαμηλότερα δηλαδή σε σχέση με πέρυσι ενώ οι αριστούχοι αναμένεται να είναι περισσότεροι από πέρυσι.

Στη θετική κατεύθυνση οι βαθμολογικές επιδόσεις θα είναι καλύτερες συγκριτικά με αυτές της τεχνολογικής 2.

Οι αριστούχοι σίγουρα θα είναι περισσότεροι από πέρυσι που είχαν φτάσει το 2,47% αλλά ακόμη δεν υπάρχει σαφή εικόνα για το ποσοστό της αύξησης. Κάτω από τη βάση αναμένεται να βρεθούν περίπου 4 στους 10, ενώ πάνω από 1 στους 3 θα κινηθεί στη βαθμολογική κλίμακα 12-17,9.

Τα θέματα, σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης ενώ ήταν απαραίτητη η καλή γνώση της ύλης των προηγούμενων τάξεων.

Οι καθηγητές επισημαίνουν ότι υπήρχε κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία, ωστόσο θα μπορούσε να ήτανκαλύτερη, ώστε η κατανομή της βαθμολογίας να προσεγγίζει, όσο είναι δυνατόν, την κανονική κατανομή. Οι επιδόσεις των υποψηφίων στα μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης θα καθορίσουν σε σημαντικό βαθμό την πορεία των βάσεων στα τμήματα του 2ου και 4ου επιστημονικού πεδίου, καθώς είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 1,3.

Πώς έγραψαν σε Ιστορία και Αρχαία Ελληνικά

Ιστορία Γενικής Παιδείας
Στην Ιστορία τα θέματα ήταν περισσότερο δύσκολα από την προηγούμενη χρονιά αλλά όπως υπογραμμίζει η Ενωση Φιλολόγων ήταν κατανοητά, διατυπωμένα με σαφήνεια και κάλυπταν περιορισμένο μέρος της εξεταστέας ύλης. Οι υποψήφιοι γενικά δεν έχουν καλές επιδόσεις στην Ιστορία. Και πέρυσι οι μαθητές δεν κατέκτησαν και σπουδαίες βαθμολογίες, αφού μόνο ένα ποσοστό κοντά στο 17% πήρε από 15 μέχρι 20 αλλά στις άριστες βαθμολογίες δηλαδή 18-20 το ποσοστό ήταν μικρό και άγγιξε το 8%, ενώ το ποσοστό όσων έγραψαν κάτω της βάσης έφτασε το 60%. Οι προβλέψεις δεν είναι καλές ούτε και για τη φετινή χρονιά αλλά μια καλή εικόνα θα έχουμε όταν ξεκινήσει η κανονική βαθμολόγηση των γραπτών.

Αρχαία Ελληνικά Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Λίγο καλύτερες συγκριτικά με πέρυσι αναμένεται να είναι οι επιδόσεις των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, καθώς τα θέματα που επιλέχθηκαν φέτος δεν ήταν υψηλής δυσκολίας αλλά απαιτούσαν προσοχή και καλή προετοιμασία εάν κάποιος ήθελε να εξασφαλίσει άριστη βαθμολογία.

Στο διδαγμένο κείμενο οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν στην 1η των «Ηθικών Νικομαχείων» όπου εξετάζεται η φύση της αρετής και οι δυνάμεις που τη συνθέτουν. Τα ερωτήματα σύμφωνα με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας ήταν εύστοχα διατυπωμένα και σαφή. Οι μαθητές μπορούν να απαντήσουν προσεκτικά και συγκροτημένα, αφού οι πληροφορίες αντλούνται από τα σχόλια και τις αναλύσεις του σχολικού βιβλίου.

Αναφορικά με το αδίδακτο κείμενο το οποίο προερχόταν από τον «Αρχίδαμο» του Ισοκράτη, απόσπασμα 103-105, έχει σαφές περιεχόμενο και συγκροτημένη συντακτική δομή, χωρίς ιδιαίτερα δύσκολα συντακτικά φαινόμενα. Τα γραμματικά και τα συντακτικά φαινόμενα μπορούν να απαντηθούν με σχετική ευκολία, αλλά πάντα με προσοχή επισημαίνουν οι φιλόλογοι.

Οι αριστούχοι στις φετινές πανελλαδικές αναμένεται να ξεπεράσουν άνετα το 2% και όσοι θα καταφέρουν να πλασαριστούν σε αυτή τη βαθμολογική κλίμακα θα αποκτήσουν πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων για τα υψηλόβαθμα τμήματα του 1ου επιστημονικού πεδίου (Νομικά, Ψυχολογίας κ.λ.π.).

Ν. ΤΡΙΓΚΑ- Μ. ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ