Thumbnail
Δημοτικά σχολεία

Σύμφωνα με δημοσίευμα της Μίνας Κωστοπούλου στην Αυγή, περίπου 3.500 περισσότεροι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να πηγαίνουν σχολείο στις 7 π.μ., αντί για τις 8 π.μ. το πρωί, αφού το υπουργείο Παιδείας, με νέα εγκύκλιο που θα ρυθμίζει τη λειτουργία της πρόωρης υποδοχής, θα δώσει τη δυνατότητα σε 22.505 παιδιά φέτος να συμμετέχουν στην πρωινή ζώνη.

Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα της Αυγής, παρά τις Κασσάνδρες, που έκαναν λόγο για κατάργηση της πρωινής ζώνης στα Δημοτικά σχολεία, που θα εντάσσονται πλέον σε έναν ενιαίο τύπο ολοήμερου Δημοτικού, τα στοιχεία που κατέθεσαν στο υπουργείο οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι ενδεικτικά του ότι οι γονείς προτίμησαν τη δυνατότητα του τμήματος πρόωρης υποδοχής - εφόσον πληρούσαν τα κριτήρια.

Έτσι, από 19.065 μαθητές το σχολικό έτος 2015-2016, φέτος στα τμήματα πρόωρης υποδοχής στα δημοτικά σχολεία θα μπουν 22.505.

Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο που καθόριζε τη διαδικασία των εγγραφών στην πρωινή ζώνη και στα ολοήμερα, δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα και των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος πρόωρης υποδοχής είναι οι 7 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα έως 8/θέσια και 10 μαθητές για σχολεία 9/θέσια και άνω.

 
Κρίση και υπογεννητικότητα "χτύπησαν" τις εγγραφές στα σχολεία

Όσον αφορά τα ολοήμερα σχολεία, εγγράφησαν έως τις 21 Ιουνίου 144.985 μαθητές, από 162.524 το σχολικό έτος 2015-2016. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των παιδιών, σύμφωνα με τις πληροφορίες, που μπήκαν στην Α' Δημοτικού φέτος αφορά εκείνα που γεννήθηκαν την πρώτη χρονιά της κρίσης. Το διάστημα της τελευταίας εξαετίας παρατηρείται αύξηση της υπογεννητικότητας, που έχει οδηγήσει σε γενική μείωση των εγγραφών προνηπίων, νηπίων και μαθητών της Α' Δημοτικού.

Η εικόνα που έχουν στα χέρια τους οι αρμόδιες υπηρεσίες δείχνει, δηλαδή, ότι ήταν η κρίση -και όχι το υπουργείο Παιδείας- που “χτύπησε” Νηπιαγωγεία και Δημοτικά. Παρά, όμως, τις λιγότερες εγγραφές γενικά, αναλογικά οι εγγραφές στα ολοήμερα είναι σχεδόν σταθερές σε αριθμό, παρουσιάζοντας αυξητική τάση όσον αφορά την πρωινή ζώνη.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι σχετικά με τη στη λειτουργία του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος στον ενιαίο τύπο ολοήμερου Δημοτικού σχολείου, η έναρξή του ορίζεται στις 1.15 μ.μ. και η λήξη του στις 4 μ.μ. Εξασφαλίζεται και γενικεύεται η ώρα μελέτης για όλους τους μαθητές με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στον μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας. Στην τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων), που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών. Ακόμη, η ώρα φαγητού και χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον εκπαιδευτικό.

Στα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του ολοήμερου είναι 14 μαθητές, από 15 προηγουμένως, ενώ στα 4/θέσια και 5/θέσια σχολεία είναι 10 μαθητές. Φέτος, η πρόβλεψη είναι να λειτουργήσουν σχεδόν 7.000 ολοήμερα τμήματα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εγγραφές στα ολοήμερα νηπιαγωγεία είναι ελάχιστα λιγότερες από τις περσινές, ωστόσο τελικά στοιχεία για αυτή την εκπαιδευτική βαθμίδα δεν είναι διαθέσιμα ακόμη. Καλά πληροφορημένες πηγές, πάντως, αναφέρουν ότι, πανελλαδικά, τα παιδιά που δεν κατάφεραν να εγγραφούν φέτος στο πρόγραμμα των νηπίων είναι μόλις μερικές δεκάδες.

 Τι αλλάζει στο πρόγραμμα έως τις 1.15 μ.μ.

Τα “πρωτάκια” στα ενιαίου τύπου Δημοτικά σχολεία θα έχουν σε όλες τις τάξεις για πρώτη φορά 30 ώρες την εβδομάδα, μειωμένες κατά 5 σε σχέση με τα Δημοτικά Ενιαίου Αναμορφώμενου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ), αλλά αυξημένες από τις 23, 25, 28, 29, με τις οποίες λειτουργούσαν μέχρι πέρυσι τα κλασικά Δημοτικά.

Ο νέος τύπος σχολείου θα δίνει τη δυνατότητα να κάνουν Αγγλικά όλα τα παιδιά από την Α' τάξη, μια ώρα Πληροφορική για όλους από την Α' τάξη, μια ώρα Μαθηματικά επιπλέον σε κάθε τάξη και δεύτερη ξένη γλώσσα για όλους. Αυτό το «για όλους» θα ισχύει ακόμη και στα πενταθέσια και τετραθέσια σχολεία της επαρχίας, που μέχρι πέρυσι δεν παρείχαν σε καμία τάξη τη δυνατότητα για δεύτερη ξένη γλώσσα ή Πληροφορική.

Οι αριθμοί δείχνουν προς ώρας ότι όσοι διαρρήγνυαν τα ιμάτιά τους ενάντια στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, τρομοκρατώντας γονείς και εκπαιδευτικούς, διαψεύδονται. Άλλη μια σχολική χρονιά θα ξεκινήσει και με ολοήμερα, και με πρωινή ζώνη...

Σχολικό έτος 2015-2016

Εγγραφές μαθητών στα ολοήμερα Δημοτικά

162.524

Τμήματα

7.173

Εγγραφές μαθητών στην πρωινή ζώνη

19.065

Τμήματα

1669

Σχολικό έτος 2016-2017

Εγγραφές μαθητών στα ολοήμερα Δημοτικά

144.985

Τμήματα

6.995

Εγγραφές μαθητών στην πρωινή ζώνη

22.505

Τμήματα

1.538

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Βία κατά των γυναικών
25 Νοεμβρίου: Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
Στην Ελλάδα ακόμη αποτελεί ζητούμενο! - Ο Ο.Η.Ε. έχει κηρύξει από το 1991 την 25η Νοεμβρίου ως την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά...
25 Νοεμβρίου: Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ