Thumbnail
Συνέντευξη του Υφυπουργού Παιδείας Δημήτρη Μπαξεβανάκη στον Χρήστο Κάτσικα

Συνέντευξη του Υφυπουργού Παιδείας Δημήτρη Μπαξεβανάκη στον Χρήστο Κάτσικα

Ο υφυπουργός Παιδείας Δημήτρης Μπαξεβανάκης υποστηρίζει ότι ο ΟΟΣΑ είναι απλώς «ένας οργανισμός που προσφέρει τεχνογνωσία» και ότι η αυτοαξιολόγηση «δεν συνδέεται με διαθεσιμότητα-απόλυση, μισθολογική υποβάθμιση».

Παράλληλα σημειώνει ότι «η θητεία των νυν διευθυντών σχολικών μονάδων θα ολοκληρωθεί ομαλά» και ότι η πρόταση του ΙΕΠ για το Λύκειο είναι διαφορετική από την «Εκθεση Λιάκου», την οποία «η κυβέρνηση δεν έχει υιοθετήσει».

Τέλος, υποστηρίζει τις λεγόμενες «δημιουργικές εργασίες» στο Λύκειο ενώ, όσον αφορά τους διορισμούς εκπαιδευτικών, τονίζει ότι το υπουργείο Παιδείας θα μιλήσει «με ακρίβεια μόνο όταν θα έχει εξασφαλίσει έναν ικανοποιητικό αριθμό μόνιμων διορισμών».

• Ο υπουργός Παιδείας ούτε λίγο ούτε πολύ «βάφτισε» τον ΟΟΣΑ «συνεργάτη». Ωστόσο η θέση του ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευσης ήταν διαφορετική όσον αφορά τις πολιτικές του ΟΟΣΑ. Πώς αντιλαμβάνεστε αυτή τη διαφοροποίηση;

Ο υπουργός Παιδείας «βάφτισε» τον ΟΟΣΑ ως έναν επιστημονικό οργανισμό στον οποίο συνυπάρχουν διαφορετικών ιδεολογικών και πολιτικών προελεύσεων τεχνοκράτες, ο οποίος σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις συντάσσει εκθέσεις και κάνει προτάσεις.

Εμείς δεν πιστεύουμε ότι οι μεταρρυθμίσεις που έκαναν οι προηγούμενες κυβερνήσεις επιβλήθηκαν από τον ΟΟΣΑ.

Πιστεύουμε όμως ότι, όπως λέγαμε και τότε, χρησιμοποιήθηκαν οι εκθέσεις και οι προτάσεις, που σε συνεργασία μαζί τους έκανε, ως τεκμηρίωση της ανάγκης να γίνουν αυτές οι μεταρρυθμίσεις που έγιναν.

Η δική μας πρόθεση είναι στην αντίθετη κατεύθυνση από των προηγούμενων. Επιδιώκουμε την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και στην προσπάθειά μας αυτή θα αξιοποιήσουμε ως εργαλείο -μαζί με άλλα- και τις προτάσεις του ΟΟΣΑ, αν αυτές είναι στην ίδια κατεύθυνση.

Δεν αντιλαμβάνομαι, λοιπόν, κάποια διαφοροποίηση, γιατί πάντα τελικά λέγαμε και λέμε ότι ο ΟΟΣΑ είναι ένας οργανισμός που προσφέρει τεχνογνωσία. Δεν ευθύνεται για τις πολιτικές. Για αυτές ευθύνονται πάντα οι κυβερνήσεις.

• Το υπουργείο επαναφέρει την αυτοαξιολόγηση με τη μόνιμη επωδό ότι δεν θα είναι τιμωρητική και ότι είναι για το καλό της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Ωστόσο οι ίδιες «υποσχετικές» υπήρχαν και επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου, όταν προωθούσε με νόμο την αυτοαξιολόγηση. Γιατί με εσάς τα πράγματα θα είναι διαφορετικά - και με δεδομένο ότι «νεκρανασταίνεται» η κακόφημη ΑΔΙΠΠΔΕ (Αρχή Διασφάλιση της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) που είναι το βασικό όχημα της αξιολόγησης;

Το εκπαιδευτικό κίνημα ποτέ δεν υποστήριξε τις περιθωριακές απόψεις για «καμία αξιολόγηση». Ο εκπαιδευτικός κόσμος αγωνίστηκε ενάντια στην αξιολόγηση-χειραγώγηση, στην τιμωρητική αξιολόγηση, και είχε δίκιο να είναι καχύποπτος.

Με δεδομένο το κύμα διαθεσιμότητας και απόλυσης εκπαιδευτικών το 2013 με πρωτεργάτη τον κ. Μητσοτάκη, καθώς και το όργιο κομματικών και πελατειακών σχέσεων επί των κυβερνήσεων Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, είχε δίκιο να μην εμπιστεύεται τις πολιτικές ηγεσίες.

Με την κυβέρνηση της Αριστεράς αυτά τελείωσαν. Καμία διαθεσιμότητα, καμία απόλυση, καμία τιμωρητική διάθεση, καμία μισθολογική υποβάθμιση.

Αντίθετα, η κυβέρνησή μας επανέφερε τους εκπαιδευτικούς που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα και αποκατέστησε την εργασιακή ηρεμία στα σχολεία, καταργώντας την αυτοδίκαιη αργία και παγώνοντας τις διαδικασίες του Π.Δ. 152.

Καμία «αρχή» δεν είναι εξ ορισμού «κακόφημη» ή αξιόπιστη. Επί συγκυβέρνησης Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ η ΑΔΙΠΠΔΕ προοριζόταν να συντονίσει μια τιμωρητική αξιολόγηση-χειραγώγηση.

Σήμερα τέτοιου είδους σχέδια είναι εκτός ατζέντας. Υπενθυμίζω πως έχει ήδη καταργηθεί η σύνδεση της μισθολογικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών με την αξιολόγηση.

Το υπουργείο Παιδείας δεν συζητά για την επαναφορά της ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών. Η διαδικασία του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου θα έχει μόνο βελτιωτικές επιδράσεις, βοήθεια και στήριξη στους εκπαιδευτικούς και στις σχολικές μονάδες, για τη βελτίωση του έργου τους, προς όφελος των μαθητών και της δημόσιας εκπαίδευσης.

• Θα έχουμε φέτος κρίσεις διευθυντών σχολικών μονάδων και ποιοι θα είναι οι όροι και τα κριτήρια;

......

Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!