Thumbnail
Αλήθεια, ποιος ψάχνει για μαθητές-τζίνια στο σημερινό ελληνικό σχολείο; Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) που επιλέγει τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι η εύκολη απάντηση, αν κρίνουμε από τον υψηλό βαθμό δυσκολίας των φετινών θεμάτων. ΤΥΠΟΣ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Tου Αποστολου Λακασα

Αλήθεια, ποιος ψάχνει για μαθητές-τζίνια στο σημερινό ελληνικό σχολείο; Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) που επιλέγει τα θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων είναι η εύκολη απάντηση, αν κρίνουμε από τον υψηλό βαθμό δυσκολίας των φετινών θεμάτων. Ομως, δεν είναι και η σωστή. Κανείς δεν ψάχνει για τζίνια, τουλάχιστον μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Αντιθέτως, οι καθηγητές της ΚΕΕ, που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα, δείχνουν να ψάχνουν για... πελάτες. Την ίδια στιγμή, επιδίδονται σε παιχνίδια εξουσίας («μαγκιές» το λένε οι 18χρονοι) με τους καθηγητές των άλλων ειδικοτήτων.

Λοιπόν, καθώς χθες ολοκληρώθηκε η εξέταση στα έξι υποχρεωτικά μαθήματα των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων, είναι διάχυτη η εντύπωση ότι η διαδικασία στιγματίστηκε από τα πάρα πολύ δύσκολα θέματα στα Μαθηματικά και τη Φυσική. Στα δύο αυτά μαθήματα εξετάστηκαν οι τρεις στους πέντε από το σύνολο των υποψηφίων. Γιατί τόσο δύσκολα θέματα, στην επίλυση των οποίων δυσκολεύτηκαν ακόμη και καθηγητές;

Εάν επιχειρήσουμε να μπούμε στη θέση των μελών της ΚΕΕ, πιθανόν να υιοθετήσουμε την εξήγηση που δίνουν ορισμένοι, ότι δηλαδή τα πολύ δύσκολα θέματα είναι αρνητική απόρροια της «κόπωσης» του συστήματος των Πανελλαδικών. Συγκεκριμένα, κάθε χρόνο τα μέλη της ΚΕΕ πρέπει να επιλέξουν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, ώστε να ξεχωρίσουν οι άριστοι υποψήφιοι από τους μέτριους. Καθώς λοιπόν το σύστημα της παραπαιδείας, που «ζει» από τις Πανελλαδικές, έχει τελειοποιηθεί, τα μέλη της ΚΕΕ κάθε χρόνο ξεκινούν από ιδιαίτερα μειονεκτική θέση στην προσπάθειά τους να το... προσπεράσουν, επινοώντας θέματα που δεν τα έχουν σκεφτεί και «πιάσει» οι φροντιστές. Ομως, αυτός είναι ένας υγιής ετήσιος ανταγωνισμός ανάμεσα στα μέλη της ΚΕΕ και τους καθηγητές των φροντιστηρίων. Δεν είναι το ίδιο με αυτό που συνέβη φέτος. Αντιθέτως, μάλιστα...

Μετά βεβαιότητος τα εξωφρενικής δυσκολίας θέματα στραγγαλίζουν τον υποψήφιο και τον οδηγούν από την αγκαλιά των φροντιστηρίων σε εκείνη των καθηγητών που κάνουν ιδιαίτερα μαθήματα, οι οποίοι βλέπουν την «αγορά» να έχει συρρικνωθεί δραματικά λόγω οικονομικής κρίσης.

Βεβαίως, το θέμα αποκτά πινελιές «Βεντέτας στην Νεραντζιώτισσα» εάν σκεφτούμε ότι και τα μέλη της ΚΕΕ –καθηγητές τριτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης– που συγκεντρώνονται στο υπουργείο Παιδείας το βράδυ πριν από κάθε εξέταση είναι άνθρωποι με αδυναμίες... Γι’ αυτό, λοιπόν, όπως λένε οι κακές γλώσσες, μπορεί οι μαθηματικοί της ΚΕΕ να πήραν βαρέως το παιδαριώδες λάθος που έγινε στα θέματα των Μαθηματικών των υποψηφίων των Εσπερινών Λυκείων και, με τα πάρα πολύ δύσκολα θέματα στα Μαθηματικά κατεύθυνσης για τους μαθητές των Ημερήσιων Λυκείων να θέλησαν να αποκαταστήσουν το κύρος τους. Πόσω μάλλον που και οι συνάδελφοί τους οι φυσικοί τα είχαν «παίξει» με αντίστοιχης, υψηλότατης, δυσκολίας θέματα. Συμφορά από το πολύ (;) μυαλό των καθηγητών, που την πληρώνουν οι 18χρονοι...

 

http://news.kathimerini.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.