Thumbnail
Στις εργασίες της 94ης Συνόδου Πρυτάνεων συμμετείχαν οι υπουργοί Νίκη Κεραμέως και Βασίλης Διγαλάκης

Την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2020, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα. Νίκη Κεραμέως, ο Υφυπουργός, κ. Βασίλης Διγαλάκης και ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης κ. Αποστόλης Δημητρόπουλος, συμμετείχαν στις εργασίες της 94ης Συνόδου Πρυτάνεων και Προέδρων Δ.Ε. των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

Η Υπουργός και ο Υφυπουργός, αφού ευχαρίστησαν για την αγαστή συνεργασία τα Μέλη της Συνόδου, συνεχάρησαν τις νέες Πρυτανικές Αρχές έξι Πανεπιστημίων, σημειώνοντας την εξαιρετικά πετυχημένη υλοποίηση της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για την ανάδειξή τους, με συμμετοχή που κυμάνθηκε από 94% έως και 100%.

Συγχαρητήρια απέδωσαν και στο σύνολο των Α.Ε.Ι. για την άριστη ανταπόκριση στις έκτακτες ανάγκες που προέκυψαν εξαιτίας της πανδημίας. Ξεχωριστή αναφορά έγινε και στα τέσσερα Ελληνικά Α.Ε.Ι. που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα των European Universities (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πολυτεχνείο Κρήτης, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας).

Στην τοποθέτησή της, η κα Κεραμέως αναφέρθηκε στα πεπραγμένα του Υπουργείου στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το τελευταίο έτος, μεταξύ άλλων: τη δημιουργία της ΕΘΑΑΕ με ενισχυμένες αρμοδιότητες αναφορικά με την αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, την αξιολόγηση και πιστοποίηση πανεπιστημίων και προγραμμάτων σπουδών, τη σύνδεση της χρηματοδότησης των Α.Ε.Ι. με την αξιολόγηση. Επίσης αναφέρθηκε στην απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, τη διευκόλυνση ίδρυσης Ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Σπουδών, τη θεσμοθέτηση κοινών και διπλών προγραμμάτων σπουδών σε συνεργασία με Πανεπιστήμια της αλλοδαπής, την απελευθέρωση των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), την αποκατάσταση του Πανεπιστημιακού ασύλου στην πραγματική του έννοια, τον εξορθολογισμό διαδικασιών (π.χ. για την ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών, τις μετεγγραφές), καθώς και στην επίλυση δυσλειτουργιών.

Η Υπουργός τόνισε τα εξής:

  • Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια ενισχύονται τα Α.Ε.Ι. με νέες θέσεις διοικητικού προσωπικού (120 άτομα σε λοιπό -κυρίως διοικητικό- προσωπικό), ενώ παράλληλα στελεχώνονται η ΕΘΑΑΕ με 15 νέες θέσεις, ο ΔΟΑΤΑΠ με 13 νέες θέσεις, και για τη λειτουργία των Α.Ε.Ι. συστάθηκαν ήδη 205 νέες θέσεις μελών Δ.Ε.Π. και έχουν υποβληθεί προς έγκριση και περαιτέρω θέσεις.

  • Διπλασιάστηκε η απορροφητικότητα στις δράσεις ΕΣΠΑ του Υπουργείου Παιδείας, μεταξύ τέλος Ιουνίου 2019 και τέλος Ιουνίου 2020: από 20,31% έφτασε σε 40,25%, ενώ οι νέες δράσεις ΕΣΠΑ για τα ΑΕΙ αγγίζουν τα 130 εκ. ευρώ. Σημείωσε, επίσης, την

προσπάθεια που γίνεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής για την βελτίωση των ψηφιακών υποδομών και λειτουργιών των Α.Ε.Ι.

  • Επιλύθηκαν κρίσιμα οικονομικά θέματα: σχετικά με την παρακράτηση του 7% από τους ΕΛΚΕ, την κάλυψη δαπανών για τη συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα, την εξασφάλιση χρηματοδότησης Προγράμματος "Κάλλιπος+" για ηλεκτρονικά συγγράμματα. Σημείωσε επίσης τη μείωση κατά περισσότερο από 50% των ληξιπρόθεσμων οφειλών των Α.Ε.Ι. σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.

  • Προχωρά η συντονισμένη προσπάθεια Πολιτείας και Α.Ε.Ι. για την τοποθέτηση των Ελληνικών Ιδρυμάτων στον παγκόσμιο χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με ενέργειες για τη συνεργασία με τα καλύτερα Πανεπιστήμια της Αμερικής, τη διεύρυνση της συμμετοχής ελληνικών Α.Ε.Ι στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα European Universities και διμερείς συνεργασίες με τρίτες χώρες.

Ο Υφυπουργός, κ. Διγαλάκης, κατά την τοποθέτησή του αναφέρθηκε:

  • Στην επιτυχή ολοκλήρωση του εαρινού εξαμήνου του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020 με πάνω από το 96% των μαθημάτων να παραδίδονται μέσω εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, στην κατ΄ οίκον διανομή των συγγραμμάτων προς τους φοιτητές, στην επαναλειτουργία των Α.Ε.Ι. για τη διενέργεια των εργαστηριακών και κλινικών ασκήσεων καθώς και στην εξεταστική περίοδο του Ιουνίου και του Σεπτεμβρίου.

  • Στην εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης του εαρινού εξαμήνου 2019-2020 και στην ανάγκη υιοθέτησης καλών πρακτικών σε μεγαλύτερη κλίμακα.

  • Στην πορεία του νομοθετικού έργου, το οποίο ακολούθησε πλήρως τις δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας, εστιάζοντας στις πρόσφατες ρυθμίσεις σχετικά με την ενίσχυση της εξωστρέφειας των Α.Ε.Ι. μέσω του θεσμού των ξενόγλωσσων προγραμμάτων, τον εξορθολογισμό του πλαισίου των μετεγγραφών καθώς και την επίλυση χρονιζόντων προβλημάτων των Α.Ε.Ι., όπως η παρακράτηση του 7% από τους ΕΛΚΕ.

  • Στις νέες δράσεις ΕΣΠΑ, και ιδιαίτερα σε δράσεις για την υποστήριξη των Α.Ε.Ι. για την αντιμετώπιση της επιδημιολογικής κρίσης

  • Στις δράσεις οι οποίες ενισχύουν τη μεταφορά της έρευνας, της γνώσης και της καινοτομίας στην πραγματική οικονομία, μέσω των γραφείων μεταφοράς τεχνολογίας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλούνται αυτά τα γνωστά δημητριακά βρώμης

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδί παίζει με παιχνίδια
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
Ο αγώνας των γονιών αφότου ο γιος τους διαγνώστηκε με νευρολογική αναπτυξιακή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού.
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
εκπαιδευτικος ΑΜΕΑ
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η μονάδα (αφού το σχολείο τους κρίθηκε -και ήταν- ακατάλληλο και επικίνδυνο) που θα φιλοξενούσε τα παιδιά τους...
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
depy
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης
Η ακριβής διάγνωση συχνά εξαρτάται από την κατανόηση του ασθενή και την αξιολόγηση 10 συμπτωμάτων τα οποία συνήθως οδηγούν σε λανθασμένη διάγνωση της...
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης