ΑΣΕΠ - Γραπτός διαγωνισμός/Προσλήψεις στο Δημόσιο: Εξεταστέα ύλη, δοκιμασία δεξιοτήτων, θέματα
Τα στάδια του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για τις προσλήψεις προσωπικού

Η νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Εσωτερικών προβλέπει την κατάργηση των ξεχωριστών προκηρύξεων που εκδίδονται από το ΑΣΕΠ για έναν ή για περισσότερους φορείς και την καθιέρωση ενός γραπτού διαγωνισμού κάθε χρόνο για όλες τις προσλήψεις τακτικού προσωπικού, με βάση τις ανάγκες των φορέων και των υπηρεσιών του δημοσίου.

Οι γραπτές δοκιμασίες διεξάγονται ηλεκτρονικά, για το σύνολο των μόνιμων θέσεων , στα πρότυπα των πανελληνίων εξετάσεων (σε συνεργασία του ΑΣΕΠ µε τα υπουργεία Παιδείας & Θρησκευμάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης για διαχειριστικά θέματα, όπου απαιτείται) και περιλαμβάνουν τρία μέρη: Γνωστικά πεδία, Δεξιότητες, Προσωπικότητα.

Η δήλωση συμμετοχής στις εξετάσεις των γνωστικών πεδίων (σε πόσα και ποια) εναπόκειται στη βούληση των υποψηφίων ανάλογα με την προτίμηση θέσεων που έχουν δηλώσει, ενώ οι δοκιμασίες δεξιοτήτων και προσωπικότητας είναι κοινές για όλους τους υποψηφίους ανά κατηγορία εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι θα εξετασθούν στα ίδια “θέματα” στις δεξιότητες και στην προσωπικότητα ενώ θα διαφοροποιηθούν τα θέματα στα γνωστικά πεδία (ενδεικτικά: πληροφορικοί, λογιστές, ελεγκτές κ.λπ.).

Οι ερωτήσεις που αφορούν στα γνωστικά πεδία θα προκύπτουν, κατόπιν κλήρωσης με ειδικό λογισμικό, από ένα σύνολο ερωτήσεων που απαρτίζουν την Τράπεζα Θεμάτων την ευθύνη της οποίας έχει το ΑΣΕΠ. Η Τράπεζα Θεμάτων δημιουργείται στα πρότυπα της αντίστοιχης Τράπεζας Θεμάτων του υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων ενώ, κατ’ ανάλογη διαδικασία, κατασκευάζονται και οι περιεχόμενες ερωτήσεις.

Με αυτό τον τρόπο θα δημιουργηθεί μια “δεξαμενή” από την οποία η ανεξάρτητη αρχή αφού ελέγχει και διασταυρώνει τα προσόντα του κάθε υποψηφίου, στη συνέχεια θα αντλεί τους διοριστέους, ανάλογα με τις συγκεκριμένες ανάγκες του κάθε φορέα.

Όλες οι διαδικασίες θα διεξάγονται ηλεκτρονικά, διασφαλίζοντας την αντικειμενικότητα καθώς δεν θα παρεμβάλλεται ανθρώπινο χέρι. Σχεδιάζεται, επίσης, η ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας μεταξύ του ΑΣΕΠ και των εμπλεκόμενων στις επιμέρους διαδικασίες φορέων που παρέχουν στοιχεία στις διαδικασίες της ανεξάρτητης αρχής. Χάρη σε αυτό δεν θα απαιτείται από τους υποψηφίους να προσκομίζουν τίτλους σπουδών και βεβαιώσεις, καθώς θα μπορεί το ΑΣΕΠ να τα αντλεί απευθείας από τις δημόσιες υπηρεσίες.

Για τις περιπτώσεις πρόσληψης προσωπικού ορισμένου χρόνου, οι διαδικασίες παραμένουν οι ίδιες, με τη διαφορά ότι διεξάγονται ηλεκτρονικά και αναπτύσσονται διαλειτουργικότητες μεταξύ των διαφόρων πληροφοριακών συστημάτων.

Μοριοδότηση Πιστοποίησης Αγγλικών στον Διαγωνισμό: Αυτή είναι η πιο εύκολη online Πιστοποίηση στην Ελλάδα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών που δίνει μόρια σε όλους τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό για αυξημένες πιθανότητες πρόσληψης είναι η αναγνωρισμένη Πιστοποίηση Αγγλικών του GoLearn που ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΩΝ

Δίνεις μόνο εξ αποστάσεως μέσω τεστ στον υπολογιστή σου reading - listening και μπορείς να τη πάρεις πολύ εύκολα μέσα σε μόνο 2 η μέρες

Δείτε εδώ

Απαραίτητο Τυπικό Προσόν η Πιστοποίηση Υπολογιστών ELIC

Στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ (βλ ΑΑΔΕ), στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ και γενικότερα στους διορισμούς και στις Προσλήψεις στο δημόσιο ζητείται ως απαραίτητο Τυπικό προσόν η Πιστοποίηση Γνώσεων Χειρισμού Υπολογιστών! Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Υπολογιστών στην Ελλάδα με το χαμηλότερο κόστος είναι η Πιστοποίηση Υπολογιστών ELIC που παρέχει ο μεγαλύτερος φορέας κατάρτισης και επιμόρφωσης ενηλίκων στην Ελλάδα, GoLearn

Δείτε εδώ

Στάδια πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού

1. Ο τόπος και χρόνος διεξαγωγής του διαγωνισμού, καθορίζονται με απόφαση της Κ.Ε.Δ., ανακοινώνονται στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και καταχωρίζονται στον διαδικτυακό τόπο του Α.Σ.Ε.Π.

2. Ο πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός μπορεί να διενεργείται ενιαία ή κατά στάδια και να αφορά μία ή περισσότερες προκηρύξεις. Στην περίπτωση αυτή τα στάδια διεξαγωγής του διαγωνισμού ορίζονται στην προκήρυξη. Οι υποψήφιοι που δεν επιτυγχάνουν τη βαθμολογία βάσης στο κάθε στάδιο του διαγωνισμού, δεν μετέχουν στο επόμενο.

3. Σε κάθε περίπτωση η Κ.Ε.Δ. ορίζει το χρονοδιάγραμμα του γραπτού διαγωνισμού.

Δομή και περιεχόμενο του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού

1. Ο πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός περιλαμβάνει:

α) εξέταση γνώσεων που αφορά στην αξιολόγηση γνώσεων γενικού περιεχομένου, καθώς και γνώσεων που συνδέονται με τη φύση των συγκεκριμένων κλάδων των προκηρυσσόμενων θέσεων.

β) δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας όπου αξιολογούνται, ιδίως, δεξιότητες γλωσσικού και αριθμητικού συλλογισμού, δεξιότητες ανάλυσης, επίλυσης προβλημάτων και ιεράρχησης προτεραιοτήτων στον χώρο εργασίας, καθώς και χαρακτηριστικά που συνδέονται με την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα στην εργασία. Η εξέταση της περ. α’ και η δοκιμασία της περ. β’ διενεργούνται είτε με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών είτε με ανάπτυξη κειμένου είτε με συνδυασμό και των δύο, σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην οικεία προκήρυξη.

Εξεταστέα ύλη

1. Η εξεταστέα ύλη της εξέτασης γνώσεων της περ. α’, της παρ. 1 του άρθρου 9 του ν. 4765/2021, αλλά και εν γένει ο τρόπος εξέτασης των μαθημάτων ή δοκιμασιών, καθορίζεται για κάθε διαγωνισμό στην οικεία προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π. αφού ληφθούν υπόψη τα προσόντα που απαιτούνται για την πλήρωση των προκηρυσσόμενων θέσεων, οι ανάγκες που οι θέσεις αυτές καλύπτουν και τα τυχόν προβλεπόμενα στους Οργανισμούς ή Κανονισμούς Λειτουργίας των οικείων υπηρεσιών και νομικών προσώπων. Επίσης, όταν ο διαγωνισμός διεξάγεται κατά στάδια ορίζεται με την προκήρυξη η εξεταστέα ύλη κάθε σταδίου.

2. Το Α.Σ.Ε.Π. μπορεί να τηρεί μητρώο θεμάτων, θεματοδοτών, κριτών/βαθμολογητών/αναβαθμολογητών. Μπορεί επίσης να συνεργάζεται με φορείς του Δημοσίου, καθώς και επιστημονικούς και ερευνητικούς φορείς αυτού για την ανάπτυξη και επικαιροποίηση εξειδικευμένων εργαλείων διεξαγωγής του πανελλήνιου διαγωνισμού και ιδίως σε ό,τι αφορά στη δοκιμασία της εργασιακής αποτελεσματικότητας. Άρθρο 17

Προσδιορισμός θεμάτων

1. Η Κ.Ε.Δ. μπορεί να ορίζει θεματοδότες ανά εξεταστέο μάθημα ή δοκιμασία από πρόσωπα ειδικών προς τούτο γνώσεων. Κάθε θέμα μπορεί να αποτελείται από περισσότερα ερωτήματα θεωρητικής ή πρακτικής φύσεως. Η Κ.Ε.Δ. συνέρχεται σε εύλογο χρόνο πριν από την έναρξη της εξέτασης και σε ειδικό χώρο, ο οποίος εξασφαλίζει το αδιάβλητο του διαγωνισμού και μαζί με τους θεματοδότες καθορίζει ή εγκρίνει τα θέματα που θα δοθούν για εξέταση. Η Κ.Ε.Δ. μεριμνά για τη διασφάλιση του απορρήτου των θεμάτων στα οποία θα εξετασθούν οι υποψήφιοι.

2. Η εξέταση των μαθημάτων ή δοκιμασιών μπορεί να γίνεται είτε με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών είτε με ανάπτυξη κειμένου είτε με συνδυασμό και των δύο. Στην πρώτη περίπτωση, για κάθε μία ερώτηση, διατυπώνονται περισσότερες της μίας εναλλακτικές απαντήσεις. Η Κ.Ε.Δ. καθορίζει τον βαθμό που αντιστοιχεί σε κάθε απάντηση. Τα ανωτέρω γνωστοποιούνται στους υποψηφίους μαζί με τα θέματα της γραπτής εξέτασης.

3. Όλα τα μέλη της Κ.Ε.Δ., καθώς και οι θεματοδότες, αν δεν είναι μέλη της, παραμένουν στην αίθουσα που συνεδριάζουν και δεν επιτρέπεται να εξέλθουν πριν παρέλθει μία τουλάχιστον ώρα από το τέλος της μετάδοσης ή διαβίβασης των θεμάτων. Οι θεματοδότες απαγορεύεται να είναι σύζυγοι ή συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας μέχρι και του τρίτου βαθμού με υποψήφιο που διαγωνίζεται στο μάθημα ή τη δοκιμασία για το οποίο τους ανατίθεται η διατύπωση των εξεταστέων θεμάτων. Σχετική δήλωση παραδίδουν εγκαίρως στον πρόεδρο της Κ.Ε.Δ..

Εξέταση ειδικών γνώσεων

1. Κατόπιν αιτήματος του φορέα και έγκρισης του Α.Σ.Ε.Π., είναι δυνατή η διεξαγωγή εξέτασης ειδικών γνώσεων για τη διαπίστωση της απαιτούμενης εμπειρίας για την υπό πλήρωση θέση. Η εξέταση αυτή διεξάγεται παράλληλα με την εξέταση γνώσεων και τη δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας και διενεργείται είτε με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών είτε με ανάπτυξη κειμένου είτε με συνδυασμό των δύο, σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην οικεία προκήρυξη.

Η εξέταση ειδικών γνώσεων μπορεί να διεξάγεται από ειδικές τριμελείς τουλάχιστον επιτροπές, που συγκροτούνται από τον Πρόεδρο του Α.Σ.Ε.Π., ο οποίος ορίζει και τον Πρόεδρό τους. Στις επιτροπές αυτές μετέχει ένα (1) τουλάχιστον μέλος ή πρώην μέλος του Α.Σ.Ε.Π., ένας (1) τουλάχιστον εκπρόσωπος του φορέα και κρατικοί λειτουργοί ή υπάλληλοι ή τεχνικοί του δημόσιου τομέα που διαθέτουν την κατάλληλη επιστημονική εξειδίκευση και, ελλείψει αυτών, τεχνικοί του ιδιωτικού τομέα.

Με απόφαση του Προέδρου των ειδικών επιτροπών μπορούν να ορίζονται ειδικοί εισηγητές, γραμματείς με τους αναπληρωτές τους και βοηθοί γραμματείς με τους αναπληρωτές τους, από υπαλλήλους του ΑΣΕΠ.

2. Η εξέταση ειδικών γνώσεων αξιολογείται ως επιτυχής ή μη επιτυχής. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στην εξέταση ειδικών γνώσεων, διαγράφεται από τους πίνακες κατάταξης για τις συγκεκριμένες θέσεις.

3. Για το αποτέλεσμα της εξέτασης ειδικών γνώσεων, η ειδική επιτροπή, όταν υφίσταται, καταρτίζει σχετικό πρακτικό με παράθεση συνοπτικής αιτιολογίας για τους υποψηφίους για τους οποίους εισηγείται προς την Κ.Ε.Δ. τον αποκλεισμό τους και υποβάλλει τα συνολικά αποτελέσματα της εξέτασης στην Κ.Ε.Δ.

4. Η Κ.Ε.Δ., με βάση το αποτέλεσμα της εξέτασης, με αιτιολογημένη απόφασή της, αποκλείει τους υποψηφίους που δεν έχουν τις ειδικές γνώσεις που απαιτούνται για τις προς πλήρωση θέσεις.

Βαθμολόγηση γραπτών

Η βαθμολογία για την εξέταση γνώσεων και τη δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας ορίζεται σε κλίμακα από 1-100 για κάθε μία.

Η βαθμολογία των υποψηφίων σταθμίζεται με τους ακόλουθους συντελεστές βαρύτητας:

-εξέταση γνώσεων: 50%,
-δοκιμασία δεξιοτήτων και εργασιακής αποτελεσματικότητας: 50%

Με την προκήρυξη δύνανται να καθορίζονται, στο πλαίσιο των ανωτέρω συντελεστών βαρύτητας, ειδικότεροι συντελεστές για κάθε επιμέρους στοιχείο.

Παράλληλα, η προκήρυξη του ΑΣΕΠ θα μπορεί να προβλέπει και αρνητική βαθμολόγηση, όταν το μάθημα ή η δοκιμασία έχει εξετασθεί με τη μέθοδο των ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών.

Βαθμός της εξέτασης είναι ο μέσος όρος των βαθμών όλων των μαθημάτων ή δοκιμασιών. Αν τα μαθήματα ή οι δοκιμασίες έχουν συντελεστή βαρύτητας, βαθμός της εξέτασης είναι ο σταθμισμένος μέσος όρος των βαθμών όλων των μαθημάτων ή δοκιμασιών, λαμβανομένων υπόψη και των συντελεστών βαρύτητας του κάθε μαθήματος ή δοκιμασίας.

Η συνολική βαθμολογία εξάγεται με προσέγγιση δύο δεκαδικών ψηφίων. Ο συνολικός βαθμός του διαγωνισμού είναι ο βαθμός της γραπτής εξέτασης προστιθεμένων και των τυχόν προσαυξήσεων του υποψηφίου.

Με την ολοκλήρωση των γραπτών εξετάσεων καταχωρίζονται στον διαδικτυακό τόπο του ΑΣΕΠ οι πίνακες βαθμολογίας των υποψηφίων που συγκέντρωσαν την απαιτούμενη βαθμολογία βάσης κατά κατηγορία, κλάδο και ειδικότητα.

Στη συνέχεια, όταν δεν προβλέπεται με την προκήρυξη η κατ’ εξαίρεση υποβολή δικαιολογητικών με την αίτηση συμμετοχής, το ΑΣΕΠ., πριν από τη σύνταξη των προσωρινών πινάκων κατάταξης, καλεί προς υποβολή δικαιολογητικών, μόνο εκείνους τους υποψηφίους που έχουν συγκεντρώσει τη βαθμολογία της καθορισμένης βάσης και άνω και που βάσει των δηλωθέντων στην αίτηση συμμετοχής τους στοιχείων, φέρονται να προηγούνται στη σειρά κατάταξης του οικείου πίνακα και αντιστοιχούν σε αριθμό διπλάσιο τουλάχιστον του συνόλου των θέσεων που προκηρύσσονται.

Στη συνέχεια η Κεντρική Επιτροπή Διαγωνισμού (ΚΕΔ) ελέγχει με βάση τα δικαιολογητικά την ορθότητα των βαθμολογιών με τις προσαυξήσεις που προβλέπονται και καταρτίζει τους προσωρινούς πίνακες κατάταξης, διοριστέων/προσληπτέων και απορριπτέων.

Κατά των προσωρινών πινάκων οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ασκήσουν ένσταση ενώπιον του ΑΣΕΠ μέσα σε αποκλειστική προθεσμία 10 ημερών, από την επομένη της ανάρτησής των αποτελεσμάτων στην ιστοσελίδα του ΑΣΕΠ. Επανεξέταση ή νέα βαθμολόγηση των γραπτών δεν επιτρέπεται.

Δομημένη Συνέντευξη

Για την πλήρωση θέσεων Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ), απαιτείται και ατομική δομημένη συνέντευξη με τους υποψηφίους. Με τη δομημένη συνέντευξη κρίνονται η καταλληλότητα των υποψηφίων για την άσκηση των καθηκόντων της συγκεκριμένης θέσης, καθώς και η επικοινωνιακή τους ικανότητα.

Η δομημένη συνέντευξη αφορά, ενδεικτικά, σε θέματα σχετικά με το αντικείμενο του φορέα και της προκηρυσσόμενης θέσης σε συνάρτηση με το γνωστικό αντικείμενο, την εμπειρία, τις επιστημονικές δημοσιεύσεις και άλλες συναφείς δραστηριότητες και λοιπά προσόντα του υποψηφίου.

Η ατομική συνέντευξη για το Ε.Ε.Π. βαθμολογείται σε κλίμακα 1-100 μονάδων. Κάθε θεματική ενότητα της δομημένης συνέντευξης (επιστημονική κατάρτιση στο αντικείμενο της θέσης και επαγγελματική εμπειρία) καθώς και η επικοινωνιακή ικανότητα, βαθμολογείται από κάθε μέλος της επιτροπής χωριστά, με ακέραιο βαθμό ή με προσέγγιση πρώτου δεκαδικού ψηφίου.

Η βαθμολογία που λαμβάνει ο υποψήφιος σε κάθε θεματική ενότητα του κατωτέρω πίνακα από κάθε μέλος της επιτροπής, καθορίζεται ως εξής:

Επιστημονική κατάρτιση στο αντικείμενο της θέσης, έως 50 μονάδες
Επαγγελματική εμπειρία, έως 35 μονάδες
Επικοινωνιακή ικανότητα, έως 15 μονάδες

Η μοριοδότηση της συνέντευξης κάθε υποψηφίου προκύπτει από τον μέσο όρο των βαθμών των μελών της επιτροπής. Ο βαθμός της συνέντευξης πολλαπλασιαζόμενος με συντελεστή 0,35 προστίθεται στη βαθμολογία του υποψηφίου.

Δείτε ολόκληρο το ΦΕΚ εδώ

Όλες οι ειδήσεις για νέες θέσεις εργασίας, Προκηρύξεις, Διορισμούς, ΑΣΕΠ στην Ελλάδα

VOUCHER στον Τουρισμό - 1250 ευρώ - Ξεκινήστε στην goLearn

ΑΣΕΠ: Η πιο ΕΥΚΟΛΗ Πιστοποίηση Αγγλικών σε 2 ημέρες - Την παίρνετε από το σπίτι σας ONLINE

Πώς γίνεσαι Εκπαιδευτής Ενηλίκων με υψηλές αμοιβές; Όλοι μπορούν!

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός: ΑΛΛΑΞΕ Η ΥΛΗ - Αποκτήστε την εδώ μαζί με ασκήσεις και λύσεις

ΝΕΟ! Εύκολη Πιστοποίηση Ιταλικών ή Ισπανικών με εξ αποστάσεως πρόγραμμα ΑΜΕΣΑ (μόρια 2ης ξένης γλώσσας)

Απαραίτητο Τυπικό Προσόν για προσλήψεις στο Δημόσιο: Είναι αυτή η Πιστοποίηση Η/Υ της goLearn - Πώς την παίρνεις σε 2 ημέρες πανεύκολα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
ΟΙΕΛΕ: Η επιχειρηματική ελευθερία υποχωρεί μπροστά σε θεμελιώδη ατομικά δικαιώματα όπως είναι η ελευθερία λόγου και έκφρασης αλλά και διεκδίκησης...
Αποκάλυψη alfavita.gr: Επιστολή-κόλαφος προς το Fund που προσπάθησε να απαγορεύσει στους εκπαιδευτικούς αναρτήσεις πολιτικού, οικονομικού ή θρησκευτικού χαρακτήρα
o-teachers-facebook_15.jpg
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
Αλήθεια, σε ποιο επίπεδο διάλυσης και στρατηγικής ήττας θα είχαν φτάσει σήμερα οι εκπαιδευτικοί εάν με τις μαζικές τους Γενικές Συνελεύσεις τον...
Μεγάλη νίκη και δικαίωση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών - Πονοκέφαλος του υπουργείου και όσων διευθυντών προχώρησαν σε διώξεις
stratiotikes_sholes_1.jpg
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!
Παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση με αυξήσεις μισθών
Στρατιωτικές Σχολές: «Κύμα» παραιτήσεων με 1 στους 4 σπουδαστές να αποχωρεί από τις Σχολές Υπαξιωματικών!