Thumbnail
Οι μαθητικές καταλήψεις ήρθαν ως συνέχεια της 8ημερης απεργίας των καθηγητών αλλά ευθύς εξαρχής είχαν και το δικό τους περιεχόμενο. 
1. Οι μαθητικές καταλήψεις που ξέσπασαν στα τέλη Σεπτέμβρη – αρχές Οκτώβρη 2013 σε εκατοντάδες σχολεία (έφτασαν τα 250 σχολεία τη δεύτερη μέρα) αποτελεί μια θετική παρακαταθήκη για το μαθητικό-νεολαιίστικο κίνημα αλλά και γενικότερα για το λαϊκό κίνημα.
 
2. Οι μαθητικές καταλήψεις ήρθαν ως συνέχεια της 8ημερης απεργίας των καθηγητών αλλά ευθύς εξαρχής είχαν και το δικό τους περιεχόμενο. Δεν αποτέλεσαν απλά ένα κίνημα αλληλεγγύης αλλά ένα κίνημα συστράτευσης σε έναν αγώνα του λαού σε κοινή κατεύθυνση αλλά και με επιμέρους στόχους.
 
3. Στο επίκεντρο του αγώνα ήταν το “Νέο Σχολείο” των μεγαλύτερων ταξικών φραγμών που μετατρέπει τα σχολεία σε εξεταστικά κέντρα αλλά ο αγώνας γενικεύτηκε και στα επιμέρους προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία.
 
4. Οι μαθητικές καταλήψεις σε κάποιες περιπτώσεις έδειξαν αξιοσημείωτη αντοχή. Έφτασαν, και σε μερικές περιπτώσεις ξεπέρασαν, τις δυο εβδομάδες αγώνα.
 
5. Δεν είναι τυχαίο ότι τη μεγαλύτερη μαχητικότητα έδειξαν οι μαθητές των ΕΠΑΛ, οι οποίοι πλήττονται άμεσα από την κατάργηση ειδικοτήτων αλλά και από τις άθλιες συνθήκες στις οποίες σπουδάζουν.
 
6. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι η συμμετοχή των απομακρυσμένων σχολείων, των σχολείων που πλήττονται από τις συγχωνεύσεις, των σχολείων που βρέθηκαν με δεκάδες προβλήματα.
 
7. Θετική εξέλιξη αποτελούν οι καταλήψεις σχολείων και από γονείς, κάτι που δείχνει και ότι ευρύτερα λαϊκά στρώματα εντάσσονται στον αγώνα ενάντια στις αρνητικές επιπτώσεις που έχει η εφαρμοζόμενη κυβερνητική πολιτική. Η συμμετοχή των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων, παρά τις όποιες αδυναμίες και ελλείψεις, ήταν και χαρακτηριστικό της απεργίας των καθηγητών.
 
8. Αρνητικά βαραίνει το γεγονός ότι δεν “συναντήθηκαν” χρονικά η απεργία διαρκείας των καθηγητών με τις μαθητικές καταλήψεις.
 
9. Σε σχέση με την συγκυρία πρέπει επίσης να επισημανθεί ο αυταρχισμός με τον οποίο έδρασαν αρκετοί Διευθυντές Δευτεροβάθμιας οι οποίοι πρωτοστάτησαν στις απειλές και στην τρομοκρατία για να σπάσουν τις καταλήψεις.
 
10. Τα μαθητικοδικεία-εξπρές που στήθηκαν για τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Λαμίας και οι καταδίκες(!) μαθητών σε φυλάκιση φανερώνει το βαθμό φασιστικοποίησης του κράτους, το αποκρουστικό του πρόσωπο, ενάντια σε όσους αγωνίζονται.
 
11. Ανάλογη κίνηση αυταρχισμού και τρομοκρατίας ήταν η εισβολή σε τρία λύκεια της Καστοριάς από τις Ομάδες Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος (ΟΠΚΕ).
 
12. Ο αγώνας των μαθητών, όπως και η απεργία των καθηγητών, αντιμετώπισε την αδιαφορία των κυρίαρχων ΜΜΕ. Οι λίγες αναφορές, όπου έγιναν, είχαν ως μόνο στόχο να λοιδορήσουν τις καταλήψεις και να τρομοκρατήσουν με τις αναφορές για παρεμβάσεις εισαγγελέων κλπ.
 
13. Είναι ξεκάθαρο ότι ο αγώνας των μαθητών έχει ποιοτικότερα στοιχεία σε σχέση με τα αντίστοιχα μαθητικά ξεσπάσματα των 2-3 τελευταίων χρόνων ωστόσο δε πήρε πλήρως ενιαία χαρακτηριστικά. Παρουσιάζονται ανομοιογένειες από πόλη σε πόλη, από τόπο σε τόπο. Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι θα έπαιρνε ευρύτερα χαρακτηριστικά και θα γενικεύονταν αν υπήρχαν εκείνες οι δυνάμεις που θα δρούσαν με οργάνωση, δομή και αποφασιστικότατα σε μια τέτοια κατεύθυνση.
 
14. Η Πορεία Αριστερή από την πρώτη στιγμή στήριξε των αγώνα των μαθητών. Προσπάθησε με τις όποιες δυνάμεις διαθέτει να υπάρξει συνολικό ξέσπασμα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
 
15. Στην παρούσα συγκυρία, με την σχεδόν ανύπαρκτη χρηματοδότηση στα σχολεία, με την κατάργηση των σχολικών φυλάκων, τις ελλείψεις αλλά κυρίως με την ένταση των ταξικών φραγμών, που εκφράζεται και μέσω του “Νέου λυκείου” – εξεταστικού κέντρου αλλά και με το κλείσιμο ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, η αντίθεση καθηγητών-μαθητών-εργαζομένων στα σχολεία με την εφαρμοζόμενη αντιλαϊκή πολιτική στην εκπαίδευση παίρνει ενιαία χαρακτηριστικά και παραμερίζει παλιότερες δευτερεύουσες αντιθέσεις (πχ. καθηγητές-μαθητές).
 
16. Εμείς, ως Πορεία Αριστερή, θέλουμε και παλεύουμε για μαθητικούς αγώνες που να ξεκινάνε από τις γενικές συνελεύσεις των μαθητών. Τις στηρίζουμε όποια μορφή κι αν πάρουν, εφόσον αντιτίθενται στα σχέδια τρόικας- κυβέρνησης. Επιδιώκουμε να είμαστε σύμμαχοι σε έναν τέτοιον αγώνα. Είτε αυτές είναι ήπιες αντιδράσεις, όπως εκδηλώσεις, αποχές από μαθήματα και συλλαλητήρια είτε είναι πιο μαχητικές, όπως στην περίπτωση των καταλήψεων σχολείων. Ειδικά στην περίπτωση των καταλήψεων εμείς θέλουμε σχολεία κατειλημμένα από μαθητές, με γονείς και καθηγητές ΜΕΣΑ σε αυτά και όχι απέναντί τους. Οι δυνάμεις της Πορείας Αριστερής σε όλους τους χώρους που δρα κινήθηκαν σε αυτή την κατεύθυνση. Καλούμε τους πρωτοπόρους μαθητές να συστρατευτούν μαζί μας ώστε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ένα κίνημα μαχητικό, αποφασισμένο και νικηφόρο.
 
Πορεία Αριστερή
9 Οκτωβρίου 2013

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 01/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

προσφυγικά
Αστυνομική βία και αυθαιρεσία: Χτύπησαν και «τύλιξαν» σε μια κόλλα χαρτί μαθητή Μουσικού σχολείου- Καταγγελία γονέων
Στα Προσφυγικά: ««Ομάδα αστυνομικών της ΔΡΑΣΗ συνέλαβαν τον μαθητή μας Χ.Κ. βίαια και τον οδήγησαν στη ΓΑΔΑ, χτυπώντας τον, εξυβρίζοντάς τον και...
Αστυνομική βία και αυθαιρεσία: Χτύπησαν και «τύλιξαν» σε μια κόλλα χαρτί μαθητή Μουσικού σχολείου- Καταγγελία γονέων