Thumbnail
Ποινικοποίηση των αγώνων

Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση του συλλόγου Διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Κερατσινίου απο όπο κλήθηκαν οι μαθητές από την αστυνομία στο τμήμα για να καταθέσουν στοιχεία

Ο σύλλογος διδασκόντων 2ου Γενικού Λυκείου Κερατσινίου με την υπ. αρ. 33/11-02-2014 συνεδρίαση του

Καταδικάζει- Καταγγέλλει την ποινικοποίηση των μαθητικών κινητοποιήσεων.

 Συγκεκριμένα, μαθητές μας κλήθηκαν από το αστυνομικό τμήμα Κερατσινίου να καταθέσουν σχετικά με την πενθήμερη κατάληψη, που έγινε στο σχολείο μας τον Οκτώβριο του 2013. Οι μαθητές που κατέθεσαν, δήλωσαν ότι τους ζητήθηκε να απαντήσουν σε ερωτήματα όπως:

Α]Σχετικά με την κατάληψη: α)Ποιοι από τους συμμαθητές τους, την υποκίνησαν β)aν υπήρχαν καθηγητές που την υποκίνησαν γ)Αν υποκινείτο από κόμματα!!! δ)ποιοι συμμαθητές τους είχαν το λουκέτο ε)πού βρίσκονταν οι καθηγητές στη διάρκεια της κατάληψης κλπ.

Β]Σε σχέση με προσωπικά δεδομένα των μαθητών: με ποιους μένουν και αν οι γονείς τους είναι χωρισμένοι, επάγγελμα γονιών ακόμα και αριθμό τηλεφώνων συμμαθητών τους για να καταθέσουν.

Πέραν αυτού τους δήλωσαν ότι μάλλον θα είναι κατηγορούμενοι και θα ειδοποιηθούν για τη δικάσιμο. Επίσης, κάποιοι μαθητές κατέθεσαν απουσία του κηδεμόνα τους, ενώ σε άλλη περίπτωση τον κηδεμόνα τον προέτρεψαν να φύγει. Είναι όμως γνωστό ότι οι ανήλικοι καταθέτουν μόνο παρουσία του κηδεμόνα τους.

Είναι προφανές ότι αυτή η πρακτική είναι κατάφωρα αντιδημοκρατική και πλήρως ασύμβατη με τις παιδαγωγικές αρχές.

Γιατί είναι αντιδημοκρατική:

·         Στοχεύει στην τρομοκράτηση των μαθητικών κοινοτήτων και στη μετατροπή τους σε απλά τυπικά όργανα που νομιμοποιούν τη δήθεν δημοκρατική λειτουργία του σχολείου. Τρομοκρατώντας, τους οδηγούν στο να απεμπολήσουν τα δικαιώματα τους: να έχουν λόγο, να κάνουν κριτική και να αντιδρούν, για θέματα που έρχονται σε αντίθεση με την κατεστημένη τάξη πραγμάτων ή δείχνουν την ανεπάρκεια της.  

·         Στοχοποιούν παρανόμως συγκεκριμένους μαθητές για αποφάσεις, που έχουν ληφθεί από τα θεσμοθετημένα όργανα της μαθητικής κοινότητας, το δεκαπεντεμελές και τη συνέλευση των μαθητών. Είναι εντελώς έξω από κάθε δημοκρατική λογική η προσωποποίηση αποφάσεων συλλογικών οργάνων. Είναι προφανής ο στόχος, ΣΙΩΠΗ.

Γιατί είναι αντιπαιδαγωγική

·         Εν αναμονή των πανελλαδικών εξετάσεων καλούν μαθητές να καταθέσουν, προσθέτοντας επιπλέον βάρος στο ήδη βεβαρυμμένο ψυχικό τους κόσμο.

·         Είναι γνωστό ότι παιδιά με διαζευγμένους γονείς ή παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών παρουσιάζουν ιδιαίτερη ευαισθησία στην υπόμνηση της οικογενειακής τους κατάστασης. Ένας αστυνομικός ή εισαγγελέας δεν είναι και οι καταλληλότεροι παιδαγωγοί. Οφείλουν λοιπόν, να είναι προσεκτικότεροι στη διαχείριση εφήβων. Με ποιον από τους δύο γονείς διαμένει ένας μαθητής δεν προσθέτει τίποτα στην έρευνα για την κατάληψη. Εκτός, αν αποσκοπεί στην απόδοση ευθυνών και στους κηδεμόνες.

·         Η πρακτική αυτή οδηγεί στην υπονόμευση της μαθητικής αλληλεγγύης, ωθώντας νέα άτομα να “δώσουν” συμμαθητές τους. Ένας σίγουρος τρόπος να κατασκευάσει κανείς νέους Εφιάλτες.

Τέλος, θα πρέπει να προσθέσουμε ότι

1)γίνεται έρευνα για μια ολιγοήμερη κατάληψη, που πραγματοποιήθηκε πριν από τέσσερις μήνες.

2)στη διάρκεια της κατάληψης δεν παρατηρήθηκε παραβατική συμπεριφορά, το σχολείο παραδόθηκε στην ίδια κατάσταση που παρελήφθη.

3)Οι διδακτικές ώρες  που χάθηκαν, αναπληρώθηκαν με εθελοντική άμισθη εργασία των εκπαιδευτικών του σχολείου.

Συνεπώς, από πρακτική άποψη η όλη διαδικασία δεν προσφέρει τίποτα, σχετικά με την πραγματοποιηθείσα κατάληψη, αντίθετα προσφέρει πολλά σε σχέση με την αποτροπή μιας  μελλοντικής κατάληψης. Τώρα, αν για αυτή την αμφίβολη συνεισφορά στην αποτροπή μελλοντικής κατάληψης καταπατούνται δικαιώματα και παιδαγωγικές αρχές, αυτό μάλλον δεν ενοχλεί το υφιστάμενο σύστημα.

Τέλος, ο Σύλλογος θεωρεί ότι η Διευθύντρια δεν ενήργησε με δόλο, καθώς η μέχρι τώρα πορεία της δεν δικαιολογεί κάτι τέτοιο. Τα ονόματα δόθηκαν, μετά από κλήτευσή της στο Α.Τ. και υπό την πίεση της προανακριτικής διαδικασίας. Η επικέντρωση του προβλήματος στο πρόσωπο της Διευθύντριας είναι μια τακτική που εξυπηρετεί το σύστημα, αποκρύπτοντας την πραγματική αιτία για τα γεγονότα. Δηλαδή, την προσπάθεια της νέας τάξης πραγμάτων για τη δημιουργία υπάκουων υπηκόων.

Γι’ αυτούς τους λόγους καταδικάζουμε και καταγγέλλουμε αυτή την πρακτική.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα