Thumbnail
Το μυστήριο παραμένει και ο αγώνας για τη διαλεύκανσή του γίνεται μάχη με τον χρόνο

Μετά από δύο βασανιστικές εβδομάδες για τους συγγενείς των 239 επιβαίνοντων στο άφαντο Boeing της Malaysia Airlines, οι χειρότεροι φόβοι τους επιβεβαιώθηκαν: Οι αρχές ανακοίνωσαν ότι πέραν πάσης αμφιβολίας οι επιβαίνοντες είναι νεκροί και το αεροσκάφος έπεσε στη θάλασσα.

 
Ορισμένα στοιχεία έχουν επιβεβαιωθεί, το μυστήριο όμως παραμένει και ο αγώνας για τη διαλεύκανσή του γίνεται μάχη με τον χρόνο.
 
Επιβεβαιωμένο θεωρείται ότι το αεροσκάφος συνετρίβη στον Ινδικό Ωκεανό. Έτσι, κάθε άλλο σενάριο που είχε ακουστεί -απαγωγή του αεροσκάφους και προσγείωσή του σε απομακρυσμένο σημείο, ή πρόσκρουση σε ξηρά- θεωρείται ότι διαψεύδεται.
 
Γνωστή θεωρείται πλέον και η τελευταία θέση του. H βρετανική Inmarsat, στην οποία και βασίστηκε η μαλαισιανή κυβέρνηση για αυτό το δεδομένο, κατάφερε με χρήση στοιχείων από δορυφόρους να τοποθετήσει το τελευταίο σημείο που ήταν «εντοπίσιμο» το Boeing σε σημείο νοτιότερα του κέντρου του Ινδικού Ωκεανού, δυτικά του Περθ της Αυστραλίας.
 
Ωστόσο, δεν είναι ακόμη γνωστό το ακριβές σημείο της συντριβής του, ένα από τα καίρια σημεία για την εξιχνίαση της υπόθεσης.
 
Η πιο βάσιμη εκτίμηση με το πέρασμα των ημερών, ότι δεν υπάρχουν επιζώντες, ενισχύεται σε βαθμό βεβαιότητας. «Με βαθιά λύπη, ανακοινώνω πως η πτήση του αεροσκάφους έληξε στον Ινδικο» είπε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας Νατζίμπ Ραζάκ, λέγοντας πως οι συγγενείς ενημερώθηκαν για την τραγική κατάληξη.
 
Το αεροσκάφος απογειώθηκε στις 00:41 τοπική ώρα για το διεθνές αεροδρόμιο του Πεκίνου. Είκοσι λεπτά μετά την απογείωση, το Boeing 777 επιβεβαιώνει φωνητικά ότι βρίσκεται στο υψόμετρο των 35.000 ποδών. Είκοσι έξι λεπτά μετά την απογείωση, μεταδίδεται το τελευταίο αυτοματοποιημένο σήμα (ACARS) από το αεροσκάφος. Στα 38 λεπτά, ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας (ATC) της Κουάλα Λουμπούρ μεταβιβάζει την πτήση στη δικαιοδοσία της Πόλης του Χο Τσι Μινχ στο Βιετνάμ. Ο πιλότος απαντά: «Εντάξει. Καληνύχτα».
 
Δύο λεπτά αργότερα το σύστημα που μεταδίδει αυτόματα τη θέση και το ύψος του αεροσκάφους (transponder) κλείνει. Η τελευταία γνωστή θέση της πτήσης 370 είναι ανοικτά των ακτών της Μαλαισίας με κατεύθυνση βόρεια βορειοανατολική. Λίγα λεπτά αργότερα είναι η τελευταία φορά που εμφανίζεται στα μαλαισιανά ραντάρ.
 
Δεδομένα από τα στρατιωτικά ραντάρ δείχνουν ότι 54 λεπτά μετά το κλείσιμο του transponder το αεροσκάφος είχε πραγματοποιήσει στροφή και πετούσε δυτικά νοτιοδυτικά, προς τη Μαλαισία. Πιο πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι μετά τη στροφή αυτή το Boeing έχασε απότομα ύψος έως τα 12.000 πόδια (περίπου 4.000 μέτρα).
 
Άγνωστος παραμένει ο λόγος για τον οποίο ο χειριστής του αεροσκάφους άλλαξε την πορεία όπως και τι επακολούθησε, με τελική κατάληξη την συντριβή στον ωκεανό. Χωρίς στοιχεία, θεωρούνται ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα -από τρομοκρατική επίθεση και μηχανική βλάβη μέχρι ψυχολογικά προβλήματα κάποιου από τους πιλότους ή κάποιου από τους επιβάτες.
 
Όλα δείχνουν όμως ότι κάποιο δραματικό γεγονός συνέβη στο αεροσκάφος μετά το τελευταίο «καληνύχτα» του πιλότου. Η απότομη στροφή ίσως να συνδέεται με μία προσπάθεια  να κατευθυνθεί προς κάποιο αεροδρόμιο όπου μπορούσε να προσγειωθεί το Boeing 777. Εντούτοις, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, το αεροσκάφος φαίνεται πως συνέχισε να πετά βουβό και ενδεχομένως ακυβέρνητο περαιτέρω νότια, στον Ινδικό ωκεανό, ώσπου να καταλήξει στο νερό, νοτιοδυτικά του Περθ της Αυστραλίας.
 
Προς το παρόν δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη τι ήταν τα αντικείμενα που εμφανίζονταν στους δορυφόρους στο νότιο Ινδικό Ωκεανό και θα μπορούσαν να ήταν συντρίμμια του αεροσκάφους. Η ανακοίνωση του μαλαισιανού πρωθυπουργού δεν αναφέρεται στα στοιχεία που είχαν δοθεί από Γαλλία και Κίνα και είχαν συγκεντρωθεί από δορυφορικές φωτογραφίες.
 
Η έρευνα συνεχίζεται και ο βασικός της στόχος μένει ο ίδιος, ο εντοπισμός δηλαδή των μαύρων κουτιών. Οι δύο καταγραφείς των στοιχείων της πτήσης συνεχίζουν να εκπέμπουν για τουλάχιστον 30 ημέρες μετά την απογείωση (έτσι τουλάχιστον ορίζουν οι προδιαγραφές), και ενδεχομένως και για περισσότερο στην περίπτωση που οι μπαταρίες τους είχαν περισσότερη ενέργεια την ώρα της απογείωσης.
 
Σε συνδυασμό με την τελευταία γνωστή θέση του αεροσκάφους και τα αντικείμενα που επιπλέουν, εάν επιβεβαιωθεί ότι προέρχονται από το Boeing, θα χρειαστεί ανάλυση του καιρού και των θαλάσσιων ρευμάτων για να περιοριστεί κάπως η -ούτως ή άλλως, αχανής- έκταση στην οποία θα μπορούσαν να έχουν καταλήξει τα μαύρα κουτιά.
 
 
news.in.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σχολική αίθουσα
Παιδεία και πρόληψη ή επιβολή ποινών;
Το σχολείο, οφείλει να δρα αντισταθμιστικά, να κοινωνικοποιεί τα παιδιά, να αναπτύσσει δράσεις και παρεμβάσεις που ενισχύουν την ενσυναίσθηση,...
Παιδεία και πρόληψη ή επιβολή ποινών;
ΕΚΠΑ
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε το Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας το οποίο πραγματοποιείται κάθε 50 χρόνια
Κατά την τελετή έναρξης πραγματοποιήθηκε υποδοχή από τον Χορό Ψαλτών «Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης» υπό τη χοραρχία του Καθηγητή του Τμήματος...
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε το Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας το οποίο πραγματοποιείται κάθε 50 χρόνια
Πλήρης οδηγός για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - ΣΔΕ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οριστικοί Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγων 2024-2025 από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Και οι  διαθέσιμες ώρες και τμήματα ανά ΣΔΕ και εκτός έδρας τμήματα, σχολικής περιόδου 2024-2025.
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οριστικοί Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγων 2024-2025 από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ