Thumbnail
Πάναγιώτης Τσερόλας

Το μεγάλο αφιέρωμα του alfavita στο Star Wars ξεκινάει με αυτό το άρθρο. Το αφιέρωμα παρουσιάζεται σε αυτό το δημιουργικό το οποίο θα εμπλουτίζεται όσο φτάνουμε προς την πρεμιέρα

Γράφει ο Παναγιώτης Τσερόλας

Θα είναι καλό το νέο Star Wars; Θα καταφέρει η τρίτη τριλογία να διατηρήσει (ή και να επεκτείνει) τον μύθο που έχει ήδη γαλουχήσει δυο γενιές φανατικών φίλων; 

Βασικά, λίγη σημασία έχει. Γιατί το εισητήριο θα το αγοράσουν όλοι και όλες, ακόμα και αν η ταινία αποδειχθεί πατάτα. Και όχι μόνοι οι fans της επικής sci-fi όπερας, αλλά ακόμα και όσοι ήξεραν απλώς ότι υπάρχουν κάτι ταινίες με φωτόσπαθα και διαστημόπλοια αλλά «δεν είναι του στυλ τους». 

Όλο και περισσότερο, η υπόθεση «πέρα από την ταινία» και «γύρω από την ταινία» αποκτά σχεδόν μεγαλύτερη σημασία από την ταινία καθαυτή. Πολλές φορές, η επιτυχία μιας ταινίας (φυσικά αναφερόμαστε στα εμπορικά κινηματογραφικά γεγονότα) εξαρτάται από το κατά πόσο θα δημιουργήσει hype, δηλαδή την προσμονή (ακόμα και χρόνια πριν, αν δει κάποιος πως έχει οργανώσει η Marvel τα πρότζεκτ της) για την στιγμή που θα πέφτουν οι τίτλοι αρχής συνοδεία νερωμένης κοκακόλα. Σε κάθε ταινία που θέλει να κυνηγήσει τις κορυφές των box-office, είναι απαραίτητο πλέον να δαπανηθεί ένα –μεγάλο- ποσοστό του μπάτζετ. Από τα trailer μέχρι τα δεκάδες σποτάκια, από τις συνεντεύξεις μέχρι τα κουτσομπολιά των γυρισμάτων, πάντα με στόχο την νέα μεγάλη διαφημιστική «μέκκα»: Το λεγόμενο viral. Άλλωστε, μεγάλο μέρος του εν δυνάμει κοινού σήμερα πληροφορείται, ψήνεται ή ξενερώνει, αποφασίζει κυρίως μέσα από το διαδίκτυο και το νέο πεδίο διαφήμισης και προβολής, τα social media. 

Το Star Wars φτάνει αισίως στην ολοκλήρωση μιας καμπάνιας που αποτελεί επιχειρηματικό αυτοτελές σχέδιο από μόνη της. Δεν θέλει απλώς να φέρει τους φαν στο σινεμά, θέλει να φέρει κάθε εισητήριο στα σινεμά του κόσμου να δουν (ξανά ή για πρώτη φορά) τον Τσουμπάκα να μουγκρίζει φάλτσα και τα φωτόσπαθα να κάνουν το χαρακτηριστικό τους ζτζουν-ζτζουν. May the force be viral. 

Βέβαια, πέρα από τις στοχευμένες κινήσεις των διαφημιστικών think tank, μπορεί να προκύψουν και διάφορα απρόοπτα τα οποία συνεργήσουν για την ακόμα μεγαλύτερη προσμονή και περιέργεια. Ας δούμε κάτι «δικό μας» για αρχή: Έστω ότι είσαι ένας σαββατοσινεμάς, δηλαδή που και που ευχαριστιέσαι να πας στο σινεμά ύστερα από μια πρόταση φίλου, ή σε κάποιο πολυσινεμά και να αφήσεις την έμπνευση της στιγμής. Έστω ρε παιδί μου ότι δεν γνωρίζεις και πολύ το Star Wars και δεν σε ενθουσίαζε και ιδιαίτερα: Είναι εξαιρετικά πιθανό ότι το συλλογικό fail με τα φωτόσπαθα στις φωτογραφίες προφίλ των φίλων σου, σε συνδυασμό με το σουρεαλιστικό νέο να καθυβρίζεται ο Παπακαλιάτης (που πιθανότατα να έχει κάνει κάτι πραγματικά αξιοπρεπές) από τύπους που φοράνε καφέ μπουρνούζια επειδή ανέβαλε κοτζάμ διεθνή υπερπαραγωγή (ίσως είμαστε η μόνη χώρα που θα φάει τα spoiler όλου του πλανήτη μέχρι να πάει να το δει), ε, ένα ενδιαφέρον για την ταινία θα το έχεις πια. Αλλά αν αυτό δεν είναι ικανό, μπορεί να σε πείσουν μια σειρά από πράγματα: 

Το γεγονός για παράδειγμα ότι η παρουσία έγχρωμου ηθοποιού στο καστ της ταινίας (ο John Boyenga) έχει οδηγήσει σε ομάδες λοβοτομημένων υποστηρικτών του Trump να καλούν σε μαζικό μπουκοτάζ της ταινίας ως προπαγανδιστικό και απαξιωτικό για τα ρατσιστικά ιδεώδη. http://www.thedailybeast.com/articles/2015/10/19/racists-urge-boycott-of-star-wars-episode-vii-over-black-lead-and-most-of-them-love-trump.html

 Επειδή μόνο η Λευκή Φυλή έχει δικαίωμα να διεκδικεί την Force. Επειδή η εμβληματική φωνή του Darth Vader δεν ήταν ο James Earl Jones. Επειδή ο μεγάλος Samuel Jackson δεν ήταν ο πιο cool Jedi μετά τον Yoda. 

Το γεγονός ότι η εμβληματική μουσική του John Williams παίζεται μόνο με φωνή (και guest το καστ της ταινίας). 


Το γεγονός ότι τα σποτάκια του Star Wars πηγαίνουν από το καλό στο καλύτερο​

Το γεγονός ότι οι ηθοποιοί της ταινίας μας χάρισαν τις καλύτερες θεάσεις του trailer. 

(δείτε το μετά το 1.30)

Το γεγονός ότι κάθε φορά που βγαίνει κάτι ως «συνέχεια/επανίδρυση/prequel/οτιδήποτε» από κάτι που υπήρξε κάτι καταπληκτικό, είναι πάντα μια καλή αφορμή για μαραθώνιους ταινιών. Επιπλέον οι μαραθώνιοι ταινιών είναι εορταστικό must. Επιπλέον οι προηγούμενες έξι ταινίες της σειράς παρέχουν την πολυτέλεια να ιδωθούν και με χρονολογική σειρά αλλά και με σειρά δημιουργίας (δηλαδή δυο μαραθώνιοι). Αλλά σε κάθε περίπτωση, αν αυτό φαντάζει υπερβολικό, υπάρχει και μια συνοπτική περίληψη για μην υπάρχουν κενά:  

Για τους παραδοσιακούς, απλά το trailer:

Σε κάθε περίπτωση, τα παραπάνω δεν είναι παρά ένα μικρό ποσοστό του τι γίνεται στο διαδίκτυο τους τελευταίους μήνες (ακόμα και το Google έχει ήδη δεκαπέντε εφαρμογές για να σε βάλει στο κλίμα). Το Star Wars ήταν ούτως ή άλλως κάτι περισσότερο από μια σειρά ταινιών (βλέπε άρθρο), οπότε ήταν μάλλον αναμενόμενο ότι θα ταιριάξει άψογα στην εποχή των trend και των viral. Τώρα, για το αν είναι ποιοτικό σινεμά ή αν το όλο «πακέτο» δεν είναι παρά μια αρπαχτή (που την συνηθίζουν στην βαριά βιομηχανία του σινεμά, καθώς εκλίπουν οι σύγχρονες νέες μυθολογίες), ακόμα δεν ξέρουμε. Αλλά λίγη σημασία έχει. Γιατί όλοι θα δουν το νέο Star Wars. Ακόμα και αυτοί που δεν θα το δουν, θα είναι από αντίδραση σε όλους τους υπόλοιπους που το βλέπουν (ή τα ελληνικά έκδοχα των φίλων του Trump σε ένδειξη διεθνούς αλληλεγύης). Η διαφορά ωστόσο είναι πως η έννοια «βλέπω μια ταινία», περιλαμβάνει σήμερα αρκετά περισσότερα από το δίωρο της μεγάλης οθόνη. 

Ας πούμε ζτζουν-ζτζουν για μια ολόκληρη ώρα, για νέες κορυφές στο κάψιμο. 


Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα