Thumbnail
και τι να περιμένουμε

Το μεγάλο αφιέρωμα του alfavita στο Star Wars ξεκίνησε.Το αφιέρωμα παρουσιάζεται σε αυτό το δημιουργικό το οποίο θα εμπλουτίζεται όσο φτάνουμε προς την πρεμιέρα.

Γράφει ο Παναγιώτης Τσερόλας

Με το που ξεκίνησαν οι φήμες ότι θα υπήρχε νέα καταχώρηση στην θρυλική σειρά του Τζορτζ Λούκας, ο Jeffrey Jacob Abrams μπήκε στην κορυφή της λίστας των υποψηφίων για αναλάβουν πριν καλά καλά τον σκεφτούν στην ίδια την LucasFilm. Ο παραγωγός/σκηνοθέτης/συνθέτης Νεοϋορκέζος άλλωστε, είναι ένα γνήσιο κινηματογραφικό «τέκνο» του Πολέμου των Άστρων, με την ίδια έννοια που ο Tarantino είναι «τέκνο» των b-movies στα βιντεοκλάμπ των ‘80s. Ένας πωρωμένος φαν δηλαδή που έμαθε να φτιάχνει αυτό που λατρεύει και έτσι τώρα το φτιάχνει όπως θέλει ο ίδιος – κατά κάποιο τρόπο ο JJ Abrams είναι η «φαντασίωση» της ιδανικής δουλειάς για κάθε nerd εκεί έξω. 

Με το ένα πόδι στις παραδοσιακές μυθολογίες που τον γαλούχησαν, από τον Πόλεμο των Άστρων του Lucas μέχρι τον E.T. του Spielberg αλλά και την μυθολογία των Star Trek, και το άλλο πόδι στην σύγχρονη ποπ κουλτούρα και τις (ευμετάβλητες) διαθέσεις της, ο JJ Abrams μοιάζει να περνάει τον καιρό του με το να αποτίει φόρους τιμής και να ξανασερβίρει ότι αγάπησε στο νεότερο κοινό. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως τα τρια μεγαλύτερα του πρότζεκτ είναι και οι αγαπημένες του ταινίες:

- Ακόμα και αν υπήρχε κάποτε μια «κόντρα» ανάμεσα στους Trekkies και τους φαν του Star Wars, o JJ Abrams φέρει την ειρήνη για τις νεότερες γενιές καθώς πέρα από το νέο Star Wars είναι και ο δημιουργός, σκηνοθέτης, συμπαραγωγός των ανανεωμένων Star Trek. Star Trek (2009) και Star Trek: Into Darkness (2013), ενώ ετοιμάζεται και η επόμενη περιπέτεια του Enterprise. Σημείωση: Το να επανεφεύρεις την μυθολογία των Star Trek χωρίς να εξοργίσεις τους (θρησκευτικού τύπου) οπαδούς της, είναι ένα επίτευγμα. Σίγουρα και σημαντικό κριτήριο στο βιογραφικό για να αναλάβει το έτερο «Star» franhise.

 

- To Super 8, η μόνη ταινία του Abrams που δεν είναι sequel/prequel/reboot κλπ, είναι στην πραγματικότητα ένα τρυφερό γράμμα λατρείας στον επίσης αγαπημένο του Σπίλμπεργκ (που είναι παραγωγός), τις μικρές κάμερες με τις οποίες θα τράβαγε μικρός και τον E.T..

Στη σκηνοθετική του δουλειά περιλαμβάνεται επίσης το Mission Impossible III. Κατά κάποιο τρόπο, ίσως να ‘ταν και το καλύτερο M:Ι, αν και μάλλον έπαιξε ρόλο το γεγονός ότι ο «κακός» ήταν ο τεράστιος ηθοποιός Phillip Seymour Hoffman.

Με βάση ένα τέτοιο βιογραφικό, ο JJ Abrams φαίνεται ως ο πλέον κατάλληλος για μια σχετικά «μοντέρνα» δουλειά στο χώρο του κινηματογράφου: Να είναι δηλαδή ο διαχειριστής ενός πρότζεκτ που θέλει να επανεκκινήσει και ξαναπροσφέρει στο νεότερο κοινό θεάματα που αγάπησαν προηγούμενες γενιές. Είναι σαφές ότι θα αντιμετωπίσει με αγάπη και στοργή, καθώς βρέθηκε στην θέση του κοινού στο οποίο θέλει να απευθυνθεί, αλλά κατά κάποιο τρόπο, συμβολίζει για αυτήν ακριβώς την ιδιότητά του και το οριακό σημείο στο οποίο βρίσκεται σήμερα η βαριά βιομηχανία του σινεμά, δηλαδή το Χόλιγουντ. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως κρίση μυθολογιών, καθώς τα βαριά χαρτιά αποτελούν στην πλειοψηφία τους ανακυκλώσεις και επανεφευρέσεις παλαιότερων πετυχημένων συνταγών.

Βέβαια, ο JJ Abrams δεν είναι μόνο ο συντονιστής αναπαλαιώσεων. Ίσως μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος της δημιουργικής του ορμής να μην διοχετεύεται καν στο σινεμά, αλλά στο –κατά Σπίλμπεργκ- νέο σινεμά, δηλαδή την τηλεόραση. Μέσω της εταιρείας του, Bad Robot, είναι παραγωγός και δημιουργός σε μια σειρά από υπερπετυχημένες τηλεοπτικές σειρές, με πρώτη και κυρίαρχη το LOST. Η εξωφρενικά εθιστική «σαπουνόπερα μυστηρίου επιστημονικής φαντασίας» (!!!), μπορεί να απογοήτευσε λίγο στο φινάλε της (δηλαδή έλεος) αλλά ήταν μια από τις πρώτες αποδείξεις μιας ραγδαίας αλλαγής στις δυνατότητες του τηλεοπτικού μέσου, που σήμερα χτίζει μεγαλοπρεπείς «ταινίες πολλών επεισοδίων». Αλλά βρίσκεται επίσης πίσω από την επίσης πετυχημένη σειρά ALIAS και το εξαιρετικό από όλες τις απόψεις, FRINGE. Στο ρόλο του παραγωγού τον συναντά κανείς σε αρκετές ακόμα πετυχημένες σειρές (Revolution, Six Degrees κ.α.) αλλά και κινηματογραφικά πρότζεκτ όπως το Cloverfield, το ταινιάκι που ένωσε τις ταινίες καταστροφής τύπου Godzilla με το Blair Witch Project και την κάμερα στο χέρι (όντως ένα τεχνικό επίτευγμα, ασχέτως αν η ταινία προκαλούσε ναυτία).

Την ίδια στιγμή, είναι συνθέτης αρκετών μουσικών σκορ (στο Lost, το Alias και αρκετά ακόμα) ενώ ξεκίνησε ως σεναριογράφος (ειδική μνεία για το γεγονός ότι υπήρξε συνσεναριογράφος του Αρμαγεδών...) και γενικά κατατάσσεται στα golden boys της κινηματογραφικής βιομηχανίας καθώς είναι δημιουργικός και καλός γνώστης της ποπ κουλτούρας- ό,τι και αν ακουμπάει, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα πάει καλά.

Τι να περιμένουμε λοιπόν από τον JJ Abrams καθώς αναλαμβάνει όχι απλά μια τεράστια saga, αλλά και την ηλεκτρική (sic) καρέκλα του George Lucas; Με βάση το βιογραφικό του, τρια πράγματα είναι σίγουρα:

1. Σεβασμός στην ιστορία της σειράς. Ο JJ Abrams δεν πρόκειται να αλλάξει ούτε το χαρακτήρα ούτε τη φιλοσοφία των Star Wars. Στόχος του δεν είναι παρά ο εκμοντερνισμός, η εισαγωγή νέων ηρώων (για να φύγουμε μια καλή από τον μύθο του Darth Vader) και η δημιουργία μιας καλής βάσης για τις μελλοντικές εξορμήσεις της σειράς. Βέβαια, σε αυτή τη φάση και μέχρι να κερδίσει το νέο κοινό, ο Abrams ξέρει πολύ καλά ότι πρέπει να φάει από τα «έτοιμα»: Έτσι, ακόμα και στο trailer το πιο δυνατό σημείο ήταν το «Chewie, we’re home» του Han Solo (Harrison Ford), ενώ αρκετοί από τους αγαπημένους χαρακτήρες των ‘70s (από ανθρώπους όπως η Leia μέχρι τα εμβληματικά ρομπότ, R2D2 και C3PO) θα παρελάσουν στην οθόνη για να αποτελέσουν τον νοσταλγικό συνδετικό κρίκο. Οι μπαμπάδες και οι μαμάδες θα δακρύζουν από συγκίνηση και οι γιοί και οι κόρες τους θα πληκτρολογούν #cool στο κινητό τους. Όλοι μαζί θα τρώνε ποπ-κορν και θα ευχαριστούν τον JJ Abrams για την πιο «οικογενειακή» ταινία των τελευταίων ετών.

2. Αγάπη και προσήλωση στην αισθητική της σειράς. Ας μην περιμένει κανείς μια «επίδειξη δύναμης» της τεχνολογικής ανάπτυξης του κινηματογράφου. Ο JJ Abrams είναι ένας φετιχιστής λεπτομερειών, που αναμένεται ακόμα και τα lightsaber να έχουν ακριβώς την ίδια υφή με τις ταινίες του ’70. Προφανώς, έχοντας στην διάθεσή του μια τεράστια βιομηχανία εφέ και τις δυνατότητες του ψηφιακού κόσμου, δεν θα δούμε κάτι αναχρονιστικό αλλά σίγουρα θα δούμε κάτι οικείο.

3. Αναμέτρηση με τα «τοτέμ» της σειράς. Είπαμε, ο JJ Abrams είναι ένας «επανιδρυτής». Είναι ο τύπος που θα πάρει ένα συλλογικό φετίχ, θα το αποθεώσει, και ύστερα πολύ προσεκτικά θα το αντικαταστήσει με ένα καινούριο. Ας μην γελιόμαστε. Αν αποσυνθέσεις το Star Wars, στο τέλος θα σου μείνει ένα lightsaber, η Leia με αλυσίδα και χρυσό μπικίνι, και η ανάσα του Darth Vader (με οποιαδήποτε σύνταξη, σε φάση Yoda). Και με αυτά μπορείς να το ξαναφτιάξεις. Αν κάτι μάλιστα έδειξε τα όρια της δεύτερης τριλογίας του Lucas ήταν ό,τι σε ένα βαθμό δεν κατάφερε να ανανεώσει τα υλικά του (ποιος Jar Jar τώρα;). Ο JJ Abrams δεν είναι σίγουρο ότι θα τα καταφέρει, αλλά σίγουρα θα προσπαθήσει. Αυτό βέβαια ίσως δεν θα είναι τόσο εμφανές στο πρώτο επεισόδιο της νέας τριλογίας (όπως είπαμε, θα λειτουργήσει μάλλον ως συνδετικός κρίκος) αλλά πιθανότατα θα δούμε την «σπορά» νέων ηρώων/ηρωίδων και νέων περιπετειών. Ας ελπίσουμε δηλαδή ότι θα είναι έτσι, και πως η διαφορά του Kylo Ren με τον (κακό των κακών) Darth Vader δεν θα είναι μόνο το σταυρωτό του φωτόσπαθο.

Κατά μία έννοια, ο JJ Abrams έχει τα λεφτά, το hype και το όνομα-βαρύ-σαν-ιστορία της σειράς, οπότε ίσως ο μόνος εχθρός του να είναι ο πήχης που έχει μπει για το αποτέλεσμα. Κατά μια άλλη έννοια, ο πήχης (δυστυχώς) έχει πάψει να μετράται τόσο στο όραμα όσο στις «επιστροφές» από το box-office, οπότε μάλλον το έργο του είναι ακόμα πιο εύκολο. Ας ελπίσουμε ωστόσο ότι θα τα καταφέρει και στο πρώτο. Δεν είναι ότι χρειαζόταν σώνει και ντε ανανέωση το κινηματογραφικό επίτευγμα του Star Wars (ας πούμε την δεύτερη τριλογία δεν την είχε και τόοοοοσο ανάγκη), αλλά όπως και να το κάνουμε, είναι Star Wars! Αφού το κάνεις, κάντο καλά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Linda_McMahon
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
H νέα υπουργός Παιδείας που επέλεξε ο Τραμπ είναι πρώην CEO του WWE - Εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Forbes
Forbes: «Θέλουμε να επιστρέψουμε στην Ελλάδα» λένε τα αδέλφια που βρίσκονται στη λίστα με τους 30 ερευνητές ηλικίας έως 30 ετών
«Δεν ξέρουμε αν οι ευκαιρίες είναι οι ίδιες στην Ελλάδα» - Τι είπαν τα αδέλφια από τη Θεσσαλονίκη που βρίσκονται στη λίστα του Forbes
Forbes: «Θέλουμε να επιστρέψουμε στην Ελλάδα» λένε τα αδέλφια που βρίσκονται στη λίστα με τους 30 ερευνητές ηλικίας έως 30 ετών
Monimoi dikastiria
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται για τον θάνατο της τρίχρονης Κατερίνας
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας