Thumbnail

Αεροδρόμια Αυξήσεις αναμένονται στις ισχύουσες επιβαρύνσεις των αεροδρομίων ενώ η βέβαιη προσαρμογή στα ευρωπαϊκά δεδομένα θα αυξήσει τα εισιτήρια κατά 4,5 ευρώ ανά επιβάτη | EUROKINISSI

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα

Εξι θεσμοθετημένοι φόροι απειλούν να εκτοξεύσουν στα ύψη τα αεροπορικά εισιτήρια και κυρίως το κόστος χρήσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Σήμερα δεν εισπράττονται, λόγω της σωστής επιλογής των ελληνικών κυβερνήσεων για ενίσχυση της ανάπτυξης και του τουρισμού, είναι όμως βέβαιο ότι θα μπουν στον «λογαριασμό» ώς το τέλος του έτους, οπότε αναμένεται να περάσουν στον έλεγχο της γερμανικής ημικρατικής Fraport.

Οι σπουδαιότερες επιβαρύνσεις, που ώς τώρα καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, αφορούν το σύστημα πυροσβεστικών μέσων και τον έλεγχο ασφαλείας των επιβατών, αρμοδιότητες που στα περιφερειακά αεροδρόμια ασκούνται αντίστοιχα από την Πυροσβεστική και την ΕΛ.ΑΣ. Δεν εισπράττονται επίσης τα τέλη θορύβου και κυρίως το κόστος για την επίγεια εξυπηρέτηση.

Αυξήσεις αναμένονται όμως και στις ισχύουσες επιβαρύνσεις των αεροδρομίων, καθώς σήμερα τα τέλη στάθμευσης για πέντε ώρες σε ένα μεσαίου τύπου αεροσκάφος «Μπόινγκ 738» με 150 επιβάτες ανέρχονται στα 100 ευρώ, όταν σε ανάλογες εγκαταστάσεις στην Ευρώπη χρεώνονται 675 ευρώ.

Η βέβαιη προσαρμογή στα ευρωπαϊκά δεδομένα θα αυξήσει τα εισιτήρια κατά 4,5 ευρώ ανά επιβάτη.

Είναι μάλιστα το... ευνοϊκότερο σενάριο, καθώς η Fraport διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το ακριβότερο στην Ευρώπη, όπου το τέλος στάθμευσης είναι ιδιαίτερα «αλμυρό» και ανέρχεται στα 775 ευρώ.

Τα αποκαλυπτικά στοιχεία παρουσιάστηκαν από τον Μανώλη Καμηλάκη, στέλεχος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), σε ημερίδα για τις αερομεταφορές που οργάνωσαν στις Βρυξέλλες οι ευρωβουλευτές Σοφία Σακοράφα και Νίκος Χουντής.

Με συγκεκριμένα στοιχεία ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στην ΥΠΑ τεκμηρίωσε τα επιχειρήματα των κινημάτων κατά της ιδιωτικοποίησης, σύμφωνα με τα οποία η 40ετής παραχώρηση σε ιδιώτες των 14 πιο δυναμικών αεροδρομίων της χώρας δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και επιπλέον θα βλάψει τον τουρισμό.

Οι ιδιώτες μέσα στην επόμενη 40ετία, σύμφωνα με υπολογισμούς, θα εισπράξουν 23 δισ. ευρώ, ενώ το Δημόσιο θα πάρει μόνο 16 δισ. ευρώ από τη... συμφέρουσα γερμανική προσφορά!

Να σημειωθεί ότι το κατ’ αποκοπήν τίμημα, που θα καταβληθεί μετά την παράδοση των 14 αεροδρομίων, έχει οριστεί σε 1,23 δισ. ευρώ και η Fraport έχει δεσμευτεί για επενδύσεις συνολικού ύψους 1,4 δισ. ευρώ, από τα οποία μόνον τα 330 εκατ. ευρώ προβλέπεται να υλοποιηθούν μέσα στα τέσσερα πρώτα χρόνια της παραχώρησης.

Εκτός από το αρχικό ποσό και τις επενδύσεις, το συνολικό τίμημα περιλαμβάνει το ετήσιο μίσθωμα των 22,9 εκατ. ευρώ και την απόδοση του 25% των ακαθάριστων εσόδων.

Οι ίδιοι οι Γερμανοί, όπως τόνισε ο Μ. Καμηλάκης, υπολογίζουν ότι σε όλη την περίοδο της παραχώρησης θα καταβάλουν στο Δημόσιο 7,89 δισ., ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα και με τα σημερινά δεδομένα, τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια θα απέδιδαν στα κρατικά ταμεία 9,5 δισ. ευρώ!

«Είναι οικονομικό και κοινωνικό σκάνδαλο», τόνισε στην εισήγησή του ο Λάμπρος Ντούσικος, μέλος της πανελλαδικής επιτροπής κατά της ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, ενώ στην παρέμβασή της η καθηγήτρια του Πολυτεχνείου Ελένη Πορτάλιου αναφέρθηκε στην καθοριστική σημασία του αγώνα για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ.

«Πρέπει να αγωνιστούμε για να μην περάσει η αντίληψη ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος», υπογράμμισε η Σοφία Σακοράφα. «Δεν έχουμε ιδιωτικοποίηση, αλλά παράδοση των αεροδρομίων στο γερμανικό Δημόσιο», πρόσθεσε ο Νίκος Χουντής.

Εργασιακά δικαιώματα

Στην επίθεση στον τομέα των εργασιακών δικαιωμάτων επικεντρώθηκε στην παρέμβασή της η ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Κωνσταντίνα Κούνεβα, λίγο πριν μιλήσουν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων από τη Γαλλία και την Ιταλία για τις συνέπειες από την απελευθέρωση των αερομεταφορών, που εφαρμόζεται από το 2008 στην Ευρώπη, στο όνομα του ανταγωνισμού από τρίτες χώρες.

Αποκαλυπτικοί ήταν οι εργαζόμενοι στην Air France, όπου σε αυτά τα χρόνια χάθηκαν 14.000 θέσεις εργασίας.

Τόνισαν ότι μεγάλες εταιρείες, κάτω από την πίεση του ανταγωνισμού, δημιούργησαν σχήματα χαμηλού κόστους και μείωσαν κάθετα τις αμοιβές των εργαζομένων μέσω θυγατρικών που εδρεύουν σε χώρες με χαμηλό μισθολογικό κόστος.

Εγιναν αναφορές για νέες συμβάσεις μικρής διάρκειας που δεσμεύουν τους εργαζομένους να βρίσκονται ανά πάσα στιγμή σε ετοιμότητα για να πετάξουν.

Σε πιο δύσκολη μοίρα βρίσκονται οι νέοι που αποφοιτούν από σχολές πιλότων, αλλά για να προσληφθούν απαιτείται να έχουν 2.000 ώρες πτήσης, με αποτέλεσμα να... πληρώνουν για να ενταχθούν στο πλήρωμα!

Ανάλογο καθεστώς βιώνει και το προσωπικό εδάφους λόγω των συχνών αλλαγών στις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης που τους απολύουν και στην... καλύτερη περίπτωση τους επαναπροσλαμβάνουν χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την προϋπηρεσία τους.

Οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ στα Χανιά 

Ετοιμάζουν «θερμή υποδοχή» στο κλιμάκιο της Fraport

«Υποδοχή» στο κλιμάκιο της Fraport, που επισκέπτεται σήμερα το αεροδρόμιο Χανίων, οργανώνει ο τοπικός σύλλογος εργαζομένων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ενώ στις 25 του μήνα θα βρίσκονται στην πόλη και εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ.

Σκοπός και των δύο επισκέψεων είναι η καταγραφή των αεροπορικών εγκαταστάσεων για τη μεταβίβασή τους στον γερμανικό όμιλο.

Να σημειωθεί ότι στα Χανιά, όπως στη Θεσσαλονίκη και τη Σκιάθο, βρίσκονται σε εξέλιξη έργα αναβάθμισης των αεροδρομίων που χρηματοδοτούνται από κοινοτικούς πόρους.

Με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία, δεν επιτρέπεται να ιδιωτικοποιηθούν εγκαταστάσεις που έχουν ενταχθεί σε κοινοτικά προγράμματα πριν από την παρέλευση πενταετίας από την ολοκλήρωσή τους.

O σύλλογος της ΥΠΑ απευθύνει ειδική πρόσκληση στις οργανώσεις και τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, που μέχρι πρότινος ήταν αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου.

Κάλεσμα για την ίδια συγκέντρωση απευθύνουν και επαγγελματίες του τουρισμού στον Νομό Χανίων, όπως επίσης και η Λαϊκή Ενότητα, τονίζοντας πως πρόκειται για παραχώρηση αντισυνταγματική και επιζήμια για την οικονομία και τον τουρισμό.

Πηγή: efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aupnia-ypnos.jpg
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια
Aνακαλύφθηκε ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να πάρουν τον καναπέ ή τον ξενώνα, ενώ μόνο το 25 τοις εκατό των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα...
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια