Thumbnail
ΚΚΕ

Αξιολόγηση των Πανεπιστημίων από την «αγορά» σημαίνει τέλος στη μόρφωση για μεγάλο μέρος των παιδιών της εργατικής τάξης αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Επιτροπή Κέρκυρας ΚΚΕ, με αφορμή τους εξωτερικούς αξιολογητές που καταφθάνουν στο νησί από τις 5 μέχρι τις 11 Ιούνη προκειμένου να αξιολογήσουν το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, όπως προβλέπει ο Ν. 4009/2011 της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, τον οποίο διατηρεί κι εφαρμόζει στο ακέραιο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Όπως τονίζει, «η αξιολόγηση δεν έρχεται να λύσει τα προβλήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, προς το συμφέρον των παιδιών που παλεύουν να σπουδάσουν. Δεν έρχεται να διαπιστώσει τις ανάγκες της επιστήμης, κάθε επιστημονικού αντικειμένου, στον άξονα της βελτίωσης του βιοτικού επιπέδου των εργαζομένων, του λαού. Αντίθετα, έρχεται να προτείνει επιπλέον μέτρα περικοπής των όποιων ελάχιστων κρατικών δαπανών».

Αναλυτικά, παρατίθεται η ανακοίνωση της ΤΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ:

«Στις 5 με 11 Ιουνίου έρχονται οι εξωτερικοί αξιολογητές της ΑΔΙΠ για να αξιολογήσουν το Ιόνιο Πανεπιστήμιο, όπως προβλέπει ο Ν. 4009/2011 της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, τον οποίο διατηρεί κι εφαρμόζει στο ακέραιο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Οι προηγούμενες και η σημερινή κυβέρνηση φέρνουν τα επιτελεία των επιχειρήσεων να αξιολογήσουν και την Ανώτατη Εκπαίδευση, όπως ακριβώς φέρνουν το ΔΝΤ και το κουαρτέτο για να μετρήσουν τα αποτελέσματα από την κατακρεούργηση εργασιακών δικαιωμάτων, τους νόμους-λαιμητόμους που έχουν συναποφασίσει και συνυπογράψει. Το κριτήριο είναι ενιαίο: Η διασφάλιση της επιχειρηματικότητας, της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας των μονοπωλίων, στους κλάδους που υπόσχονται μεγάλα κέρδη, στην έρευνα. Όσον αφορά στα Πανεπιστήμια, έρχονται να ελέγξουν πόσο προχωρά η εμπορευματοποίηση και το ξεπούλημα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η οργανικότερη σύνδεση του περιεχομένου σπουδών με τις επιταγές των μεγάλων επιχειρήσεων.

Τα πορίσματα της προηγούμενης αξιολόγησης των Πανεπιστημίων, που είχε γίνει το 2011, είναι αποκαλυπτικά. Σε γενικές γραμμές προτείνεται:

    Στενότερη σύνδεση των Τμημάτων με τις επιχειρήσεις και προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών των Τμημάτων στις ανάγκες τους.

    Αυτονομία των Τμημάτων - Αποσύνδεσή τους από το Πανεπιστήμιο και το υπουργείο Παιδείας.

    Αναζήτηση νέων πηγών χρηματοδότησης από ιδιωτικούς πόρους - αξιοποίηση (ξεπούλημα) των υποδομών των Τμημάτων.

    Εθελοντική εργασία σε ακαδημαϊκές και μη ακαδημαϊκές δραστηριότητες.

    Δίδακτρα για τα μεταπτυχιακά.

    Προώθηση της Διά Βίου Μάθησης και του "ακαδημαϊκού τουρισμού".

Όλα τα παραπάνω δεν είναι τίποτα άλλο παρά εφαρμογή της ενιαίας στρατηγικής του κεφαλαίου στα ΑΕΙ. Τα μέτρα αυτά προχωρά σε κεντρικό επίπεδο η σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -ΑΝΕΛ, λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις των άλλων αστικών κομμάτων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ), που δεν διαφωνούν στη βασική κατεύθυνση της εμπορευματοποίησης της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Προγράμματα σπουδών αλλάζουν, ενσωματώνοντας τις πιστωτικές μονάδες, για να πιστοποιούνται απευθείας από τις επιχειρήσεις, με άξονα όχι την εξέλιξη της επιστήμης και τις λαϊκές ανάγκες, αλλά τα συμφέροντα των βιομηχάνων, εφοπλιστών, τραπεζιτών.

Η κρατική χρηματοδότηση μειώνεται δραστικά και τα Ιδρύματα ωθούνται στην αναζήτηση χορηγών (…με το αζημίωτο), στο ξεπούλημα της περιουσίας τους προκειμένου να εξασφαλίσουν ακόμα και τα λειτουργικά τους έξοδα, στην επιβολή διδάκτρων ακόμα και στα προπτυχιακά (εδώ, βέβαια, από τη σημερινή συγκυβέρνηση ακούστηκαν τα δίδακτρα ακόμα και από την Πρώτη Δημοτικού…). Την ίδια στιγμή, ούτε λόγος δεν γίνεται για τις τραγικές ελλείψεις σε αίθουσες, εργαστήρια και άλλες υποδομές. Όσο η κυβέρνηση και οι "αξιολογητές" κόπτονται για να ικανοποιήσουν "τουρίστες" υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων, την ίδια στιγμή παίρνουν μέτρα δραστικού περιορισμού της φοιτητικής μέριμνας, πουλούν προγράμματα κατάρτισης στους φοιτητές γνωστικών αντικειμένων που θα έπρεπε να διδάσκονται προπτυχιακά.

Για όλα τα παραπάνω, οι σημερινές και οι προηγούμενες διοικήσεις των Πανεπιστημίων έχουν τεράστιες ευθύνες, προχωρώντας την υλοποίηση των παραπάνω στοχεύσεων. Οι πρυτανικές αρχές, τα Συμβούλια Ιδρύματος, με τα οποία συνεργάζεται και η σημερινή συγκυβέρνηση, ψάχνουν "δημιουργικούς" τρόπους για να πετύχουν άλλο ένα χτύπημα στα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών που παλεύουν για να τελειώσουν τις σπουδές τους, που κάνουν μια και δυο δουλειές για να στηρίξουν σπουδές και οικογένεια. Καλοδέχονται τους επιχειρηματίες στην έρευνα, στα εργαστήρια, στη διοίκηση και στο περιεχόμενο των σπουδών, την ίδια στιγμή που αποκλείουν κάθε φωνή που εναντιώνεται στο ξεπούλημα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, στο κόψιμο της δωρεάν σίτισης - στέγασης, την υποβάθμιση των σπουδών.

Η αξιολόγηση δεν έρχεται να λύσει τα προβλήματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, προς το συμφέρον των παιδιών που παλεύουν να σπουδάσουν. Δεν έρχεται να διαπιστώσει τις ανάγκες της επιστήμης, κάθε επιστημονικού αντικειμένου, στον άξονα της βελτίωσης του βιοτικού επιπέδου των εργαζομένων, του λαού.

Αντίθετα, έρχεται να προτείνει επιπλέον μέτρα περικοπής των όποιων ελάχιστων κρατικών δαπανών. Γι’ αυτό δεν γίνεται κουβέντα στην αξιολόγηση για τους όρους που σπουδάζει η νεολαία, δηλαδή για τη σίτιση, τη στέγαση, τα συγγράμματα, τα τεράστια κενά σε προσωπικό, για τη δυνατότητα να μπουν στην παραγωγή με μόνη προϋπόθεση το πτυχίο τους, αλλά και για επιστήμη και έρευνα που θα επικεντρώνεται στις σύγχρονες ανάγκες και όχι στην κερδοφορία των επιχειρήσεων. Με λίγα λόγια, αξιολόγηση από την "αγορά" σημαίνει τέλος στη μόρφωση για ένα μεγάλο κομμάτι των παιδιών των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι στα Πανεπιστήμια και οι σπουδαστές χρειάζεται να δώσουν αποφασιστική απάντηση, ν’ αγωνιστούν για σπουδές και ζωή με δικαιώματα, για να μην περάσουν τα νέα μέτρα.

Να μην επιτρέψουμε να αξιολογήσουν τις σπουδές μας αυτοί που μας θέλουν φτηνούς, ευέλικτους εργαζόμενους για να αυγαταίνουν τα κέρδη τους. Αυτό είναι το δικό τους κριτήριο.

Το δικό μας κριτήριο είναι άλλο:

Παλεύουμε για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν. Για σπουδές που θα υπηρετούν την εξέλιξη της επιστήμης, την ελάφρυνση του ανθρώπινου μόχθου, τη βελτίωση της ζωής και εργασίας του λαού».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpa
Φοιτητές από ΗΠΑ στο ελληνικό θερινό σχολείο του ΕΚΠΑ με με θέμα τον ελληνικό πολιτισμό!
Μετέχουν στο θερινό σχολείο «Ταξίδι στον ελληνικό πολιτισμό», που οργανώνει το αγγλόφωνο πρόγραμμα της Φιλοσοφικής Αθηνών στην Αρχαιολογία, Ιστορία...
Φοιτητές από ΗΠΑ στο ελληνικό θερινό σχολείο του ΕΚΠΑ με με θέμα τον ελληνικό πολιτισμό!