Thumbnail
Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες στρέφονται στα ηλεκτρονικά καταστήματα προκειμένου να κάνουν τις αγορές τους, ειδικά για προϊόντα παντοπωλείου και σουπερμάρκετ, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδας (ΣΕΠΕ).

Παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας το ποσοστό ηλεκτρονικών πωλήσεων στο λιανεμπόριο τροφίμων παραμένει χαμηλό σε σχέση με άλλες αγορές, εντούτοις το 2016 καταγράφηκε σημαντική αύξηση.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πρόσφατη ετήσια έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ που διενεργήθηκε σε δείγμα 2.000 ατόμων, το περασμένο έτος καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 25% του ποσοστού των καταναλωτών που έχουν αγοράσει κάποιο προϊόν μέσω Διαδικτύου, από το 16% στο 20%.

Παράλληλα, το 30% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι προτίθενται να αγοράσουν κάποιο προϊόν από ηλεκτρονικό κατάστημα, που κανονικά θα αγόραζαν από το σουπερμάρκετ. Επιπλέον, το ηλεκτρονικό εμπόριο διεθνώς για τα είδη σουπερμάρκετ βρίσκεται ακόμα σε χαμηλά μερίδια αγοράς, ωστόσο παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια αξιόλογη ανάπτυξη, αφού σύμφωνα με εκτιμήσεις αναμένεται να φτάσει τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2018.

Σύμφωνα με την έρευνα, η αύξηση αυτή στις διαδικτυακές αγορές είναι αποτέλεσμα ποικίλων παραγόντων, όπως οι αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες. Επιπλέον, η αύξηση της χρήσης νέων τεχνολογιών και η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για πληροφόρηση, σύγκριση τιμών και εύρεση προσφορών αποτελούν επίσης σημαντικούς παράγοντες.

Στην ελληνική αγορά η αύξηση αυτή σχετίζεται τόσο με την πρόθεση αγοράς μέσω Διαδικτύου όσο και με τη γενικότερη χρήση του Ίντερνετ ως μέρος της διαδικασίας αγοράς. Συγκεκριμένα το 52% των καταναλωτών πραγματοποιεί πλέον αναζητήσεις στο Διαδίκτυο για τις τιμές των προϊόντων προτού μεταβεί στο φυσικό κατάστημα για τις αγορές. Παράλληλα, μεγάλη είναι η αύξηση της χρήσης χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών, κυρίως εξαιτίας των capital controls, αφού σχεδόν 2 στους 3 καταναλωτές δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν πλέον πολύ συχνότερα το πλαστικό χρήμα για τις αγορές τους.

Όσον αφορά το προφίλ των καταναλωτών που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές είναι κυρίως νέοι οικογενειάρχες με μικρά παιδιά, νεαρά ζευγάρια ή εργένηδες που ζουν στα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και «κυνηγοί» προσφορών. Τα προϊόντα που προτιμούν να αγοράζουν μέσω Διαδικτύου είναι κυρίως προσωπικής υγιεινής, απορρυπαντικά, καθαριστικά για το σπίτι, βρεφικά είδη και είδη για κατοικίδια και δευτερευόντως αναψυκτικά, καφέδες και συσκευασμένα τρόφιμα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Monimoi dikastiria
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται για τον θάνατο της τρίχρονης Κατερίνας
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
γκλε
Επίθεση Γκλέτσου στο ΠΑΣΟΚ: «Διπλανό μαγαζάκι του Μητσοτάκη - Ψήφισαν Νεοδημοκράτες να βγει ο Ανδρουλάκης»
Κατά του ΠΑΣΟΚ στράφηκε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Επίθεση Γκλέτσου στο ΠΑΣΟΚ: «Διπλανό μαγαζάκι του Μητσοτάκη - Ψήφισαν Νεοδημοκράτες να βγει ο Ανδρουλάκης»