Thumbnail
Κυριακή 13 Απριλίου 2003. Το απόγευμα, λίγο πριν της 7.30, ένα λεωφορείο με μαθητές της Α' Λυκείου, επιστρέφει οδικώς από την Αθήνα, προς το Μακροχώρι Ημαθίας.

Το λεωφορείο έφτασε στο ύψος των Τεμπών, με την κίνηση να είναι αυξημένη μεν αλλά σε γενικές γραμμές φυσιολογική.

Μια νταλίκα ερχόταν από το άλλο ρεύμα. Μετέφερε νοβοπάν. Ο οδηγός έχασε τον έλεγχο και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα. Τα νοβοπάν και οι μελαμίνες γλίστρησαν και άρχισαν να σκορπίζονται στον δρόμο. Μερικά από αυτά βρήκαν το λεωφορείο. Όπως και η νταλίκα. Η «καρότσα» μάλιστα της νταλίκας, δεν βρήκε απλά το λεωφορείο, αλλά το «θέρισε» σε όλο το μήκος του.

Οι μαθητές επέστρεφαν κουρασμένοι αλλά και χαρούμενοι στα σπίτια τους. Δεν είχαν ποτέ φανταστεί ότι θα γινόταν όλο αυτό. Μια σωρεία λαθών και αμελειών, συνετέλεσαν στην τραγωδία των Τεμπών. 21 μαθητές βρήκαν το θάνατο, ενώ άλλοι 9 τραυματίστηκαν σοβαρά. Ο κρότος της σύγκρουσης «πάγωσε τον χρόνο», όπως έλεγαν εκείνη την εποχή τα ΜΜΕ. Όμως ο χρόνος δεν πάγωσε. Οι διασωθέντες μαθητές αλλά και οι συγγενείς, έπρεπε να μάθουν να ζουν με αυτές τις εικόνες. Όλη η Ελλάδα θρηνούσε μαζί τους, όμως επρόκειτο για μια τραγωδία που δεν μπορούσε εύκολα να συλλάβει ο ανθρώπινος νους.

Οι φωτογραφίες από το δυστύχημα το έκαναν ακόμα πιο αποτρόπαιο. Το λεωφορείο είχε διαλυθεί ολοσχερώς, με τα σωστικά συνεργεία να κάνουν δυο ώρες να απεγκλωβίσουν όλους τους μαθητές. Κοιτάζοντας τις εικόνες, αρκετοί μπορούσαν να φανταστούν τι περίπου έγινε. Οι περισσότεροι όμως δεν ήθελαν...

Ο θρήνος ήταν πρωτοφανής. Τα παιδιά δεν είχαν χαθεί μόνο στο άνθος της νιότης τους, αλλά είχαν χάσει τη ζωή τους εντελώς άσκοπα. Αυτό, έκανε το μέγεθος της τραγωδίας ακόμα μεγαλύτερο.

Οι αιτίες της σύγκρουσης αναλύθηκαν λεπτομερώς αλλά δεν έγινα ποτέ 100% σαφείς.Ο οδηγός οδηγούσε έξι ώρες χωρίς διάλειμμα και τα ελαστικά του δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Από την άλλη, το λεωφορείο είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω παλαιότητας και έπρεπε να είχε αποσυρθεί τουλάχιστον 3 μήνες πριν.

Η δίκη έγινε τον Οκτώβριο 2008, με τον οδηγό του λεωφορείου να αθωώνεται, αλλά ο οδηγός της νταλίκας καταδικάστηκε σε κάθειρξη 15 ετών. Οι ιδιοκτήτες της νταλίκας αλλά και του εργοστασίου νοβοπάν, καταδικάστηκαν από 4 μέχρι 14 χρόνια. Η εταιρεία κατέβαλλε επίσης το ποσό των 8.500.000 ευρώ στις οικογένειες των θυμάτων. Όπως είπε ο αντιδήμαρχος Βέροιας το 2012, «Παρά τις τιμωρίες, παρά τις αποζημιώσεις, τα παιδιά του Μακροχωρίου δεν θα γυρίσουν ποτέ πίσω». Όπως και όλοι όσοι χάνουν καθημερινά τη ζωή τους στην άσφαλτο, με την Ελλάδα να είναι πρώτη μεταξύ 27 χωρών της ΕΕ σε τροχαία δυστυχήματα...

Πηγή: e-radio

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλούνται αυτά τα γνωστά δημητριακά βρώμης

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 23/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδί παίζει με παιχνίδια
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
Ο αγώνας των γονιών αφότου ο γιος τους διαγνώστηκε με νευρολογική αναπτυξιακή διαταραχή στο φάσμα του αυτισμού.
Ασπεργκερ σε ακριτικό νησί
εκπαιδευτικος ΑΜΕΑ
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η μονάδα (αφού το σχολείο τους κρίθηκε -και ήταν- ακατάλληλο και επικίνδυνο) που θα φιλοξενούσε τα παιδιά τους...
Ειδικά σχολεία: Στην ψηφιακή εποχή δεν υπάρχει πρόσβαση
depy
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης
Η ακριβής διάγνωση συχνά εξαρτάται από την κατανόηση του ασθενή και την αξιολόγηση 10 συμπτωμάτων τα οποία συνήθως οδηγούν σε λανθασμένη διάγνωση της...
ΔΕΠΥ: Συχνά συμπτώματα που διαφεύγουν της διάγνωσης