Thumbnail
Το γράφημα αποτυπώνει στοιχεία για το προφίλ της καταναλωτικής δαπάνης των οικογενειών στα κράτη μέλη της ΕΕ

Τα πρότυπα κατανάλωσης των νοικοκυριών ποικίλλουν και εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο εισοδήματος, τις πολιτιστικές συνήθειες και τη γεωγραφική θέση. Κατά μέσο όρο, το μεγαλύτερο μέρος (σχεδόν το ένα τέταρτο) της καταναλωτικής δαπάνης των νοικοκυριών στην ΕΕ το 2016 αφιερώθηκε στη «στέγαση, το νερό, την ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο» (εξαιρείται η αγορά κατοικιών), ενώ οι «μεταφορές» αντιστοιχούσαν στο 13% και οι δαπάνες για «τρόφιμα» στο 12%.
Οι δαπάνες των νοικοκυριών αφορούσαν κυρίως τη «στέγαση» σε όλα τα κράτη μέλη εκτός από τη Βουλγαρία, την Εσθονία, τη Λιθουανία και τη Ρουμανία, όπου το «φαγητό» ήταν το πιο σημαντικό στοιχείο, και την Κύπρο και τη Μάλτα όπου σημαντικότερα ήταν τα «εστιατόρια και ξενοδοχεία».


Ειδικότερα, και σε σύγκριση με τα ελληνικά νοικοκυριά, οι δαπάνες ανά κατηγορία διαμορφώνονται ως ακολούθως:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ                        ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ Μ.Ο.          ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ Μ.Ο.
- Στέγαση, νερό, ηλεκτρική
ενέργεια & φυσικό αέριο               24,5%                  20,5%
- Μεταφορές                                 12,9%                  13,5%
- Τρόφιμα & μη αλκοολούχα
ποτά                                             12,2%                  17,2%
- Άλλα αγαθά & υπηρεσίες              11,5%                   7,6%
- Εστιατόρια & ξενοδοχεία              8,6%                  14,3%
- Αναψυχή & Πολιτισμός                 8,5%                   4,5%
- Έπιπλα & οικιακός εξοπλισμός     5,5%                   2,8%
- Ένδυση & υπόδηση                     4,9%                   3,8%
- Αλκοολούχα ποτά & καπνός          3,9%                   5%
- Υγεία                                             3,9%                   4,4%
- Επικοινωνίες                                2,5%                   4,4%
- Εκπαίδευση                                 1,2%                   2,1%

Υψηλότερες και χαμηλότερες δαπάνες νοικοκυριών, ανά κατηγορία:
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ                              ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ                 ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΕΣ
- Στέγαση, νερό, ηλεκτρική             ΔΑΠΑΝΕΣ                      ΔΑΠΑΝΕΣ
ενέργεια & φυσικό αέριο                 Δανία: 29,1%               Μάλτα: 10,4%
- Μεταφορές                                   Σλοβενία: 15,9%            Σλοβακία: 7,5%
- Τρόφιμα & μη αλκοολούχα ποτά»       Ρουμανία: 29,7%            Βρετανία: 8,1%
- Άλλα αγαθά & υπηρεσίες»          Πολωνία: 13%               Ρουμανία: 3,7%
- Εστιατόρια & ξενοδοχεία             Μάλτα: 19,2%               Πολωνία: 3,2%
- Αναψυχή & πολιτισμός                Ισλανδία: 11,1%            Ελλάδα: 4,5%
- Έπιπλα & οικιακός εξοπλισμός   Μάλτα: 7%                  Ελλάδα: 2,8%
- Ένδυση & υπόδηση                    Εσθονία: 6,8%              Ισλανδία: 3,2%
- Αλκοολούχα ποτά & καπνός        Εσθονία: 8,5%              Πορτογαλία: 3,1%
- Υγεία                                        Βουλγαρία: 6,4%            Βρετανία: 1,8%
- Επικοινωνίες                            Βουλγαρία: 4,8%            Λουξεμβούργο: 1,6%
- Εκπαίδευση                             Κύπρος: 2,7%               Σουηδία: 0,3% 

 

Το γράφημα αποτυπώνει στοιχεία για το προφίλ της καταναλωτικής δαπάνης των οικογενειών στα κράτη μέλη της ΕΕ / ΑΠΕ - ΜΠΕ / Δημοσιογραφική επιμέλεια: Βασ. Κοριμέντζας

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aupnia-ypnos.jpg
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια
Aνακαλύφθηκε ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να πάρουν τον καναπέ ή τον ξενώνα, ενώ μόνο το 25 τοις εκατό των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα...
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια