Thumbnail
Όπως καταγγέλλεται, οδηγός προσπάθησε να κατεβάσει επιβάτη αφρικανικής καταγωγής για ένα... καροτσάκι αγοράς - Οι επιβάτες αντέδρασαν έντονα και ο οδηγός αναγκάστηκε να συνεχίσει το δρομολόγιο

Στη ρατσιστική συμπεριφορά ενός οδηγού λεωφορείου του ΟΑΣΑ, ο οποίος φέρεται να έβαλε στο στόχαστρο επιβάτη από την Αφρική, αντέδρασαν συνεπιβάτες του νεαρού.

Όπως αναφέρει η πρωτοβουλία «Μένουμε Ενεργοί», δημοσιεύοντας παράλληλα και σχετικό βίντεο, το περιστατικό συνέβη τη Δευτέρα σε δρομολόγιο στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Ο οδηγός, προφασιζόμενος ότι ένα καροτσάκι αγοράς που είχε μαζί του ο νεαρός από την Αφρική... «εμπόδιζε τη δουλειά του» ζήτησε από τον επιβάτη να κατέβει.

Το λεωφορείο ήταν γεμάτο και η πόρτα έπιασε μάλιστα το ρούχο του Αφρικανού. Σύμφωνα με την καταγγελία, ο οδηγός «έβριζε και του λέει να κατέβει κάτω, ξεκάθαρα επειδή ήταν μαύρος και μεταναστης». Τελικά, μετά τις έντονες διαμαρτυρίες των επιβατών ο οδηγός αναγκάστηκε να συνεχίσει το δρομολόγιο.

Όπως σημειώνεται στη σχετική ανάρτηση της πρωτοβουλίας «Μένουμε Ενεργοί», «σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα προκαλείται από τα μειωμένα δρομολόγια. Αυτά είναι που προκαλούν συνωστισμό στα λεωφορεία με τα όποια προβλήματα. Αυτό φαίνεται να το κατανοούν στην προκειμένη περίπτωση καλύτερα οι επιβάτες παρά ο οδηγός».

Υπενθυμίζεται ότι πριν λίγες ημέρες ήρθαν στο φως της δημοσιότητας αντίστοιχα περιστατικά με οδηγούς λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να δημιουργούν επεισόδια και να καταφέρονται εναντίον επιβατών.

Δείτε το βίντεο και όσα καταγγέλλονται σε σχετική ανάρτηση στα social media:

Η καταγγελία της πρωτοβουλίας «Μένουμε Ενεργοί»:

«ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Επιβάτες λεωφορείου αντιδρούν σε νέο κρούσμα ρατσιστικής συμπεριφοράς οδηγού εναντίον επιβάτη!

Όπως μπορείτε να δείτε σε βίντεο που μας έστειλε φίλη της σελίδας, χθες σε δρομολόγιο λεωφορείου, πάνω στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας, οδηγός σταμάτησε για να κατεβάσει επιβάτη με καταγωγή από την Αφρική προφασιζόμενος ότι η πραμάτεια του εμποδίζει τη μετακίνηση των υπολοίπων επιβατών. Πρέπει να σημειωθεί ότι της απαράδεκτης αυτής κίνησης του οδηγού προηγήθηκαν βρισιές όσο καθόταν ακόμα στη θέση του ενώ η πρωτοβουλία ανήκει στον ίδιο και δεν προήλθε μετά από διαμαρτυρίες άλλων επιβατών.

Ας δούμε όμως τα πράγματα με τη σειρά όπως μας τα περιγράφει η φίλη της σελίδας που τράβηξε το βίντεο:

''Χθες σε λεωφορείο στην άνοδο της Αλεξάνδρας οδηγός σταμάτησε να κατεβάσει κάτω Αφρικανό που μπήκε μέσα με πραγματα του και όλο το λεωφορείο σύσσωμο κραξαμε τον οδηγό. Σε μία στάση μπήκε αυτό το παιδί με ένα καροτσάκι από αυτά της αγοράς (μικρότερο από καροτσάκι μωρού όχι ότι έχει σημασία). Το λεωφορείο είχε πολύ κόσμο.

Ο οδηγός έκλεισε την πόρτα αλλά είχε μαγκωσει το ρούχο του μετανάστη. Φώναξα στον οδηγό να ανοίξει, την άνοιξε την ξανακλεισε. Δυο-τρία λεπτα πιο μετά και αφού ο επιβάτης είχε μπει πιο μέσα, ο οδηγός σταματάει το λεωφορείο. Φωνάζει για ώρα, δε θυμάμαι ακριβώς τι έλεγε, αλλά έβριζε και του λέει να κατέβει κάτω, ξεκάθαρα επειδή ήταν μαύρος και μεταναστης. Ο οδηγός δεν περίμενε να υπερασπιστούμε τον συνεπιβάτη μας γι' αυτό και στο βίντεο ακούγεται να λέει προς επιβάτη ''Εσύ, τον υποστηρίζεις;'' για να πάρει την απάντηση ''Φυσικά και τον υποστηρίζουμε'''. Γενικά όλοι την έλεγαν στον οδηγό κ αυτό είναι παρηγορο" τελειώνει η αφήγηση των γεγονότων...

Όντως, στο βίντεο, όπως θα ακούσετε ο οδηγός ακούγεται να λέει πως το καροτσάκι του επιβάτη τον εμποδίζει να κάνει τη δουλειά του και εμποδίζει τους επιβάτες ενώ ισχυρίζεται ότι απαγορεύεται να το έχει μέσα στο λεωφορείο. Όμως τέτοιου είδους καροτσάκια δεν έχουν μέγεθος μεγαλύτερο από μία βαλίτσα. Σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα προκαλείται από τα μειωμένα δρομολόγια. Αυτά είναι που προκαλούν συνωστισμό στα λεωφορεία με τα όποια προβλήματα. Αυτό φαίνεται να το κατανοούν στην προκειμένη περίπτωση καλύτερα οι επιβάτες παρά ο οδηγός, αφού ακούγεται να του λένε ''Αυτός είναι το πρόβλημα; Αυτοί σας ενοχλούνε; Άντε μπράβο...'' ενώ τον καλούν να ασχοληθεί με τη δουλειά του. 

Εμείς να προσθέσουμε πως το περιστατικό όπως φαίνεται εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια ενός μικρού παιδιού, μαύρου χρώματος επίσης, του οποίου το πρόσωπο έχουμε κρύψει στην αρχή του βίντεο. 

Από τη μία είμαστε πολύ χαρούμενοι ως σελίδα που οι επιβάτες είχαν αυτή τη φορά σωστά αντανακλαστικά. Το επιβατικό κοινό γνωρίζει ότι για τον συνωστισμό στα λεωφορεία ευθύνονται αποκλειστικά και μόνο οι κυβερνήσεις που δεν έχουν πυκνώσει τα δρομολόγια με τις απαραίτητες προσλήψεις προσωπικού και την ενίσχυση του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών. Οι κυβερνήσεις αφήνουν οδηγούς και επιβάτες εκτεθειμένους εν μέσω πανδημίας.

Στα λεωφορεία ειδικά ανεβαίνουν τα πιο φτωχά και πληττόμενα τμήματα της κοινωνίας συχνά πιεσμένα από την δύσκολη καθημερινότητά τους ενώ και οι οδηγοί (που επιμένουμε δεν είναι αυτού του επιπέδου) περνούν δύσκολα. Αντί να ξεσπούν ο ένας απέναντι στον άλλον οδηγοί και επιβάτες πρέπει να διεκδικήσουν καλύτερες και ποιοτικότερες δημόσιες συγκοινωνίες. Αυτή είναι η λύση.

Ως τότε καμία ανοχή σε ρατσιστικές και αυταρχικές συμπεριφορές απέναντι στο επιβατικό κοινό. Σεβασμός στους συνεπιβάτες μας και αλληλεγγύη μεταξύ μας».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromes-sxoleia
Νέες ρυθμίσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές: Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς
Η θέση των εκπαιδευτικών για το νέο θεσμικό πλαίσιο του ΥΠΑΙΘΑ για τις εκπαιδευτικές εκδρομές
Νέες ρυθμίσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές: Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς
olme
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: αντιθέσεις, προκλήσεις, ευκαιρίες»
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων