Διάλογος μ' ένα γονιό - «Πώς πήγαν φέτος οι εξετάσεις;»
«Πώς πήγαν φέτος οι εξετάσεις;»

-Καλημέρα, δάσκαλε

-Καλημέρα, Βασίλη. Τι νέα; Πώς πήγε το παιδί στις Πανελλήνιες;

-Το πάλεψε, δάσκαλε. Αλλά δεν είναι σίγουρη.

-Δεν ξέρει τι έγραψε;

-Σε κάποια πήγε καλά...αλλού θα δούμε…

-Καλά αποτελέσματα ... τι εννοείς "θα δούμε";

-Στη Γλώσσα δεν ξέρει. Εσύ πώς το είδες το θέμα;

-Ήταν απρόσμενο. Το ότι δε μαθαίνουν τα παιδιά Ιστορία είναι ένα υπαρκτό ζήτημα. Αλλά γιατί δεν κάνει προσπάθεια το υπουργείο ν' αλλάξει το μάθημα;

-Έλα,ντε. Τι δουλειά έχει ένα τέτοιο θέμα στις Πανελλήνιες, δάσκαλε; Μήπως το έβαλαν για να μπερδέψουν τα παιδιά μας;

-Τι να σου πω, ρε Βασίλη; Πάντως δε ρωτάς το μαθητή στις εξετάσεις για την ιστορία, όταν τόσα χρόνια τον έχεις κάνει με την παπαγαλία να μισήσει το μάθημα …

-Πες τα, δάσκαλε !

-Ούτε του ξύνεις πληγές (του συστήματος), όταν αποφεύγεις συστηματικά να διδαχτεί η σύγχρονη ιστορία, μήπως και τον βοηθήσει στη ζωή του…

-Άστα, ρε δάσκαλε .Πειραματόζωα τα κάνανε τα παιδιά μας. Γιατί τέτοια πίεση φέτος;

-Εγώ δεν κατάλαβα το σκοπό αυτής της πίεσης. Αφού, κυρίες και κύριοι του υπουργείου, τα παιδιά έχουν τεράστια κενά, προς τι οι ύλες, ο υπερβολικός φόρτος για τις εξετάσεις και οι νέες εξετάσεις φέτος;

-Θα πάθουνε τίποτα τα παιδιά. Είχε κάτι βράδια που παραμίλαγε...

-Ωχ! Τι λες, Βασίλη; Τώρα σταμάτησε τουλάχιστον;

-Έτσι νομίζω. Γύρισε στις 4 το πρωί. Αλλά στις 7 ήταν όρθια. Νόμιζε ότι ξαναδίνει μάθημα ...

-Βασίλη, εύχομαι να επανέλθει το παιδί, όπως και όλα τα παιδιά. Αλλά θα μείνουν με το παράπονο: τι φταίνε αυτά, που δεν τα άφησαν να ζήσουν την εφηβεία τους;

-Μακάρι, δάσκαλε. Όλα τα παιδιά φέτος ζορίστηκαν..

-Ε, βέβαια .Φέτος βρήκαν να εφαρμόσουν και την Τράπεζα Θεμάτων (με την οποία διαφωνούμε) και να βάλουν τα παιδιά και τους συναδέλφους να κυνηγάνε την ύλη σ' όλο το Λύκειο !
-Άλλο κι αυτό πάλι…

-Δε φτάνει που κατάργησαν τις κοινωνικές επιστήμες και τα καλλιτεχνικά στο Λύκειο, έφεραν και "νέες Πανελλήνιες", λες και αυτό που λείπει απ' τα σχολεία είν' οι εξετάσεις…

-Και τι λείπει, δάσκαλε;

-Λείπει η απρόσκοπτη μάθηση, φίλε μου. Με βιβλία σύγχρονα, καθηγητές στην ώρα τους, υποδομές, βιωματικές δραστηριότητες, κοινωνικοποίηση, επαφή με τις τέχνες και τις επιστήμες και χειρωνακτικές δράσεις κλπ.

-Α, κατάλαβα.

-Έτσι ώστε το παιδί να αποκτήσει αξίες και Παιδεία, για να καταφέρει να καταλάβει τον κόσμο γύρω του και να μπορέσει να ενταχθεί σ' αυτόν ή να τον αλλάξει, αν δεν το ικανοποιεί.

-Και αυτοί δίνουν στα παιδιά μας άγχος και εξετάσεις...

-Ακριβώς! Φούμαρα...χωρίς καμία προοπτική για το μέλλον τους.

-Είμαι απογοητευμένος, δάσκαλε. Για ποιον δουλεύουμε εμείς, άμα είναι τα παιδιά να μη βγουν φυσιολογικά και να μείνουν και χωρίς δουλειά στο τέλος;

-Στο είχα πει, Βασίλη: τις αντιρρήσεις σας στο υπουργείο Αυτοί αποφασίζουν. Αυτοί έχουν την ευθύνη για τα χάλια της παιδείας.

-Πρέπει να αντιδράσουμε εμείς οι γονείς επιτέλους !

-Ναι, Βασίλη. Κάναμε ό,τι κάναμε φέτος μαζί γονείς και δάσκαλοι, αλλά δε φτάνει. Θέλει πιο έντονη και μαζική αντίδραση.

-Κι εσείς πρέπει να συνεχίσετε.

-Δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος, Βασίλη μου. Εδώ μας είχαν και βγάζαμε θέματα για την Τράπεζα Θεμάτων από τις 6 η ώρα το πρωί κι εμείς το κατάπιαμε μια χαρά…

-Α, τέτοιοι είσαστε; Εμένα θα μου είχε πληρώσει ο εργοδότης δύο ώρες υπερωρία και μάλιστα από μόνος του. Δεν ισχύουν για σας οι νόμοι; Δούλοι είσαστε;

-Δεν ξέρω, ρε Βασίλη. Είναι κάτι στιγμές, που νιώθω ότι όλους δούλους μας θέλουν...κι εμάς κι εσάς και τα παιδιά.

-Μήπως υπερβάλλεις, δάσκαλε;

-Ίσως. Αλλά δε χρησιμοποίησαν τον κορωνοϊό για να μας διαιρέσουν, να μας αφαιρέσουν δικαιώματα και να μας ξεζουμίσουν;

-Το ίδιο και τον πόλεμο. Τι φταίω εγώ, κύριοι, να μην μπορώ να μετακινηθώ ή να πληρώνω τις ταρζανιές σας;

-Γι' αυτό σου λέω, Βασίλη. Έχε το νου σου να υποστηρίξουμε τα παιδιά, γιαπί θα τα βγάλουν αμόρφωτα...

-Μια κοινωνία χωρίς ελπίδα δηλαδή!

-Ακριβώς .Όταν στη θέση της μάθησης βάζουν συνέχεια εξετάσεις, μην περιμένεις τίποτα καλό.

-Και τώρα, που λένε να τα κρατάνε ως τις 6 στο σχολείο;

-Άλλο κι αυτό. Χωρίς χρήματα για την Παιδεία, χωρίς διορισμούς, χωρίς υποδομές τάζουν στους γονείς φροντίδα για τα παιδιά τους.

-Λόγια είναι δάσκαλε, μάλλον προεκλογικά.

-Πολύ φοβάμαι πως άλλο επιδιώκουν: να κάνουν κουμάντο στα σχολεία ιδιωτικές εταιρίες, με νοικιασμένο κακοπληρωμένο προσωπικό και να μετατραπεί ο χώρος σε ίδρυμα.

-Θα δούμε, δάσκαλε. Το θέμα είναι να αφήσουν τα παιδιά να ζήσουν τα σχολικά τους χρόνια και να χαρούν την ηλικία τους.

-Όχι άλλες εξετάσεις λοιπόν...μάθηση κι ελευθερία !

-Τι ωραία που τα λες, δάσκαλε!

-Να είσαι καλά, Βασίλη μου.

-Τα ξαναλέμε σύντομα.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kataigida_vroxi
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
Στο επίκεντρο καταιγίδων μεγάλης διάρκειας η Αττική και η Θεσσαλία - Πότε θα «χτυπήσουν»
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
chess_skaki_ekpaideytikoi_aksiologisi_pionia.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
Αντίδραση στην ενημερωτική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών κατά της «αξιολόγησης»
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
sxoleio
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού
Αφαίρεση εκπαιδευτικού υλικού για τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά - Το ΙΕΠ στερεί το δικαίωμα στην ασφάλεια και την πρόληψη της βίας στα σχολεία
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού