Πανελλαδικές 2023-ΕΠΑΛ: Η απάντηση της ΕΕΦ για τα ερωτήματα της Φυσικής
Η απάντηση του ερωτήματος Γ3 της Φυσικής στα ΕΠΑΛ, στις Πανελλαδικές 2023, ανήκει στην εξεταστέα ύλη

Θέση σχετικά με το ερώτημα Γ3, του θέματος Γ, των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2023 στα ΕΠΑΛ, παίρνει η Επιτροπή Παιδείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών.

Αναλυτικά

1. Η απάντηση του ερωτήματος απαιτεί την εφαρμογή του β’ κανόνα Kirchhoff, σε κύκλωμα που εμφανίζονται δύο (2) ηλεκτρεγερτικές δυνάμεις, οι οποίες οφείλονται σε φαινόμενα επαγωγής.

2. Οι υποψήφιες/οι του 2023 έχουν διδαχθεί τον β’ κανόνα Kirchhoff κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στη Β’ Τάξη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021–2022 (http://iep.edu.gr/el/graf-b-yliko-2021-2022/geniko-lykeio), η παράγραφος 2.3 Κανόνες του Kirchhoff ανήκει στη διδακτέα ύλη. Στους στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος, περιλαμβάνεται και ο ακόλουθος: «Διατύπωση και εφαρμογή του 1ου και του 2ου κανόνα του Kirchhoff στην εκτέλεση εργαστηριακών ασκήσεων και την επίλυση ποσοτικών προβλημάτων.». Στις παρατηρήσεις, περιλαμβάνεται και η ακόλουθη: «Να γίνει εφαρμογή του δεύτερου κανόνα του Kirchhoff σε βρόχο με δύο ιδανικές πηγές με ΗΕΔ Ε1 και Ε2 και ένα αντιστάτη R και στις δύο περιπτώσεις στις οποίες οι πηγές έχουν την ίδια ή αντίθετη πολικότητα.». Στις ενδεικτικές προσομοιώσεις/δραστηριότητες, περιλαμβάνεται και η ακόλουθη: «Κανόνες του Kirchhoff, ΕΚΦΕ-ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ (https://ekfe-ampel.att.sch.gr/?p=915)». Σημειώνεται επίσης ότι, η διδασκαλία της παραγράφου 2.3 Κανόνες του Kirchhoff πραγματοποιείται περί την δωδέκατη (12) ώρα διδασκαλίας του μαθήματος [έκτη (6) σχολική εβδομάδα].

3. Οι υποψήφιες/οι του 2023 έχουν ανακαλέσει την προϋπάρχουσα αυτή γνώση κατά την επίλυση των προβλημάτων του σχολικού βιβλίου 5.66 (Τεύχος Β’, σελ. 225), αλλά και 5.68 (Τεύχος Β’, σελ. 226), τα οποία, σύμφωνα με τις Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος (http://iep.edu.gr/el/graf-b-yliko-2022-2023/geniko-lykeio-2022-2023) ανήκουν στην εξεταστέα ύλη.

4. Στις παραπάνω οδηγίες, περιλαμβάνεται και η: «Εκτός από … ασκήσεις και προβλήματα … (β) επαγωγικής τάσης σε ράβδο σε συνδυασμό με υπάρχουσα πηγή ΗΕΔ …». Πέρα από το ότι η περίπτωση του ερωτήματος Γ3 είναι διαφορετική, οι υποψήφιες/οι του 2023 θα έπρεπε να γνωρίζουν τη λύση των προαναφερθέντων προβλημάτων.

5. Οι Οδηγίες Διδασκαλίας του μαθήματος οφείλουν να μη δημιουργούν ούτε καν υποψία παρερμηνειών και καλούμε το Ι.Ε.Π. να εστιάσει περισσότερο σ’ αυτή την κατεύθυνση. Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών είναι πρόθυμη να συμβάλλει στην προσπάθεια αυτή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μετρό Θεσσαλονίκης
Πρόβλημα ξανά στο Μετρό Θεσσαλονίκης: Συρμός ακινητοποιήθηκε μεταξύ δύο σταθμών
Το πρωί της Τετάρτης, ένας συρμός «κόλλησε» μεταξύ των σταθμών «Πανεπιστήμιο» και «Σιντριβάνι», ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από τη Νέα Ελβετία προς το...
Πρόβλημα ξανά στο Μετρό Θεσσαλονίκης: Συρμός ακινητοποιήθηκε μεταξύ δύο σταθμών