Πως μπορείς να εξοικονομήσεις βενζίνη στο αυτοκίνητο;
Μερικές χρήσιμες συμβουλές για να το πετύχετε

Οι καλοκαιρινές θερμοκρασίες στην Ελλάδα καθιστούν αναγκαία τη χρήση κλιματισμού στο αυτοκίνητο. Μια κίνηση που αποδεδειγμένα αυξάνει την κατανάλωση, όμως είναι απαραίτητη για την υγεία και την ασφάλεια των επιβατών, καθώς η ζέστη μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα που θυμίζουν μέθη.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την ADAC, τη μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στην Ευρώπη, η ενεργοποίηση του air-condition μέσα στην πόλη μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 20%, που ισοδυναμεί με περίπου 1 λίτρο ανά 100 χλμ.

Στον αυτοκινητόδρομο, ο αριθμός αυτός μειώνεται στο 6%, δηλαδή περίπου 0,3 λίτρα ανά 100 χλμ.

Αυτοί οι υπολογισμοί βασίζονται σε ένα αυτοκίνητο με μέση κατανάλωση καυσίμου 5 λίτρα/100 χλμ., που είναι από μόνο του αρκετά οικονομικό. Ωστόσο, ο γενικός κανόνας είναι ότι ο κλιματισμός αυξάνει τις απαιτήσεις σε καύσιμο κατά 10-15%, όπως αναφέρει το e-howto.gr.

Όμως, δεν είναι μόνο η χρήση του air-condition που επηρεάζει την κατανάλωση του αυτοκινήτου. Υπάρχουν και άλλα συστήματα που μπορούν να αναγκάσουν τον οδηγό να σταματήσει νωρίτερα για ανεφοδιασμό.

Συγκεκριμένα, όλες οι μονάδες που τροφοδοτούνται από ηλεκτρική ενέργεια, «ξεζουμίζοντας» την μπαταρία, η οποία επαναφορτίζεται μέσω του δυναμό, συμβάλλουν στις αυξημένες απαιτήσεις για ρεύμα, με αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.

Οι σύμβουλοι της ADAC έχουν υπολογίσει ότι για κάθε 100 watt ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτούνται, η κατανάλωση αυξάνεται κατά μέσο όρο 0,1 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μπορεί αυτός ο αριθμός να φαίνεται μικρός, αλλά αν τον υπολογίσετε με τα ετήσια χιλιόμετρά σας (μέσος όρος 12.000), το επιπλέον κόστος μπορεί θεωρητικά να αγγίξει ακόμα και τα 130 ευρώ το χρόνο.

Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας

Παρακάτω παρουσιάζεται ένας πιο αναλυτικός πίνακας σχετικά με την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας διαφόρων εξαρτημάτων και την επίδρασή τους στην κατανάλωση καυσίμου:

-Συμπληρωματική θέρμανση: έως 2000 watt (έως 2 λίτρα/100 χλμ.)

-Θέρμανση παρμπρίζ εμπρός/πίσω: 8 watt (0,8 λίτρα/100 χλμ.)

-Απλός ανεμιστήρας (μέση θέση): 170 watt (0,17 λίτρα/100 χλμ.)

-Φώτα διασταύρωσης: 125 watt (0,125 λίτρα/100 χλμ.)

-Φώτα ομίχλης: 110 watt (0,11 λίτρα/100 χλμ.)

-Πίσω φώτα: 35 watt (0,035 λίτρα/100 χλμ.)

-Θερμαινόμενα/ κλιματιζόμενα καθίσματα: 100 watt (0,1 λίτρα/100 χλμ.)

-Θερμαινόμενο τιμόνι: 50 watt (0,05 λίτρα/100 χλμ.)

Όπως προαναφέρθηκε, δεν πρέπει ποτέ να βάζουμε τη μείωση της κατανάλωσης πάνω από την ασφάλεια μας ή τους νόμους.

Οπότε, η ιδέα να μην χρησιμοποιεί κάποιος τον κλιματισμό με 40 βαθμούς για να γλιτώσει μερικά ευρώ, κινδυνεύοντας από υπερθερμία, ή να μην επιλέγει τη θέρμανση του πίσω παρμπρίζ τον χειμώνα ή τη χρήση φώτων, χάνοντας μέρος της ορατότητάς του, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί έξυπνη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/9

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα