Thumbnail
Με τους σοβάδες να κρέμονται πάνω απ’ τα κεφάλια τους και τα φωτιστικά σώματα και τις πρίζες να…στάζουν νερό, με τον κίνδυνο πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος, κάνουν μάθημα καθημερινά 300 μαθητές και 30 δάσκαλοι.

 

Πύργος: Κάνουν μάθημα με τους σοβάδες να κρέμονται πάνω απ’ τα κεφάλια τους
Με τους σοβάδες να κρέμονται πάνω απ’ τα κεφάλια τους και τα φωτιστικά σώματα και τις πρίζες να…στάζουν νερό, με τον κίνδυνο πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος, κάνουν μάθημα καθημερινά 300 μαθητές και 30 δάσκαλοι. Το 7ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου, όταν βρέχει γίνεται…σουρωτήρι και επιστρατεύονται τα κουβαδάκια για να μαζεύουν τα νερά ενώ ο κίνδυνος για την πρόκληση βραχυκυκλώματος είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, όσο και ο κίνδυνος για την σωματική ακεραιότητα μαθητών και εκπαιδευτικών.
 
   Ταβάνια και φωτιστικά που στάζουν και πρίζες που «αναβλύζουν» νερό κάθε φορά που βρέχει, αίθουσες με υγρασία και μούχλα, μπαλκόνια που ξεφτίζουν κάθε μέρα και πιο πολύ και σοβάδες που αποκολλούνται ξαφνικά και πέφτουν, μέσα και έξω από τις αίθουσες, συνθέτουν την εικόνα του 7ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου. Ενός από τα μεγαλύτερα σχολεία της πόλης που βρίσκεται υπό κατάρρευση και είναι πια άκρως επικίνδυνο για τους 300 μαθητές και 30 δασκάλους και καθηγητές που καθημερινά κάνουν μάθημα με…κίνδυνο της ζωής τους. Μολονότι κατασκευάστηκε και λειτούργησε τη δεκαετία του ’90, μοιάζει σα να έχουν περάσει 50 χρόνια από την κατασκευή του, με τους δασκάλους και γονείς να εκφράζουν πια τους φόβους τους και για στατικότητα του κτιρίου που στεγάζει τα παιδιά τους καθημερινά.
 
Απ’ έξω «κούκλα» από μέσα… μούχλα
 
   Το 7ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου αισθητικά, μπορεί να πει κανείς ότι είναι από τα πιο προσεγμένα σχολεία. Βαμμένο με ωραία χρώματα, πάντα καθαρό και με παρτέρια του γεμάτα φυτά. Ένα σχολείο ζωντανό, ανοιχτό στην κοινωνία, με πληθώρα δράσεων και εκδηλώσεων, και μέσα από την αγαστή συνεργασία της διεύθυνσης με τους κατά καιρούς συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, η προσφορά των οποίων είναι ιδιαίτερα σημαντική. Αυτά, όταν έχει ήλιο, γιατί όταν πιάνει η βροχή, το σκηνικό αλλάζει.
 
   Το προαύλιο γεμίζει νερό και οι μαθητές δεν μπορούν ούτε να παίξουν, ούτε να κάνουν το μάθημα της γυμναστικής στο γυμναστήριο, αφού φυσικά δεν υπάρχει γυμναστήριο. Αυτό όμως είναι το ελάχιστο, μπροστά στα προβλήματα με το οποία έρχεται αντιμέτωπος όποιος μπαίνει στο σχολείο. Στο ισόγειο τα προβλήματα είναι λιγότερα, τουλάχιστον στο εσωτερικό των τάξεων, αλλά όχι ανύπαρκτα. Στον 1ο όροφο ωστόσο η κατάσταση είναι απογοητευτική και άκρως επικίνδυνη για τα παιδιά. Οι αίθουσες κάθε χειμώνα έχουν υγρασία η οποία μετατρέπεται σε μούχλα με αποτέλεσμα η δυσοσμία να είναι έντονη και φυσικά να εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο για την υγεία των παιδιών, πόσο μάλλον για εκείνα που ενδεχομένως ήδη αντιμετωπίζουν ήδη κάποιο αναπνευστικό πρόβλημα, επιδεινώνοντας το και κάνοντας την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβεβλημένη. Πολλές αίθουσες μπάζουν νερό από την οροφή, στην οποία όμως είναι τοποθετημένα και τα φωτιστικά σώματα. Έτσι, πριν τα νερά καταλήξουν στο πάτωμα, έχουν περάσει μέσα από τα φώτα. Στην αίθουσα Πληροφορικής εκεί ο κίνδυνος είναι ακόμα πιο μεγάλος, αφού υπάρχουν παντού καλώδια και ρεύμα που…κυκλοφορεί μαζί με το νερό… Τα προβλήματα φυσικά δεν σταματούν εκεί, αφού συχνά-πυκνά αποκολλούνται σοβάδες και πέφτουν, με τον κίνδυνο τραυματισμού των μαθητών να είναι και πάλι μεγάλος, αφού δεν πέφτουν απαραίτητα εκτός ωραρίου σχολείου…Σ’ αυτές τις αίθουσες τα παιδιά, ηλικίας από 5 έως 11 χρόνων, κάνουν μάθημα, παίζοντας τη ζωή τους κορώνα-γράμματα, έστω κι αν κάποια από αυτά, τα μικρότερα, δεν έχουν καταλάβει την επικινδυνότητα.
 
Το βάψιμο δεν είναι συντήρηση
 
   Τα τελευταία 7 χρόνια, όπως εξηγεί ο διευθυντής Δημήτρης Μικέλης, δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική συντήρηση και μόνο του το σχολείο, με τα λίγα χρήματα που παίρνει από τις χρηματοδοτήσεις, κάνει κατά καιρούς κάποιες παρεμβάσεις και συντηρήσεις, οι οποίες ωστόσο δεν μπορούν να δώσουν λύση στα προβλήματα. Δηλαδή, το βάψιμο της αίθουσας δεν μπορεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της υγρασίας, αφού μετά τις πρώτες βροχές το πρόβλημα θα αρχίσει και πάλι να φαίνεται και να μυρίζει. Τόσο ο διευθυντής όσο και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων έχουν κάνει πολλές παρεμβάσεις, με παραστάσεις και έγγραφα, αλλά μέχρι στιγμής έχουν λάβει μόνο διαβεβαιώσεις.
 
Ξεκινούν άμεσα οι εργασίες
 
   Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Βασίλης Παναγόπουλος, μιλώντας στην εφημ. «Πατρίς» για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σχολείο και τις ενέργειες που έχει κάνει ο δήμος, εξήγησε ότι είναι γνώστης της κατάστασης και έχει ιδία εικόνα για τα προβλήματα, τα οποία θα αντιμετωπιστούν άμεσα με την έναρξη εργασιών συντήρησης, τόσο το 7ο όσο και στα 5ο και στο 11οΔημοτικό Σχολείο Πύργου που επίσης - όπως είπε - αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα.
 
Νάνσυ Σπυροπούλου - patrisnews.com

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα