Thumbnail
Πόλεμος, φτώχεια και Ταλιμπάν

Σχεδόν τα μισά παιδιά στο Αφγανιστάν δεν πηγαίνουν σχολείο εξαιτίας των συγκρούσεων, της φτώχειας, των γάμων ανηλίκων και των διακρίσεων εις βάρος των κοριτσιών, με τον αριθμό να παρουσιάζει αύξηση για πρώτη φορά από το 2002, προειδοποιούν σε έκθεσή τους ανθρωπιστικές οργανώσεις.

Οι συγκρούσεις έχουν αναγκάσει πολλά σχολεία να κλείσουν, υπονομεύοντας τα εύθραυστα κέρδη που έχουν σημειωθεί στην εκπαίδευση των κοριτσιών, σε μια χώρα όπου εκατομμύρια παιδιά δεν έχουν πατήσει ποτέ μέσα σε σχολική αίθουσα.

Περίπου 3,7 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 7 με 17 ετών, δηλαδή το 44% όλων των παιδιών του Αφγανιστάν, δεν πηγαίνουν σχολείο, με τα 2,7 εκατομμύρια εξ αυτών να είναι κορίτσια, κατήγγειλε ο υπουργός Μίρουαϊς Μπάλκι στη διάρκεια ενός σεμιναρίου εξηγώντας την έρευνα που διεξήγαγε η Unicef USAID και το ανεξάρτητο think-tank Samuel Hall.

Οι Ταλιμπάν, που προσπαθούν να ανατρέψουν την υποστηριζόμενη από τις ΗΠΑ κυβέρνηση του Αφγανιστάν και να επαναφέρουν τον αυστηρό ισλαμικό νόμο, αντιτίθενται στην εκπαίδευση των κοριτσιών. Παράλληλα οι απειλές από το Ισλαμικό Κράτος έχουν αναγκάσει πολλά σχολεία να κλείσουν τις πόρτες τους.

Χωρίς να αναφέρει τους Ταλιμπάν ή το Ισλαμικό Κράτος ο Μπάλκι δήλωσε ότι υπάρχουν «πολλοί λόγοι» εξαιτίας των οποίων τα παιδιά δεν πηγαίνουν σχολείο.

«Η εκπαίδευση των παιδιών είναι η πιο σημαντική εξέλιξη στις ανθρώπινες κοινωνίες», τόνισε. «Είναι το πιο σημαντικό όπλο στην αντιμετώπιση του πολέμου, της φτώχειας και της ανεργίας», συνέχισε.

Στις επαρχίες που καταγράφεται ο μεγαλύτερος αριθμός παιδιών που δεν πηγαίνουν σχολείο, έως και το 85% των κοριτσιών απέχουν από την εκπαίδευση, σημειώνουν οι ανθρωπιστικές οργανώσεις.

Τον Απρίλιο αντάρτες πυρπόλησαν δύο σχολεία, ενώ εξαιτίας της βίας αναγκάστηκαν να κλείσουν εκατοντάδες ιδιωτικά σχολεία.

«Η διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης δεν αποτελεί επιλογή για το Αφγανιστάν, αν σκοπεύουμε να διασφαλίσουμε το δικαίωμα κάθε παιδιού στην εκπαίδευση», τόνισε η Αντέλ Κοντρ της Unicef. «Όταν τα παιδιά δεν είναι στα σχολεία, κινδυνεύουν περισσότερο να κακοποιηθούν, να πέσουν θύματα εκμετάλλευσης και στρατολόγησης», πρόσθεσε.

Η Ζιουάρ, μια έφηβη από την κεντρική επαρχία Νταϊκούντι, μια από τις πιο ασφαλής του Αφγανιστάν, δήλωσε ότι πήγαινε σχολείο ως τα 14 χρόνια της.

«Μπορώ να διαβάζω και να γράφω. Μπορώ να γράψω επιστολές», εξήγησε στους συμμετέχοντες στο σεμινάριο. «Μαθαίνω από τα βιβλία. Θέλω να συνεχίσω τις σπουδές μου. Θέλω να γίνω γιατρός».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

makri new
Ζ. Μακρή: Στοιχεία μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών κλάδου ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής και συνολικά
Τι ισχύει για την Παράλληλη Στήριξη, Τμήματα Ένταξης και ΚΕΔΑΣΥ
Ζ. Μακρή: Στοιχεία μόνιμων διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών κλάδου ΠΕ11-Φυσικής Αγωγής και συνολικά
Πιερρακάκης Κύπρος
Πιερρακάκης: Ελλάδα και Κύπρος επιβεβαιώνουμε καθημερινά τους αδερφικούς μας δεσμούς
Πιερρακάκης από Κύπρο: Ενθαρρύνουμε τις ανταλλαγές εμπειρογνωμόνων, εκπαιδευτικών και μαθητών
Πιερρακάκης: Ελλάδα και Κύπρος επιβεβαιώνουμε καθημερινά τους αδερφικούς μας δεσμούς