amazoniospolitismos-696x508
University of Exeter
Σημαντικές πληροφορίες παρέχει κρυμμένη βραχογραφία

Ερευνητική ομάδα με επικεφαλής αρχαιολόγους του Πανεπιστημίου του Έξετερ ανακάλυψε έναν τεράστιο βράχο σε μια περιοχή του Αμαζονίου στη Κολομβία που φέρει εκτεταμένες ζωγραφιές από ώχρα ζώων ορισμένες εκ των οποίων χρονολογούνται πριν από 12 χιλιετίες.

Πρόκειται για μια ανακάλυψη που ρίχνει φως στην ύπαρξη και τον πολιτισμό των πρώτων ανθρώπων που εγκαταστάθηκαν στο οικοσύστημα του Αμαζονίου.

Τι βρέθηκε

Χρησιμοποιώντας drones και συμβατικές φωτογραφικές τεχνικές οι ερευνητές τεκμηρίωσαν περισσότερες από 3,200 εικόνες ζωγραφισμένες στον βράχο. Η μελέτη των εικόνων δείχνουν ότι οι αρχαίοι Αμαζόνιοι είχαν μια ποικίλη διατροφή που περιλάμβανε ψάρια, διάφορα θηλαστικά, καθώς και ερπετά, συμπεριλαμβανομένων χελωνών, φιδιών και κροκόδειλων.

Υπήρχε επίσης μια αξιοσημείωτη απουσία στις εικόνες μεγάλων σαρκοβόρων αιλουροειδών παρά την κυριαρχική θέση τους ως αρπακτικά στην περιοχή. «Οι εικόνες καταδεικνύει την πολυπλοκότητα των σχέσεων του Αμαζονίου με τα ζώα, τόσο ως πηγή τροφής αλλά και ως σεβαστά όντα που είχαν υπερφυσικές δυνάμεις και συνδέσεις με το άγνωστο που απαιτούσαν περίπλοκες διαπραγματεύσεις από τους τοπικούς σαμάνους σε τελετουργίες» αναφέρει ο Δρ. Μάρκ Ρόμπινσον, εκ των επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας που δημοσιεύει τα ευρήματα της στην επιθεώρηση «Journal of Anthropological Archaeology».

Ορισμένες φιγούρες που συνδυάζουν ανθρώπινα και ζωικά χαρακτηριστικά υποδηλώνουν μια περίπλοκη μυθολογία μετασχηματισμού μεταξύ ζωικών και ανθρώπινων καταστάσεων, μια πεποίθηση που εξακολουθεί να υπάρχει στις σύγχρονες κοινότητες του Αμαζονίου. Σύμφωνα με τους ερευνητές οι άνθρωποι που έφτιαξαν την βραχογραφία είχαν βαθιά γνώση των διάφορων οικοσυστήματων στην περιοχή και διέθεταν τις σχετικές δεξιότητες για να παρακολουθούν και να κυνηγούν ζώα και να συλλέγουν φυτά από κάθε οικοσύστημα ως μέρος μιας ευρείας στρατηγικής διαβίωσης.

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση