Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα
Πρόκειται για το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα που έχει συμβεί σε νοτιοκορεατική αεροπορική εταιρεία τα τελευταία 30 χρόνια

Συνετρίβη το αεροσκάφος Boeing 737-800 της Jeju Air, πτήση 2216, που μετέφερε 181 επιβάτες, στο διεθνές αεροδρόμιο Μουάν της Νότιας Κορέας, με αποτέλεσμα μόλις 2 άτομα να διασωθούν.

Πρόκειται για το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα που έχει συμβεί σε νοτιοκορεατική αεροπορική εταιρεία τα τελευταία 30 χρόνια.

Η συντριβή

Το τραγικό συμβάν σημειώθηκε το πρωί της Κυριακής, στις 9:07 τοπική ώρα, όταν το αεροσκάφος της Jeju Air εκτράπηκε από τον διάδρομο και συγκρούστηκε με τοίχο της περίφραξης, κατά την προσγείωση στο αεροδρόμιο Μουάν, στην επαρχία Νότιας Τζόλα, περίπου 288 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά της Σεούλ.

Οι δύο επιζώντες, μέλη του πληρώματος, τραυματίστηκαν σοβαρά και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο. Η κατάσταση τους παραμένει σταθερή αλλά κρίσιμη.

Τα θύματα

Αξιωματούχοι ανέφεραν πως τουλάχιστον 149 άτομα, μεταξύ των οποίων 69 γυναίκες και 71 άνδρες, έχασαν τη ζωή τους. Το φύλο εννέα νεκρών δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη.

Οι Αρχές εκτιμούν ότι ο αριθμός των θυμάτων ενδέχεται να αυξηθεί, καθώς οι υπόλοιποι επιβάτες παραμένουν αγνοούμενοι ώρες μετά το συμβάν.

Η επιχείρηση ανάκτησης των σορών βρίσκεται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της πυροσβεστικής του Μουάν, «Μόνο το πίσω μέρος του αεροσκάφους διατηρεί λίγο από τη μορφή του, ενώ το υπόλοιπο (του αεροσκάφους) φαίνεται σχεδόν αδύνατο να αναγνωριστεί».

«Αφού το αεροσκάφος συγκρούστηκε με τον τοίχο, οι επιβάτες εκτοξεύτηκαν από το αεροσκάφος. Οι πιθανότητες επιβίωσης είναι εξαιρετικά χαμηλές», δήλωσε εκπρόσωπος της πυροσβεστικής.

«Το αεροσκάφος έχει σχεδόν καταστραφεί πλήρως, και είναι δύσκολο να αναγνωριστούν οι νεκροί. Είμαστε στη διαδικασία ανάκτησης των σορών, κάτι που θα πάρει χρόνο», δήλωσε επίσης αξιωματούχος της πυροσβεστικής.

Η έρευνα

Εν τω μεταξύ, εικόνες και βίντεο που μεταδόθηκαν από τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς δείχνουν το αεροσκάφος να επιχειρεί προσγείωση χωρίς το σύστημα τροχών να έχει ενεργοποιηθεί, γλιστρώντας κατά μήκος του εδάφους με αποτέλεσμα να συγκρουστεί με τοίχο της περίφραξης, προκαλώντας μια τεράστια έκρηξη.

Οι Αρχές ερευνούν την πιθανότητα σύγκρουσης με σμήνος πουλιών ή τις καιρικές συνθήκες ως αιτίες του ατυχήματος. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της πυροσβεστικής, ο πιλότος είχε στείλει σήμα κινδύνου λίγο πριν το αεροσκάφος περάσει τον διάδρομο και συγκρουστεί με τον τοίχο.

Οι αξιωματούχοι πιστεύουν πως η αποτυχία του συστήματος τροχών, πιθανώς λόγω σύγκρουσης με ένα πουλί ή σμήνος πουλιών, μπορεί να ήταν η αιτία του ατυχήματος. Η έρευνα είναι σε πλήρη εξέλιξη για να προσδιοριστεί η ακριβής αιτία.

Όπως αναφέρει το CNN, οι διασώστες θα αναζητήσουν τους καταγραφείς δεδομένων πτήσης, τα γνωστά μαύρα κουτιά αφού έχουν ανακτήσει τα υπόλοιπα θύματα, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Μεταφορών της Νότιας Κορέας.

Συγγνώμη από τον CEO της Jeju Air

Ο CEO της Jeju Air, Kim E-bae, εξέφρασε τη βαθιά του συγγνώμη για την τραγωδία και τις απώλειες, ενώ υποσχέθηκε να παράσχει κάθε δυνατή υποστήριξη στις οικογένειες των θυμάτων.

«Ανεξαρτήτως της αιτίας, αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη ως CEO», δήλωσε.

Τελευταία λόγια επιβάτη

Ένας επιβάτης, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό μέσο News1, έστειλε μήνυμα σε συγγενή του λέγοντας ότι υπήρχε ένα πουλί κολλημένο στην πτέρυγα του αεροσκάφους.

Το τελευταίο του μήνυμα ήταν: «Να πω τα τελευταία μου λόγια;»

Μαρτυρίες

Ο Yoo Jae-yong, 41 ετών, που διέμενε σε ενοικιαζόμενο σπίτι κοντά στο αεροδρόμιο, δήλωσε πως είδε μια σπίθα στην δεξιά πτέρυγα του αεροσκάφους πριν τη συντριβή. «Έλεγα στην οικογένειά μου ότι υπήρχε πρόβλημα με το αεροπλάνο όταν άκουσα μια δυνατή έκρηξη», είπε ο Yoo.

Ο Cho, ένας άλλος μάρτυρας, ο οποίος έκανε βόλτα 4,5 χιλιόμετρα μακριά από το αεροδρόμιο, δήλωσε: «Είδα το αεροσκάφος να κατεβαίνει και νόμιζα ότι ετοιμαζόταν να προσγειωθεί όταν παρατήρησα ένα φως. Στη συνέχεια ακούστηκε μια δυνατή έκρηξη, ακολούθησε καπνός στον αέρα και μετά άκουσα μια σειρά εκρήξεων».

 

Ο Kim Yong-cheol, 70 ετών, δήλωσε ότι το αεροσκάφος δεν κατάφερε να προσγειωθεί με την πρώτη προσπάθεια και έκανε έναν κύκλο για να προσγειωθεί ξανά πριν από το ατύχημα. Ο Kim θυμάται ότι άκουσε δύο φορές τον ήχο ενός «μεταλλικού τριξίματος», περίπου πέντε λεπτά πριν την συντριβή.

«Κοίταξα ψηλά και είδα το αεροσκάφος να ανεβαίνει μετά την αποτυχημένη προσγείωση, πριν ακούσω μια δυνατή έκρηξη και δω μαύρο καπνό να αναδύεται στον ουρανό», είπε ο Kim.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tempi
Κλειστά σχολεία «χωρίς οξυγόνο» και μαθητικές κινητοποιήσεις για τα Τέμπη μεθαύριο Παρασκευή 7/2
Κλειστά σχολεία και μαθητικές κινητοποιήσεις για τα Τέμπη την Παρασκευή 7/2
Κλειστά σχολεία «χωρίς οξυγόνο» και μαθητικές κινητοποιήσεις για τα Τέμπη μεθαύριο Παρασκευή 7/2
πανελλήνιες
Πανελλαδικές 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στη Πληροφορική από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2025: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Πληροφορική
κουκ
Αγορά εργασίας: Ποια επαγγέλματα θα έχουν τις μεγαλύτερες ελλείψεις μέχρι το 2035
Ο Δείκτης Ελλείψεων Εργατικού Δυναμικού και Δεξιοτήτων 2025 αναλύει τις τάσεις της αγοράς εργασίας και μας βοηθά να κατανοήσουμε τα επαγγέλματα με...
Αγορά εργασίας: Ποια επαγγέλματα θα έχουν τις μεγαλύτερες ελλείψεις μέχρι το 2035
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Σχετικά με το 10ωρο υποχρεωτικό πρόγραμμα που πρέπει να υλοποιηθεί από τα Νηπιαγωγεία μέχρι τα Λύκεια
Εκπαίδευση με ουσία ή επικοινωνιακή πολιτική; Το 10ωρο υποχρεωτικό πρόγραμμα δράσεων που πρέπει να υλοποιηθεί από τα Νηπιαγωγεία μέχρι τα Λύκεια – Τι...
Σχετικά με το 10ωρο υποχρεωτικό πρόγραμμα που πρέπει να υλοποιηθεί από τα Νηπιαγωγεία μέχρι τα Λύκεια