«Πάνω από όλα είμαστε και εμείς άνθρωποι, κυρία υπουργέ»
Νέα επιστολή μαθήτριας στο alfavita.gr για το ζήτημα των πανελλαδικών

Αξιότιμη κα. Υπουργέ Παιδείας, 

Η έντονη ανησυχία που νιώθουμε όλοι οι υποψήφιοι εξεταζόμενοι μαθητές  της Γ' Λυκείου και οι οικογένειες μας για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων, με παρακίνησε να επικοινωνήσω μαζί σας με αυτήν την επιστολή, ως εκπρόσωπος του σχολείου μου αλλά, θέλω να πιστεύω, και των συνομιλήκων μου από την υπόλοιπη Ελλάδα. Σκοπός μου δεν είναι να σας αναφέρω πράγματα που πιθανώς γνωρίζετε, αλλά να μοιραστώ μαζί σας τις σκέψεις μου σχετικά με τις δυσβάσταχτες καταστάσεις που βιώνουμε όλοι εμείς οι τελειόφοιτοι. Επικαλούμαι την ιδιότητά σας ως Υπουργού Παιδείας αλλά και ως μητέρας και σας ζητώ να αφουγκραστείτε τους προβληματισμούς μας και, δεν θα ήθελα να  το κρύψω και την δυσαρέσκειά μας.

Γνωρίζω ότι ίσως γινόμαστε κοινότοποι αλλά θεωρώ πως ειναι απαραίτητο να πραγματοποιήσουμε μια ανασκόπηση στα όσα έχει περάσει η γενιά του 2002 την τελευταία χρονιά, προτού προχωρήσουμε στο φλέγον ζήτημα της παγκόσμιας πανδημίας. Για να γίνω πιο συγκεκριμένη, αναφερόμαστε σε όλα τα νέα Ελληνόπουλα, ή αλλιώς "πειραματόζωα", τα οποία υπέμειναν υπομονετικά μέχρι στιγμής τις εκάστοτε κυβερνητικές αλλαγές στον εκπαιδευτικό κλάδο. Αναφερόμαστε σε όλους εμάς που αγνοούσαμε μέχρι και τα Χριστούγεννα που μας πέρασαν το σύστημα με το οποίο θα εξεταστούμε, αγνοούσαμε την ύλη πάνω στην οποία θα κλιθούμε να ανταποκριθούμε και ερχόμασταν συνεχώς αντιμέτωποι με καινούριες κάθε φορά αλλαγές και τροποποιήσεις. Καθένας από εμάς σε όποια κατεύθυνση και αν ανήκε ήρθε αντιμέτωπος με μια σχεδόν εξωφρενική αύξηση της ύλης, η οποία προς μεγάλη μας λύπη, έκτοτε, μειώθηκε μηδαμινά. Θα αποτελούσε παράλειψη φυσικά αν δεν αναφέραμε και την μεγάλη αναταραχή την οποία προκάλεσε επιπλέον στα παιδιά της θεωρητικής κατεύθυνσης ο καθορισμός της Κοινωνιολογίας ως πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος στην θέση των Λατινικών, πρώτη φορά μετά από χρόνια, χωρίς καν να έχει εκδοθεί το αντίστοιχο βιβλίο. Με έναν γρήγορο απολογισμό των παραπάνω, είναι ολοφάνερο πως τη γενιά μας δεν μπορούν παρά να κατακλύζουν το άγχος και η αβεβαιότητα. 

Σαν να μην έφταναν, όμως, όλα αυτά, ερχόμαστε στο σήμερα, όπου η παγκόσμια απειλή του κορονοϊού χτυπά τις πόρτες όλων μας. 
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, εσείς, εμείς και όλη η ανθρωπότητα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με καταστάσεις πρωτοφανείς στον τομέα της υγείας και κατανοούμε πλήρως την σύγχυση, η οποία επικρατεί σε κάθε χώρα. Η σύγχυση, όμως, αυτή επικρατεί και στις δικές μας ψυχές, κυρία Υπουργέ. Στις ψυχές μας, οι οποίες δεν έχουν πάψει να ταλαιπωρούνται και τώρα επιβαρύνονται ακόμη περισσότερο με την αγωνία της πανδημίας, την αγωνία για την ημερομηνία διεξαγωγής των εξετάσεων καθώς και για την μείωση της ύλης, η οποία ενώ ακούγεται έντονα τον τελευταία μήνα, εξακολουθεί να αγνοείται. Είναι η πρώτη φορά που τα σχολεία μας μένουν κλειστά για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και δεν γνωρίζουμε αν και πότε θα ξανά ανοίξουν. 

Είμαστε οι τελειόφοιτοι οι οποίοι βρισκόμαστε πλέον στην τελική ευθεία χωρίς να ξέρουμε όμως το Τέλος της. Αν αυτό πρόκειται να είναι τον Ιούλιο τότε έχετε την έκκληση όλων μας για την άμεση ανακοίνωση της μειωμένης εξεταζόμενης ύλης. Αν όμως υπάρχει στο μυαλό σας το σενάριο του Σεπτεμβρίου... κυρία Υπουργέ, σας καλούμε να δείτε την κατάσταση ρεαλιστικά και να μπείτε στην θέση μας. Είμαστε νέοι οι οποίοι ένα χρόνο τώρα έχουν καταβάλει κάθε προσπάθεια για να ανταποκριθούν στον εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα της εθνικής μας εκπαίδευσης. Έχουμε παλέψει ασταμάτητα για να διασφαλίσουμε το μέλλον των ονείρων μας· αρκεί όμως μια λανθασμένη απόφαση για να γκρεμίσει κάθε μας επιθυμία. 

Γιατί πάνω από όλα είμαστε και εμείς άνθρωποι, κυρία Υπουργέ! Άνθρωποι και Όχι ακούραστες μηχανές προγραμματισμένες να αντεπεξέρχονται σε κάθε νέα δοκιμασία που τους επιβάλλεται. 

Έφτασε λοιπόν η ώρα όλοι μας ενωμένοι να υπερασπιστούμε το μέλλον μας, αλλά και το μέλλον της χώρας μας για το οποίο είμαστε διατεθειμένοι να αγωνιστούμε. 

Και σας ρωτάμε ευθέως κυρία Υπουργέ, είναι τυχαίο το γεγονός ότι μπροστά στις δεδομένες, τραγικές συνθήκες οι υπόλοιπες χώρες σταδιακά υποχωρούν τροποποιώντας το εθνικό εκπαιδευτικό τους σύστημα; Γιατί πρέπει η Ελλάδα να μείνει έξω από αυτό από τη στιγμή που φαίνεται ως  η πιο σαφής και αποτελεσματική λύση; 

Αυτό που όλοι εμείς οι τελειόφοιτοι του 2002 προτείνουμε, είναι η εισαγωγή μας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με βάση την πορεία μας στο Λύκειο τα τελευταία τρία χρόνια. Διότι στη δεδομένη περίσταση, κυρία Υπουργέ, οι Πανελλαδικές  εξετάσεις θα σας δείξουν μια πορεία εντελώς διαφορετική από την πραγματική. Δεν θα σας δείξουν την αξία μας και τον κόπο που έχουμε καταβάλει όλα αυτά τα χρόνια, αλλά θα σας δείξουν την αγωνία, τον φόβο και την ανασφάλεια που νιώθουμε τώρα. Είναι αλήθεια αυτό το μέλλον το οποίο ονειρεύεστε για την χώρα μας;         

Με εκτίμηση, 

Μια μαθήτρια του 5ου ΓΕΛ Μυτιλήνης 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής