Επιστολή με αφορμή την ανακοίνωση της Υπ. Παιδείας για τη μείωση ύλης των Πανελλαδικών
Επιστολή απόφοιτης στο alfavita.gr

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

Ονομάζομαι Αλίκη Δρετάκη και φέτος συμμετέχω για δεύτερη φορά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Είμαι απόφοιτος ΓΕΛ και αφού φοίτησα ένα χρόνο στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών,  της Πολυτεχνικής Σχολής του Παν/μίου Θράκης, αποφάσισα να δώσω ξανά Πανελλήνιες με στόχο την Ιατρική. Σας γράφω λοιπόν αυτή την επιστολή προκειμένου να εκφράσω την ένσταση μου, αλλά και πολλών άλλων υποψηφίων που θα εξεταστούν με το παλαιό σύστημα, στην απόφασή σας να μην υπάρξει μείωση της ύλης για εμάς. Υποθέτω πως λάβατε αυτήν την απόφαση με το σκεπτικό ότι για τους αποφοίτους η εξεταστέα ύλη είναι διδαχθείσα και ως εκ τούτου γνωστή.

Επιτρέψτε μου, ωστόσο, να σας υπενθυμίσω μερικές παραμέτρους του θέματος:

  1. Οι απόφοιτοι/-ες που οδηγούνται στην απόφαση να ξαναδώσουν Πανελλαδικές δεν επιλέγουν πάντα να επανεξεταστούν στον προσανατολισμό που εξετάστηκαν την πρώτη φορά. Είναι πολλά τα παραδείγματα μετακίνησης υποψηφίων από τον προσανατολισμό των Ανθρωπιστικών Σπουδών ή και των Θετικών Σπουδών προς εκείνον της Οικονομίας-Πληροφορικής.
  2. Ακόμα και στην περίπτωση που δεν αλλάζουν προσανατολισμό, είναι συνηθισμένο να επιλέγουν διαφορετικό 4ο μάθημα από αυτό της πρώτης χρονιάς, όπως για παράδειγμα υποψήφιοι/-ες  του προσανατολισμού Θετικών Σπουδών που διεκδίκησαν πρόσβαση  στο 2ο επιστημονικό πεδίο που στοχεύουν πλέον στις επιστήμες ζωής και υγείας του 3ου επιστημονικού πεδίου. Το ίδιο ισχύει προφανώς και για τους υποψηφίους των άλλων προσανατολισμών. Πολλοί υποψήφιοι, λοιπόν, μολονότι έχουν διδαχθεί αυτή την ύλη, δεν έχουν εμβαθύνει όπως απαιτεί μια εξέταση των απαιτήσεων των Πανελλαδικών και το επιχειρούν τώρα.
  3. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί πως οι υποψήφιοι και οι υποψήφιες με το παλαιό σύστημα μπορεί να έχουν συμμετάσχει στις Πανελλαδικές ακόμη και τέσσερα χρόνια πριν. Είναι προφανές λοιπόν ότι για να μπορέσουν να προετοιμαστούν σωστά θα πρέπει να ακολουθεί στενά το σχολικό πρόγραμμα ενός ολόκληρου σχολικού έτους. Και αν ακόμα παρακολουθούν μαθήματα σε φροντιστήριο, είναι γνωστό ότι τα περισσότερα φροντιστήρια δεν διαθέτουν τμήματα αποκλειστικά αποφοίτων, αλλά ενιαία τμήματα τελειοφοίτων-αποφοίτων (καθώς το μεγαλύτερο κομμάτι της ύλης είναι κοινό). Έτσι ο χρόνος προετοιμασίας είναι ο ίδιος για τους τελειόφοιτους και για τους απόφοιτους. Παρ’ όλα αυτά οι τελειόφοιτοι και οι απόφοιτοι υποψήφιοι που εξετάζονται με το νέο σύστημα διευκολύνονται και ανακουφίζονται, ενώ οι απόφοιτοι που επιλέγουν το παλαιό σύστημα, η μειοψηφία δηλαδή, αντιμετωπίζεται άνισα. 

Γνωρίζετε τις δυσχερείς παγκόσμιες συνθήκες και τα έκτακτα μέτρα, την αναστάτωση και σύγχυση που φέρνει σε υποψηφίους και καθηγητές η αναγκαστική αλλαγή του τρόπου διδασκαλίας, αλλά και τη γενικότερη αβεβαιότητα που επικρατεί. Λόγω λοιπόν της έκτακτης περίστασης που διανύουμε, παρακαλώ να εξετάσετε εκ νέου το ζήτημα. Οι υποψήφιοι με το παλαιό σύστημα αναμένουμε διευκόλυνση:

α) Eίτε με τον υπολογισμό του αριθμού θέσεων που θα αποδοθούν ανάλογα με τον αριθμό των αποφοίτων ανά προσανατολισμό και επιστημονικό πεδίο. Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 166, §1Α του νόμου 4635/2019 αναφέρεται: Οι υποψήφιοι, που θα επιλέξουν να εξεταστούν σύμφωνα με την περίπτωση β) του πρώτου εδαφίου θα διεκδικήσουν ποσοστό των θέσεων των σχολών και τμημάτων, που αναφέρονται στην παράγραφο 1. Το ποσοστό αυτό ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αφού οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2018-2019, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση το σύνολο των υποψηφίων του σχολικού έτους 2019-2020.

Μήπως αυτό το κατά προσέγγιση είναι σκόπιμο -λόγω των έκτακτων συνθηκών- να γίνει ακριβώς ανάλογο και να υπολογίζεται ανά προσανατολισμό και επιστημονικό πεδίο και όχι στο σύνολο των αποφοίτων;

β) Eίτε με μείωση ύλης, όπως αποφασίστηκε για όσους/-ες εξετάζονται με το νέο σύστημα.

                                                                                         Με εκτίμηση,

                                                                                         Αλίκη Δρετάκη

Ειδήσεις, θέματα και λύσεις για Πανελλήνιες 2024 - Βάσεις εισαγωγής

Μηχανογραφικό: Διαφοροποιήσεις στις επιλογές των υποψηφίων και επιλογές που εκπλήσσουν

Βάσεις εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές

Φτιάξε σωστά το Μηχανογραφικό σου με την βοήθεια των πιο εξειδικευμένων συμβούλων επαγγελματικού προσανατολισμού

Τι σημαίνει η φράση «οι καιροί ου μενετοί»;

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κλειστά σχολεία
Σχολεία: Σχετικά με τις θερινές εφημερίες των εκπαιδευτικών και τα προβλήματα που προκύπτουν
Οι σχολικές μονάδες, απογυμνωμένες από μόνιμο προσωπικό, αφού σε αρκετές περιπτώσεις οι αναπληρωτές είναι πλέον πλειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων,...
Σχολεία: Σχετικά με τις θερινές εφημερίες των εκπαιδευτικών και τα προβλήματα που προκύπτουν
Σπαζοκεφαλιά με κάμπια
Σπαζοκεφαλιά: Μόνο αν έχετε κοφτερή ματιά θα βρείτε την κάμπια σε 6 δευτερόλεπτα
Μόνο άνθρωποι με πολύ μεγάλη παρατηρητικότητα και άριστες γνωστικές δεξιότητες μπορούν να λύσουν αυτή τη νέα σπαζοκεφαλιά
Σπαζοκεφαλιά: Μόνο αν έχετε κοφτερή ματιά θα βρείτε την κάμπια σε 6 δευτερόλεπτα
Κατσαρό λάχανο
Απώλεια βάρους: Αυτό το αρχαίο λαχανικό προστατεύει από καρκίνο και βοηθά στο αδυνάτισμα
Είναι ένα λαχανικό πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά που καταναλώνεται εδώ και αιώνες
Απώλεια βάρους: Αυτό το αρχαίο λαχανικό προστατεύει από καρκίνο και βοηθά στο αδυνάτισμα